Kirjoittaja Aihe: Filippiinit  (Luettu 70622 kertaa)

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Filippiinit
« Vastaus #400 : Helmikuu 15, 2012, 17:52:52 »
Coron on jees muutamaks päiväks, lähialueen saaristosta löytyy upeita paikkoja (laguuneja etc.), jonne voi tehdä päiväretkiä. Itse kylä/kaupunki ei kummoinen ole ja mestoilla ei kunnollista rantaa ole. Suurin houkutin tuolla on tietenkin WWII aikana upotetut Japanin laivaston alukset eli jos harrastat laitesukellusta niin tsekkaa ihmeessä!

Itse sukellan, mutta muutenkin valitsisin Coronin ennen Puertoa.

Kiitokset vastauksesta. Loma-aika tosiaan sellainen että Filippiineillä ollaan 15 vrk, joista ajatuksissa olla ensimmäinen yö, ja lopusta varmaan 2 yötä Manilassa. Onko reilu 10 vrk sitten "liian pitkä aika" Coronissa vietettäväksi? Käsittääkseni El Nidoon suuntaaminen ei kai oikein järkevää koska laivamatka sen verran aikaa vievä?
Laitesukellus ei itselläni ole mahdollista, joten joutuu tyytymään vain snorklailuun, mutta snorklailumahdollisuudet ilmeisesti varsin mahtavat Coronissa, kuin myös kai PP:n alueellakin?

Oletan että olet reissannut ympäri Filippiinejä, haluaisitko antaa omasta mielestäsi hyviä muita vaihtoehtoja?

Itse sykkisin kyllä vielä El Nidoon, joka oli kyllä oman 2kk filippiinien kiertueen ehdoton kohokohta Sugar Beachilla vietetyn joulun lisäksi. Bacuit archipelago (joka siis ympäröi El Nidoa) on kaunein alue, jossa itse olen koskaan ollu.

Laivamatka Coron-El Nido on olosuhteista riippuen joko hieno tai ikävä kokemus. Kovalla merenkäynnillä botski keinuu perkeleesti ja matka ottaa helposti 10-12h, mutta tyynellä ja aurinkoisella kelillä matkaan kuluu vain n.7h ja maisemat todella hivelevät silmiä, erityisesti lähestyttäessä Palawania ja El Nidoa.

Sinun tilanteessasi toimisin kuten olet suunnitellut, sillä erotuksella että käyttäisin tuon 10pv siten, että 3 päivää coronissa, 5 El nidossa ja loput pari päivää joutuisi siis varaamaan matkustukseen.
Better to burn out than fade away

matkaikailija

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #401 : Helmikuu 16, 2012, 18:11:50 »
Coron on jees muutamaks päiväks, lähialueen saaristosta löytyy upeita paikkoja (laguuneja etc.), jonne voi tehdä päiväretkiä. Itse kylä/kaupunki ei kummoinen ole ja mestoilla ei kunnollista rantaa ole. Suurin houkutin tuolla on tietenkin WWII aikana upotetut Japanin laivaston alukset eli jos harrastat laitesukellusta niin tsekkaa ihmeessä!

Kiitokset vastauksesta. Loma-aika tosiaan sellainen että Filippiineillä ollaan 15 vrk, joista ajatuksissa olla ensimmäinen yö, ja lopusta varmaan 2 yötä Manilassa. Onko reilu 10 vrk sitten "liian pitkä aika" Coronissa vietettäväksi? Käsittääkseni El Nidoon suuntaaminen ei kai oikein järkevää koska laivamatka sen verran aikaa vievä?
Laitesukellus ei itselläni ole mahdollista, joten joutuu tyytymään vain snorklailuun, mutta snorklailumahdollisuudet ilmeisesti varsin mahtavat Coronissa, kuin myös kai PP:n alueellakin?

Oletan että olet reissannut ympäri Filippiinejä, haluaisitko antaa omasta mielestäsi hyviä muita vaihtoehtoja?

