Lentoyhtiöiden omat bonuskortit

 (Luettu 226575 kertaa)

lentoguru

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 198
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #540 : 17.06.2015, 23:33:22 »
Finnairin ja muiden OW-yhtiöiden kesäkamppiksena 20000 bonuspistettä menopaluulennoista businessluokassa Pohjois-Amerikkaan (BA:lla ja AA:lla on vastaavat kamppikset käynnissä). Matkustusaikana 7.5.-7.8. https://www.finnair.com/ajbspringpromo AA:lla ja BA:lla on käynnissä vastaavat kamppikset.

Yleensä bonuspisteiden takia ei kannata varata businessluokan lentoja mutta kesäsesongin aikana joihinkin kohteisiin matkustettaessa hintaero jää aika marginaaliseksi. Heinäkuussa halvimman BA:n discount economy (noin tonni) ja businesslipun (~1150€) hintaero Washingtoniin jää ~100 euroon. Käyttötavasta riippuen esim. 20000 Avioksen käyttöarvo voi olla mitä tahansa 10 ja 200 euron välillä. Tämä on toki aika harvinainen poikkeus.

Finnair luopui Euroopan palkintolentojen polttoainelisistä alkuvuodesta, joten 0,4-0,5 sentin käyttöarvo ei ole mahdoton jos rahalla ostetut vastaavat lennot matkalaukkumaksuineen Etelä-Eurooppaan maksavat n. 250 euroa (esim. Barcelonan lennoista on maksettava todellisia veroja n. 50 euroa).
« Viimeksi muokattu: 17.06.2015, 23:49:45 kirjoittanut lentoguru »

smee

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 412
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #541 : 18.06.2015, 08:06:31 »
Finnair luopui Euroopan palkintolentojen polttoainelisistä alkuvuodesta, joten 0,4-0,5 sentin käyttöarvo ei ole mahdoton jos rahalla ostetut vastaavat lennot matkalaukkumaksuineen Etelä-Eurooppaan maksavat n. 250 euroa (esim. Barcelonan lennoista on maksettava todellisia veroja n. 50 euroa).

Tämä olikin hyvä uutinen, joka kuulostaa tutulta, mutta pääsi unohtumaan. Harmittavasti lähes tyhjensin oman Finnairin pistepankkini viime syksynä kun osalla pisteitä alkoi uhkaavasti vanheneminen uhata.

Saramaria

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #542 : 18.06.2015, 11:49:31 »
Lopulta kun vertailin eri tapoja käyttää pisteitä, päädyin ostamaan halvat lennot ja maksamaan hotellit pisteillä. Varmaan pisteiden käyttö olisi järkevämpää korotuksiin yms., mutta halvoissa lipuissa suurin osa hinnasta on veroja ja maksuja. Eli viiden hengen Afrikan lennot maksoivat 3862€ ja niiden pisteillä (BA 68000 Avios) ostettiin hotelliyöpymisiä, jotka hotels.comissa maksoivat sellaisenaan n. 450€. Ei ilmeisesti paras tapa, mutta minusta 11%:n palautus kuulostaa ihan hyvältä. Jotta edes saman summan olisi saanut lentolippuun, olisi itse pitänyt kaivaa kuvettaan paljon enemmän. Toki, ei BA edes tarjoa halvimpia majoituksia eli mihin nyt kukakin tunkee rahansa. Mutta satunnaisen matkailijan kannattaa siis katsoa, mihin muuhun kuin lentoihin pisteet saa käytettyä.

matkamies31

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 332
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #543 : 18.06.2015, 14:18:34 »
American airlinesilla tulee 40 000 pisteestä 2 euroopan palkintomatkaa, joten kai nyt voi laskea sen vähintään 300 euron arvoiseksi tuon 40000 pistettä.
Joku arvo kans sille että mahdollinen tasokortti tulee, jolla loungeen.
Ylimääräinen laukku.

