Matkavakuutus

(Luettu 332239 kertaa)

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Matkavakuutus
« Vastaus #540 : 19.02.2013, 17:52:58 »
Paitsi että tässä asiassa lapset ovat helpompia; kuuluvat vanhempiensa vakuutukseen, riittää siis, että hoitaa itsensä  ;)

Mutta eikö äiti voisi sitten ottaa jatkuvaa vakuutusta, jos edes Suomessa reissaa, niin on jo muutenkin hyötyä. Tai sattuisko kuulumaan mihinkään ammattiyhdistykseen, niissäkin on usein jäsenetuna matkavakuutus, entä luottokortit...

Mutsi kuuluu valitettavasti pelimerkkinsä aikanaan väärin pelanneisiin ja elämän päähän potkimiin yksilöihin. Joten jatkuva ei tule kysymykseen.
Siksi hänelle 60v. lahjaksi matkan ostinkin, että pääsisi nyt joskus edes jonnekin.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

jtj67

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #541 : 19.02.2013, 18:38:45 »
Juu, tuolla logiikalla mun jatkuva matkavakuutus tulisi maksamaan 850€ vuodessa (laskettuna vuoden kaikilla päivillä) tai vaihtoehtoisesti n. 150€ (laskettuna meikäläisen keskimääräisillä matkapäivillä). Molemmat ihan helvetin kalliita siihen 66,30 euroon verrattuna, mitä maksan nyt Eurooppalaiselle koko vuodesta.

Tämä sama logiikka sattuu pätemään moneen muuhunkin asiaan, satunnaiskäyttäjä joutuu maksamaan yksittäisestä tapahtumasta enemmän kuin kausikäyttäjä.

Vrt. joukkoliikenne (kertalippu/kausilippu), sanoma- ja aikakauslehdet (irtonumero/kestotilaus), kuntosalit (kertakäynti/kausikortti).

Edelleenkin tuo pari euroa päivässä tuntuu vähintäänkin kohtuulliselta veloitukselta, varsinkin kun ottaa huomioon, että juuri vähän matkustavat lienevät olevan se enempi riskialtis segmentti.

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #542 : 19.02.2013, 18:45:24 »
Juu, tuolla logiikalla mun jatkuva matkavakuutus tulisi maksamaan 850€ vuodessa (laskettuna vuoden kaikilla päivillä) tai vaihtoehtoisesti n. 150€ (laskettuna meikäläisen keskimääräisillä matkapäivillä). Molemmat ihan helvetin kalliita siihen 66,30 euroon verrattuna, mitä maksan nyt Eurooppalaiselle koko vuodesta.

Tämä sama logiikka sattuu pätemään moneen muuhunkin asiaan, satunnaiskäyttäjä joutuu maksamaan yksittäisestä tapahtumasta enemmän kuin kausikäyttäjä.

Vrt. joukkoliikenne (kertalippu/kausilippu), sanoma- ja aikakauslehdet (irtonumero/kestotilaus), kuntosalit (kertakäynti/kausikortti).

Edelleenkin tuo pari euroa päivässä tuntuu vähintäänkin kohtuulliselta veloitukselta, varsinkin kun ottaa huomioon, että juuri vähän matkustavat lienevät olevan se enempi riskialtis segmentti.

Ehkä se sitten vaan kustannuslaskennan koulutuksen saaneelle tuntuu törkeän kalliilta.  ;D

_Sartsa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #543 : 19.02.2013, 21:16:59 »
Vakuutusviidakossa on tullu tässä itsekin seikkailtua koko päivä, joten tulempa kertomaan tänne sen tuloksista. Tapiolalla oli ihan kökkö ehdot ja ei korvannut mitään mitä oisin tarvinu esim. malarian hoitokustannuksia. Tämä tieto puhelimessa olleelta vakuutusmyyjältä, joten puhelu sinne jäi lyhyeksi.

Pohjolassa olis ollut hyvät vakuutusehdot ja laaja korvattavuus, mutta hinta oli tosi kallis, koska ei voinut ottaa lisäpäiviä yksi kerrallaan vaan piti ottaa koko kuukausi. se oli ollut 93+150(lisäkuukausi)

Päädyin Fenniaan, jossa jatkuva matkavakuutus oli 51e ja lisäpäivät (2kpl) 12e sekä vaarallisten lajien lisä n. 50e. Yhteensä siis koko pompsi 113e.