Itse sykkisin kyllä vielä El Nidoon, joka oli kyllä oman 2kk filippiinien kiertueen ehdoton kohokohta Sugar Beachilla vietetyn joulun lisäksi. Bacuit archipelago (joka siis ympäröi El Nidoa) on kaunein alue, jossa itse olen koskaan ollu.

Laivamatka Coron-El Nido on olosuhteista riippuen joko hieno tai ikävä kokemus. Kovalla merenkäynnillä botski keinuu perkeleesti ja matka ottaa helposti 10-12h, mutta tyynellä ja aurinkoisella kelillä matkaan kuluu vain n.7h ja maisemat todella hivelevät silmiä, erityisesti lähestyttäessä Palawania ja El Nidoa.

Sinun tilanteessasi toimisin kuten olet suunnitellut, sillä erotuksella että käyttäisin tuon 10pv siten, että 3 päivää coronissa, 5 El nidossa ja loput pari päivää joutuisi siis varaamaan matkustukseen.

Kuulostaisi kyllä varsin hyvältä suunnitelmalta. Miten nuo laivojen aikataulut välillä Coron-El Nido-Coron? Eri sivuilta kun löytyy eri päiviä siitä milloin laiva kulkee? Lentomme Coronille Manilasta olisi pe, joten siirtyminen El Nidoon olisi varmaan sitten maanantaina tai tiistaina (laivan pitäisi kai kulkea?). Paluulento Coronista Manilaan ajoittuisi sitten seuraavan viikon keskiviikolle joten paluu Coronille olisi kai fiksua tehdä yhtä päivää aikaisemmin. Tiistainakin kai ymmärrykseni mukaan laivan pitäisi kulkea?
Onko siis noissa laivojen aikatauluissa eroavaisuuksia eri vuoden aikaan tms. vai onko jollain sivuilla sitten vain päivitykset pielessä?

Pitääkö noille laivamatkoille varata lippuja etukäteen vai onko laivaan pääseminen ns. takuuvarmaa?

yari

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #402 : Helmikuu 17, 2012, 10:28:22 »
Boracay on täälläkin suunnitelmissa. Loma-aikaa on vain 9-10 päivää kuunvaihteessa. Mitä olette mieltä, kannattaisiko se jakaa Filin ja Thaikun kanssa puoliksi? Ehtiikö Filippiinejä nähdä vajaassa viikossa yhtään?
Lennot on Seoulista Manilaan. Manilassa hengailu vielä mietinnässä. Sieltä Boracaylle. Boracaylta takaisin Manilaan ja sieltä Phuketiin, josta paluu taas Seouliin, koska Suomi-lento lähtee sieltä.

Mr. Voyageur

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #403 : Helmikuu 17, 2012, 11:18:43 »
Älä ihmeessä jaa, vaan valitse jompikumpi. Neljä päivää Filippiineillä tarkottaisi kahta matkustuspäivää ja kahta lomapäivää Boracaylla, eihän siinä ehdi edes aivastaa.. 9-10 päivää on jo ihan mukava aika rentoutumiseen ja siitä voisi mahdollisesti irrottaa pari päivää vaikka Manilassa shoppailuun ja juhlimiseen. Thaimaa toiminee hyvin samalla periaatteella. Näiden väliltä valitsemiseen en osaa ottaa kantaa, koska en ole käynyt Thaimaassa. Filippiinejä voin kyllä suositella ihan varauksetta. Manila on aika HC, mutta mun mielestä käymisen arvoinen, jos "pieni sekasorto" ei menoa haittaa..
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2012, 11:43:12 kirjoittanut Mr. Voyageur »

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #404 : Helmikuu 17, 2012, 17:03:55 »