smee

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 412
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #544 : 18.06.2015, 14:31:45 »
Sehän se tekee pisteiden arvon laskemisen hankalaksi, että jos vaikka saa pisteillä 200 euron arvoisen hotellimajoituksen, mutta olisi ihan hyvin pärjännyt 100 euron hotellihuoneessa, jos olisi itse maksanut, mikä on pisteiden arvo, jos oletetaan, että se 200 euron hotelli on kuitenkin jollain tavalla parempi. Täyttä arvoa ei palkinnosta viitsi laskea, jos ei oikeasti ostaisi sitä rahalla ellei pisteitä olisi käytössä. Toisaalta halvimpaan mahdolliseen vaihtoehtoon vertaaminenkaan ei suoraan toimi, jos pistepalkintona saa jotain parempaa. Upgradeissa tuo dilemma korostuu aika paljon, koska bisneslipun hinta samalle lennolle voi olla jotain aivan törkeää, tosin samasta syystä omilla rahoilla ei sitä bisneslippua koskaan ostaisi.

Onneksi pisteitä ja maileja ei itselleni kerry ihan niin paljoa, että kokisin niiden tuoman hyödyn optimoinnista olevan niin suurta iloa, että koko ajan laskeskelisin niitä. Kerään minkä kerään ja yritän keksiä jotain hyödyllistä käyttöä niille. Ehkä hyödyllisin kohde Finnairin pisteille minulla on ollut kun satuin kaipaamaan yksisuuntaista lentoa. Rahalla tarjolla olevat vaihtoehdot olivat joko varsin kalliita, tai sisälsivät jonkun älyttömän kierroksen Ryanairin hellässä huomassa (eikä silti edes hirveän halpa) mutta palkintopaikka Finskin lennolta löytyi helposti ja yksisuuntaisessa maksutkin jäivät aika pieniksi.

lentoguru

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 198
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #545 : 18.06.2015, 16:56:51 »
Mulle jäi hämäräksi miten matkamies aikoo tolta matkalta hankkia tasokortin (asia erikseen jos aiemmilta matkoilta on kertynyt riittävästi tasopisteitä ja raja ylittyy tältä matkalta kertyvillä pisteillä...). Finskin ja kumppanien kesäkamppiksesta kertyvät ekstrapisteet ovat ainoastaan palkintopisteitä (ei tasopisteitä), joten Finnair Plus Basic -jäsenet saavat nycin lennoista C:ssä ~30k tasopistettä, BA:n kantikset 280 tier pointsia ja AA:n kantiksien olettaisin saavan n. 12-16000 EQM/EQP -tasopistettä.

Lennot länsirannokolle ovat asia erikseen, esim. HEL-LHR-JFK-SFO tyyppisellä reitityksellä lentonumeroista riippuen 700-840 BA:n tier pointsia, joilla Silverin vaatima 600 TP:tä täyttyy.

matkamies31

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 332
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #546 : 18.06.2015, 19:53:51 »
joo, pisteitä on jo kertynyt jonkin verran..On houkutteleva tuo tarjous kyllä.
Mutta tuolla hinnalla economyssa lentää melkein minne tahansa!

matkamies31

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 332
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #547 : 09.07.2015, 16:33:25 »
Tuli sitten ostettua Hel-Nyc-Hel lennot bisneksessä 1200 euroon.
Loppuvuonna olis tulossa reissuja sitten sen verran että 50 000 miles pitäs ylittyä, nyt siis American Addvantage käytössä.
Ennen tätä amerikan reissua on maileja 20000 ja lennetty 4 lentoa AA:LLA. 
Onko kellään kokemusta AA Platinum Challangesta ?  Se maksaa 240 USD.  Jos ymmärsin oikein saa elite pisteitä tuosta bisneslipusta noin 16 000.
Joten 10 000 pistettä ylittyy , joka tuohon challangeen vaaditaan 3 kk aikaperiodilla.
Olisko tuo tuon hinnan väärti?  Saa pisteet tuplana ja lounge oikeuden loppuvuodeksi, muuten saisin sen vasta ens vuonna.

