Pahin myöhästyminen?

(Luettu 7264 kertaa)

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« : 05.10.2005, 19:04:00 »
Tuli tossa juuri IRC-kanavalla käydystä keskustelusta mieleen, että tästähän voisi tehdä topicin. Eli, kertokaas mikä on kaikkein pahin itsestä riippumaton myöhästyminen, mitä reissuilla on tullut vastaan.

Omalla kohdalla pahin on menneen kesän reissulta, kun Amsterdam-Brysseli (2h45min normaalisti) juna oli yli 5 tuntia myöhässä. Tuohon alle 3h matkaan meni siis reilut 8h. Vaihtoaikaa Brysseli-Hannover -yöjunaankin oli toki ruhtinaalliset 25min.

Paikallinen VR maksoi sentään hotelliyön korvaukseksi kämmäilyistään, mutta harmitti, koska seuraavaksi päiväksi suunniteltu Heide Park -huvipuistokäynti jäi tuon takia väliin.

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

Cheve

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #1 : 05.10.2005, 19:43:08 »
Olin neljäntoista, ja lähdettiin perheen kanssa Kokkolasta Oulun kautta Luostolle.

Ekana päivänä matkattiin siis 200 kilsaa Ouluun, ja siitä oli seuraavana päivänä tarkoitus jatkaa pohjoiseen.. Lähdettiin taipaleelle n. kymmenen aikaan aamulla ja saatiin normaalisti vajaan kolmen tunnin väliin (kahvitaukoineen päivineen) kulumaan reilusti yli kuusi tuntia. Välille sattui kaikkea kännyköiden hajoamisesta, takuukorjaajien etsimisestä huonoon lounaaseen. Meni sitten aikaa Oulun reissuilusta turhaan sompailuun välillä  :shock:  Onneks mitään sovittua ei Oulun päässä ollut.. ;)

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #2 : 05.10.2005, 20:29:41 »
tätä on kyllä aika vaikea selittää, ko. matkassa tapahtui niin monia juttuja ja koko homma suoraan sanoen v-tti jossain vaiheessa niin paljon että... mutta yritetään kuitenkin:

eli olin sanoutunut irti / saanut potkut tai ihan miten vaan ja matkasin livornosta roomaan miettimään mitä tekisin seuraavaksi. päivän verran kerkesin olla kun soittivat että olis uusi ja "normaalimpi" paikka tarjolla cariatilla. suostuin ja lähdin sitten matkaan roomasta junalla kohti cariatia. jotenkin niin se sitten meni, että paolan kohdalla juna jakaantui yöllä ja olin vielä tarkistanut konduktööriltä että olen siinä osassa, joka lähtee sinne oikeaan suuntaan... mutta ei. väärässä vaunussa olin ja jouduin siis kiertämään italian koko "saappaan kärjen". junan päättäri oli reggio calabriassa ja vaihdoin seuraavaan junaan joka vei mut bariin asti (oli jonkunsortin pikajuna, muita vaihtoehtoja keskellä yötä ei ollut) jossa jouduin vaihtamaan uudelleen junaa, että pääsin matkustamaan noin 1h "taaksepäin" cariatiin. sieltä sitten jollain kämäsellä taksilla uuteen työpaikkaan johon saavuin klo 6 aamulla - matkustettuani 18h! ja hotellin vastaanottohan avattiin vasta klo 9 joka johti siihen että jouduin istumaan portin ulkopuolella ja odottelemaan sen kivat 3h. nälkä oli.

rahaa reissuun ei mennyt koska sain kivat konduktöörisedät puolelleni: syötiin salmiakkia ja käytiin barissa yhdessä kahvilla jossain niitten lepotiloissa mutta aikaa sitten kuitenkin... kaiken kuitenkin kruunasi se, että mun työnantajafirmalla oli jotain skismaa ko. hotellin kanssa ja kun pääsin paikalle, olin tutustunut alueeseen ja työkavereihin, saanut käydä suihkussa ja pääsin illalla 20 pintaan ravinteliin ruokailemaan niin meille kaikille ilmotettiin että kaikkien meidän pitää lähteä ko. hotellista koska työnantajafirma ja hotelli on purkanut sopimuksensa. ehdottivat mulle taas uutta paikkaa mutta siinä vaiheessa aika topakasti sanoin että ei kiitos, mulla on kyllä muutakin tekemistä. asuin pari päivää siinä hotellissa kun niillä oli ihan kivat uimarannat... ja lähdin lomailemaan kaverin luo napoliin loppukesäksi.

