Lentoyhtiöiden omat bonuskortit

(Luettu 222850 kertaa)

Nannu

• Aloittelija
    • Profiili
lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #20 : 19.08.2006, 10:29:07 »
Ajattelin kysellä jos jollakin teistä olis jotain neuvoja seuraavaan. Mulle tuli just SAS:n kortti. Siinä tuli myös lappu mukana että voin liittää siihen myös Masterin. Mulla kuitenkin on jos Master olemassa joten pitäiskö mun täyttää se lappu ja sieltä tulee mulle uus EB/Master-kortti ja mitä sitten teen sillä vanhalla Masterilla? EB/Masterista olis kuitenkin hyötyä kun jos maksaa jossain kaupassa niin pisteitä kertyy...
arpe diem!

timosalonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #21 : 19.08.2006, 14:06:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Traveler"
Ajattelin kysellä jos jollakin teistä olis jotain neuvoja seuraavaan. Mulle tuli just SAS:n kortti. Siinä tuli myös lappu mukana että voin liittää siihen myös Masterin. Mulla kuitenkin on jos Master olemassa joten pitäiskö mun täyttää se lappu ja sieltä tulee mulle uus EB/Master-kortti ja mitä sitten teen sillä vanhalla Masterilla? EB/Masterista olis kuitenkin hyötyä kun jos maksaa jossain kaupassa niin pisteitä kertyy...

Lentoyhtiöön liitetyt luottokortit vaan on vähän kalliimpia mut pisteet on tietty plussaa. Finnairilla Master gold maksoi muistaakseni 150e vuosi vastaavan saa pankista 40e/v. Finnairin goldilla saa 10000 pistettä joka vuosi + piste per käytetty euro.

sups

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #22 : 20.08.2006, 00:57:11 »
Sassin se mastercardi -hommeli ei maksa enempää, kuin se normaali mastercardikaan.

Ei kyllä paljoa tarvi uneksia mistään ilmaislennoista ja muista mukavuuksista, jos ei oikeasti lennä useita kertoja vuodessa. Kummisetä teki kymmeniä työmatkoja business luokassa vuodessa ja silloin oli se finnairin platinakortti käytössä, jolla sai melko hulpeita etuuksia lentokentillä. Kun jäi eläkkeelle ja lentomäärä laski muutamiin kertoihin vuodessa, niin aika äkkiä se platinakortin tasokin myös laski.

Torpis

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 21.08.2006, 10:22:52 »
Liityin keväällä SAS eurobonus systeemiin. Tervetulokirjeen mukana tuli kortti ym. sälää. Mutta ns. turvatunnus puuttui. Eli en pääse kirjautumaan nettiin ja seuraamaan edes pistetiliä. Kaverilla, joka liittyi samaan aikaan, puuttuu myös tunnukset. Olisko pitänyt tulla kortin mukana vai miten? Pitänee varmaan laittaa postia SAS:lle jos ei ala kuulua...
quot;Matka loppuu kesken, tai eihän se kesken lopu koska muuten matka olisi pitempi" - Bror-Erik "Bubi" Wallenius

trsqr

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 21.08.2006, 14:02:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Torpis"
Liityin keväällä SAS eurobonus systeemiin. Tervetulokirjeen mukana tuli kortti ym. sälää. Mutta ns. turvatunnus puuttui. Eli en pääse kirjautumaan nettiin ja seuraamaan edes pistetiliä. Kaverilla, joka liittyi samaan aikaan, puuttuu myös tunnukset. Olisko pitänyt tulla kortin mukana vai miten? Pitänee varmaan laittaa postia SAS:lle jos ei ala kuulua...

Eikös sen voi tilata ihan tuolta SAS:n sivuilta itse? https://ibp2.scandinavian.net/ibp/custprof/ForgotSecurityCodeTypeView.aspx

-olli

Nannu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #25 : 21.08.2006, 18:49:35 »
Mulla ainakin tuli kortin mukana... Se on kyllä aika hämärästi siellä ihan paperin lopussa, siinä alussahan lukee tervetuloa kanta-asiakkaaksi blaa blaa blaa ja sitten on pitkään pelkkää valkoista paperia kunnes ihan siellä alareunassa on nelikirjaiminen numero. En tiedä mitä ne siellä sekoilee kun mullekin tuli kaks postia (toisessa kortti ja toisessa ei) ja molemmissa oli eri numero!  :shock:  :D

Päätin sitten pitää oman "pankki-masterini" ja EB:n ihan erikseen, tulis liikaa vekslausta muutoksissa. Masteria kuitenkin käytän aika harvoin. Maileja mulla tulee varmaan kertymään kun muutan pohjoiseen niin täytyy välillä kotona etelässäkin käydä  :D
arpe diem!