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #548 : 09.07.2015, 22:55:25 »
Sehän se tekee pisteiden arvon laskemisen hankalaksi, että jos vaikka saa pisteillä 200 euron arvoisen hotellimajoituksen, mutta olisi ihan hyvin pärjännyt 100 euron hotellihuoneessa, jos olisi itse maksanut, mikä on pisteiden arvo, jos oletetaan, että se 200 euron hotelli on kuitenkin jollain tavalla parempi. Täyttä arvoa ei palkinnosta viitsi laskea, jos ei oikeasti ostaisi sitä rahalla ellei pisteitä olisi käytössä. Toisaalta halvimpaan mahdolliseen vaihtoehtoon vertaaminenkaan ei suoraan toimi, jos pistepalkintona saa jotain parempaa. Upgradeissa tuo dilemma korostuu aika paljon, koska bisneslipun hinta samalle lennolle voi olla jotain aivan törkeää, tosin samasta syystä omilla rahoilla ei sitä bisneslippua koskaan ostaisi.
Periaatteessahan se arvo on se, mitä olisit oikeasti valmis edusta maksamaan (se mitä olet valmis maksamaan korkeintaan = minkä arvoisena vastinetta pidät).

Hotellihuone-esimerkissä jos olisit valmis maksamaan paremmasta hotellista 120€, mutta et 130€ niin se pisteiden arvo on tällöin selvästi jotain 120€ ja 130€ väliltä. Ja ihan sama logiikka pätee lentoihinkin tai tasonkorotuksiin. Matkustusluokan korotuksen arvo on se mitä olisit valmis maksamaan jos lentoyhtiö tarjoaisi sinulle korotusta rahalla (joskushan ne näitä tarjoaakin).

Matkamies31 pohdintaan ei osanne vastata kukaan muu kuin hän itse, kun kukaan muu ei tiedä paljonko etua moisesta saisit (=lennätkö paljon ja miten ja missä) ja onko 240USD paljon vai vähän sinulle. Ynnäile paljonko maileja tuosta ropisisi extraa ennen kuin saavuttaisit muutenkin Platinarajan (huomioiden että kulta menisi jokatapauksessa puhki, joten et saa 100% extraa vaan 75% estää siltä väliajalta, tasohan nousee heti kun raja tulee täyteen, ei vasta vuoden lopussa) ja kuinka paljon ehtisit lounge ja muita etuja käyttää ja paljonko olisit per kerta oikealla rahalla moisesta valmis maksamaan.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2015, 23:12:05 kirjoittanut Juzt »
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

matkamies31

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 332
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #549 : 25.07.2015, 22:23:38 »
Onko muuten tietoa että saisiko AA pisteitä finnairin reittilennosta,joka on ostettu esim Apollomatkojen äkkilähtönä?
Esim malta,joka on reittilentokohde.

conard

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 429
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #550 : 21.08.2015, 14:25:07 »
Onko täällä joku kokenut British Airwaysin Executive Clubin käyttäjä? Kysymykseni koskee avios-pisteitä: teenkö mitään esim. 20000 pisteellä, jos sellaiset sattuisin omaamaan? Tier pointseja en pysty lentomäärilläni kerryttämään mihinkään järkevään, joten nyt olisi kyse ihan upgradeista tai palkintolennoista. Etsin nimittäin fiksua käyttöä amexin pisteille. Mikäli tuollaisella määrällä ei käytännössä tee mitään, niin sitten hommaan niillä vaikkapa ravintolalahjakortteja.

Kapteeni Tunkki

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 270
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #551 : 21.08.2015, 15:40:41 »
Aviokset ei mene vanhanksi, jos on aikaikkunan sisällä on joku tapahtuma. Helpoimmalla niitä voi ostaa lisää aika vähällä rahalla, joka nollaa tuon ajan.

