Muutama vinkki

(Luettu 18824 kertaa)

kmkota

• Aloittelija
    • Profiili
Muutama vinkki
« : 01.09.2005, 14:05:52 »
Saavuimme hiljattain ensimmäiseltä Euroopan kierrokseltamme ja ajattelin laittaa pari hyväksi havaittua vinkkiä kiertoon.

Maxi-kokoiset minigrip-pussit
- Näihin saa pakattua erinomaisesti vaatteet ilmatiiviisti. Jos rinkka jostain syystä kastuu, vaatteet pysyvät kuivina. Näin rinkkaan tulee myös huimasti lisätilaa. Saat pakattua vaatteet siististi (esim. sukat omaan ja t-paidat omaan pussiin). Ja kun pyykkiä alkaa kertyä, voi ne sujauttaa erilliiseen minigrippiin, ja AH: rinkan sisällä tuoksu säilyy NIIIIN raikkaana... Toisaalta jos shampoo-putilo päättää rinkassa räjähtää (koettu useampaan kertaan) töhnä ei leviä vaatteisiin eikä rinkkaan jos olet sijoittanut se minigrippiin, JIIHAA!

Hiuspinnit (+pyykkinaru)
- Jokainen reissaaja, joka haluaa pestä vaatteitaan, muttei halua käyttää kalliita pesulapalveluita joutuu pesemään vaatteensa itse. Joten pätkä pyykkinarua on hyvä juttu olla mukana. Kun ripustelet vaatteita esim. avonaiseen ikkunaan hostellissa tai parvekkeelle, ikävä tuulenpuuska saattaa heitellä pitkin seutua kolttujasi. Tai jos pesutilassa ei löydy narulle paikkaa kuin vinossa, jolloin vaatteet valuvat yhteen kasaan eivätkä kuivu... Ratkaisu: HIUSPINNIT. Näillä saa ajettua tilaa vievän pyykkipojan aseman erinomaisesti, eikä maksa paljoa.

Muita MUST -juttuja:

- jeesusteippi
- laastaria!!!
- Thomas Cook
- kamera
- päiväkirja/muistivihko tmv.
- suihkusläpärit, joita aion käyttää jatkossa myös uidessa (yhden kiukkuisen myrkkykalan pureman jälkeen)
- lämmintä päälle pantavaa (kuumimpanakin aikana myös E-Euroopassa yöt on viileitä,+yöjunissa on joskus jäätävän kylmä)

Ja hieman pakkaamis- aiheesta poiketen vielä yksi bonus vinkki:

Pink Palace
- Jos matkallasi eksyt Corfun saarelle, vältä tätä monien "reppureissaajan taivaaksi"-kutsumaa maanpäällistä helvettiä. Tietysti jos otsallasi törröttää ns. hinttihyppyri, ja olet vielä siinä puuhamaa/lastentarha asteella niin mikä ettei. Mutta jokainen itseään kunnioittava "oikeasti" omatoimimatkaaja, teille sanoisin, että harkitkaa kolmesti.

kirah

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Muutama vinkki
« Vastaus #1 : 01.09.2005, 21:30:17 »
Lainaus käyttäjältä: "kmkota"

Ja hieman pakkaamis- aiheesta poiketen vielä yksi bonus vinkki:

Pink Palace
- Jos matkallasi eksyt Corfun saarelle, vältä tätä monien "reppureissaajan taivaaksi"-kutsumaa maanpäällistä helvettiä. Tietysti jos otsallasi törröttää ns. hinttihyppyri, ja olet vielä siinä puuhamaa/lastentarha asteella niin mikä ettei. Mutta jokainen itseään kunnioittava "oikeasti" omatoimimatkaaja, teille sanoisin, että harkitkaa kolmesti.

:lol:  :lol:  Pink Palacen täti yritti saada meitä viime kesänä pakun kyytiin Corfun laivarannassa. Olipahan sitkeä tyyppi! Ajeli pitkään perässä ja huuteli, kun ei muitakaan kyytiin siitä laivasta saanut. Jäi tosi omituinen kuva...
The world is a book,
and those who do not travel
read only one page."
-- Saint Augustine

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
pink palace
« Vastaus #2 : 02.09.2005, 02:34:48 »
Olin reilillä tuolla muutaman yön ja huh .. :)
Siis aivan järkyttävä mesta. Sellasta kunnon natsi meininkiä ja holhoomista .. ole siinä sit lomalla! Ihme et ei ollu kotiintuloaikojakin. Pinkpassin kans meni hermot muutaman kerran ja tuli vähä räyhättyä henkilökunnalle .. eikä ihan vähääkään :)
Mut olipahan kokemus sekin ..
Semmonen vinkki, et jos jostain syystä sinne eksyy tai päättää mennä ja kyrpiintyy ekana päivänä koko mestaan mut muuten huvittais olla alueella, ni ku kävelee hotellin alueelta kohti rantaa .. löytää mukavia rantabaareja mitkä ei kuulu hotellille. Niissä tuli istuttua lähes joka ilta ja oli lepposaa meininkiä :)

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #3 : 05.09.2005, 16:23:39 »
Olipas hyvä idea tuo mini-grip pussit. Täytynee soveltaa! Pitäisköhän sitä soveltaa myös digi-kameralle jotain vastaavaa, koska mietityttää miten se kestää kosteampaa ilmastoa. Vakuutushan ei korvaa kosteusvaurioita. Neuvoja?
Never Give Up.