Kuulostaisi kyllä varsin hyvältä suunnitelmalta. Miten nuo laivojen aikataulut välillä Coron-El Nido-Coron? Eri sivuilta kun löytyy eri päiviä siitä milloin laiva kulkee? Lentomme Coronille Manilasta olisi pe, joten siirtyminen El Nidoon olisi varmaan sitten maanantaina tai tiistaina (laivan pitäisi kai kulkea?). Paluulento Coronista Manilaan ajoittuisi sitten seuraavan viikon keskiviikolle joten paluu Coronille olisi kai fiksua tehdä yhtä päivää aikaisemmin. Tiistainakin kai ymmärrykseni mukaan laivan pitäisi kulkea?
Onko siis noissa laivojen aikatauluissa eroavaisuuksia eri vuoden aikaan tms. vai onko jollain sivuilla sitten vain päivitykset pielessä?

Pitääkö noille laivamatkoille varata lippuja etukäteen vai onko laivaan pääseminen ns. takuuvarmaa?

Itse olin Coronilla uudenvuoden molemminpuolin eli siis possea riitti ja silti mestoilta käsin botskipiljetin säätö ei ollut mikään ongelma. En siis miettisi etukäteen varaamista, mutta miksei poistaisi lippua heti kun saapuu tonteille, jos kerran matkapäiväkin on jo silloin selvillä. Aikatauluista ei valitettavasti ole minkäänlaista muistikuvaa, mutta olettaisin niiden kulkevan joka toinen päivä per suunta ellei keli ole aivan mahdoton.
Better to burn out than fade away

matkaikailija

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #405 : Helmikuu 17, 2012, 17:24:25 »

Itse olin Coronilla uudenvuoden molemminpuolin eli siis possea riitti ja silti mestoilta käsin botskipiljetin säätö ei ollut mikään ongelma. En siis miettisi etukäteen varaamista, mutta miksei poistaisi lippua heti kun saapuu tonteille, jos kerran matkapäiväkin on jo silloin selvillä. Aikatauluista ei valitettavasti ole minkäänlaista muistikuvaa, mutta olettaisin niiden kulkevan joka toinen päivä per suunta ellei keli ole aivan mahdoton.

Suunnitelmat edenneet ja sain selviteltyä aikatauluja, laivat kulkevat päivittäin, joinakin päivinä kahdestikin. Olin yhteydessä toimistoon joka myy lippuja ja sieltä kertoivat että laivalipun saa takuuvarmasti ostettua muutama päivä ennen matkaa eli Coroniin saapuessa. Saman toimiston kautta sitten katsoin että järkevintähän on lentää El Nidosta suoraan Manilaan. Säästää ajassa ylimääräisen laivamatkan takaisin Coronille, eikä hinta n. 120€ ole kauheasti enempää kuin laivamatka+lento Conilta Manilaan.

Seuraavaksi Coronin ja El Nidon majoituksia pitäisi alkaa tsekkailemaan, hyviä vinkkejä kellään?

ruisrock2006

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #406 : Helmikuu 17, 2012, 23:45:03 »
El Nidossa rannalta n. 500 metriä Rizal streetiä eteenpäin löytyy 2-3 paikkaa, joissa huoneet 400-500p. Rannassa 1000-1500p. Hinnat 12/11.

Lennot El Nidosta Manilaan kannattaa buukata ajoissa. Jos ei löydy lentoja, niin sitten aikaisin aamulla klo 05 vanilla (500p) PP:hen ja sieltä lennot vielä saman päivän aikana. Vanilla tuo väli kestää 5-6h.

KorbSe

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #407 : Helmikuu 18, 2012, 14:15:59 »

Meidän laivamatka välillä El Nido - Coron oli kyllä aikamoinen. Purkki oli sinä päivänä aika pieni, lähtö viivästyi jo muutamalla tunnilla. Moottori oli hajalla (no niillä oli varamoottori mukana) jo aluks. Kesken matkan moottori sitten hajos totaalisti ja pari tuntia meni kun vaihtoivat koko koneen siihen hieman bangkaa suurempaan purkkiin. Onneks merenkäynti ei ollut kauheen paha. Mutta aika myöhäseks meni ennen kuin Coronissa perillä oltiin ja en tiedä sit jos eivät oisi saaneet varamoottoria toimimaan. Eli niin kuin Filppareilla ylipäätään, matkaan voi aina tulla mutkia ;)
Matkustus ei ole tuhlausta, vaan pääomaa.