SPH

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 21.08.2006, 20:34:14 »
Mites psiteiden kertyminen EB-Dinersin kanssa? Pitääkö pisteitä ostaa noilla club reward-pisteillä vai kertyvätkö samalla tapaa kuin Masterissa?
quot;Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do."

Granaina

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 23.08.2006, 10:45:51 »
Lainaus käyttäjältä: "HelsinkiFlyer"
Ei hätää. Voit käyttää pointsit myöhemminkin, kunahn varaat matkan ennen pisteiden vanhemista.  

Joo tulihan se SAS:n vastaus ihan nopeasti ja samaa sanoivat, tosin sillä tarkennuksella, että lentojen tulee olla kuuden kuukauden sisällä vanhenemispäivästä.

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #28 : 23.08.2006, 11:39:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Traveler"
Mulla kuitenkin on jos Master olemassa joten pitäiskö mun täyttää se lappu ja sieltä tulee mulle uus EB/Master-kortti ja mitä sitten teen sillä vanhalla Masterilla? EB/Masterista olis kuitenkin hyötyä kun jos maksaa jossain kaupassa niin pisteitä kertyy...

Sinä esimerkiksi leikkaat vanhan korttisi kahtia, laitat kirjekuoreen sen kortin sekä kirjeen, jossa ilmoitat siten luopuvasi kortista ja allekirjoitus. Häviät siinä ne kuukaudet, jotka sulla olisi vanhassa kortissa, mutta mielestäni se on parempi. Et kuitenkaan enää käyttäisi sitä vanhaa korttia ja pahimmassa tapauksessa unohtaisit peruuttaa sen ennen määräaikaa ja saisit maksaa taas uudesta kortista. Tai sitten käyttämätön kortti joutuu vääriin käsiin, etkä edes huomaa sitä.

Jos kortti on jostain pankista, voit myös mennä konttoriin, laittaa kortin tiskille ja sanoa, ettet halua sitä enää. Syitä he kysyvät, mutta niitä ei tarvitse sanoa. Voit sanoa, ettet sitä enää tarvitse tai ettet vain enää halua. Minä sanoin vastaavassa tilanteessa juuri niin, kuin asia oli, että sain Swissiltä uuden MC:n, jolla maksaessani kerään pisteitä. Vaikka vanha kortti oli ilmaiskortti, en olisi sitä käyttänyt. Silloin siitä on parempi luopua. Sitten sinun on allekirjoitettava joku lappu ja se on siinä. Perässä tulee postissa varmistus, että kortti on irtisanottu.

Chiribiri

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 13.09.2006, 10:36:55 »
Sellainen tyhmä kysymys vielä tuosta yhdistelmäkortista (Sassilla Mastercard maksoi muistaakseni 50e/vuosi), että kertyykö niitä pisteitä aina, kun sitä korttia käyttää vai ainoastaan silloin, kun laittaa luotolle?
quot;Mitä enemmän tavoittelemme, sitä enemmän ponnistelumme luo illuusion siitä että meiltä puuttuu jotain."

Timppee

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 13.09.2006, 11:29:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Nimbe"
Sellainen tyhmä kysymys vielä tuosta yhdistelmäkortista (Sassilla Mastercard maksoi muistaakseni 50e/vuosi), että kertyykö niitä pisteitä aina, kun sitä korttia käyttää vai ainoastaan silloin, kun laittaa luotolle?

Ainoastaan silloin kun laittaa luotolle, pankkikorttiominaisuuden käytöstä ei pisteitä ropise.

myu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 13.09.2006, 13:00:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Timppee"
Lainaus käyttäjältä: "Nimbe"

Ainoastaan silloin kun laittaa luotolle, pankkikorttiominaisuuden käytöstä ei pisteitä ropise.

Kannattaa huomata, että luoton käytöllä kerää lisäksi vain bonuspisteitä eikä tasopisteitä. Näin ainakin Nordean Finski-Mastercardilla. Jo Silver-tasolle pääseminen ja siellä pysyminen vaatii nykyään lähes kuukausittaista lentämistä Euroopassa tai useita kaukolentoja vuodessa. Nordealla Finskin mastercard on n. 20e kalliimpi vuodessa kuin tavallinen, joten sitä luottoa pitää käyttää aika lailla että pääsee edes omilleen pisteissä.

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #32 : 13.09.2006, 13:08:13 »
Lainaus käyttäjältä: "sups"
Sassin se mastercardi -hommeli ei maksa enempää, kuin se normaali mastercardikaan.