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
kamera ..
« Vastaus #4 : 05.09.2005, 19:20:50 »
Mul on ollu digivideokamera kahella kauko-idän reissulla mukana ja kyl näyttää toi nahkanen kameralaukku riittävän suojaamaan kosteudelta.
Noita minigrippejä ei oo tullu kokeiltua, mut ihan tavallisia muovipusseja kyllä ja ne ajaa suht saman asian. Passin ja lentoliput oon pitäny aina forexin muovitaskussa.

apaaap

• Himoreissaaja
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #5 : 05.09.2005, 21:17:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Sunny"
Olipas hyvä idea tuo mini-grip pussit. Täytynee soveltaa! Pitäisköhän sitä soveltaa myös digi-kameralle jotain vastaavaa, koska mietityttää miten se kestää kosteampaa ilmastoa. Vakuutushan ei korvaa kosteusvaurioita. Neuvoja?

Jos on varaa sijoittaa, niin noille kameroillehan tehdään ihan omia suojia, jotka kestävät vaikka veden alla kuvaamisen. Hinnasta ei kyllä mitään käsitystä, mutta eiköhän suuri ja mahtava google löydä.
quot;It can hardly be a coincidence that no language on earth has ever produced the expression 'As pretty as an airport.'"
The Long Dark Tea-Time Of The Soul, Douglas Adams

Marvin

• Tosireissaaja
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #6 : 05.09.2005, 23:04:00 »
Itse valokuvasta harrastavana käärin nykyään aina kameran muovipussiin olin sitten kotimaassa tai jossain kauempana. Varsinkin uimarannoilla, sillä se pieni hiekkapöly menee aika hvyin sellaisinkiin paikkoihin, ettei auta mikään puhdistus jälkikäteen esim. objektiivin sisälle.

Digit toki ovat altiinpia kosteudelle, mutta kävipä tuossa viime talvena niin, että vasta ostamani kallis filkkajärkkäri oli Suomen pakkasissa kerännyt kosteutta herkkiin osiinsa ja kun olin tuonut sen pakkasesta sisälle ja alkanut liian nopeasti sillä kuvaamaan, niin menipähän samantien takuuseen. Onneksi sitä takuuta oli, sillä olisi tullut aika kallis remontti itse maksettavaksi.

Mutta erittäin hyvä niksi tuo mini-grip pussit. Täytyy ottaa käyttään seuraavalla reisulla :D

kirah

• Himoreissaaja
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #7 : 05.09.2005, 23:29:44 »
Minigripit on jees. Tavallisiin muovipusseihin verrattuna on tosiaan plussaa se, että ilman pois puristamalla menee vaatteet tosi paljon kompaktimpaan kokoon. Ihan noita makseja en tosin ole kokeillut. Tällainen turha viesti tässä pakkailun lomassa  :roll:
The world is a book,
and those who do not travel
read only one page."
-- Saint Augustine

Ide

• Reissaaja
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #8 : 06.09.2005, 11:05:06 »
Mun reilimatkan pelasti lentosukat! Siis sellaiset jotka estää veren pakkautumisen jalkoihin kun joutuu pitkään istumaan. Jotenkin sitä näin parikymppisenä vielä ei ajattele olevansa täti mutta kyllä vaan ennakkoluulottomuus sukkaostoksilla oli hyväksi  :D

anicca

• Reissaajaguru
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #9 : 06.09.2005, 11:09:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Ide"
Mun reilimatkan pelasti lentosukat! Siis sellaiset jotka estää veren pakkautumisen jalkoihin kun joutuu pitkään istumaan. Jotenkin sitä näin parikymppisenä vielä ei ajattele olevansa täti mutta kyllä vaan ennakkoluulottomuus sukkaostoksilla oli hyväksi  :D

Joo, tollaset sukat ois olleet oivat, kun eurolinesissa tuli viime kesänä istuttua. Siinä vaiheessa, kun viettää monetta peräkkäistä yötään bussissa, jossa ei saa jalkoja nostettua viereiselle penkille, kun siinä istuu kaveri, niin tollasia sukkia on ikävä :wink: .
 következö buszon
Rajta leszek én is