tästä on aikaa nyt 2v ja enää ei juurikaan ota päähän, lähinnä naurattaa tää reissaus (ne itse syyt, miksi lähdin/ jouduin lähtemään ekasta paikasta naurattaa jo myös joskus mutta toisaalta edelleen ottaa välillä päähän aika hyvin). mutta pitkään on mennyt ennenkun tähän on päästy, syvä oli v-tus jossain vaiheessa ja entistä varovaisempi olen kun etsin uusia töitä ulkomailta. aina on silti lähdettävä, välillä tulee takkiin pahasti ja välillä on vaan niin luksusta. ei voi tietää ennen kun kokeilee.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #3 : 06.10.2005, 08:42:17 »
Kerran kännykkäni kello teki kepposen reissulla. Se oli muuttanut itsestään ajan paikalliseen aikaan. Mie olin sopinu tapaamisen klo 19 ja laitoin kännykän herätyksen soittamaan olettaen, että kännykkäni on edelleen Suomen ajassa. Seurasi nolo tunnin myöhästyminen, ja nolointa oli se, etten aluksi edes hoksannut olevani myöhässä...
quot;Cachorro sem vergonha"

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #4 : 06.10.2005, 08:52:14 »
Tässä muutamia ei kovin pahoja myöhästymisiä kuitenkaan:

Olin Australiassa lentämässä Melbournesta Christchurchiin Uuteen-Seelantiin. Kyseessä oli halpalentoyhtiö ja minulla olisi ollut vaihto Sydneyssä. No, selvisi että kone, jolla olisi pitänyt lentää Sydneyyn olisi ollut liian myöhässä, joten kaikkien jotka menivät tuota reittiä Uuteen-Seelantiin piti lentää Brisbanen kautta, koska ei oltaisi ehditty Sydneystä lähtevään jatkolentoon. Muistaakseni olinkin sitten n. 4 tuntia myöhässä.

Olin kerran tulossa Oulusta kotiin, kun juna ajoi kahden hevosen päälle. Veturi meni rikki ja juna pimeni muistaakseni pariksi tunniksi ja minulta oli kaiken lisäksi loppunut kännykästä akku. Oli talvipakkanen, oltiin keskellä Limingan peltoja ja tympeä vieruskaveri. :wink: Oli erittäin miellyttävää istua siellä pimeässä junassa.

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
..
« Vastaus #5 : 06.10.2005, 17:57:36 »
Pahin myöhästyminen Pariisissa, RER-juna junnasi varmaan tunnin normaalia pidempään Charles de Gaullelle, jonka takia myöhästyttiin kaverin kanssa lentokoneesta. Otti aivoon, mutta onneksi Lufthansa antoi meille uudet liput. ( Vaikka lippumme olivatkin jotain Kilroyn Basic -lippuja, joita normaalisti ei vaihdeta.. )

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #6 : 06.10.2005, 19:20:52 »
Tulin Bangkokiin ja varasin Yöjunalipun Chiang Maihin, lähtö muutaman päivän päästä. Sitten kun tulin asemalle ja henkilökunta kysyi lippua jo ennen junaa niin pyörittelivät päätä ja sanoivat että sorry sir, tämä juna lähti eilen! Oma moka kerta kaikkiaan :evil:  Varasin lipun tiistaille ja siiten menin päivissä sekaisin ja saavuin asemalle keskiviikkona vaikka lipussa päivämäärät ym. ihan selvästi näkyvissä.. Onneksi junassa oli sitten vielä tilaa mutta hieman ketutti maksaa toiset 15€.

Mutta mun mielestä toi jotenkin kuvaa sitä reissussa oloa; ei oo niin justiinsa päivien ym. kanssa. Ei vois kuvitella että Suomessa ostais lipun Helsingistä vaikka Tampereelle ja että sitten muka saapuisi vääränä päivänä :D
ไม่เป็นไร

Chica

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #7 : 06.10.2005, 19:37:57 »
Tänä kesänä ollessani Kanadassa päätin Victorian ja Vancouverin reissuni päätteeksi lentää takaisin kaverin luo pieneen Trailin kaupunkiin lähelle Kalliovuoria. Bussejakin olisi mennyt, mutta koska lennon piti kestää kaksi tuntia ja bussimatkan noin 16-20 tuntia päätin maksaa vajaat sata euroa ylimääräistä ja lentää.

