Matkavakuutus

(Luettu 380228 kertaa)

Vipatus

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Matkavakuutus
« Vastaus #680 : 29.08.2020, 16:54:57 »
Aika monella täällä vaikuttaa olevan kotimainen vakuutusyhtiö, mietin tuossa, kun oma tarkoitus oli pysyvämmin reissailla tuolla maailmalla, niin mikä olisi hyvä ulkomainen matkavakuutus, kohtuuhinnalla?

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #681 : 30.09.2020, 13:38:17 »
Aika monella täällä vaikuttaa olevan kotimainen vakuutusyhtiö, mietin tuossa, kun oma tarkoitus oli pysyvämmin reissailla tuolla maailmalla, niin mikä olisi hyvä ulkomainen matkavakuutus, kohtuuhinnalla?
Hei, jos et ole paljoa matkustelllut, kannattaa miettiä onko hyvä idea lähteä heti noin pitkälle matkalle. Kannattaa varmaan lukaista aikaisempia viestiketjuja aiheesta. Jos olet muuttamassa on se vähän toinen juttu. 
Sen lisäksi, ymmärtääkseni nykyään tippuu heti kuuden kuukauden jälkeen Kelan piirist pois, niin se myös vaikuttaa vakuutuksien hintoihin.
Vakuutuksien vertaaminen on todella työlästä puuhaa, kaikilla on eri ehdot ja tuotteet ja rajoitukset, on todella vaikeata saada mitään yhtenäista kuvaa. Olen itse yrittänyt tehdä sitä ja luovutin.
Pääpointteja:
- Niin kuin yllä sanottu, kannattaa ottaa suomalainen firma niin pitkälle kun pystyy. Ainakin IFIlla väittävät että myös medivac (lentoevakuointi) sisältyisi hintaan, en tosin tarkistanut.
- Uskoisin että aika monet eurooppalaiset vakuutusyhtiöt vaativat että on kelan piirissä, en tiedä onko se pakollista, vai nouseeko hinta jos ei ole Kelassa. Mulla on esim ollut IMG vakuutus ja ne kysyvät sita nykyään, eivät kysyneet alussa.
- Todella vaikeaa tietää korvauspolitiiikasta, esim NOMADista olen lukenut sekä positiiviisia että negatiivisia juttuja. Mulla on ollut NOMADin vakuutus todella useasti, se on niin helppo ottaa, mutta yhtä korvausjuttua kun koitin eivät korvanneet. Mutta koen että he eivät palkitse vakiasiakasta samalla lailla kuin suomalaiset firmat.
- Mulla on sellainen yleinen oma vakuutuspolitiikka että otan vakuutuksen vain katastrofin varalle, pienet hommat hoidan itse. Siksi omavastuu yleensä satasissa. Toiminut tähän asti, omat kulut vähemmän kuin mitä olisi maksanut vakuutusmaksuissa.
- Itse pelkään noita amerikkalaisia firmoja, en halua niiden kanssa pelata. Brexitin myötä myös kannattaa selvittää, vaikuttaako se brittivakuutuksiin.
- Jos olet menossa johonkin maahan pitkäksi aikaa, voit ottaa paikallisen terveysvakuutuksen, tämä ei usein tule mieleen. Hinnat kohtuulliset, ja korvaukset ok, jos ei ole mikään valtava onnettomuus.
- Itse liikun niin halvoilla vehkeillä (tietokoneet, kännyt jne) etten ota ikinä matkatavaravakuutusta. Terveys on se tärkeä asia.
- Mutta varaudu siihen että vuodessa vakuutukseen kyllä menee varmaan useampia satasia, ehkä jopa tonnin pintaan. Riippuu pikkaisen kuinka vanha on ja missä matkustaa.[/li][/list]

Tässä lista muista vakuutuksista, joista olen nähnyt suosituksia, omaa kokemusta vain tuosta IMGsta.

truetraveller.com
https://www.voyagerinsurance.net/
http://globalvoyager.co.uk/
https://www.william-russell.com/
https://www.imgeurope.co.uk/international-expatriate-plans/short-term-medical/globehopper-travel-medical-cover/overview.aspx
https://www.nhcglobal.com
https://www.saltinsurance.com/
CIGNA
AETNA
IHIbupa.
https://www.clementsins.com/
https://www.europeiske.no/commercial/expatriates-services
https://bannerins.com/

brasileira

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #682 : 01.10.2020, 10:48:03 »
"Jos olet menossa johonkin maahan pitkäksi aikaa, voit ottaa paikallisen terveysvakuutuksen, tämä ei usein tule mieleen. Hinnat kohtuulliset, ja korvaukset ok, jos ei ole mikään valtava onnettomuus. "

tama on mielestani myos jarkeva ratkaisu!

