Mihin lähtisit äitisi kanssa?

(Luettu 18566 kertaa)

Tess

• Vieras
« Vastaus #40 : 24.11.2005, 14:07:51 »
Äipän kanssa olen ollut vain Tallinnassa ja vaikea kuvitella, että mihinkään pidemmälle lähtisin. Tulevaisuudessa tosin kun ulkomailla asustelen, niin mielelläni ottaisin kylään, mutta jos ihan reissaamaan mentäisiin, niin siinä ei kumpikaan toisiaan kauaa kestäisi.

iramaria

• Vieras
« Vastaus #41 : 24.11.2005, 20:28:04 »
Kyllä minä äipän kanssa lähtisin ihan minne vaan, on meillä sen verran samoja kiinnostuksen kohteita että niiden varaan saa pari viikkoa rakenneltua. Keväällä äiti tulee mun luo Rioon ja sitten mennään sambakouluun ja sokeritopalle ja pidetään grillibileet ja reissataan johonkin Paratyn tapaiseen paikkaan ja juodaan kaljaa Centrossa ja ja ja... :)

Barcelona olis varmaan myös sellainen äitin kanssa jaettava paikka, kuten ylipäätään suuret kaupungit joissa on menoa ja kulttuuria ja kivoja paikkoja joita voi katsella kävellen.

Meghara

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #42 : 24.11.2005, 22:22:55 »
Roomaan (koska äiti on aina halunnut sinne) tai disneylandiin (en tiedä pitäisikö äiti niin kovasti mutta minä ainakin vannoutuneena disney-fanina!  :wink: Niin, ja onhan se sitten kuitenkin siellä Pariisissa, jonne äiti on myös joskus haaveillut..)

Ei sinänsä, hassu juttu että tuli puheeksi, vanhempani kun eivät ikinä päässeet häämatkalleen ja 25-vuotis hääpäivä lähenee, eli täytyy oikeastikin miettiä minne heidät lähettää kuhertelemaan..   :D
Meidän tulee elää, ei pelkästään olla olemassa-
~Plutarkhos (46-120) Moralia: the education of children n.95 jKr~

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #43 : 25.11.2005, 08:40:42 »
En ole puhunut vanhempien kanssa 2.5 vuoteen, joten tuskin yhteisiä reissujakaan on luvassa. Mutta jos kuviteltaisiin, että jonnekin mentäisiin yhdessä, niin varmastikin jonnekin eurooppaan ei niin turistirysään. Äiti inhoaa lentämistä, joten kaikki kaukomatkat saa hänen kanssaan unohtaa.

Isän kanssa lähdettäisiin Islantiin, Färsaarille tai  jonnekin muualle missä on luontoa, metsästystä ja kalastusta.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 25.11.2005, 10:48:31 »
Tallinna on aina varma valinta!

Olen ollut aiemminkin vanhempieni kanssa yöreissulla Tallinnassa, ja ihan hyvin se meni. Tosin sillä kerralla he olivat ex-tempore ottaneet veljenpoikani, rakkaan kummipoikani siis, mukaan, mikä vähän väritti reissua ja määräsi tahdin. Eräitä legendaarisia sanontoja syntyi tuolla muutaman vuoden takaisella reissulla, mm. "mummi nukkuu pöydällä" (poju laski, että kaikille ei riitä sänkyjä hotellihuoneessa).

