Mt. Kenya vinkkejä?

(Luettu 12548 kertaa)

Nanook

• Aloittelija
    • Profiili
Mt. Kenya vinkkejä?
« : 05.10.2005, 07:34:38 »
Tuli äkkilähtö Nairobiin ja sain järkättyä siihen perään 8 päivää vapaatakin. Jotain Outdoor-aktiviteettia pitäisi tuolle ajalle kehitellä.
Tietääkö joku jonkin kohtuuhintaisen hyvän kiipeily(nontechnical)retkien järjestäjän? Voiko retken (tai safarin) varata vielä paikan päälläkin ja pystyykö ne miten hyvin liittämään yksinäisen kulkijan  johonkin porukkaan, siis lähteekö niitä retkiä ihan jatkuvasti?
Onhan noita järjestäjiä netissä, mutta ei ne maileihin vastaile.
Lopuille kolmelle päivälle kaipaisin Nairobi-vinkkejä ja mitä tahansa mielenkiintoista Keniasta.

saha03

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Mt. Kenya
« Vastaus #1 : 19.10.2005, 11:18:20 »
Hei,

Minulla vähän sama ongelma kuin Nanookilla, Marraskuun 6 on lähtö Keniaan ja tarkoitus olisi käydä Mt. Kenyan Lenana (se helppo) huipulla.

Nyt tarvitsisin akuutisti tietoa siitä että mitä varusteita safarijärjestäjiltä saa vuokrata. Vaatteet olisi tarkoitus ottaa täältä mukaan, mutta lämmintä makuupussia ei viitsisi alkaa raahata.

Mistä kannattaisi hommata jne. Myös kaikki muu tieto ja vihjeet koskien myös Nairobia, Mombasaa ja lyhyitä safareita kiinnostaa. Nuo afrikka aiheet olen tästä lukenut, mutta netin, varsinkin kaupallisiin sivuihin on vähän vaikea luotta ja tiedot ovat osin ristiriitaisia.

Myös matkakertomuksista (kielillä suomi/ruotsi/englanti) saa vihjasta ja sähköpostiakin saa minulle lähettää.
Eteenkin jos sinulla on kokemuksia tai tietoa eri safarinjärjestäjistä niin vihjaiseppa niistä.

Kiitoksia etukäteen!

Ucee

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - jjsoini@hotmail.com
    • Yahoo Instant Messenger - jjsoini@yahoo.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Mt. Kenya vinkkejä?
« Vastaus #2 : 30.10.2005, 12:38:59 »
Ei oo mitään järkeä ostaa muualta kuin Keniasta, ellei sitten ole ylimäärästä rahaa tuhlattavaksi.

Nairobissa törmää heti bongareihin, jotka hommaa sut ryhmään mut turvallisinta on etsiä joku toimisto tai sit lähteä backpackerhostellien luottobongarien mukaan.
Kaikki varusteet saa järjestäjiltä tai muualta Nairobista vuokrattua suht edullisesti.
Kysy hostelleista jos et muuten löydä. Todennäköisesti pääset seuraavana päivänä matkaan. Noin viikko kannattaa laskea koko toimitukseen: vaellus on 4  päivää, matkoihin sinne menee päivä (ajoaika n. 3h mutta patikoimaan vasta seuraavana aamuna) ja siihen ryhmän etsimiseen max kaksi päivää.

Paikanpäältäkin Nanyukista voi päästä ryhmään, mut en välttämättä laskis sen varaan.  Näin ainakin 1999, luultavasti nykyään on vieläkin enemmän tarjontaa.

Muuta tekemistä: Aivan Nairobin ulkopuolella on ihan oma kansallispuisto, jossa voi tsiigailla niitä villieläimiä, ja ovathan noi lintujärvetkin (Naivasha, ja mitä niitä olikaan) ihan päiväretken etäisyydellä.
ussi Soini
Matkanjohtaja/Aventura

saha03

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Mt. Kenya vinkkejä?
« Vastaus #3 : 31.10.2005, 11:04:02 »
Kiitos vastauksestasi Ucee.

Elikkä nyt alkaa vaikuttaa aika selvältä mitä tarvitse ja missä kannattaa hankkia jne.

Ei siis muuta kun reppua pakkaamaan..

