Täällä oli jotain puhetta hammashoidosta aiemmin, mutta nopeasti lukaistuna ilmeisesti vaan hammashoidon hinnoista yleisesti.
Olin viime syksynä Venäjällä ja matkan alussa minulta irtosi hampaasta suomalaisen hammaslääkärin laittama paikka ja pakkohan siinä oli sitten hammaslääkäriin tietysti lähteä. Minulla on/oli voimassaoleva matkavakuutus Pohjolassa eli tuo Easy -paketti. Soitin Pohjolaan ja tiedustelin korvauskäytännöistä, jolloin minulle sanottiin että hammashoidon kuluista korvataan MAKSIMISSAAN 120 euroa. Ymmärsin tämän niin, että 120 euroa on maksimi riippumatta vaivasta.
Onko jollain muulla sattunut vastaavaa? Voiko todella olla niin, että vakavankaan tapaturman sattuessa hammashoitoa ei korvata kuin 120 euroon asti?
En nyt jaksanut lukea Pohjolan vakuutusehtoja, mutta veikkaan että sielläkin yhtiössä on tapaturman hammashoidolle eri ehdot kuin normaalille hammashoidolle.
Itselle ainakin vuosia sitten Pohjola korvasi hampaan lohkeamisen ja siitä syntyneet reilun tonnin kulut.
Käsittääkseni tämä tarkoittaa sitä, että jos on ainoastaan hampaassa kipua ja se ei ole
aiheutunut jostain muusta syystä, korvausrajat ovat jotain satasen luokkaa. Muistan
jonkun vakuutukseni papereista näin lukeneeni. Muutenhan "kaikki" hoidattaisivat ne
5 reikää ja ottaisivat juurihoidot+ tarkastukset vain reissun päällä ja se "kehitysmaa"
lääkäri kirjoittaisi paperit että oli akuuttia joo. Yksi tuttu jenkeissä meni lääkäriin ja
valitteli unettomuutta, yms- lääkäri oli vähän ynseä mutta kun kaveri kaivoi kortin
ja sanoi että on all-inclusive vakuutus niin ilme kirkastui ja reseptiä tuli viimesen
päälle... Ja vakuutus toki maksoi napitkin. Kaikillahan noita vakuutuksia ei ole ollenkaan,
esim. nuoret jenkit eivät monesti ota mitään vakuutuksia matkoilleen vaan tuumaavat
ettei ole rahaa. Maksut ovat moninkertaiset verrrattuna suomen hintoihin. Sanovat
vaan että jos jalka katkeaa niin siitä pitää jotenkin selvitä ja eipä ole kotimaassakaan
mitään turvaa siihen..
Mutta, jos hampaat menee rikki onnettomuudessa, pahoinpitelyssä tms mistä on
muutakin näyttöä ja vaivaa niin käsittääkseni tuo ~100 euroa ei päde. Riippuen
tietysti vakuutuksesta ja varma en ole. Itseäkin kiinnostaa kuulla tarkemmin?