Matkabudjetti Thaimaassa

(Luettu 22199 kertaa)

eTe

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - petevr30@hotmai.com
    • Profiili
    • http://www.purkka.net
Matkabudjetti Thaimaassa
« : 02.09.2005, 02:45:36 »
Täs olis sellanen simppeli kysymys jota on kyl varmaan puitu halki moneen kertaa :oops:, mutta en tuolla haulla oikeen löytäny tarkempaa vastausta.  8)

Paljonko kandeis olla käyttörahaa (noin) päivää kohden jos menee Thaimaaseen Phangiin ja aikoo sielä olla 2kk. Tulis vaellettuu suht pienellä alueella ja majottuu parissa eri paikassa (halvassa).

Tohon päiväbudjettiin lasken siis syömisen, majailun ja iltameiningit.

Tarkotuksena olis laskeskella suht kevyen luokan budjetti ku hieman ekstemporeena tuli tämä lähtö.

Edit: Kannattaa otsikoida niin että otsikko antaa viitteitä sisällöstä, kaikki ei kuitenkaan lue kaikkea -Suvih

passi

• Aloittelija
    • Profiili
Matkabudjetti Thaimaassa
« Vastaus #1 : 02.09.2005, 11:40:53 »
teve!
oltiin tahimaassa vuodenalussa ja meillä meni n 1200 euroo 5 viikossa ja siihen sis. asuminen matkailu syöminen jne. mutta ehdottomasti paljon halvemmalla selviytyy. esim jos majoittuu halvalla niin päivä budjetti voisi olla jotain 4 eur (sis majoitu ja ruoka).

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
jahas
« Vastaus #2 : 02.09.2005, 13:34:14 »
Lainaus käyttäjältä: "passi"
teve!
oltiin tahimaassa vuodenalussa ja meillä meni n 1200 euroo 5 viikossa ja siihen sis. asuminen matkailu syöminen jne. mutta ehdottomasti paljon halvemmalla selviytyy. esim jos majoittuu halvalla niin päivä budjetti voisi olla jotain 4 eur (sis majoitu ja ruoka).

Täytyy kyl tähän sen verran sanoa, että jos lähtee reissuun 4euron päivä budjetilla, ni kyl alkaa menee lomasta vähän se loman tunne.
Vaikka Thaimaassa halpaa onkin, ni ei nyt sentää ihan noin halpaa :)
Semmoset 200euro/viikko on aika passeli käyttöraha mun mielestä. Jos ei sit sitä saa kasaan, ni kyl halvemmallakin pärjää, mut sit pitää vähän karsia muista kuluista. Semmonen 15-20eur päivää kohden alkaa olee mun mielestä aika minimi.

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkabudjetti Thaimaassa
« Vastaus #3 : 02.09.2005, 15:11:25 »
20 eurolla pitäs pärjätä jo aika mukavasti. Siihen päälle massit transportaatioihin ja isompiin aktiviteetteihin, kuten maholliset sukellus/kiipeily tms. kurssit. Majotus + safkat + vedet tuskin tulee maksaa yli 10eur päivässä jos tarkotus on pitää budjetti kohtuudessa.
Better to burn out than fade away

eTe

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - petevr30@hotmai.com
    • Profiili
    • http://www.purkka.net
Entäs
« Vastaus #4 : 02.09.2005, 15:44:27 »
Juh, kiitos vastauksista. Onko teil tietoo tuosta Laosista, että onko kalliimpi vai halvempi? Kannattaako mennä poikkeilee? Mihkä sinne kannattaa mennä, ku etsii luonnon kauniita mestoja?

suppakello

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - superbies@hotmail.com
    • Profiili
Re: Entäs
« Vastaus #5 : 02.09.2005, 18:09:53 »
Lainaus käyttäjältä: "eTe"
Juh, kiitos vastauksista. Onko teil tietoo tuosta Laosista, että onko kalliimpi vai halvempi? Kannattaako mennä poikkeilee? Mihkä sinne kannattaa mennä, ku etsii luonnon kauniita mestoja?

Samaa tasoa kuin Thaimaa mielestäni

Route667

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - myroute667@hotmail.com
    • Profiili
Re: Entäs
« Vastaus #6 : 02.09.2005, 20:42:37 »
Lainaus käyttäjältä: "eTe"

Riippuu mestoista. Vientiane on kalliimpi esim yö GH:ssa 4$, perusateria ravintolassa 2-3$ jne. 4k islands on helkkarin halpa. Maksoin 1,5$ bambumökistä/yö. Viikon ruuat, juomat ja asuminen kustansi 40$ + tupakat, kynttilät,  & muu sälä 20$, siis alle 10$ päivä!!! Koko ajan sai syödä ja juoda "piikkiin" ja lähtiessä sit maksoi laksun :) Vang Vieng hieman 4K:ta kalliimpi, Luang Prabang menee tuohon Vientianen ja Vang Viengin väliin.
Olin matkassa sadekaudella, joten hinnatkin ovat hieman halvempia. Sesonki nostanee hintoja samassa suhteessa joka paikassa.
Suosittelen Vang Viengiä ja 4k saaria (=Si Phan Do).