Pekkuli

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #408 : Helmikuu 22, 2012, 07:01:12 »
Meilla on lennot varattuna taalta Manilasta ylihuomiseksi Puerto Pincesaan. Ostettiin lennot eilen ja hinnaksi tuli lyhyella varoitusajalla 36 erskaa/henkilo (Zest Air, saa nahda minkalainen purkki sekin on...). Siella ehka pari yota ja sitten El Nidoon. Tuo veneella kulkeminen ei hirveasti kiinnosta, koska merenkaynti on niin yllatyksellista. Lento oli halpa ja aika nappara vaihtoehto. Siita sitten kulkeminen ehka(!) Cebun suuntaan ja Boholille. Donsolissa pitaisi kuulemma menna sukeltamaan ja monta muutakin paikkaa on meille kehuttu, saa nyt nahda miten reissu jatkuu. Osaako joku sanoa milta sivulta loytyisi parhaimmat saaennustukset Fillareille? Googlella loytyy ties mita, jotka nayttavat mita sattuu (tiedan, Aasiassa ennustukset ovat aina pelkkaa arvailua...). Haettiin Bangkokista viisumi, se 59 paivaa, maksoi 1350 bht. Vietiin iltapaivalla ja seuraavana paivana sai hakea. Ei metriakaan jonoa, hoitui napparasti. Jos joku haluaa ottaa "paluulennon" Fillareilta pois ja mahdollisesti hakea lisa-aikaa paikan paalla, niin se hoituu esim. Air Asialla ilmaiseksi; mene Air Asian johonkin palvelupisteeseen, sano ihan suoraan, etta haluat "paluulennon" pois Filippiineilta, esim. Kuala Lumpuriin. Palvelija varaa sulle lennon, tulostaa Travel Itianeryn (eli siis voimassa olevan lentolipun), tulostaa sen sulle ja peruu sen lennon samantien. Ei maksa senttiakaan, mutta ehka joudut muutaman euron pulittamaan tippia. Sita lentolippua sitten heiluttelet immigrationissa. Sitten ostat Fillareilta lennon pois kun jos huvittaa.

Olbe

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #409 : Helmikuu 22, 2012, 08:25:55 »
Meilla on lennot varattuna taalta Manilasta ylihuomiseksi Puerto Pincesaan. Ostettiin lennot eilen ja hinnaksi tuli lyhyella varoitusajalla 36 erskaa/henkilo (Zest Air, saa nahda minkalainen purkki sekin on...). Siella ehka pari yota ja sitten El Nidoon. Tuo veneella kulkeminen ei hirveasti kiinnosta, koska merenkaynti on niin yllatyksellista. Lento oli halpa ja aika nappara vaihtoehto. Siita sitten kulkeminen ehka(!) Cebun suuntaan ja Boholille. Donsolissa pitaisi kuulemma menna sukeltamaan ja monta muutakin paikkaa on meille kehuttu, saa nyt nahda miten reissu jatkuu. Osaako joku sanoa milta sivulta loytyisi parhaimmat saaennustukset Fillareille? Googlella loytyy ties mita, jotka nayttavat mita sattuu (tiedan, Aasiassa ennustukset ovat aina pelkkaa arvailua...). Haettiin Bangkokista viisumi, se 59 paivaa, maksoi 1350 bht. Vietiin iltapaivalla ja seuraavana paivana sai hakea. Ei metriakaan jonoa, hoitui napparasti. Jos joku haluaa ottaa "paluulennon" Fillareilta pois ja mahdollisesti hakea lisa-aikaa paikan paalla, niin se hoituu esim. Air Asialla ilmaiseksi; mene Air Asian johonkin palvelupisteeseen, sano ihan suoraan, etta haluat "paluulennon" pois Filippiineilta, esim. Kuala Lumpuriin. Palvelija varaa sulle lennon, tulostaa Travel Itianeryn (eli siis voimassa olevan lentolipun), tulostaa sen sulle ja peruu sen lennon samantien. Ei maksa senttiakaan, mutta ehka joudut muutaman euron pulittamaan tippia. Sita lentolippua sitten heiluttelet immigrationissa. Sitten ostat Fillareilta lennon pois kun jos huvittaa.
http://www.accuweather.com/en/ph/puerto-princesa-city/265231/weather-forecast/265231 tää on toiminu ainaki täälläpäin suuntaa-antavasti  ;D

