Lentoyhtiöiden omat bonuskortit

 (Luettu 226134 kertaa)

Bulkhead

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #400 : 10.03.2010, 12:09:45 »
Ei voi kun ihmetellä miten Finnair onnistui tämän kanta-asiakasohjelmankin heikennyksen markkinoimaan yleisölle parannuksena.

Joku lukee Finnairissa "Tiedottaminen 70-luvun Neuvostoliitossa" - nimistä kirjaa ja hakee siitä oppinsa ja jakaa niitä talon sisällä.
Ei yhtään turhaa reissua tehtynä.

Teppo Tulppu

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 365
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #401 : 10.03.2010, 13:04:30 »
Ei voi kun ihmetellä miten Finnair onnistui tämän kanta-asiakasohjelmankin heikennyksen markkinoimaan yleisölle parannuksena.

Ne ovat taitavia. ;D

Tulihan noista muutoksista suuri parannus niille, jotka lentävät Finnairilla bisnesluokista.  Pallikset eivät tuo Finnairille muuta kuin kuraa koneitten lattioille, joten turhaahan olisi heitä vielä palkita siitä, että kuluttavat Finnairin koneitten penkkejä - eivät ne kuitenkaan osta lennoilla edes sitä viiden euron viinipulloakaan. :(
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

vekkuli

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 870
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #402 : 10.03.2010, 14:15:13 »
Onkohan muuten totta tuolta Flightforumilta lukemani tieto etta British Airwaysin World Traveller Plussasta eli Premium Economysta saa jatkossa Finnairin kantiksena nolla pistetta?

http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,85692.msg1165026.html#msg1165026


wysig

  • Vieras
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #403 : 10.03.2010, 19:34:57 »
Joo noin tuo Finnair-taulukko sanoo, mutta epäilen olevan taulukon päivitysvirhe.

Lainaus
Itärajan Ilpo:Itsellä on Finskin ja Sassin kortit, mutta jälkimmäisen olen ajatellut vaihtaa Miles&Moreen. Kumpaakaan en ole vielä koskaan hyödyntänyt. Finskin pojoja on jotain 30 000 paikkeilla, että niillä nyt voisi jotain pientä jo tehdäkin.
Itse olen jo siirtynyt M & M -ohjelmaan aikoja sitten. Haaveena HON-kortti...
Vaihdon syinä:
- 15000 pojoa ja Euroopan lippu koossa (FlySMart)
- lisäksi M & M Frequent Traveller kortilla pääsee ei pelkästään LH:n loungeihin vaan myös 8 muun yhtiön loungeihin. Haittana, SAS ei kuulu niihin, mutta lentoihini sopiikin OS & LH kohteet paremmin ja niiden kohteissa ja vaihtokentillä pääsee loungeen.

Ajatusten Tonava

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #404 : 10.03.2010, 20:30:57 »
Onkohan muuten totta tuolta Flightforumilta lukemani tieto etta British Airwaysin World Traveller Plussasta eli Premium Economysta saa jatkossa Finnairin kantiksena nolla pistetta?

http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,85692.msg1165026.html#msg1165026

Eihän tuossa ole järjen häivää, mutta ehkä sen vuoksi Finnair on vissiin ottanutkin tuon säännön käyttöön.

All Blacks

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #405 : 12.03.2010, 14:41:16 »
http://pluspartners.finnair.com/Fin/K%C3%A4yt%C3%A4%20Pisteit%C3%A4/Lentopalkinnot/Default.aspx

No nyt olivat päivittäneet palkintolentojen pistemäärät Finnairillekin.

Teppo Tulppu

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 365
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #406 : 12.03.2010, 15:44:48 »
http://pluspartners.finnair.com/Fin/K%C3%A4yt%C3%A4%20Pisteit%C3%A4/Lentopalkinnot/Default.aspx

No nyt olivat päivittäneet palkintolentojen pistemäärät Finnairillekin.

Ho-hoo! Pistemääräthän ovat laskeneet! Amerikka, Shanghai, Peking, Soul bisneksessä 198000. Nami nami mums mums. :D
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #407 : 17.03.2010, 22:03:56 »
Minua kiinnostaa, että seuraatteko paljonkin, mihin varausluokkaan tietty lippu oikeuttaa ja miten sen teette?

Kyllä. Aina. Tosin, useimmiten viime aikoina lopputulos on ollut se, että pisteitä tulee joko pienimmällä prosentilla tai sitten ei ollenkaan. Tässä "ei ollenkaan" kategoriassa on kunnostautunut erityisesti SAS:in EuroBonus sekä StarAlliance partnerit.

Useimmilla kokeilemillani varauskoneilla ei heti näe lippuluokkaa, mutta esimerkiksi Arean palvelussa siinä vaiheessa kun on valinnut lennot ja klikannut "Jatka" tulee esiin yhteenvetosivu jossa on linkki "HINTASÄÄNNÖT". Sieltä kohdasta "Koko sääntö" näkyy esimerkiksi seuraavanlainen teksti:

fare component  1    adt helnyc ay  zktour
fcl: zktour    trf:   1 rule: eco1 bk:  z


Siitä on aika helppo päätellä että varausluokka on Z. Sitten täytyy kyseisen lentoyhtiön kotisivulle katsomaan paljonko tuosta varausluokasta saa pisteitä.