Nanook

• Aloittelija
    • Profiili
Mt. Kenya vinkkejä?
« Vastaus #4 : 06.11.2005, 20:24:49 »
Itse itselleni vastaten: Viikolla palasin Nairobista, PrimeTimeSafarilta otin 3 pv Safarin Maasai Maraan ja 5 pv retken Mount Kenyalle. Sain kyllä netin kautta hinnat ihan samoihin kuin bongarien kaduilla tarjoamat eli Kenya 45 eur/pv, telttasafari 65 eur/pv ja lodgesafari 130 eur/pv.
Jos joku haluaa vuoristovaelluksiin tutustua niin Mt. Kenya on kyllä sopivan helppo paikka aloittaa, ja todella kaunis myös. 5pv on kyllä ajan (ja rahan) hukkaa. Itsellä Sirimonin portilta huipulle kului tehollista aikaa tasan 7 tuntia kolmeen pätkään jaettuna. Sopiva tahti kohtuukuntoiselle on trekata suoraan portilta Shiptonscampiin (4200) ja seuraavana yönä huipulle. Alaspäin loikottelee helposti huipulta portille kerralla, luulisin johonkin viiteen tuntiin (itse tein lisälenkkiä jonkin verran ja käytin koko päivän - silti portilla päivää ennen sovittua).

amtiainen

• Vieras
Mt. Kenyan trekkausmatka?
« Vastaus #5 : 14.12.2007, 11:01:48 »
Kertokaa Mt. Kenyan trekkauskokemuksista! Mitä kannattaa maksaa Mt. Kenyan trekkausmatkasta (koko paketti valmiina)? Monenko päivän reissu kannattaa ottaa, nettisivuilta olen löytänyt kokemuksia 2 - 5 päivän trekkauksista?! Entä mikä reitti sopisi parhaiten aloittelijalle? Olisin lähdössä matkaan yksin ja omatoimisesti, mutta Afrikasta ei ole kokemusta, joten tarvitsisin luotettavan matkanjärjestäjän, joka hoitaisi koko trekkauksen valmismatkaperiaatteella.

safari adventure

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
safaris,study tours, exchange visits, volunteers work
« Vastaus #6 : 22.12.2008, 12:14:30 »

http://www.nicesafaris.com

NICE is specialized and skilled in organizing and facilitating study tours of any theme and subject. We have organized educational and study tours for students, human rights monitors and defenders, social justice activists, researchers, faith based organisations, media and development workers

autuas

• Aloittelija
  • Tälläinen keski-ikäinen
    • Profiili
Vs: Mt. Kenya vinkkejä?
« Vastaus #7 : 01.10.2011, 01:07:51 »
Onko mombasassa mitään eläinpuistoja,krokotiili farmeja ynm...vastaavia mielenkiintoisia paikkoja? (mitä mahdollisesti maksaa?)

Minkä verran olisi hyvä varata rahaa per/päivä ihan ruokaan ja normi juomaan(vesi/muutama drinki)? Onko tietoa ravintola hinnoista kenyassa...mombasa?
Mä oon mukava heppu,jolla söpö peppu;)
ps.Mutta ihan oon hetero:)

malla-anni

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 02.10.2011, 13:08:41 »
jos käyt safarilla niin krokotiilifarmit ja vastaavat eivät enää kiinnosta, vapaana katseltavien eläinten jälkeen ahdistaa katsella vankeudessa olevia.

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 17.12.2013, 09:24:55 »
Onko mombasassa mitään eläinpuistoja,krokotiili farmeja ynm...vastaavia mielenkiintoisia paikkoja? (mitä mahdollisesti maksaa?)

Minkä verran olisi hyvä varata rahaa per/päivä ihan ruokaan ja normi juomaan(vesi/muutama drinki)? Onko tietoa ravintola hinnoista kenyassa...mombasa?

Pari vuotta myöhässä vastaus, mutta Mombasassa on Mamba Village joka ainakin mainostaa itseään suurimpana krokotiilifarmina. Aamupalat (v.2011) noin 2€, lounas 5€...Maksimissaan siis, yleensä kyllä lähemmäs euroa kuin viittä euroa. Paikalliset bisset euron luokkaa.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love