matkaikailija

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #410 : Helmikuu 23, 2012, 08:13:41 »

Mielenkiinnolla kuulisin kokemuksia Puerto Princesasta + muista paikoista matkalla El Nidoon jos niitä teille reitinvarrelle tulee?
Kerro myös millainen ZestAirin lento oli.

Pekkuli

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #411 : Helmikuu 23, 2012, 08:19:29 »
Kiitoksia saa-arvailusivustosta ;D

Joo voin kirjoittaa lisaa kun ollaan siella hetken matkaa kuljettu. Ainakin yksi firma jarjestaa kyydin El Nidoon, jonka aikana pysahdytaan kolmessa paikassa. Maanalainen joki taisi olla yksi, sitten jokin snorklauspysahdys ja sitten joku kolmas. Hinta taisi olla 600 pesoa. Saa nyt nahda miten kuljetaan sinne...

GiaFH

• Reissaaja
  • | never be afraid of thinking different |
    • Profiili
    • | Mustikkasmoothie |
« Vastaus #412 : Helmikuu 23, 2012, 12:18:55 »
Lainaus
Mielenkiinnolla kuulisin kokemuksia Puerto Princesasta + muista paikoista matkalla El Nidoon jos niitä teille reitinvarrelle tulee?

Puerto Princessa itsessään on aika pieni ja kuppanen paikka, lähinnä läpimenopaikka.

Matkalla El Nidoon on useampikin pysähdyksen arvoinen paikka, ensimmäisenä n. tunnin matkan päässä oleva maanalainen joki. Puolessa välissä matkaa on Port Bartonin pieni kylä, jonka ulkopuolella on kivoja saaria rauhallisilla resorteilla. Siitä sitten eteenpäin El Nidoon, jonka maisemat ovat aivan mahtavat.

Jos löytyy tarpeeksi pätäkkää taskusta niin suosittelen lentämään El Nidosta Manilaan, säästää yhden matkapäivän ja välttyy epämukavalta 8h automatkalta.

Meidän matkakertomus joulu-tammikuulta löytyy tuolta matkapäiväkirjaosiosta, http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=26561.0
| writing always leads to more writing |

Pekkuli

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #413 : Helmikuu 23, 2012, 18:55:34 »
Meilla on tassa yli vuoden reissussa kasautuneet tavarat matkassa mukana, joten tehdaan hankintoja sielta PP:sta, muuten olenkin kuullut sen olevan aika pieni satamakaupunki. Meilla ei nimittain kilorajat tuohon pieneen Zest Airin purkkiin riita. Tiedan, aivan liikaa on tavaraa mukana, mutta kokonaista kotia kannetaan tassa mukana :) Onko tietoa mahdollisista erittain pienista guest houseista El Nidon laheisyydessa jollain pikkuisilla saarilla? Vai pitaako ottaa riippumatot ja hyttysverkko mukaan ja leiriytya johonkin rannalle kyydin viedessa ja hakiessa? Ja onko tietoa onko se tuolla mahdollista?