Ja taas viikon kuluttua mennään, tällä kerralla aikuisten kesken. Ei nyt mikään unelmieni täyttymys, mutta tuleepahan vietettyä aikaa yhdessä. Ja voi meillä olla ihan kivaakin :)
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
« Vastaus #45 : 25.11.2005, 11:47:41 »
Äidin kanssa on näin aikuisiällä tullut käytyä kahdestaan Roomassa ja matka meni oikeinkin mukavasti :)

Äiti matkustelee määrällisesti muutenkin enemmän kuin minä, joten häntä ei tosiaan tarvitse pitää kädestä!
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

AnnaRi

• Reissaaja
    • ICQ Messenger - 175971137
    • Profiili
« Vastaus #46 : 26.11.2005, 01:42:40 »
Äipän kanssa minne vaan, Lontoossa on tullu kahestaan käytyä :)

Saturnus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Luxor-info.net
« Vastaus #47 : 26.11.2005, 18:05:11 »
Varmaan johonkin kaupunkilomalle ja Eurooppaan, ei hän taitaisi uskaltautua esimerkiksi mihinkään eksoottisempaan paikkaan. Mutta saattaisihan tuo yllättää...mutta sitten varmasti edellytettäisiin vähän laadukkaampia majapaikkoja - no ihan sama kyllä niissä Euroopan kaupunkikohteissakin olisi.

Johonkin äidin kyllä voisi viedä, kai se vaihtelu seuramatkoista tekisi terää.

usvaus

• Reissaaja
    • Profiili
Lappi.
« Vastaus #48 : 30.11.2005, 22:42:54 »
Ensinnakin ikina ei voitas menna rantalomalle. Aiti ei tykkaa lohota auringossa ja enka oikein minakaan. Me ei jaksettas maata montaa tuntia paikallaan ja aurinkokin tuntuu liian kuumalta :D

Ekana tuli mieleen vaellus Lappiin. Se vois olla aika jees. Mutta jos mentas syksylla, siita tulis marjareissu. Aiti on intohimoinen marjaihminen ja ei paasta yhta marjapuskaa pitemmalle. Mina taas puolestaan keraan marjoja pelkastaan suoraan suuhuni (joskus puskasta, joskus aitin marjasankosta).
Mutta ehka se voiskin olla se juttu, mentas poimimaan marjoja. Minakin voisin yrittaa saaha muutaman marjan matkamuistona kotiin asti :)
parasta toimia aina nopeasti viimetingassa!

sasja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #49 : 01.12.2005, 12:47:39 »
Tahtoisin lähteä äitini kanssa Tukholmaan. Hän asui Tukholmassa vuosia ja olisi mukava kokea paikat ja tavata ihmiset, joista hän aina puhuu. Samalla perustukholma voisi saada uusia ulottovuuksia.

Äiti olisi myös kiinnostunut reilaamisesta. "Pitäähän se nyt nähdä miten on mestat muuttunut sitten 70-luvun". Tätä ajatusta en ole ihan vielä sisäistänyt... :wink:

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #50 : 02.12.2005, 12:41:00 »
Luultavasti minne vain..mikään bilehilekohde ei kylläkään olisi sopiva. Italia voisi olla aika kiva. Kulttuuria ja hyvää ruokaa.
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

moskva

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #51 : 04.12.2005, 16:16:49 »
Jos on pakko, niin jonkun sukulaisen mökille voidaan mennä, mutta ei muualle. Nyt itse äitinä vien lapseni Tunisiaan ja mulla on tarkoitus viedä pesue katsomaan Peppi Pitkätossua ensi vuonna.  8)  Äitini haluaisi mukaan, muttei oteta.  :oops:  Hermot menee kaikilta.

ninjuzu

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Mihin lähtisit äitisi kanssa?
« Vastaus #52 : 05.06.2008, 13:38:13 »
Ohhoh onpas vanha ketju...

Noh pitää nyt kuitenkin vastata kun hauska aihe :). Eli voisin kuvitella meneväni äidin kanssa esim Roomaan. Kumpikaan ei ole käynyt siellä ja uskon että kiinnostaisi molempia.

Joskus 5 vuotta sitten pyörittiin hieman euroopassa (wien, budapest, venetsia, rostock) ja ihan hyvin se meni vaikka äiti (ja veli) ei ihan mun vauhdissa jaksanut. Oisin vielä halunnut käydä jossain mutta alko muita väsyttämään. Kerran tais hermot sillä reissulla mennä. Tiedä sitten miten nykyään  ::).