Huom! Nämä kaikki hinnat ovat vain matkustajavakuutukselle ei matkatavaroille. Mainittakoot, että matkatavarat lisäksi olisi ollut Fennialla n 50e lisää.

Toivottavasti tein oikean ratkaisun ja toivottavasti joku saa apua tästä infosta. On nimittäin raivostuttavaa vertailla noita vakuutusehtoja!! >:(

Kuinka pitkälle ajalle nämä matkavakuutukset ovat?

Mitä matkavakuutusta suosittelisitte 12kk matkalle Australiaan vai kannattaako luottaa pelkästään Medicare -korttiin?

Checkin85 mitä kuului 150e lisäkuukauteen Pohjolalla? Itse olen maksellut aina vain 50e/kk, niin Euroopan kuin Australiankin reissuilla..

Ja 12kk Australian reissuille suosittelen kattavaa suomesta otettua matkavakuutusta. Medicare-kortin avulla saat toki hoitoa sairaalassa edullisemmin mutta vakuutus on ainoa joka kattaa kulusi 100% ja tarvittaessa lennättää sinut vaikka ambulanssilennolla suomeen saamaan jatkohoitoa.
Itse reissaan Eurooppalaisen vakuutuksella (myöntäjänä siis Pohjola) enkä voisi olla tyytyväisempi.
Vuosivakuutus on n.70e sis. matkatavarat 2500euroon ja tarvittaessa yli 3kk reissuille lisäkuukaudet ovat tuon 50e/kpl. Kyllä, vuoden reissulle paketin hinta voi tuntua kovalta, mutta ainakin tiedän etten ole pulassa jos minulle oikeasti sattuu jotakin pallon toisella puolen.

Ja tosiaan, joitain "vaarallisia urheilulajeja" on suljettu pois vakuutuksen piiristä. Itse olen sukellusreissuille ottanut muutaman päivän lisävakuutuksia, muistaakseni hinta pyörinyt 30-40e hujakoilla.

CodeShare

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #544 : 19.02.2013, 21:42:53 »
Osaako joku kertoa, että paljonko maksaa noin yleisesti ottaen normaalin matkavakuutuksen lisäksi otettava vakuutus sukellusta varten? Tiedetään, että hinnat varmasti vaihtelee yhtiöittäin jne. mutta olisi kiva kuulla edes vähän hintahaarukkaa. (itsellä on siis Eurooppalaisen/Pohjolan matkavakuutus)

Onko yleensäkin merkittävästi eroa hinnassa, jos ottaa vakuutuksen osissa esim. vaikka ensin 2 päivää ja viikon päästä toiset 2 päivää vai kannattaisiko hankkia ko. lisävakuutus vaikka viikoksi kerralla kun ei ole vielä reissun tarkka suunnitelma selvillä. :)

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #545 : 19.02.2013, 21:49:14 »
Osaako joku kertoa, että paljonko maksaa noin yleisesti ottaen normaalin matkavakuutuksen lisäksi otettava vakuutus sukellusta varten? Tiedetään, että hinnat varmasti vaihtelee yhtiöittäin jne. mutta olisi kiva kuulla edes vähän hintahaarukkaa. (itsellä on siis Eurooppalaisen/Pohjolan matkavakuutus)

Onko yleensäkin merkittävästi eroa hinnassa, jos ottaa vakuutuksen osissa esim. vaikka ensin 2 päivää ja viikon päästä toiset 2 päivää vai kannattaisiko hankkia ko. lisävakuutus vaikka viikoksi kerralla kun ei ole vielä reissun tarkka suunnitelma selvillä. :)

DAN:n (joka on erikoistunut sukellusvakuutuksiin) pronssitasoinen vakuutus maksaa 59€/vuosi +verot

ihmeseikkailija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #546 : 20.02.2013, 03:19:10 »
Hei,

Itsellakin on DANilta ollut sukelluvakuutus. Kannattaa kuitenkin kysaista Fennialta matkavakuutusta sisaltaen myos sukeltamisen yms vaaralliset lajit. Itse otimme RTW:ta varten koko paketin sielta. Tosin piti siirtaa autovakuutuskin sinne, etta sai keskittamisalennukset (auto tosin liikennekaytosta poistettuna reissun ajan).