matkaikailija

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #414 : Helmikuu 23, 2012, 21:35:29 »
Kiitokset taas vinkeistä, PP:ssä siis varmaankin riittää pari yötä, jonka jälkeen voisi käydä tsekkaamassa sen maanalaisen joen, josta siirtyisi sitten hetkeksi Port Bartonin suuntaan jollekin resortille, ennen El Nidoon päätymistä. Lennot El Nidosta Manilaan on sähköpostin kautta laitettu varaukseen, mutta vahvistusta ei vielä ole tullut. Käsitin että vapaita paikkoja on haluamallemme päivälle/lennolle, mutta vahvistusta ei vielä ole tullut. Liekö sit paikat menee jollekin kalliin resortin asiakkaalle meidän nenän edestä  >:(

Pari ensimmäistä yötä voisi etukäteen varata PP:stä, mutta ei kai noita Sabangin, Port Bartonin ja El Nidon hotelleja ole tarvis alkaa välttämättä etukäteen varailemaan, vai onko tuo maaliskuun loppupuoli minkälaista aikaa, pitäisikö vapaita majoitustiloja olla hyvin vapaana. Lähinnä El Nidon majoituspaikat? Lyhyt loma kun kyseessä niin hintojen suhteen ei nyt ihan halvimpia vaihtoehtoja tarvitse etsiä. Hintahaarukkaan 20-50 € yö/2hlöä majoitukset olisi hakusessa.

GiaFH

• Reissaaja
  • | never be afraid of thinking different |
    • Profiili
    • | Mustikkasmoothie |
« Vastaus #415 : Helmikuu 25, 2012, 11:39:16 »
Lainaus
Onko tietoa mahdollisista erittain pienista guest houseista El Nidon laheisyydessa jollain pikkuisilla saarilla? Vai pitaako ottaa riippumatot ja hyttysverkko mukaan ja leiriytya johonkin rannalle kyydin viedessa ja hakiessa? Ja onko tietoa onko se tuolla mahdollista?

Niillä ulkopuolisilla saarilla taitaa olla vain niitä upscale-resortteja alkaen 100€/yö/hlö, joten jos sinne halajaa, ottakaa ne hyttysverkot ja teltat. Loistava idea kylläkin, sillä ne saarien maisemat on aivan huikeita. Reissussa tavattiin eräs tsekki joka oli harrastanut samantyyppistä toimintaa vähän kaikkialla Palawanilla ja päätynyt miten kummallisimpiin paikkoihin. Nyt hän oli vaimonsa kanssa menossa pieneen kylään, jonne oli luvannut tuoda morsiamensa näytille kylän asukkaille 3 vuotta sitten käydessään. =) Kylällä oli kuulemma yksi pieni bungalow mahdollisia vieraita varten rakennettu.

Lainaus
Pari ensimmäistä yötä voisi etukäteen varata PP:stä, mutta ei kai noita Sabangin, Port Bartonin ja El Nidon hotelleja ole tarvis alkaa välttämättä etukäteen varailemaan, vai onko tuo maaliskuun loppupuoli minkälaista aikaa, pitäisikö vapaita majoitustiloja olla hyvin vapaana. Lähinnä El Nidon majoituspaikat?

Joulukuussa majoitukset olivat todella täysiä kun oli sesonkiaika, mutta tuskinpa tuolla maaliskuussa hirveä tungos on. Sabangista kannattaa yrittää päästä meriteitse Port Bartoniin, tai suoraan resortiin (esim. Coconut Garden tai Secret Paradise, jälkimmäistä suosittelisin ennemmin itse), sillä se on taatusti mukavampi tapa matkata kun nuo jeepneyt tai vanit. Meillä oli sen verta kova merenkäynti tuohon loma-aikaan ettei bangkat suostuneet niin pitkiä matkoja menemään. Siirtyminen Port Bartonista El Nidoon vesiteitse ei ole sekään huono vaihtoehto. Ne lennot toivon mukaan vahvistetaan teille, mutta siinä saattaa mennä hetki. Ja jos pystytte joustamaan matkapäivissä niin luulis jollekin lähipäivälle saavan lennon.