"- Itse liikun niin halvoilla vehkeillä (tietokoneet, kännyt jne) etten ota ikinä matkatavaravakuutusta. Terveys on se tärkeä asia."

jos paatat ottaa vakuutuksen myos matkatavaroille, niin suosittelen valokuvaamaan tavarat (tietokone jne).  mulla kavi tassa huono tuuri (jenkkifirma, jonne valokuvat olisi vaadittu).

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #683 : 01.10.2020, 13:31:02 »
Viittaan edellisiin viesteihin.
Paikallisissa vakuutuksissa on se "huono" puoli, että ne aika usein kattavat terveydenhuollon paikallisissa julkisissa sairaaloissa, joissa resussit eivät aina vastaa länsimaista tasoa. Tietysti se riippuu maasta, esim Saksalla ja thaimaalla on aikamoinen ero. Lisäksi niissä on usein maksukatto, ja evakuointi kotimaahan ei luonnollisesti kuulu sen piiriin. Jos työskentelee, esim etätöitä, ulkomailla kannattaa miettiä toiminimen perustamista, ja vakuutuksen ottamista sen kautta, jolloin esim. Kelan piiriin kuuluminen ei ole välttämätöntä. Rinnastetaan ns lähetettyihin työtekijöihin. Ja tällöin, vaikka vakuutusmaksu on korkeampi, se vähennyskelpoinen. Tavantallaajalle on  mielestäni paras vaihtoehto ottaa kotimainen vakuutus. esim tällä hetkellä pidennettynä vuoteen sen hinta minulle on vajaa 400€, ulkomainen halvin mitä löysin oli vastaavilla (esim. evakuointi  Suomeen) ehdoilla maksaisi vähän yli 1200€, siinä olisi lisäksi korona-ehto. Lisäksi Suomalainen vakuutus korvaa suoraan laskuttajalle, ulkomaisessa joutuisi itse maksamaan ensin ja sitten hakemaan korvausta yhtiöltä.Eli yli 800€ jäisi esim, piipahtamiseen Suomessa ja uuden vakuutuksen ottamiseen. Matkatavaravakuutuksia en itsekkään käytä, kamat on halvempia kuin vakuutusmaksut.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #684 : 01.10.2020, 15:41:31 »
Paikallisissa vakuutuksissa on se "huono" puoli, että ne aika usein kattavat terveydenhuollon paikallisissa julkisissa sairaaloissa, joissa resussit eivät aina vastaa länsimaista tasoa. Tietysti se riippuu maasta, esim Saksalla ja thaimaalla on aikamoinen ero.
Lisäksi niissä on usein maksukatto, ja evakuointi kotimaahan ei luonnollisesti kuulu sen piiriin. Jos työskentelee, esim etätöitä, ulkomailla kannattaa miettiä toiminimen perustamista, ja vakuutuksen ottamista sen kautta, jolloin esim. Kelan piiriin kuuluminen ei ole välttämätöntä. Rinnastetaan ns lähetettyihin työtekijöihin. Ja tällöin, vaikka vakuutusmaksu on korkeampi, se vähennyskelpoinen. Tavantallaajalle on  mielestäni paras vaihtoehto ottaa kotimainen vakuutus. esim tällä hetkellä pidennettynä vuoteen sen hinta minulle on vajaa 400€, ulkomainen halvin mitä löysin oli vastaavilla (esim. evakuointi  Suomeen) ehdoilla maksaisi vähän yli 1200€, siinä olisi lisäksi korona-ehto. Lisäksi Suomalainen vakuutus korvaa suoraan laskuttajalle, ulkomaisessa joutuisi itse maksamaan ensin ja sitten hakemaan korvausta yhtiöltä.Eli yli 800€ jäisi esim, piipahtamiseen Suomessa ja uuden vakuutuksen ottamiseen.
Hmh.. hieman eri mielta muutamista vaitteista
"julkisissa sairaaloissa" mihin perustat taman vaitteen? kaikki ne paikalliset vakuutukset afrikan puolessa mita olen katsonut, kattavat kansalliset tai alueelliset sairaalat, jotka ovat paa-asiassa yksityisia. Esim. Nairobissa on Aga khan joka ei ole ihan halpa mutta hyvin laadukas sairaala. Monissa yksityisissa on laakareita jotka ovat joko lankkareita tai lansimaissa koulutettuja, ja hoito on hyvaa. Tiedan henkiloita jotka ovat kayneet esimerkiksi sydanleikkauksen lapi afrikassa. Paikallisilla vakuutusyhtioilla on myos usein sopimus paikallisen sairaalan kanssa, joten ei tarvita rahaa. Mutta tama sitten joko toiseksi tai kolmanneksi vaihtoehdoksi. Mielestani paikallisen vakuutusyhtion kanssa helpompi toimia kuin esim jonkun rapakon kanssa olevan.
Evakuointivakuutus kannattaa ottaa erikseen, tietysti riippuu kohdemaasta, se ei valttamatta kuulu normivakuutuksiin.
Maksukatto on kaikissa vakuutuksissa, siina joutuu laskemaan aika laajalti paljonko haluaa maksaa ja mika on maksimi ja mika on omavastuu.
itse olen ollut lahetettyna tyontekijana, tosin en oman firman kautta ja mielestani jos ei kuulu kelaan, vakuutus on kallis suomesta otettuna. Kelaan voi kuulua vain , jos sita erikseen anoo ja se hyvaksytaan, koskee myos opiskelijoita.
Kannattaa myos huomata, etta vaikka suomalaisella vakuutusyhtiolla onkin "sopimus" jonkun tietyn sairaalan kanssa, ei se valttamatta enaa pidakaan kun tulee maksun aika. Itse olen siita huolimatta joutunut itse ensin maksamaan, ja sitten veloittamaan suomesta.
Tuo mainitsemasi vakuutus joka maksaa e400 vuodessa, onko se voimassa koko vuoden matkalla, koska jo 6 kkn jalkeen putoaa kelasta pois? Oma suomalainen vakuutukseni 5-6kkn matkalle kuuluessani Kelaan maksaa lahelle e100/kk, tosin siina on jotain hintaa nostavia tekijoita.
Mutta hyvia kommentteja.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2020, 15:44:54 kirjoittanut mpala »