Tropico

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #547 : 22.02.2013, 09:40:04 »
Ketjusta oli minulle apua joten laitan oma lopputuleman.

Otin tällä viikolla matkavakuutuksen 9kk reissulle Fenniasta. Pitkän laskemisen ja ehtojen tutkimisen perusteella totesin kertaluontoisen vakuutuksen tulevan halvimmaksi vaihtoehdoksi.

9kk matkustajavakuutus kustansi 190e ja siihen päälle matkatavaravakuutus 1500e asti ilman omavastuuta 240e

matkustajavakuutuksen perushinta olisi ollut n. 140e, mutta nostin siinä korvausrajoja. Matkatavaravakuutus hämmensi hieman sillä siinä ei kertavakuutuksen osalta ollut lainkaan sellaista vaihtoehtoa jossa olisi ollut omavastuu (ja halvempi hinta). Perushintainan matkustajavakuutus ja matkatavaravakuutus 1000 euroon asti olisi kustantanut halvimmillaan n. 300e/9kk fenniasta (uudelle asiakkaalle)

tintti89

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #548 : 25.02.2013, 19:03:48 »
Kysellään nyt täältä, joskos täällä olisi joku muukin samassa tilanteessa ollut. Olen nyt 2v ajan ollut Israelissa töissä, vakuutuksena on toiminut Eurooppalaisen jatkuva matkavakuutus. Tästä olen aina maksellut 3kk ylimenevästä ajasta, jos en ole välillä käynyt 2vk ajan Suomessa. Nyt tämä vakuutus olisi raukeamassa, eli olisiko kenellääkään mitään ideaa, mitä nyt? Vuoden lopulla olen muuttamassa takaisin Suomeen, eli vakuutuksen tarvitsisin 8-9 kuukaudeksi. Ja ei, paikallista vakuutusta en ota, hinta mukavat 100e kuussa..

patsesson

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #549 : 12.03.2013, 12:52:06 »
Hei vaan.

Itselläni hieman kilpailutusta vakuutusyhtiöiden välillä tällä hetkellä, koskien kaikkia vakuutuksiani. Mukaanlukien uutena jatkuva matkavakuutus (henkilö ja matkatavara.)

Ifissä tällä hetkellä vakuutukset ja matkatavarat kuuluvat yllätyksenä kotivakuutukseen ulkomaillakin, kaveriksi otin perus jatkuvan matkavakuutuksen 57€/vuosi.

Pohjolalta sekä Fenniasta sain dokumenttia kotiin ja Turvasta pitäisi myöskin tulla, Ifin kanssa ei ole ongelmia ollut tässä vajaa 10v aikana vakuutusasioissa tosin en ole kuin hoitokuluissa asioinnut tähän asti.

Pohjola näyttäisi olevan halvin kokonaisuus nopealla vilauksella, sekä vrt. Ifiin matkatavarat 0€ omavastuulla, Ifissä 100€ omavastuu.

Katsotaan mitä Turva lähettää kotiin hinnoiksi, jotenkin skeptinen Turvaa kohtaan :/ ?

If ja Pohjola ilmeisesti aika ongelmattomia/suosittuja reissaajille ? Eli jos Pohjolaan vaihtaisin niin matkavakuutuksen/matkatavararoiden kanssa ei korvaus asioissa luulisi tulevan ongelmia, kommentteja/kokemuksia kuulisin mieluusti. Jos jotain vaikka katoaa/unohtuu reissussa etc. :)

LähiTapiolalta tein myös tarjouspyynnön.

Katsotaan mihin päädytään.

shujaa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #550 : 12.03.2013, 19:06:05 »
Silmiini sattui tällainen vakuutusyhtiö:

http://www.adventuretravelinsurance.co.uk/

Noilta saa niin kerta-, multi-trip kuin vuosivakuutuksiakin, eikä hinnat tunnu päätä huimaavan. itteäni kiinnostaa etenkin tuo adventure pack, joka kattaa vuoristovaelluksen, raftingin, sukelluksen ja vastaavia, joskin tietyin rajoittein.

