Los Angeles Kings NHL-matsiin pyrkimässä

(Luettu 3389 kertaa)

illuZi0nist

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://www.electrogoblins.com
    • Sähköposti
« : 01.10.2005, 22:13:59 »
Terppa,

Lähen ens viikonloppuna työreissulle San Diegoon, ja kun toi kiekkokausi sattuu samoihin aikoihin alkamaan, aattelin pyrkiä sunnuntaina Kingsien änäri matsia katsomaan...

Vuokra-auto on käytettävissä, mutta onko jollain tietoa löytyykö hallilta helposti parkkipaikkoja, entä kannattaako liput varata etukäteen vai mennä vaan suoraan hallin lipunmyyntitiskille?

Onko ketään liikkunut tuollapäin, ja osaisi kertoa miten paljon tuolla on ruuhkia odotettavissa, eli kuinka paljon aikasemmin kannattaa lähteä hallille pyrkimään?
url=http://www.electrogoblins.com/tdee]Tour de Eastern Europe 2005[/url]

Cannibal

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #1 : 02.10.2005, 16:24:56 »
Suosittelen lippujen varaamista Staples Centeriin etukäteen. Otteluohjelmahan näkyy nhl.comissa, ja www.ticketmaster.com-osoitteesta saat helposti lunastettua liput peliin haluamillesi paikoille, jos omistat luottokortin. Olen itse aina ostanut tuosta osoitteesta kaikki liput NBA- ja NHL-peleihin, jos olen rapakon taakse lähtenyt. Kätevää ja helppoa. Liput saat sitten paikan päältä ns. will call-ikkunan luota. Tarvitset vain sen saman luottokortin, jolla ne on ostettu ja jonkun virallisen henkilöllisyystodistuksen, esim. ajokortin.

Itse menen Losiin vasta vuodenvaihteessa, enkä siellä koskaan ole ollut, mutta kuvittelisin, että ruuhkat saattavat olla melkoiset, joten varaa aikaa. Parkkipaikkoja mun käsittääkseni Staples Centerissä on runsaasti varattuna, mutta ne on maksullisia. Niitäkin muistaakseni sai ostettua ticketmasterin kautta.

Shira

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 02.10.2005, 17:44:53 »
Joo Ticketmasterista voi ostaa liput (ja varmaan kannattaisi etta saa paremman istuinpaikan). Laskuttavat kylla "convenience charge'n" lipun hinnan paalle. Parkkipaikan voi ostaa myos Ticketmasterin kautta, hintaa $15, mutta sita ei voi ostaa Suomessa asuva silla will call tai mailin kautta toimitus ei onnistu.

balltongue

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.10.2005, 16:00:02 »
Pääseekä Staples Centeriin helposti esim. bussilla vai onko auto ainoa järkevä vaihtoehto? Itse olen myös menossa katsomaan Kingsien matsia muutaman kuukauden päästä.

lakritsifiguuri

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 14.10.2005, 19:53:45 »
Staplesin edustalla on peli-iltana lipunmyyjiä 'scalpereita' jotka pyytävät kympin- ehkä pari enemmän kuin ovh-hinta. Voit aina siis nojautua noihin kavereihin jos lippuja ei saa. Nelikymppinen, paljon puhuva, rento musta mies pyörii tuolla muunakin aikana, kysy häneltä jos ticketmasterin kautta ei onnaa.

Metrolla, sekä bussilla pääsee Staplesin edustalle riippuen ihan mistä päin tulee. Bluelinella pääsee ihan Staples Centerin viereen. Redlinella 7th/metro ja kilometrin verran kävelyä tai sitten jatkoyhteys eli blueline ja yhden pysäkin verran etelään.

Hallin lähistöllä on parkkipaikkoja muutamankymmenn neliökilometrin verran, keskusta on täynnä parkkitiloja(kilometrin kävelyvaraus jos ei läheltä saa). Saat ujuttaa paikasta sitten sen 5-15$. Figueroa alas Staplesilta Venice blvdlle päin(motarisiltoja kohti), tuolta löytyy 5$ paikkoja pelin ajaksi, porukka liputtaa sinua sisään joten huomaamatta et ainakaan ohi pääse. On vielä ihan hallin lähellä ja tuosta pääsee kätevästi pääteille, mikäli niitä pitkin tulit.

Noin tunti ennen peliä olisi hyvä olla hallilla, vältät ruuhkan ellei sitä ennestään ole mikä ei olisi yllätys.. paluu on sitten toinen juttu.

TwilightZone

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 27.11.2005, 07:26:32 »
Ketjun aloittajalle viesti tulee toki liaan myöhään, mutta itse suosittelen USAssa nimenomaan NFL-matsin katsomista, jos pitäisi NFL:n ja NHL:n välillä valita. (San Diegossa olisi NFL-, muttei NHL-tiimiä, LA:ssa tilanne päinvastainen).

NHL on pitkälti show:ta, ja kuten joku toisessa ketjussa totesi, hyvä kun pojat ehtivät mainosten keskellä pelata. Useita katsojia ei myös itse peli tunnu oikein kiinnostavan, eli suomalaisen silmiin voi olla hieman outo kokemus, kun suuri osa katsojista häslää jotain ihan muuta, ja syttyy enemmän keinotekoisista "nyt kaikki tanssitaan!"-käskyistä, kuin oman joukkueen maaleista.

Runkosarjassa pelataan myös yli 80 peliä, joten yksittäisen matsin tärkeys ei ole kovin suuri. NFL:ssä taas pelataan runkosarjassa ainoastaan 16 peliä, joten jokainen on taatusti tärkeä (ellei sitten ole varmuudella ulkona playoffseista).

NFL:ssäkin toki on hirveästi pelikatkoja, mutta porukka tuntuu olevan paremmin mukana pelissä. Ja onhan se toki hieman erilainen kokemus olla 70000:n, kuin 20000 ihmisen keskellä huutamassa. Kaikki NFL-tiimit (paitsi Arizona  :roll: ) myyvät joka ottelunsa ainakin lähes loppuun, joten liput kannattaa ostaa ennakkoon. Scalpereilta toki saa myös ylihinnalla.

Mutta tämä on vain minun mielipiteeni amerikan urheiluskenestä. (ja itsehän olen (euro)futismies henkeen ja vereen...) .

Kuitenkin mikä tahansa amerikkalainen urheilutapahtuma varmasti on hieno kokemus ensikertalaiselle  :wink:

Funfinn

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.01.2006, 23:00:46 »
Hmm...itse suosittelen NBAn matseja mutta Kingsien kotipelejä nähneenä nekin on varmasti kokemus. Kaikki show on vaan kivaa kateltavaa (ainakin ekalla kerralla).

Staples Centeriin mennessä kannattaa varautua ruuhkiin sillä mestahan sijaitsee aikalailla 10 ja 101 moottoriteiden "risteyksessä" ja liikenne ruuhkautuu todella pahasti. Pahimmillaan olen istunut autojonossa kyseisellä pätkällä yli tunnin :)

Kivoja pelejä :)