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #685 : 01.10.2020, 17:20:36 »
Paikallisissa vakuutuksissa on se "huono" puoli, että ne aika usein kattavat terveydenhuollon paikallisissa julkisissa sairaaloissa, joissa resussit eivät aina vastaa länsimaista tasoa. Tietysti se riippuu maasta, esim Saksalla ja thaimaalla on aikamoinen ero.
Lisäksi niissä on usein maksukatto, ja evakuointi kotimaahan ei luonnollisesti kuulu sen piiriin. Jos työskentelee, esim etätöitä, ulkomailla kannattaa miettiä toiminimen perustamista, ja vakuutuksen ottamista sen kautta, jolloin esim. Kelan piiriin kuuluminen ei ole välttämätöntä. Rinnastetaan ns lähetettyihin työtekijöihin. Ja tällöin, vaikka vakuutusmaksu on korkeampi, se vähennyskelpoinen. Tavantallaajalle on  mielestäni paras vaihtoehto ottaa kotimainen vakuutus. esim tällä hetkellä pidennettynä vuoteen sen hinta minulle on vajaa 400€, ulkomainen halvin mitä löysin oli vastaavilla (esim. evakuointi  Suomeen) ehdoilla maksaisi vähän yli 1200€, siinä olisi lisäksi korona-ehto. Lisäksi Suomalainen vakuutus korvaa suoraan laskuttajalle, ulkomaisessa joutuisi itse maksamaan ensin ja sitten hakemaan korvausta yhtiöltä.Eli yli 800€ jäisi esim, piipahtamiseen Suomessa ja uuden vakuutuksen ottamiseen.
Hmh.. hieman eri mielta muutamista vaitteista
"julkisissa sairaaloissa" mihin perustat taman vaitteen? kaikki ne paikalliset vakuutukset afrikan puolessa mita olen katsonut, kattavat kansalliset tai alueelliset sairaalat, jotka ovat paa-asiassa yksityisia. Esim. Nairobissa on Aga khan joka ei ole ihan halpa mutta hyvin laadukas sairaala. Monissa yksityisissa on laakareita jotka ovat joko lankkareita tai lansimaissa koulutettuja, ja hoito on hyvaa. Tiedan henkiloita jotka ovat kayneet esimerkiksi sydanleikkauksen lapi afrikassa. Paikallisilla vakuutusyhtioilla on myos usein sopimus paikallisen sairaalan kanssa, joten ei tarvita rahaa. Mutta tama sitten joko toiseksi tai kolmanneksi vaihtoehdoksi. Mielestani paikallisen vakuutusyhtion kanssa helpompi toimia kuin esim jonkun rapakon kanssa olevan.
Evakuointivakuutus kannattaa ottaa erikseen, tietysti riippuu kohdemaasta, se ei valttamatta kuulu normivakuutuksiin.
Maksukatto on kaikissa vakuutuksissa, siina joutuu laskemaan aika laajalti paljonko haluaa maksaa ja mika on maksimi ja mika on omavastuu.
itse olen ollut lahetettyna tyontekijana, tosin en oman firman kautta ja mielestani jos ei kuulu kelaan, vakuutus on kallis suomesta otettuna. Kelaan voi kuulua vain , jos sita erikseen anoo ja se hyvaksytaan, koskee myos opiskelijoita.
Kannattaa myos huomata, etta vaikka suomalaisella vakuutusyhtiolla onkin "sopimus" jonkun tietyn sairaalan kanssa, ei se valttamatta enaa pidakaan kun tulee maksun aika. Itse olen siita huolimatta joutunut itse ensin maksamaan, ja sitten veloittamaan suomesta.
Tuo mainitsemasi vakuutus joka maksaa e400 vuodessa, onko se voimassa koko vuoden matkalla, koska jo 6 kkn jalkeen putoaa kelasta pois? Oma suomalainen vakuutukseni 5-6kkn matkalle kuuluessani Kelaan maksaa lahelle e100/kk, tosin siina on jotain hintaa nostavia tekijoita.
Mutta hyvia kommentteja.