Ekat vaikeudet alkoi Vancouverin lentokentällä. Mulle ilmoitettiin että lento jonka piti lähteä noin neljän aikaa iltapäivällä lähtee pari tuntia myöhässä koska (mini)lentoyhtiön molemmat koneet on jumissa Yhdysvaltojen tullissa. No joo aikaa kuluu ja meille (kahdeksan henkilöä) etitään vuokrakonetta ja pilotteja... Vihdoin noin seitsemän aikaa päästään yrittää lähtöä. Kaikki menee hyvin niin kauan kun ollaan kiitoradan päässä ja eiköhän sillon pilotti käännä koneen ympäri ja ilmota että koneessa on joku pieni vika joka pitää selvittää... Odotetaan taas toisessa lähtöaulassa, onneksi vaan puoli tuntia ja päästään lähtemään. Matkan varrella Vernonissa jätetään kaksi ihmistä pois kyydistä ja tankataan kone. Suunnataan kohti Trailia, mutta pimeys laskeutuu ja jälleen kerran apupilotti kääntyy taakse ilmottamaan meille huonoja uutisia. Trailin kentällä ei oo valoja, joten ei voida laskeutua sinne. Sen sijaan meidän pitää lentää yöksi isompaan kaupunkiin Kelownaan ja olla yö hotellissa. Puolenyön aikaan ollaan perillä siellä ja saan ekaa kertaa ruokaa sitten klo kahden iltapäivällä... Hotellihuone haisee röökille ja vituttaa. Seuraavana aamuna kaikki sujuu hyvin ja päästään perille klo 10 "ainoostaan" 16 tuntia myöhässä aikataulusta... Ihan hyvin kahden tunnin matkalta!
ife is not measured by how many breaths we take, but by the amount of moments that take our breath away.

Route667

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - myroute667@hotmail.com
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #8 : 07.10.2005, 18:27:41 »
Ekalta reililtä on parikin hyvää juttua junien ym kulkuvälineiden kanssa sähläämisestä...

Hyppäsimme iltapäivällä viimein laivasta ja uhkuimme voimia lähteä valloittamaan eurooppaa :) Satama-alueen juna-asema (Rostock Nord, kuinka kekselistä). löytyi, mutta radan kunnostustöiden takia ei junia kulkenut. Hetken sähläämisen ja saksalaisen juopon kanssa vietetyn vaikeaselkoisen juttutuokin jälkeen seisoimme bussipysäkillä. Bussi tuli viimein mutta heitti helvetinmoisen lenkin lähiöitä kierrellen ennen kuin saapui juna-aseman lähistölle.

Btw ei menny toisellakaan kerralla putkeen kun samaa siirtymää olin tekemässä... Odottelimme junaa, kun olimme ensin hylänneet bussi ja taksi vaihtoehdon. Seuraava sopiva juna menisi muutaman tunnin päästä, joten jäimme odottelemaan. Alkoi sataa, eikä mitään sisätilaa ollut jonne mennä. Katos kuitenkin löytyi ja siitä isot plussa saksalaisille :) Parin tunnin päästä selvisi, että radan parannustyöt olivat edelleen kesken, vaikka netistä oli löytynyt etukäteen aikataulutkin kyseiselle päivälle.  Olin menossa Berliiniin mutta jouduin odottelemaan Rostockissa yhden yön seuraavaa junaa :)
Kiitos Eevalle, Ninnille ja Lissulle viehättävästä matkaseurasta.