Nyt kävin ensimmäisen kerran katsomassa noita varausluokkia Arean kautta ja Nycin lennolleni se näytti SAS:n lennolle varausluokkaa I. En kuitenkaan löytänyt SAS:n sivuilta varausluokkaa lainkaan. Voiko se todellakin olla 0 pojon lento?
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Teppo Tulppu

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 365
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #408 : 17.03.2010, 22:27:11 »
Nyt kävin ensimmäisen kerran katsomassa noita varausluokkia Arean kautta ja Nycin lennolleni se näytti SAS:n lennolle varausluokkaa I. En kuitenkaan löytänyt SAS:n sivuilta varausluokkaa lainkaan. Voiko se todellakin olla 0 pojon lento?
Tuskin, jos kyseessä on SAS:n lento. Mutta kerro lennot ja päivät ja hinnat niin selvitellään.
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #409 : 17.03.2010, 22:41:02 »
Nyt kävin ensimmäisen kerran katsomassa noita varausluokkia Arean kautta ja Nycin lennolleni se näytti SAS:n lennolle varausluokkaa I. En kuitenkaan löytänyt SAS:n sivuilta varausluokkaa lainkaan. Voiko se todellakin olla 0 pojon lento?
Tuskin, jos kyseessä on SAS:n lento. Mutta kerro lennot ja päivät ja hinnat niin selvitellään.

Meno 4.elokuuta ARN-EWR, lähtö 10.40, lennon numero SAS 903
Paluu 20. elokuuta EWR-ARN  lähtö 17.20, lennon numero SAS 904
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Teppo Tulppu

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 365
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #410 : 17.03.2010, 22:44:42 »
Meno 4.elokuuta ARN-EWR, lähtö 10.40, lennon numero SAS 903
Paluu 20. elokuuta EWR-ARN  lähtö 17.20, lennon numero SAS 904
Itärajan Ilpo palaa ala-asteelle opettelemaan ison I-kirjaimen ja pienen l-kirjaimen välistä eroa. Hyvää harjoitusmateriaalia hän löytää omasta nimestään. ;D

muoks. Hintaluokka L antaa 25% pisteistä. Lentojen hinta oli juuri äsken katsottuna 717,09€ eli ei mitenkään halvimmasta päästä.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2010, 22:48:41 kirjoittanut Teppo Tulppu »
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Itärajan Ilpo

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 210
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #411 : 17.03.2010, 22:49:18 »
Meno 4.elokuuta ARN-EWR, lähtö 10.40, lennon numero SAS 903
Paluu 20. elokuuta EWR-ARN  lähtö 17.20, lennon numero SAS 904
Itärajan Ilpo palaa ala-asteelle opettelemaan ison I-kirjaimen ja pienen l-kirjaimen välistä eroa. ;D

muoks. Hintaluokka L antaa 25% pisteistä. Lentojen hinta oli juuri äsken katsottuna 717,09€ eli ei mitenkään halvimmasta päästä.

Jep mutta siihen lisättynä Aruban lennot, yhteensä 990€ samalla lipulla, niin ei ole enää mielestäni niin paha.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Teppo Tulppu

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 365
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #412 : 17.03.2010, 22:54:11 »
Jep mutta siihen lisättynä Aruban lennot, yhteensä 990€ samalla lipulla, niin ei ole enää mielestäni niin paha.

Juu ei paha. Ja varmasti Aruban lämmössä pisteohjelmien kurjuudesta syntyvä mielipaha sulaa nopeammin kuin jäät palmun alla nautittavassa Daiquirissa. :D
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

garcon

  • Reissaaja
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #413 : 18.03.2010, 13:17:20 »
Hei, pitääpä varmistella yksi asia. Kun nämä lentojen pistemäärät nyt muuttuvat keväällä, mitä mieltä olette. Kannattaako reitin JOE-HEL-CDG-MIA ja sama paluumatkalla, pisteet ottaa AA:n vai Finskin korttiin. Lähtöpäivä on 31.3, jolloin lennetään vain JOE-CDG välinen osuus. Joten siitä saisi vielä "normaalit" 50 % pisteet, mutta jo paluumatkalla tippuisin uuteen 25 % luokkaan. (Lennoista siis JOE-CDG -väliset osuudet Finnairilla, mannerternväliset osuudet AA:lla).

AAdventagessa ei kai mailit vanhentuneet? Ja sillä kai saa ihan normaalisti pisteet myös noista kotimaan liittymälennoista (jos oikein ymmärsin AA:n taulukkoa tutkiessani)?