Kiitos täsmennyksestä, en tiedä kaikkien maiden tilannetta, mutta esim Marokossa, Thaimaassa, Malesiassa ja indonesiassa, Puolassa ja Venäjällä, on paikalliset vakuutukset vain julkisiin. Ja niissä on tasoeroja verrattuna yksityisiin palveluihin. Thaimaassa tosin riippuu alueesta ja Venäjän tilanne on kuulopuhetta. Oman toiminimen kautta tai lähetettynä työntekijänä Kelaan kuulumisella ei ole hirveästi merkitystä.  tosin lähettety, mitä omalla toiminimella työskenteleväkin on, voi aika usein edelleen kuulua kelan piiriin. Hinta on korkeampi, mutta se tasoittuu sillä että voit sen kulut vähentää. Tätä en rehellisesti sanoen ymmärrä, vaikka kelasta tippuu kuuden kuukauden jälkeen. mutta vakuutukset myönnetään vuodeksi. Ehkä sen takia, ettei sillä ole merkitystä, koska suomeen palatessa pääsee automaattisesti kelan piiriin, tuli sitten vaikka ambulanssilennolla. Ehkä tuo kuuden kukauden raja koskee lähinnä maksettavia etuuksia. Tärkeätä lienee että pitää vakituisen osoitteen Suomessa. Tämä oli sitten tietoa, mistä en mene valalle. Tuo vakuutukseni hinta on koko vuodelle, 3kk +9kk:n jatko, hinta on viime vuodelta. Vakuutusyhtiöon Fennia ja pelkkä matkustajavakuutus, ilman riskilajeja. Maksukattoa ei käsittääkseni hoidoissa ole, jonkinlainen aikaraja kylläkin. itse en ole koskaan joutunut käyttämään vakuutusta ulkomailla, mutta lähipiirin suoralaskutus sopimussairaaloista on onnistunut ongelmitta, myös muissa kuin Fenniassa. Korostan että en tarjoile tätä ehdottomana totuutena, olen erehtyväinen, tilanteet ja ehdot muuttuvat ja eri yhtiöilläkin on erilaisia käytäntöjä. Kuten myös ihmisillä erilaisia tarpeita. Kehoitankin ottamaan asioista selvää niiden alkujuurista, eli yhtiöitä ja kelasta. Ja näissäkin tiedoissa  saa olla tarkkana, eivät aina ole niin justiinsa.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #686 : 01.10.2020, 17:40:35 »
Kiitos! uskon etta naista tiedoista on hyotya myos ap kysyjallekin.
varmasti nain, etta tilanteet vaihtelevat.
piti viela sanoa etta on jotain sellaisiakin "paikallisia" vakuutuksia etta sen antaa joku sairaala heidan omiin palveluksiin. mika tietty rajoittaa aika lailla.
on joitakin aloja tyyliin lahetyssaarnaajat, joilla Suomesta lahetetty tyontekija voi anomuksesta kuulua Kelaan, sen sijaan jos olisi jo ulkomailla, ei voi tata anomusta tehda.
mielenkiintoinen tuo 6kk kela /12kk matkavakuutusta.....
tuo oma vakuutusmaksutietoni on talta vuodelta IF, siis jotain 600euroa puoli vuotta muistaakseni. se oli koko maailma muttei USA. mutta siihen kuului medivac mita arvostan. erillinen medivac (jos ottaisi vaikka paikallisen vakuutuksen) afrikassa olisi jotain USD 500 muistaakseni. myos riippuu missa maassa meinaa olla.