Palataan takaisin siihen ekaan reiliin...
Illan aikatauluista löytyi Berliinin juna ja ehdimme jopa käydä kaupassa. Oli jo myöhä kun juna lähti ja matka berliiniin kestäisi kolme tuntia.
Aloimme lähestyä berliiniä, kartalla se näkyi aivan vieressä mutta juna pysähtyi asemalle, eikä jatkanut eteenpäin. Siinä odoteltiin ja kyseltiin ihmisiltä, että mikä on homman nimi kun kohta on tunti seisty. Viimein selvisi, että Oranienburghin ja Berliinin radan varrella kemikalivarasto oli tulessa ja rata täten pois käytöstä. Mieleen tuli vaihtaa kulkupeli kumipyörille mutta juuri silloin Nina soitti.
Nina oli Berliinissä asuva saksalaistyttö johon olin netissä pari viikkoa aiemmin tutustunut. Kuvaakaan ei ollut siinä hässäkässä tullut kysyttyä vaan tarkoituksena oli vain hommata tukikohta Berliinin läheltä ja tehdä sieltä iskuja kaupungin hienouksiin paikallisen oppaan opastuksella.
Nina kertoi nähneensä tv:stä uutisen kemikaliovaraston palosta ja tiedusteli olimmeko sen takia jumissa. Hän oli katsonut valmiiksi netistä aikataulu muutokset ja kertoi junan jatkavan matkaa tuota pikaa. Saavuimme viimein puoli kahdelta Berliinin. Nina oli asemalla vastassa vaikka hänellä oli seuraavana aamuna aikainen herätys töihin.
Pääsimme uskomattoman sekoilun jälkeen perille ja oli siinä ensiReililäisillä ihmettelemistä, että tälläistäkö on koko kuukausi luvassa. Luvassa oli jotain paljon pahempaa sekoilua, mutta se on toinen tarina...

Berliini on nähty paikallisen museo-oppaan opastuksella ja siellä museosaarella tulikin pyörittyä melkoisesti. Seuraavallakin reilillä tuli vietettyä pari päivää museosaarella ja se on ihan kiva paikka jos museoista tykkää.

-Matti-
-Itse pidän hiljaisuudesta-

Nana

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - nanaotus@hotmail.com
    • Profiili
    • Facebook profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #9 : 16.10.2005, 15:45:28 »
Suurin läheltä-piti tilanne sattui Singaporessa tän vuoden alussa. Olin katsonut lentoni lähtöajan 1,5h väärin ja saapuessamme lähtöselvitykseen, se olikin jo suljettu. Eipä siinä muuta kun anelemaan että pääsisin vielä koneeseen kohti Suomea... 4 paikallista virkailijaa hoiti koneeseenpääsyäni puhelimien kanssa ja yksi lähti viemään minua koneeseen. Rinkka vaan matkustamoon (onneksi mahtui matkatavaralokeroon pienen tunkemisen jälkeen  :D ) ja muiden murhaavien katseiden edessä vyötä kiinni kun koneen piti olla jo aikoja sitten kiitoradalla... Ehdin siis nipin-napin, eikä perillä oltu kuin 0,5h myöhässä aikataulusta *hih* Suuret kiitokset lähtivät sikäläisille virkailijoille seuraavana päivänä! On se hienoa tietää että vaikka on kentällä vasta 20min ennen koneenlähtöä, ehtii vielä mukaan  :wink:

Ehkä pahin myöhästyminen yleisesti on, kun lähtömme eräälle reissulle viivästyi vaatimattomat 7h malesialaisen ajankäsityksen vuoksi. Hieman otti päähän! Olimme menossa paikallisen kaverini kyydissä KL:n eikä hänellä tuntunut olevan mitään kiirettä, vaikka lähtöaika oli tarkasti sovittu. "Don't worry, I'm coming soon and then we can leave!" hän sanoi joka kerta kun hänelle soitti että missä hemmetissä hän viipyy. Toi on NIIN inhottavin asia sikäläisessä kulttuurissa, en ollenkaan tottunut heidän käsitykseensä ajasta. Autossa oli aika hiljaista sen matkan ajan...

Semmoisia. Tarinoita riittäisi vaikka kuinka. Tuossa muutama lohkaisu  :)
It's not what you look at, but what you see.

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #10 : 16.10.2005, 15:51:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Nana"

Ehkä pahin myöhästyminen yleisesti on, kun lähtömme eräälle reissulle viivästyi vaatimattomat 7h malesialaisen ajankäsityksen vuoksi. Hieman otti päähän! Olimme menossa paikallisen kaverini kyydissä KL:n eikä hänellä tuntunut olevan mitään kiirettä, vaikka lähtöaika oli tarkasti sovittu. "Don't worry, I'm coming soon and then we can leave!" hän sanoi joka kerta kun hänelle soitti että missä hemmetissä hän viipyy. Toi on NIIN inhottavin asia sikäläisessä kulttuurissa, en ollenkaan tottunut heidän käsitykseensä ajasta. Autossa oli aika hiljaista sen matkan ajan...