Ei kellään sattuis olemaan tietoa tai kokemusta k.o. firmasta? Ainakin ulkomaisilla sivustoilla näyttää olevan ihan positiivisia kommentteja.

wysig

• Vieras
« Vastaus #551 : 12.03.2013, 22:46:31 »
Kyseessä ei taida olla vakuutusyhtiö, sen omistaa Campbell Irvine, joka on välittäjä ja tarjottu vakuutus on itseasiassa ACE:n vakuutus. Eli ongelmatapauksessa voi mennä hieman "tappeluksi" korvaustapauksissa. Tietenkin perustapaukset varmaan hoitavat ongelmitta.

Jii_Tee

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #552 : 17.03.2013, 12:44:07 »
Olen lähdössä puoleksi vuodeksi kiertämään maailmaa, ja törmäsin matkavakuutuksia tutkiessani siihen täälläkin mainittuun asiaan, että vakuutus kattaa yleensä vain maksimissaan kolmen kuukauden pituisen matkan.

Minulla on tällä hetkellä Pohjolan jatkuva matkavakuutus, mutta olen pähkäilyt seuraavia vaihtoehtoja:

1. Tarvitsen nykyisen Visa-kortin lisäksi toisen kortin, ja törmäsin American Express Platinum -korttiin (vuosimaksu 550 euroa, vuositulovaatimus 50 000 euroa), jonka mukana tulee matkavakuutus, joka kattaa enintään neljän kuukauden mittaisen reissun. Tätä neljää kuukautta ei vakuutuksenantajan mukaan voi jatkaa millään, joten tämän lisäksi pitäisi ottaa kahdelle kuukaudelle joku muu vakuutus, esim. World Nomads -vakuutus, joka kahdeksi kuukaudeksi näyttäisi maksavan noin 165-180 euroa. Tulen sukeltamaan ja patikoimaan reissulla, joten vakuutuksen on katettava myös nämä aktiviteetit.

2. Toinen vakuutus, esim. World Nomads, kattamaan jälkimmäiset kolme kuukautta reissustani, jatkuva matkavakuutukseni kattaa kolme ensimmäistä kuukautta.

3. Pohjolan tarjoaman jatkuvan matkavakuutuksen pidennys, josta selvinnee ilmeisesti pulittamalla muutaman satasen. Sukellus pitää vakuuttaa erikseen.

4. Uusi koko matkan kattava matkavakuutus toisesta vakuutusyhtiöstä, esim. Fennia on tämän ketjun perusteella ollut kohtalaisen edullinen.

Tällä hetkellä olen kallistumassa ensimmäiseen vaihtoehtoon, koska tarvitsen joka tapauksessa toisen kortin. American Express Platinum -kortin hankintaa puoltaa myös kattavat edut, kuten pääsy loungeihin lentokentillä. Voiko kortista koitua jotain ongelmia, mikäli joku köyhän maan asukki/rajanatsi tunnistaa minut sen perusteella "rikkaaksi"?

Matkasta (lennot + hotellit) pitää Platinum-vakuutusehtojen mukaan maksaa 75 % kortilla, jotta vakuutus olisi voimassa. Jos maksan RTW-lentopassin sekä kaikki mahdolliset majapaikat Platinumilla, vakuutus lienee voimassa. Mutta entäpä jos esim. käyn Thaimaassa sukeltamassa, ja maksan kaikki tähän retkeen liittyvät maksut Visalla, onko vakuutus voimassa? Oletetaan että tästä reissusta aiheutuu 10 % matkan koko kustannuksista, jolloin Platinumilla maksettu osuus ylittää 75 %.

Ongelmia myös tulee siitä ettei AMEX Platinum varmasti käy jokaiseen paikkaan maksuvälineeksi, joten vaarana on että AMEXin osuus kustannuksien maksamisesta jää alle 75 %. Joudunko tässä tilanteessa maksamaan esim. kalliin hotellin AMEXilla, jotta pääsen tuon 75 % rajan yli? Kuulostaa kyllä hölmöltä.

Kokemuksia tai kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 17.03.2013, 12:56:13 kirjoittanut Jii_Tee »

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #553 : 18.03.2013, 05:04:19 »
Tallainen juttu, etta ei tuossa lahtotohinoissa tullut mitaan vakuutusta mietittya. Olen jo Uudessa-Seelannissa ja siis toissa, mutta mitaan vakuutusta ei ole. Pitaa tietenkin hankkia joku paikallinen vakuutus, mutta ei semmoisia sitten taas kiireella ruveta ottamaan.