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #687 : 24.10.2020, 16:24:47 »
Kävin Fennian toimistossa ohikulkiessani tarkistamassa.
Minulle matkustajavakuutuksen jatkaminen 3 kuuukaudesta onnistuu 12 kuukauteen asti. Hinta yhdelle kuukaudelle on noin 21€ ja koko yhdeksän kuukauden ajalle noin 136€, eli kk hinta pienenee kun aika pitenee.
Edellytyksenä on säilyminen Kelan korvauksen piirissä. Uuden vakuutuksen vuoden matkan jälkeen voi ottaa kun matka on katkennut eli olet käynyt kotona, edellyttää näin ollen myös vakituista osoitetta Suomessa.
Kelaan olen vielä yhteydessä koska kelan kuuden kuukauden sääntö ei ole ihan yksiselitteinen.

wellu1979

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #688 : 25.10.2020, 08:50:58 »
. Uuden vakuutuksen vuoden matkan jälkeen voi ottaa kun matka on katkennut eli olet käynyt kotona, edellyttää näin ollen myös vakituista osoitetta
Tämä kun matkavakuutuksesi on edelleen voimassa. Mutta jos tulee sopimuskatko niin voiko sitten vaikka pitää stopoverin hesassa?

ja onko tämä tosiaan totta (jo vihdoin)?

Ifin kommentti: Ifin kaikki matkustajavakuutukset korvaavat matkan peruuntumisen ja keskeytymisen, jos matkakohteessa tapahtuu terrori-isku, aseellinen selkkaus, luonnonkatastrofi tai epidemia. Niinpä Anja perheineen jäi tällä kertaa nauttimaan kodin rauhasta ja odottamaan matkakärpästen paluuta.

no en ole menossa minnekkään, matkanarkkikin on parantunut
puhummme sinun kieltäsi

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #689 : 25.10.2020, 10:59:10 »
. Uuden vakuutuksen vuoden matkan jälkeen voi ottaa kun matka on katkennut eli olet käynyt kotona, edellyttää näin ollen myös vakituista osoitetta
Tämä kun matkavakuutuksesi on edelleen voimassa. Mutta jos tulee sopimuskatko niin voiko sitten vaikka pitää stopoverin hesassa?