Kommentteja? Onko jotakin muuta ohjelmaa, johon Finnairin lentojen pisteet kannattaisi alkaa keräämään näiden FinnairPlus:n mielestäni kehnojen uudistusten jälkeen. (Nykyiset Finskin pisteet oikeuttavat juuri sopivasti palkintolentoon, joten uuteen ohjelmaan siirtyminen kävisi kohdallani "puhtaalta pöydältä").
« Viimeksi muokattu: 23.03.2010, 18:10:05 kirjoittanut garcon »

petukka

  • Aloittelija
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #414 : 20.03.2010, 13:57:33 »
Terve. Osaako joku sanoa että tuleeko palkintolipuista käytännössä minkälaisia kuluja? Erityisesti kiinnostais jos jollain on flying bluesta kokemusta..? Vai toimiiko noi kutakuinkin samalla lailla kaikilla? Itellä ei oo mitään kokemusta noista. Plakkarissa ois ihan mukava pistemäärä, joka näyttäis ainakin noissa promotion awardseissa aina silloin tällöin riittävän johonkin ihan mukaviin paikkoihin.

Teppo Tulppu

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 365
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #415 : 20.03.2010, 14:05:05 »
Terve. Osaako joku sanoa että tuleeko palkintolipuista käytännössä minkälaisia kuluja? Erityisesti kiinnostais jos jollain on flying bluesta kokemusta..? Vai toimiiko noi kutakuinkin samalla lailla kaikilla?
Ikävä kyllä Flying Bluesta ei ole kokemuksia (muita kuin että ansaitut pisteet ovat aina vanhentuneet :(), mutta kysymykseen "toimiiko noi kutakuinkin samalla lailla kaikilla?" vastaus on yksiselitteinen ei. Joissakin ohjelmissa ei tule mitään lisäkuluja, toisissa tulee taas polttoainemaksuja ynnä muita "veroja". Flying Bluen sivuilta löytyy seuraavaa:

Lainaus
ou are responsible for paying all applicable taxes, fees, levies and surcharges, which vary depending on the country and the airport. You will be told how much is due when you make your reservation, and must pay by bank*/credit card when your ticket is issued.

Siispä ilmaiset lennot eivät ole ilmaisia.
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

vekkuli

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 870
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #416 : 20.03.2010, 17:37:36 »
Sekin on aika erikoista etta tietyn allianssin sisalla samojen lentojen lunastaminen eri ohjelmien pisteilla voi merkita reilua saastoa tai sitten lisaa noihin polttoainemaksuihin yms.

Oli aika yllari huomata etta tietyn Finskin partnerin pisteilla sai Euroopan lennot sinivalkoisin siivin kolme kertaa alemmilla polttoainemaksuilla kuin Plus-ohjelmassa olisi ollut. Ehka se on tata lentoyhtiomatematiikkaa, kun suurin osa ihmisista kayttaa pisteensa oman yhtion lennoilla niin otetaan sielta maksimituotot?

Teppo Tulppu

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 365
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #417 : 20.03.2010, 20:10:08 »
Kommentteja? Onko jotakin muuta ohjelmaa, johon Finnairin lentojen pisteet kannattaisi alkaa keräämään näiden FinnairPlus:n mielestäni kehnojen uudistusten jälkeen. (Nykyiset Finskin pisteet oikeuttavat juuri sopivasti palkintolentoon, joten uuteen ohjelmaan siirtyminen kävisi kohdallani "puhtaalta pöydältä").
Yksiselitteistä vastausta ei ole. AAdvantagessa on kumma "ominaisuus", että BA:n Atlantin ylityksistä ei saa pisteitä. Voisin kuitenkin kuvitella, että suomalainen ylittää Atlantin keskimäärin useammin BA:lla kuin AA:lla.  

Eli surkeiden kanta-asiakasohjelmien laatiminen ei ole suinkaan mikään Finnairin yksinoikeus. ;D
« Viimeksi muokattu: 20.03.2010, 20:41:05 kirjoittanut Teppo Tulppu »
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

HelsinkiFlyer

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 242
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #418 : 20.03.2010, 22:46:01 »
Tuo BA ja AAn ei maileja LHR-Joela erikoisuus johtuu siitä, että näillä yhtiöillä on hallitseva markkina-asema reitillä. Jotta muillakin olisi mahiksia, niin molempien maiden kilpailuviranomaiset ovat kieltäneet mailien jaon. Samasta syystä Ruotsissa ei tule SAS:lle maileja reiteillä, joilla liikennöi muitakin yhtiöitä. Jos SAS:lla on jo monopoli jollain reitillä, niin saavat antaa pisteitä.

Electra

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 711
    • Profiili
Vs: Lentoyhtiöiden omat bonuskortit
« Vastaus #419 : 20.03.2010, 23:32:01 »

Siispä ilmaiset lennot eivät ole ilmaisia.

Joskus verojen määrää verratessa ostettuihin lippuihin, kannattaa ostaa ne liput ja ottaa niistä vähäisetkin pisteet verrattuna pisteillä "saatuihin" lippuihin.