Eli, jos otan vain Suomesta jonkun halvan perusmatkavakuutuksen, niin mistas vakuutusyhtio sen tietaa, etta matka on jo alkanut? Ei kai korvauksissa mitaan lentolippuja kysella? Talla tavalla saisin aikaa jarjestella taalla paassa sitten.

Sama kai se on ilman vakuutustakin olla jonkun aikaa, mutta niin kuin aina naissa, jos nyt sattuisi tarvitsemaan sen ambulanssilennon Suomeen. Tyonantaja tarjoaa jotain vakuutusdiilia, mutta suoraan ei ole voimassa mitaan.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #554 : 18.03.2013, 07:13:28 »
American Express Platinum -korttiin (vuosimaksu 550 euroa, vuositulovaatimus 50 000 euroa)

American Express Platinum -kortin hankintaa puoltaa myös kattavat edut, kuten pääsy loungeihin lentokentillä. Voiko kortista koitua jotain ongelmia, mikäli joku köyhän maan asukki/rajanatsi tunnistaa minut sen perusteella "rikkaaksi"?

Luulen että Kauppalehden Kahvihuone voisi olla parempi foorumi sun tasolle ( ja en puhu nyt pelkästään vuosituloista )......

Jii_Tee

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #555 : 18.03.2013, 22:43:07 »
American Express Platinum -korttiin (vuosimaksu 550 euroa, vuositulovaatimus 50 000 euroa)

American Express Platinum -kortin hankintaa puoltaa myös kattavat edut, kuten pääsy loungeihin lentokentillä. Voiko kortista koitua jotain ongelmia, mikäli joku köyhän maan asukki/rajanatsi tunnistaa minut sen perusteella "rikkaaksi"?

Luulen että Kauppalehden Kahvihuone voisi olla parempi foorumi sun tasolle ( ja en puhu nyt pelkästään vuosituloista )......
Mille tasolle? Kai minäkin saan heittää rinkan selkään (ja jättää Rolexin ja timantit kotikassakaappiin ;)) ja painua vaikka Intian slummeihin, jos siltä tuntuu.

Taisit juuri vastata kysymykseeni siitä aiheutuuko kortista mahdollisesti ongelmia reissussa...

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #556 : 19.03.2013, 03:31:33 »
Taisit juuri vastata kysymykseeni siitä aiheutuuko kortista mahdollisesti ongelmia reissussa...

Siita aiheutuu vain se ongelma, etta eihan se kay missaan.

ollisl

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #557 : 19.03.2013, 03:40:10 »
Yleensa kaytan Visaa tai Masteria, mutta useammin kuin pari kertaa on kaynyt niin, etta vasta Amex on kelvannut(=toiminut) kun on ollut maksun aika. Nain siis: Autoa vuokratessa, hotellissa pari kertaa, sukellusta maksaessa ja muutama muu random kerta.
Onneksi oli se Amex taskussa noina kertoina...

Jos meinaa sukeltaa niin DANin vakuutus kannattaa tsekata. Ja juuri tuon 75% saannon takia en ole AMEXin vakuutusta kayttanyt vaan hommanut erillisen matkavakuutuksen. En vain jaksa miettia noita asioita joita juuri pohdit, Jii_Tee. Huolettomampaa reissata kun tietaa, etta vakuuutukset on varmasti ok.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #558 : 19.03.2013, 07:43:19 »
No niin... :)

Koska kortteja perheessämme on enemmän kuin oikeasti olisi tarvis, on tullut joskus laskettua yhteen myös noita vuosimaksuja ja vertailtua niitä todellisiin hyötyihin. Useinhan kortin saa kytkytetty johonkin muuhun ( esim Stockmann & Masters ), jolloin ei tule vuosimaksuja.

Amex on hyvä. Kuitenkin kulta taso maksaa 170 eur. vuodessa, joten kannattaa miettiä saako sille itse vastinetta. Itse koen, että tuolla rahalla pitää jo saada paljon, joten kortin lopettaminen on taas mietinnässä. Joskushan on onnekas tilanne, että työnantaja maksaa vuosimaksuja, jolloin ongelmia ei ole. Toisaalta...tähän asti nimenomaan tuo kortti on ollut se, joka on pelastanut, kun Visa, Masters ja Diners, ovat pettäneet.