Ifin kommentti: Ifin kaikki matkustajavakuutukset korvaavat matkan peruuntumisen ja keskeytymisen, jos matkakohteessa tapahtuu terrori-isku, aseellinen selkkaus, luonnonkatastrofi tai epidemia. Niinpä Anja perheineen jäi tällä kertaa nauttimaan kodin rauhasta ja odottamaan matkakärpästen paluuta.

Mikäli yhtään ymmärsin sun kysymystä. Jotta voisit olla vakuutuksen piirissä yli vuoden, matka pitää katkasta olemalla kotona välillä, eli periaatteessa aloitat uuden matkan. Se että tuleeko fennian virkailija katsomaan, että olet oikeasti kotona, vai helsingissä kaverilla on toinen juttu. Katsotaanko esim päivän kotona olo riittäväksi lienee tulkintajuttu. fennian virkailija sanoi, että ole nyt viikon verran. Mutta pointtina pitäisin sitä, että kotimainen vakuutus kunnon ehdoilla + sen kustannus matkoineen versus ulkomainen kalliimpi huonommin ehdoin.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #690 : 25.10.2020, 13:16:56 »

Mikäli yhtään ymmärsin sun kysymystä. Jotta voisit olla vakuutuksen piirissä yli vuoden, matka pitää katkasta olemalla kotona välillä, eli periaatteessa aloitat uuden matkan. Se että tuleeko fennian virkailija katsomaan, että olet oikeasti kotona, vai helsingissä kaverilla on toinen juttu. Katsotaanko esim päivän kotona olo riittäväksi lienee tulkintajuttu. fennian virkailija sanoi, että ole nyt viikon verran. Mutta pointtina pitäisin sitä, että kotimainen vakuutus kunnon ehdoilla + sen kustannus matkoineen versus ulkomainen kalliimpi huonommin ehdoin.
Itse kyllä tarkistaisin tämän tulkinnan. Jos ajatuksena on se, että kuuluu Kelaan, viikko suomessa vuoden aikana ei riitä siihen. Lähes kaikki ulkomailla asuvat käyvät suomessa kerran vuodessa eivätkä kuulu Kelaan. oletko kysynyt  asiaa Kelasta? Kelan tapana on kyllä välttää selkeitä tulkintoja että voi olla vaikeaa saada mitään selviä aikamääritteitä.

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #691 : 25.10.2020, 18:39:05 »
Kuten aikaisemmin kirjoitin, otan vielä selvää kelasta. Sanallisiin virkamiesten tulkintoihin ei aina voi  luottaa, joten oon ottanut tavaksi pyytää kirjallista vastausta, esim email tai ko omaisen viestipalvelusta. Tähän palaan, kun saan aikaiseksi. Matkaahan nyt ei kannata suunnitella, mutta mielenkiinnosta.
Tosin tiedän kokemuksesta, ettei kaikkea tarvi vapaaehtoisesti kertoa ja mistäs tietämätön kysyisi.
Esim tulin töistä kotiin, mutta jätän sanomatta, että pubin kautta, jos ei kysytä.

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #692 : 02.11.2020, 12:44:05 »
No niin Kelan kanssa palaveri pidetty. Eli;
Jos kyseessä on kertaluontoinen lomamatka ja jonka jälkeen on tarkoitus palata Suomeen vakituiseen osoitteeseen ja ei saa Kelan tukia, niin 6 kuukauden rajalla ei ole merkitystä. Voit lomailla ja säilyt Kelan piirissä, jopa yli 12 kuukautta, tällöin pitää tehdä selvitys Kelaan, joka etukäteen hyväksyy asian. Kuuden kuukauden ylittäminen matkalla on hyvä ilmoittaa Kelalle, mutta ei ole pakollista.
Tärkeätä on muistaa; vakituinen osoite Suomessa ja palata sinne sekä että kyseessä on lomamatka.
Joten summa summarum, alle vuoden matka ja vakuutus Suomesta, edullisin ja turvallisin vaihtoehto. Nomadit ja Kelan tuilla olevat on sitten erikseen.
Huom. eläkkeet eivät ole ko tukia. Niiden kanssa voi reissata.