20k + kulut euroina on jo yhdensuuntainen lento halvalla alueella. Helsingistä pääsee yllättäen esim. Kiinaan.

euroflex

  • Aloittelija
  • Viestejä: 3
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #552 : 18.01.2016, 16:57:19 »
Tämä info olisi sopinut moneenkin eri topiciin,mutta laitetaan tänne :

Jos joku tykkää kerätä lentomaileja,niin tässä tarjous ,mikä voimassa 31.01.2016 saakka.

Tämä finskin kautta,mutta vaihtoehtoja on valikossa vaikka kuin.

https://pointshop.finnair.com/partner.php?cPath=3_737

https://pointshound.com/finnairplus?utm_source=AY&utm_medium=BttnLandingPg&utm_campaign=MarPromo2015

Itse otin ensi kuun Berliinin reissuun  4*** hotlan yhdeksi yöksi hinnalla 35€ ja päälle tulee tuo 10000 pisteen bonus + normaalisti tuleva 200 pistettä.

Vaikeaselkoinen hiippari

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #553 : 03.03.2016, 13:55:11 »

Oiskos nyt joku parempi mailienkeruu ohjelma ku Oneworld Finnair kun pääsääntöisesti halvoilla ekonomilipuilla tulee lennettyä tonne Aasiaan tai sitten välillä tietty Eurooppaan.  Ja aina välillä muutaman pompunkin kautta niin oiskos parempi kerätä noita maileija johonkin toiseen Oneworld ohjelmaan ? Jos sais vaikka jonkun upgreidauksen joskus kerättyä. Tota Star Alliancea on vielä pohdinnassa, koska Turkish Airlinesilla on paljon halpoja lentoja kanssa välillä..Mutta pääasiassa vissiin noita Cathay Pacific tai Finnair ja kohteina noi Thaimaa,Hong Kong tai Japani..Siis Oiskos toi Cathway Pacific vaikka parempi ku toi Finnairin--? Ja sit tuolla Cathaway Pacificilla on toi Marco Polo-ohjelma ja sit se toinen Asia Smiles, mikähän ero noilla ? Noh en kaipaa mittään kaiken kattavaa selvitystä mutta noin..onko jollakin joku idea..
The true traveler is he who goes on foot, and even then, he sits down a lot of the time.

    Colette, Paris From My Window, 1944
    French novelist (1873 - 1954)

cha am fani

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 628
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #554 : 03.03.2016, 19:11:25 »
Hei Ainakin viime vuoteen verrattuna Cathayllä lennettäessä ei saa jatkossa hyviä lentopisteitä. Katsoin eilen Finskin pistelaskurista, jos lentäisi L tai M-luokassa pojot ovat vähentyneet suuresti. Finnairin value-lipulla saa suunnilleen samat Plussapisteet. (15000) Bangkokiin. Sain viime kerrasta Marras-Joulukuun lennosta noin 26000 pistettä. No pisteitä nyt sen verran, että yritän korotusta comfort/business (73000) Huhtikuussa.

Kapteeni Tunkki

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 270
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #555 : 03.03.2016, 21:57:21 »
Finnairin halvat kaukoidän lennot ovat kovin pisteköyhiä oli oma etukortti mikä vain.

Itselle BA:n kortti on ollut kokonaisvaltaisesti helpoin ja AY:ta miellyttävämpi. Toki esim. AA:lla saisi nopeammin tasoja, mutta vaatii tietyn määrän AA:n omia lentoja, joita tulee kerättyä harvemmin.

aeroed

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 158
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #556 : 03.03.2016, 22:17:07 »
Hei Ainakin viime vuoteen verrattuna Cathayllä lennettäessä ei saa jatkossa hyviä lentopisteitä. Katsoin eilen Finskin pistelaskurista, jos lentäisi L tai M-luokassa pojot ovat vähentyneet suuresti. Finnairin value-lipulla saa suunnilleen samat Plussapisteet. (15000) Bangkokiin. Sain viime kerrasta Marras-Joulukuun lennosta noin 26000 pistettä. No pisteitä nyt sen verran, että yritän korotusta comfort/business (73000) Huhtikuussa.