Samaa voisi sano serbialaisesta ystävästäni, kun piti ehti Sofian päiväjunaan. Olimme Pin kanssa olleet valmiita lähtemään, mutta piti vielä odottaa, että ystävämme sai itsensä meikattua sekä hiuksensa harjattua. Hoki samaa "Don't worry, we have time"... argh. Novi Belgradissa hyppäsimme bussin kyytiin pahimman aamuruuhkan aikaan ja tadaa; olimme asemalla vilkuttamassa junan perävaloille. Ystävä selitti suu vaahdoten, että juna lähti etuajassa, mutta kyllä se ihan ajallaan lähti. Kaikki tämä vain hiusten harjaamisen takia  :evil:
Toivottavasti oppi jotain. Seuraava juna Sofiaan lähti ~12 tunnin kuluttua.

mfly

• Tosireissaaja
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #11 : 16.10.2005, 19:33:07 »
pahin myöhästyminen oli, kun nukuttiin münchenissä vähän liikaa - herättiin puoltuntii ennen lentokoneen lähtöä!! huhhuh. herätyskello oli piipittäny jonku 2 tuntii, mut oli tullu juhlittuu nii paljo edellisenä iltana et kukaan ei heränny. kamat oli levällään. sinne jäi paljo kivoja vaatteita ja kamaa ku piti nopeesti juosta taksiin. kerettiin kyllä mutta vastedes hoidan useamma herätyskellon......
amera ei valehtele, se ikuistaa valheen

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #12 : 25.10.2005, 09:14:16 »
Pahin myöhästyminen on varmaan tapahtunut Brasiliassa Manauksen kentällä keskellä Amazonia. Olin lähdössä iltapäivällä Brasilian kautta Salvadoriin, mutta koneen ilmoitettiin olevan myöhässä. Illan aikana meidät jo välillä päästettiin koneeseen ja lähdettiin kiitoradalle, mutta palattiin takaisin terminaaliin  :lol:  Varig maksoi yön viiden tähden hotellissa ja seuraavana aamuna sain lennon Brasiliaan jossa mut suljettiin koko päiväksi pieneen huoneeseen  :evil: olisi ollut päivä aikaa kierrellä tuota pääkaupunkia, mutta ei.... Salvadoriin pääsin illalla, mutta jäi siellä oleskelu aiottua lyhyemmäksi...
I'll always love my home, it's California ;-)

Sasse

• Reissaaja
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #13 : 06.11.2005, 06:23:53 »
Oma isoin myöhästyminen tapahtu kun aikomukseni oli poistua Brittein saarilta. Olin lähdössä pienenpienestä tuppukylästä kotosuomeen ja taksi juna-asemalle oli tilattu paria päivää aikasemmin. Oli tarkasti laskettu että aika riittää ja että lopulta olen lentokentällä viimeistään n.1,5 h ennen lennon lähtöä.

Odottelin pihalla taksia sovittuun aikaan. Ei näy taksia mailla halmeilla. Soitettiin 30 min odottelun jälkeen firmaan ja siellä sanottiin, että kaikki kolme taksia on käytössä, että sori vaan! Lopulta tappelun jälkeen taksi tuli reilun tunnin myöhässä, tarkoittaen sitä, että junakin oli mennyt menojaan. Sen verran ystävällinen kuski oli että heitti mut seuraavalle asemalle johon junan oli tarkotus pysähtyä. Kyllä mä kerkesinki junaan, mutta en siihe ekaan mihi piti.

Lopulta kävi niin että olin kentällä 30 min ennen lennon lähtöä. Kiva sitten etsiä jättisuurelta lentokentältä juuri sitä british airwaysin luukkua jolta lippuni saisin. Kyynärpäätaktiikalla rynnin jonon ohi tympeän virkailijan palveltavaksi ja sen jälkeen kilometri juoksua villapaita ja toppatakki päällä, 30 kg matkatavaroita perässä raahaten portille jossa olin yllätysyllätys viimeinen. Lopulta pääsin koneeseen hielle haisevana ruotsalaisen pisnesmiehen viereen. Mietin edelleen miten olisin hajonnut jos en olis kerenny.