Ei kyllä paljoa tarvi uneksia mistään ilmaislennoista ja muista mukavuuksista, jos ei oikeasti lennä useita kertoja vuodessa. Kummisetä teki kymmeniä työmatkoja business luokassa vuodessa ja silloin oli se finnairin platinakortti käytössä, jolla sai melko hulpeita etuuksia lentokentillä. Kun jäi eläkkeelle ja lentomäärä laski muutamiin kertoihin vuodessa, niin aika äkkiä se platinakortin tasokin myös laski.

Itse en käytä pisteitä ilmaislentoihin vaan upgradeihin turistista businessluokkaan. Samalla saa useimmilla yhtiöillä ottaa 10 kiloa ( statuskorteilla yleensä 20 kiloa ) lisää matkatavaraa, tehdä lähtöselvityksen suhteellisen ruuhkattomilla tiskeillä ja odotella lentoa loungeissa. Ja onhan se koneessakin kivempaa istua hieman tilavammin ja saada kohtalaisen kunnollinen ateria.

Kannattaa hieman tuumia minne yleensä lentää ja vertailla suosikkireittejänsä lentävien yhtiöiden ohjelmia. Ei ne statustasot vaadi lainkaan busineksessä matkustamista vaikka se tietysti nopeuttaa asiaa.

Henga

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
BA Executive club
« Vastaus #33 : 10.11.2006, 12:29:16 »
Onko jollain tietoa miten kertytän British Airwaysin TIER pointseja?

timosalonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #34 : 10.11.2006, 12:48:46 »
Lainaus
Enjoy the Privileges of oneworld Tier Status
As a member of a oneworld® airline's frequent flyer programme you will also earn tier status whenever you take a oneworld flight - that is a flight where a oneworld airline's designator appears on the flight coupon of your ticket and which is operated by a oneworld airline. Your frequent flyer programme will require that you undertake a certain minimum of flying on the "home" airline. Please consult the programme operator for details.

Eli lentämällä oneworld allianssin lentoja. Pisteet tulee lipputyypin ja kohteen mukaan.

Aer Lingus
American Airlines
British Airways
Cathay Pacific
Finnair
Iberia
LAN
Qantas

Henga

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #35 : 10.11.2006, 12:52:30 »
Kiitos tästä.

Vastaus löytyi myös ba.com sivuilta kun vaivauduin
etsimään tietoa hiukan syvemmältä
sivustojen uumenista  :oops:

lottimus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • watia.fi
« Vastaus #36 : 23.03.2007, 10:38:17 »
Oon just hankkinut Finnair Plus -kortin ja ekat lennotkin on sitä käyttäen jo varattu ja maksettu. Mulle on jäänyt sellainen seikka epäselväksi, että näkyykö noi pisteet mun pistetilillä vasta sitten, kun oon tehnyt ton lennon vai miten? Ainakaan niitä ei oo vielä kuukauden kuluttua maksusta näkynyt. Kiitos avusta!

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #37 : 23.03.2007, 10:46:23 »
Pisteet näkyy vasta, kun lento on ohi.

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 23.03.2007, 11:57:09 »
Lainaus käyttäjältä: "akk"
Pisteet näkyy vasta, kun lento on ohi.

Eika aina silloinkaan! Juuri meni hermot, kun totesin, etta noin 5 lentoa edelleen puuttui (inklusiive mannertenvaliset!!!), vaikka lahtoselvitykessa aina sita korttia onkin nayttanyt. Oli myos niin, etta nyt viimeisilta Helsingin lennoilta, tilille oli rapsahtanut ainoastaan HEL-FRA, vaikka lahtoselvitys oli tehty Roomaan asti ja lento myos lennetty. Hesaan tultaessa ei mitaan pisteita tullut! Hirvea sotku. Sitten pitaa olla talella boardingkortit ja rupesivat epaamaan myos viela lippua! Hermo meni. Tallasia naa systeemit sitten on, hienoja juttuja rakennellaan, eika toimi.

Niin, oli siis kyse Thaista, Blue1:sta ja Lufthansasta.
i]Sapere aude![/i]

lottimus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • watia.fi
« Vastaus #39 : 23.03.2007, 12:04:00 »
Je, kiitti! Joo, Finnairilta kyllä luin sen, että jos pisteitä ei ala näkymään niin 5kk sisään voi sinne intterveppisivuille johonkin kohtaan kirjottaa numeron tosta lipusta, niin sit pitäis pisteet rekisteröitya. Pitänee siis säilyttää tuo lipun numero. :-) Piti vain varmistaa et kantsiiks mun sitä numeroo nyt sinne alkaa kirjotteleen vai ootella rauhassa siihen et on matkat ensin lennetty. :-)