Tarkistin itse äsken AY:n pistelaskurista ja kyllä edelleen myönnetään 100 % pojot CX:n L ja M -luokista. Eli lentäminen CX:llä ja pisteiden kerääminen AY+:aan on ehdottomasti yksi parhaita tapoja saada pisteitä kasaan.

Mitä tuossa edellinen kysyjä kyseli TK:n halvimmista lipuista, niin V ja L on käytännössä niitä Turkishin halvimpia lippuja,  joista saa kerättyä peräti 25 % pojoja SAS:n kortille. Tarkoittaa siis sitä, että saa kuluttaa TK:n penkkiä muutaman kerran pallon ympäri, että pisteitä on kasassa sen verran että niistä on hyötyä. Jos tähtiallianssilla lentää enemmän, kannattaa tsekata Aegeanin kantisohjelma - jos Luffea ei lasketa, suht monesta halvemman hintaluokan lipusta saa about 50 % pisteitä.

juhaaa

  • Aloittelija
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #557 : 10.03.2016, 14:10:32 »
Finnair ja Business upgradesta muutama kysymys.
Ilmeisesti lennon pitää olla AY tunnuksella, että Finnairin plussilla voi upgraden tehdä? Eli ei onnistu esim AA:lla upgrade?

Koskeeko upgrade ainoastaan ensimmäistä lentoa, jos ja kun koneen vaihtoja on matkalla?

Helsingistä Kansasiin olisi matka.
Hieman tuossa katselin reittejä ja pari vaihtoehtoa on.
HEL -> JFK -> MCI, josta ensimmäinen väli on Finnairilla ja toinen AA:lla. Upgrade koskee vain HEL->JFK väliä?

Lontoon kautta mennessä upgrade koskisi taasen pelkästään HEL-LHR väliä?

ja tarkoittaako Finnairin korotustarkistimen "Ei business luokkaa" tieto, vain sitä että business on vain yksinkertaisesti täynnä?
Parempia reitityksiä tiedossa? :)

smee

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 412
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #558 : 11.03.2016, 11:33:12 »
Finnairin matkustusluokan korotukset ovat tosiaan vain yhdelle Finnairin itse AY-koodilla operoimalle lennolle kerrallaan. Eli jos pisteesi riittävät kaukolennon korotukseen ja kaipaat sen tuomaa mukavuutta, pitää lentää Finnairilla New Yorkin, Chicagon tai Miamin kautta. Euroopan lentojen korotukset ovat enemmän sellaisia, että kannattaa jos ei parempaakaan tekemistä pisteille keksi tai on hirveä hinku dokata matkalla vähän normaalia enemmän.

juhaaa

  • Aloittelija
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #559 : 15.03.2016, 08:29:37 »
Finnairin matkustusluokan korotukset ovat tosiaan vain yhdelle Finnairin itse AY-koodilla operoimalle lennolle kerrallaan. Eli jos pisteesi riittävät kaukolennon korotukseen ja kaipaat sen tuomaa mukavuutta, pitää lentää Finnairilla New Yorkin, Chicagon tai Miamin kautta. Euroopan lentojen korotukset ovat enemmän sellaisia, että kannattaa jos ei parempaakaan tekemistä pisteille keksi tai on hirveä hinku dokata matkalla vähän normaalia enemmän.

Kiitos. Näyttää olevan melkein mahdoton paikka törsätä pisteitä upgradeeni. Finnair aloittaa Chicago lennot vasta 6.5-> (Lähtöni Huhtikuun lopussa), Miamiin ei suoria lentoja, ainoaksi mahdollisuudeksi jää New Yorkin kautta, mutta siinä ilmoitetaan "Ei business" luokkaa, mutta ehkä siinä on vielä sauma, että sieltä vapautuisi paikka.. :)

Saapahan meno/paluu upgradeista säästyvillä pisteillä hoidettua melkein jo perheelle euroopan liput :)