Yhen helvetin taksin takia!  :evil:

FunkyStar

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kamerahemmo@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/funkaholic
30h myöhässä...
« Vastaus #14 : 19.01.2006, 09:54:25 »
Pahimmiten olen myöhästynyt yhdeän päivän kotiin tulosta, tämä tapahtui marraskuussa 04 Barcelonasta kotiin tullessa. Nyt asia jo naurattaa, mutta silloin siinä tilanteessa ei todellakaan ollut hauskaa  :D

Viikon matka Barcelonassa kahden kaverini kanssa oli mennyt oikein mukavasti ja oli aika palata takaisin kotiin. Saavuimme biletetyn yön jälkeen (koneessahan saisi nukkua 8) ) aamukuudelta Gironan lentokentälle, tarkoituksena lentää Ryanairilla Franfurt-Hahniin ja sieltä edelleen Tampereelle. Lennon oli tarkoitus lähteä klo 8. Aikaa kului, ja minkäänlaista ilmoitusta ei näy eikä kuulu. Sitten noin viisi minuuttia ennen koneen oikeaa lähtöaikaa tulee ilmoitus, että Frankfurtissa on satanut 30cm lunta, ja koko paikka on täydessä kaaoksessa. No, aikaa kului, ja uudeksi lähtöajaksi ilmoitettiin 10.30... ja kellon lähestyessä kyseistä aikaa, lähtö siirty taas, nyt klo 12. Siitä se myöhemmin vielä siirtyi 12.45. Kuusi tuntia kentällä, siinä alkoi vähän jo valmiiksi krapulaista päätä v****tamaan. Onneksi meidän matkustajien joukossa oli ryhmä jackass:sta vaikutteita saaneita saksalaisia, jotka sitten viihdytti meitä muita kaikeinlaisilla idioottimaisilla tempauksilla  :D

No koneessa eläteltiin vielä toivoa, että ehkä meidän jatkolentokaan ei ole päässy saapumaan eikä lähtemään ajoissa. Saavuttua Hahniin, näimme näytöistä että Tampereen kone ei ollut lähtenyt vielä! Siitä hirveellä rynnäköllä juostiin toiseen terminaalin, ainoastaan huomataksemme että check-in oli mennyt kiinni noin vartti sitten :evil: Ja Ryanair ei kaikista pehmittely-yrityksistä huolimatta suostunut enää ottamaan matkustajia. No ei siinä auttanut muuta kuin jäädä vielä hetkeksi rähjämään Ryanairin tiskille (tiedettiin kyllä että Ryanairin säännöissä lukee ettei ne ole velvollisia korvaamaan mitään :? ). Kysyttiin ensimmäisenä vaihtoehtona lentoja seuraavalle päivälle, mutta se oli jo täyteen buukattu. Seuraava lento Tampereelle olisi mennyt vasta sitä seuraavana päivänä. No lopuksi Ryanairin kundi tuli sen verran vastaan, että myi meille alennuksella, 60€ veroineen/hlö  liput Tukholmaan samana iltana. Siinä sitten jälleen odotettiin jälleen useampi tunti... kunnes illalla 21 jälkeen pääsimme lähtemään Tukholmaan.

Skavstaan saavuimme sitten 23 ja tuntia myöhemmin olimme Tukholman keskustassa. Toinen kavereistani oli saanu varattua Siljalle lipun Kappelskär-Turku. Mutta siinä sitten jo yhden unettoman yön jälkeen oli pakko viettää toinen asemalla, mäkissä ja 7-elevenissä maleksimalla. Aamulla bussi Kappelskäriin ja aamu-8lta laivaan. En tiedä milloin olen viimeeksi ollut niin iloinen nukkumisesta kuin silloin laivalla  :P . Illalla sitten saavuimme Turkuun, josta porukkamme hajosi... yksi suoraan Helsinkiin, ja minä toisen kaverini kanssa junalla Tampereelle hakemaan autoa...

Eli n. 30h myöhässä ja runsaasti (ylim. lentolippu, juna, taxi Pirkkalaan) köyhtyneenä saavuin sitten lopulta kotiin.