-Matti-
-Itse pidän hiljaisuudesta-

T-Bone

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - teboke@hotmail.com
    • Profiili
Matkabudjetti Thaimaassa
« Vastaus #7 : 22.09.2005, 16:18:12 »
mä "tuhlasin" viime kesänä parin kuukauden matkalla thaimaassa, malesiassa ja burmassa noin 11 egee päivässä. Matkat, oluet, ruuat ja asuminen.

Kannattaa kierrellä monessa paikassa. Itse välttelin turistimestoja viimeiseen saakka enkä nähnytkään kuin yhden suomalaisen tytön pohjois-thaimaan sademetsässä. Hehe, päätin pitää sillekin turpani kiinni ;)

Pidä hauskaaa!

suppakello

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - superbies@hotmail.com
    • Profiili
Matkabudjetti Thaimaassa
« Vastaus #8 : 22.09.2005, 18:42:48 »
Halpakin on aika vaikea käsite.
Mutta itse olin Taolla ja 3viikkoa ja maksoin 8 dollaria mökistä per yö, missä oli ropeli(ilmastointia en nähny tarpeelliseksi).
Oli aivan rannan vieressä ja joka päivä pystyin snorklaamaan yms.
Huone oli siisti ja sellanen perus setti.

Siinä taidettiin frendin kanssa olla vaan pari päivää siinä majassa arskaa ottaa, niin meni toi 4dollaria+3dollarii safkoihin(ostettiin hiukan enemmän kerralla). eli 7dollaria oli päiväkulutus.

Mutta kaikki tallaa tyylillään.

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkabudjetti Thaimaassa
« Vastaus #9 : 17.11.2005, 09:35:32 »
Lainaus käyttäjältä: "T-Bone"
mä "tuhlasin" viime kesänä parin kuukauden matkalla thaimaassa, malesiassa ja burmassa noin 11 egee päivässä. Matkat, oluet, ruuat ja asuminen.

Nuo neljä edellä mainittua siis sisältyivät kaikki tuohon yhteentoista euroon? Itsekin olen miettinyt, että tuolla päiväbudjetilla (tai hiukan yli) pitäisi pärjätä.. En tosin laskenut matkoja siihen. Kuinka vaatimattomasti elit? Siis minkälaisissa paikoissa majoituit, millä matkustit ja kuinka paljon? Mihin aikaanvuodesta olit liikkeellä, kuinka paljon sääolosuhteet vaihtelivat maiden välillä, (esim. Pohjois-Thaimaa ja Etelä-Malesia) satoiko, oliko liian kylmä tai kuuma tai kumpaakin vuorotellen..?

Pacino

• Himoreissaaja
  • Jos sulla on se juttu,ni pidä se juttu.
    • MSN Messenger  - japetdf@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkabudjetti Thaimaassa
« Vastaus #10 : 06.08.2007, 11:15:57 »
meillä(2hlöä) on tulevalle thaikku reissulle (22päivää) näillänäkymin 1200euroa käyttörahaa.luulis sen jotenkin jo riittävän.
we want the world and we want it now!

Jortsa85

• Aloittelija
    • Profiili
Matkabudjetti Thaimaassa
« Vastaus #11 : 06.08.2007, 18:37:31 »
Joo oon samaa mielta route667n kanssa, et Si phan don on kyl halvin. olin just Laosis kuukauden ja fourthousandislands oli kyl ehdottomasti halvin paikka, esim. viskipullon (0.7 L) sai 1 $, kartongin tupakkaa 2.5$, ja asuminen 1-2 $ valille yleensa. Toki itsekin matkustan sadekaudella.
Ja jos tykkaa rauhallisesta menosta ja riippumatossa makoilusta suosittelen Si Phan Donia. itse olin Don Detin saarella, joka ainakin oli tosi rauhallinen. Vang Vieng oli kans kaymisen arvoinen paikka (viikkohan siellakin vierahti), sielta kun loytyy kaikenlaista aktiviteettia. (kunhan varoo frendit tai simpsonit baareihin jamahtamista).Majoituksen sai siellakin 2$, voi olla etta loytyy halvempiakin. Ja joka puolella Laosia Beer Lao pullon (660 cl) sai n. 0.8-1.2$.
Omasta mielestani Vientianessa tai Paksessa ei ollut juurikaan nahtavaa ja Luang Prabangissakin alkoi muutaman paivan jalkeen pitkastyttaa. Pohjoiseen ei ehditty. Eli siis mina suosittelen Four Thousand Islandsia ja Vang Viengia.
quot;Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our mind" - Bob Marley

Skootsi

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://www.futisforum2.org
Matkabudjetti Thaimaassa
« Vastaus #12 : 17.02.2008, 20:51:54 »
Hieman aiheen vierestä, mutta koitetaan: Oletteko käyttäneet matkasekkejä Thaimaassa matkatessanne? Miten esim Forexin myöntämien sekkien lunastus onnistuu Bangkokissa ja Samuilla? Vai onko järkevämpää (helpompaa) ottaa matkakassa käteisenä/kortilla?