Ostamme Amexilla lentoliput usein ja suurimman osan hotellinvarauksista, autonvuokrauksista ym.  Kuitenkin, tuo 75 % sääntö, joka määritellään matkasta ja majoituksesta, aiheuttaa sen, että todellisuudessa on pakko olla TOINENKIN matkavakuutus olemassa.

Amexin vakuutus kattaa tavalliset lomaurheilulajit, myös laitesukelluksen ( alle 30 min ), mutta jälleen lähtisin siitä, että on oltava myös TOINEN vakuutus varalta. Ja sukelluksen kohdalla ottaisin juurikin tuon DAN:in.

Amexin platinan vuosimaksu on kallis ( 550 eur ) ja itse en sitä hankkisi vain siksi, että pääsisin loungeen. Sinne pääsee halvemmalla joko lentoyhtiön kortilla ( jos on kultapossu kerhoa ) tai Dinersillä, tai ihan rahalla.

Eli en hankkisi Amexia kuin nimenomaan toisen maksukortin tarpeen takia. Ja silloin siihen riittää halpakin taso.

Ja mitä "rikkaaksi" pitämiseen tulee...Todella köyhässä maassa Amexillasi et tee yhtään mitään ja rajanatsi ei sitä sinulta kysele. Tai jos kysyy, olet ongelmissa... Niin ja niissä Intian slummeissa EI kannata maksaa luottokortilla  ;)

Varsinainen matkavakuutus turva on hankittu Pohjolasta, johon todellakin saa hyvin pidennetyn turvan pitkille matkoille. Tämä vakuutusyhtiö on käytännössä hoitanut kaikki ongelmatapaukset matkoilla moiteetta, mm. varkaudet, pienet onnettomuudet ja tavaroiden myöhästymiset. Onneksi sen palvelutasoa ei ole joutunut testaamaan missään äärimmäisessä tilanteessa.

Typoja korjattu. Pahoittelen edelleen jos niitä löytyy

« Viimeksi muokattu: 19.03.2013, 07:45:28 kirjoittanut Katariina72000 »

Graniitti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #559 : 19.03.2013, 12:36:17 »
Olen lähdössä puoleksi vuodeksi kiertämään maailmaa, ja törmäsin matkavakuutuksia tutkiessani siihen täälläkin mainittuun asiaan, että vakuutus kattaa yleensä vain maksimissaan kolmen kuukauden pituisen matkan.

Minulla on tällä hetkellä Pohjolan jatkuva matkavakuutus, mutta olen pähkäilyt seuraavia vaihtoehtoja:

1. Tarvitsen nykyisen Visa-kortin lisäksi toisen kortin, ja törmäsin American Express Platinum -korttiin (vuosimaksu 550 euroa, vuositulovaatimus 50 000 euroa), jonka mukana tulee matkavakuutus, joka kattaa enintään neljän kuukauden mittaisen reissun. Tätä neljää kuukautta ei vakuutuksenantajan mukaan voi jatkaa millään, joten tämän lisäksi pitäisi ottaa kahdelle kuukaudelle joku muu vakuutus, esim. World Nomads -vakuutus, joka kahdeksi kuukaudeksi näyttäisi maksavan noin 165-180 euroa. Tulen sukeltamaan ja patikoimaan reissulla, joten vakuutuksen on katettava myös nämä aktiviteetit.

Tosin tuolla 550 eurolla saat jo monesta suomalaisesta vakuutusyhtiöstä vakuutuksen puoleksi vuodeksi ja lisäksi jää vielä rahaa ottaa sukellusta varten danin vakuutus. Patikointi kuuluu osassa yhtiöissä vakuutuksen korvattaviin aktiviteettehin ja osassa katsotaan sitä missä patikoidaan ( onko seutu asumatonta vai asuttua). Osa ei taas sitten korvaa patikointia.

Väitän että korvausasioiden hoitaminen suomalaisessa vakuutusyhtiössä on paljon helpompaa kuin vaikka tuossa World Nomads-yhtiössä. Joten siitä voi maksaa pari euroa lisää.