Ja äidin lentopelko kyllä hieman hidastaa reissaamista. Mieluummin junalla tai laivalla :). (Tosin alppien läpi junalla tais olla sille aikamoinen kauhukokemus kaikkien niiden vuorenrinteiden ja tunnelien läpi... mikä oli mun mielestä taas ihan älyttömän hienoa)

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #53 : 05.06.2008, 14:10:46 »
Mä lähtisin äidin kanssa jonnekin kaupunkiin, lämpimään. Äiti ei tykkää oikeen reissata, tai kai se tykkäis, mut se tykkää kotona olemisesta enemmän. Sinänsä ois kyllä hauska idea se repiä mukaan jonnekin. :) Shoppailua (muttei liikaa, en kestä moista, saati äidin kanssa, jonka lempipuuhaa on kiertää kauppoja), sitten vähä olemista, hyvää safkaa ja yhdessäoloa. Ei paha. Mulla on muutenkin pitkäaikaisprojekti "muuta äitiä suvaitsevaisemmaksi ja tyylikkäämmäksi" menossa, ollut jo jokusen vuoden, joten, toi ois kyllä nastaa. Kaksin kun sen kanssa on, se on melkeen ku kaveri, ei äiti. :D

Shandy

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #54 : 05.06.2008, 15:07:08 »
ihan mihin vaan, varsinkin jos vanhemmat maksaisivat reissun ;)

No, äitin kanssa ehkä jonnekin eurooppaan, se kun ei oo hirveä pitkien lentomatkojen fani. Iskän voisin viedä vaikka Intiaan uudestaan kun se paikasta tykkäsi, äitiä ei sinne enää kuulemma saa kun oli niin hirveä paikka sen mielestä. Eli äitin kanssa vois olla joku kaupunkiloma euroopassa ja iskän kanssa sitten melkein mitä vaan. :)

tinksu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #55 : 05.06.2008, 21:13:41 »
Äipän kanssa on edessä heinäkuussa sekä Pariisi että Bryssel :) Ja vuoden päästä sitten lähdetään Peruun.
To live would be an awfully big adventure.

lennukerttuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #56 : 06.06.2008, 03:21:19 »
Kyllä mä varmaan äiteen kanssa lähtisin reissulle mutten ihan mihin vaan. Tosin mun äiti tahtoo aina luksusta ja vähintään kolmea tähteä ja mielellään enempikin. Joitain kaupunkireissuja varmaan missä pysytään yhdessä paikassa koko ajan. Hyvä puoli tuossa olis se että äitin vois laittaa silloin tällöin maksamaan juttuja kuten syömistä jne.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2008, 03:23:59 kirjoittanut lennukerttuli »
I live in my own little world... but no worries they know me here.

J-Ko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #57 : 06.06.2008, 06:17:21 »
Jaa-a. Empä taitaisi lähteä mihinkään.
"Vaihdetaan kirkasvalolamppu toimivaan haulikkoon"

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #58 : 06.06.2008, 06:53:16 »
Mä oon ollut äiskän kanssa Pariisissa -03, Italiassa -06 ja nyt just huhtikuussa Dublinissa. Äiti on loistavaa matkaseuraa!  :D Italiassa se nukku mun kanssa mukisematta Milanon rautatieasemalla yhden yön ja Dublinissakin dormissa halvassa hostellissa. Eikä se valita.  ;)
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

Roopatra

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #59 : 06.06.2008, 09:15:57 »
Äitin kanssa lähtisin pitkäks viikonlopuks kaupunkireissulle jonnekin Eurooppaan, ehkä Wieniin, Budapestiin, Prahaan, Lontooseen.. Olen sille pari kertaa ehdottanutkin että lähdettäis yhdessä jonnekin käymään, mutta toistaiseksi ei ole napannut. Virossa käyty monesti, tosin isommalla porukalla ja Tukholmassakin vissiin joskus kauan sitten.