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #10 : 06.09.2005, 12:34:26 »
Olen muuttamassa ulkomaille ja olin suunnitellut ostavani tv-shopista tuttuja Pack Max-pusseja (ilmatiiviitä pakkauspusseja). Hinta vain hirvittää, 30 euroa/3 kpl Prismassa. Ajaako maxi minigrip pussit saman asian? Niitähän saa tarjoustalosta muutamalla eurolla.

nagoser

• Aloittelija
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #11 : 10.09.2005, 16:26:27 »
Pink Palace woh ?
kuulostaa aika taivaalliselt mut mikäs mede toi on ? ei oo ikinä korviin kantautunu tollast  :oops:  :roll:

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #12 : 12.09.2005, 18:58:27 »
Johku: Canoniin maksoi 180€ vedenalaiseen kuvaukseen tarkoitettu suojus!
 Sitten oli sellainen vaatimattomampi, minigrip pussai muistattavampi "pussi", joka maksoi 55€.... Silläkin pystyy ottamaan veden alla kuvia, mutta laatu ei välttämättä ole yhtä hyvä kuin sillä toisella otettaessa sen muovin takia..
Never Give Up.

apaaap

• Himoreissaaja
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #13 : 12.09.2005, 21:24:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Sunny"
Johku: Canoniin maksoi 180€ vedenalaiseen kuvaukseen tarkoitettu suojus!
 Sitten oli sellainen vaatimattomampi, minigrip pussai muistattavampi "pussi", joka maksoi 55€.... Silläkin pystyy ottamaan veden alla kuvia, mutta laatu ei välttämättä ole yhtä hyvä kuin sillä toisella otettaessa sen muovin takia..

OK, en tiennyt, että ne ovat aivan NOIN kalliita. No, ehkä joku haluaa ottaa kuvia kaloista ja on valmis maksamaan siitä tuon verran. :roll:
quot;It can hardly be a coincidence that no language on earth has ever produced the expression 'As pretty as an airport.'"

blondshine

• Tosireissaaja
    • ICQ Messenger - 5159378
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #14 : 12.09.2005, 23:11:13 »
Lainaus

OK, en tiennyt, että ne ovat aivan NOIN kalliita. No, ehkä joku haluaa ottaa kuvia kaloista ja on valmis maksamaan siitä tuon verran. :roll:

180€ on yleisesti vielä todella HALPA hinta. Usein puhutaan useammista sadoista..  :x

Sunny

• Himoreissaaja
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #15 : 13.09.2005, 17:49:54 »
Niin no mikään valokuvaukseen liittyvä tuskin on kovin edullista, mutta 180€on kyllä aika kova hinta vedenalaisesta suojuksesta. Ainakin omasta mielestäni..
 Sillähän ostaisi jo uuden kameran melkein......
Never Give Up.

apaaap

• Himoreissaaja
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #16 : 13.09.2005, 21:27:18 »
Lainaus käyttäjältä: "blondshine"
Lainaus

180€ on yleisesti vielä todella HALPA hinta. Usein puhutaan useammista sadoista..  :x

OK, mitä tästä opimme. Pidän suuni supussa asioista, joista en mitään tiedä :roll:

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #17 : 14.09.2005, 11:39:04 »
Meidän kameraan ns. UW-house maksoi saman, kuin kamerankin, eli noin 400€. Mutta onkin testatusti tiivis 60 metriin.

Ja se UW-house ei ole niin jämerä, että sitä voisi sitten ihan huoletta tiputella tms, vaan sitä on pidettävä lähes yhtä hellästi, kuin kameraankin.

Minä suosittelisin etsimään tukevan muovirasian, joissa on O-rengas. Niitä saa parilla eurolla. En kyllä varma, mistä Suomessa, ehkä erä- kala- ja metsästysliikkeestä tai sitten vain tiivis eväsrasia.

Nippusitojista on mulle monesti matkalla myös hyötyä, eivätkä vie tilaa tai paina.

chao

• Himoreissaaja
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #18 : 14.09.2005, 12:30:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Nallis03"
Olen muuttamassa ulkomaille ja olin suunnitellut ostavani tv-shopista tuttuja Pack Max-pusseja (ilmatiiviitä pakkauspusseja). Hinta vain hirvittää, 30 euroa/3 kpl Prismassa. Ajaako maxi minigrip pussit saman asian? Niitähän saa tarjoustalosta muutamalla eurolla.

en tieda tv-shopin pusseista, mutta itse olen kayttanyt tarvittaessa minigrippeja, myos maxeja, ja niilla saanut hyvin kamppeet ilmatiiviiksi pienempaan tilaan, seka vedelta ja muulta suojaan.

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
Muutama vinkki
« Vastaus #19 : 14.09.2005, 14:12:44 »
Kameralle ostin Haglöfsin Watatait-kamerapussin. Makso n. 16e ja kstävämpi kuin minigripit. Ainoa vain, että pussiin ei mahdu kamera kotelon kera, joten iskuilta pitää varoa...
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...