Sellainen tarina...  :D

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #15 : 19.01.2006, 11:02:31 »
Oma pahin myöhästymiseni liittyy toki matkailuun, mutta vähän eri kantilta..
Olin vetämässä viikon kiertomatkaa Tsekeissä. Tämä sattui siinä vaiheessa, kun en enää asunut Prahassa vaan nuo alkuviikkoon osuvat Prahan päivät piti käyttää täysillä hyödyksi ja tavata kaikkia kavereita iltaisin (kun sain matkalaiset nukkumaan joskus kymmenen jälkeen..).  Niinpä sitten ilta oli hiukan venähtänyt, eikä tainnut olla herätystäkään tilattuna. Kollegani soitti klo 8.30 ja ihmetteli että missä oikein olen. Vakuutin kiven kovaan olevani hotellihuoneessani, kunnes sain silmäni auki ja havaitsin, että maisema on paljon ilmavampi kuin keskikaupungilla pitäisi olla... Olinkin päätynyt jatkoille, ja olin siellä edelleen, kun matkan piti jo jatkua. Miten noloa  :oops:  :oops:  :oops:
Taksilla omalle hotellille, kamat kasaan (Prahaan ei enää palattu) ja vain 45 minuuttia myöhässä lähdimme matkaan. En todellakaan ehtinyt vaihtaa pikkumustaa opasvaatteisiin tai pestä hampaita... Muuten päivä sujui hyvin, ja tavaton katumukseni sai matkalaiset melko lempeiksi, mutta vieläkin hävettää.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Memlei

• Aloittelija
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #16 : 22.01.2006, 02:09:57 »
Joskus hyvin kauan sitten oltiin perheen kanssa Euroopan läpiajolla ja Puolaan mentäessä (en muista mistä) saatiin jonottaa tullissa kolmisen tuntia. Oli siinä ihmettelemistä.

Sade

• Aloittelija
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #17 : 27.01.2006, 14:17:50 »
Viime vuoden Afrikan reissulla tuli koettua yhtä jos toistakin myöhästelyä ja odottelua, paikallinen aikakäsitys kun poikkeaa hieman pohjoismaisesta täsmällisyydestä. Erään kerran odottelin Pohjois-Togossa pikkuruisessa kylässä bussin lähtöä noin viisi tuntia. Kuski kun halusi bussin tulevan täyteen ennen kuin matkalle lähdettäisiin... Kyllä siinä vähän otti aivoon. Onneksi en myöhästynyt mistään sen tärkeämmästä kuin kaverin tapaamisesta.

Pahin itseaiheutettu (vaikka sitä nyt ei kai erikseen kysytykään...) oli kyllä 3 vrk:n kotiinpaluun venyminen... Myöhästyin lennolta Milanossa, vietin yön lentokentällä, matkustin seuraavana päivänä Ryanairin käyttämälle kentälle, mistä Lontooseen, missä yö serkun lattialla, mistä lentokentälle odottelemaan koneen lähtöä (kone oli noin kaksi tuntia myöhässä), mistä sitten Tampereelle, ja vihdoin parin tunnin bussireissun jälkeen Helsinkiin...
ain kesyt linnut kaipaavat. Villit lentävät.

Elmer Diktonius

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #18 : 27.01.2006, 14:26:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Sade"
Viime vuoden Afrikan reissulla tuli koettua yhtä jos toistakin myöhästelyä ja odottelua, paikallinen aikakäsitys kun poikkeaa hieman pohjoismaisesta täsmällisyydestä. Erään kerran odottelin Pohjois-Togossa pikkuruisessa kylässä bussin lähtöä noin viisi tuntia. Kuski kun halusi bussin tulevan täyteen ennen kuin matkalle lähdettäisiin...

Ei kai sitä voi sanoa edes myöhästymiseksi, kun se vaan kuuluu kulttuuriin. Kyllä ne hieman ihmettelivät Marokossa Todra Gorgesin lähistöllä, kun emme halunneet paria tuntia kauempaa odottaa kimppataksin täyttymistä vaan sanoimme, että maksamme kahdestaan kuuden hengen kyydin. Emme varmaan olisi tarjoutuneet kokonaista bussia kustantamaan mekään..

Aiheutui siitä sellainen "myöhästyminen", ettemme nähneet auringonlaskua dyyneillä enää samana päivänä. Mutta se oli ihan luonnollista niillä kulmilla..
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Sade

• Aloittelija
    • Profiili
Pahin myöhästyminen?
« Vastaus #19 : 27.01.2006, 14:36:06 »
Ei kai sitä voi sanoa edes myöhästymiseksi, kun se vaan kuuluu kulttuuriin.

Mutta eikös myöhästymiseksi lasketa kaikki sovitun ajan jälkeen paikalle saapumiset? Syystä riippumatta....? :wink:
ain kesyt linnut kaipaavat. Villit lentävät.

Elmer Diktonius