Luke_

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - mika6r@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Matkabudjetti Thaimaassa
« Vastaus #13 : 07.04.2008, 11:20:22 »
Nyt kun tässä näitä dollarihintoja on esitelty niin kannattaa sitten pitää mielessä, että euro ja dollari on kaksi eri asiaa. Eli 1 USD = 0.638 EUR ja vastaavasti 1 EUR = 1.567 USD. Toinen seikka mikä tuli mieleen sarjassamme yksinkertaiset vinkit oli että yksin/kaksin on hieman erihintaista liikkua johtuen majoituksista.

uglyboy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #14 : 15.09.2009, 15:43:13 »
Nostetaanpas tätä..
Itse lähdössö mahd nopeasti thaimaahan reppureissulle.
Onko kenellään faktatietoa tällä hetkellä halvasta majoituksesta???? Kohteella ei niinkään ole merkitystä. mielellään joku rantamesta sais olla.
Lento on varattu bangkokiin lokakuun ekalle viikolle, sieltä suunta sinne mistä löytyy halvin mahdollinen majoitus.

XMurmeli

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - xmurmeli@mbnet.fi
    • Profiili
« Vastaus #15 : 15.09.2009, 18:50:50 »
Doh... Lähes jokaisesta Thaimaan rantakaupungista löytyy reppureissaajalle halpa asuminen, ei todellakaan kantsi sen pohjalta valita kohdetta. Kato Lonely Planetista tai Wikitravelista mestoja joista löytyy mielekästä tekemistä, aivan varmasti sieltä löytyy kans melko halpa asumus.

iltzu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #16 : 21.09.2009, 09:04:03 »
Jos halvlla haluaa päästä ite suosittelen menemään paikkaan mistä et oo ikinä lukenu mistää. Paikkaan mis oot ite nähtävyys paikallisille koska muita turisteja ei oo. Siä yleensä pääsee halvalla niin asumises ku elämiseski.

tombatlb

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : 21.09.2009, 11:06:56 »
En kyllä tiedä siitä kaikista halvimmasta mahdollisesta majoituksesta, mutta
kannatta ainakin välttää tunnetuimmat kohteet jos haluut halvalla elää. Esim Phi phi:ssä on niin paljon vauraampaa väkee liikkeellä että palvelujen hinta on mitoitettu heidän mukaan.   

tertsi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 21.09.2009, 12:09:00 »
Luin just saaresta nimeltä Koh Jum, sijaitsee Krabin ja Lantan puolivälissä, näytti aika hiljaiselta ja edulliselta paikalta. Mahdollisesti helmikuussa suuntaan sitten sinne päin. Lokakuussa lienee vain muutama majapaikka auki, sesonki alkaa vasta marraskuulta. Opaskirjan mukaan majoituksen hinta vaihtelee 100 bahtista 500 bahtiin, mikä on mielestäni kohtuullisen halpa.

uglyboy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #19 : 22.09.2009, 10:00:02 »
Löytyi halpa ja hyvä majoitus! Koh Changilta. 300baht/vrk, parin kuukauden majoitus irtosi hintaan 10000baht, eli noin 200e. Karkeasti.. Mielestäni ei ollenkaan paha hinta.

Lento kun on varattu Bangkokiin. Nyt alkaakin selvittäminen miten Bkk-Chang väli kannattaa kulkea?

Reissuni tarkoitus on vetää parin kuukauden reissu ihan totaalisella sniiduilulla. Käyttöbudjetti 5e/vrk. Tarkoitus on vain chillaa samalla saarella tuo 2kk.

Tuo 5 euron budjetti ei pidä sisällään majoitusta. Ei täysin mahdotonta kuitenkaan, Eli syödään katukeittiöstä ja vedetään vettä. Onneks ei tuo kuningas-alkoholi kuulu tapoihin ollenkaan!

Mitäs mieltä jengi on, onko tuolla budjetilla mahdollista selvitä?

Hätäkassa ja matkavakuutus on molemmat olemassa. Ja viisumikin on jo hoidossa.  
« Viimeksi muokattu: 22.09.2009, 10:23:59 kirjoittanut uglyboy »