| writing always leads to more writing |

matkaikailija

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #416 : Helmikuu 26, 2012, 10:22:53 »
Lentojen vahvistus tuli haluamalle matkapäivälle :)

Voiko Port Bartonin ulkopuolella olevista resorteista suoraan hypätä laivan kyytiin mikä menee El Nidoon vai lähteekö laivat Port Bartonista mantereelta vai miten olisi halvin/käytännöllisin? Entä Sabang-Port Barton väli, mitä hintaluokkaa laivamatkojen hinnat on? Entä matkustusajat?

maakiituri

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #417 : Helmikuu 26, 2012, 11:05:55 »
Hei! Olen suunnitellut jo pidemmän aikaa reissaamista Kaakkois-Aasiaan ja erityisesti Singaporen ja Hong Kongin väliselle alueelle, minkä puolesta Filippiinit sopisivat kuvaan mainiosti. Olen seuraillut tätä ketjua jo jonkin aikaa, ja kiva on ollut seuraillakin, mutta eräs asia jäi vielä askarruttamaan.

Omia reissusuunnitelmiani häiritsee nimittäin pahasti se, että näillä näkymin kykenen ottamaan riittävästi lomaa lähinnä heinä-elokuun tietämillä, jolloin kyseisessä maankolkassa voisi kuvitella olevan mielettömän kuuma. Toisaalta olen kuullut, että saaristomerellä ilmasto saattaa olla hieman erilainen, toisaalta vuodenaika hieman hirvittää. Tällä palstalla on ollut ilo seurata monenlaista tarinaa, mutta kesäajalta näyttää olevan suhteellisen vähän raportointia (tai sitten en ole osannut kaivaa oikeasta paikasta). Toivottavasti joltakulta löytyisi mielipide tähänkin asiaan.

Tarkoituksenani oli siis viettää kolmisen viikkoa Filippiineillä heinä-elokuun vaihteessa. Kuulostaako hullulta? Hyvää tilaisutta ei viitsisi jättää käyttämättäkään  :)

ruisrock2006

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #418 : Helmikuu 26, 2012, 11:14:43 »
Nuo välit kuljetaan bangkalla ja se on vene. Port Bartonista El Nidoon kesti n. 6h ja maksoi 1500p/hlö. Voi ehkä päästä halvemmallakin. Vessakäynnit kannattaa hoitaa ennen lähtöä, matkalla eivät paljoa pysähtele.

Veneitä ei välttämättä lähde joka päivä, riippuu keleistä ja onko sinne lähdössä riittävästi porukkaa.

Samoin Sabangista Port Bartoniin kulkevat bangkalla. Hinta olisi ollut muistaakseni vähän halvempi.

Vettä ja snackseja mukaan...

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #419 : Helmikuu 26, 2012, 13:10:35 »
Omia reissusuunnitelmiani häiritsee nimittäin pahasti se, että näillä näkymin kykenen ottamaan riittävästi lomaa lähinnä heinä-elokuun tietämillä, jolloin kyseisessä maankolkassa voisi kuvitella olevan mielettömän kuuma. Toisaalta olen kuullut, että saaristomerellä ilmasto saattaa olla hieman erilainen, toisaalta vuodenaika hieman hirvittää. Tällä palstalla on ollut ilo seurata monenlaista tarinaa, mutta kesäajalta näyttää olevan suhteellisen vähän raportointia.

Heinäkuussa alkaa sadekausi, joka jatkuu johonkin ehkä marraskuulle. Mutta Filippiinit on sen verran iso maa, että eri osissa sataa aivan eri tavalla. Kuumin kausi on nyt huhtikuun tienoilla, jota paikalliset kutsuvat "summer"iksi. Ei ole mikään hullu idea lähteä sinne heinä-elokuussa, mutta on alueesta ja tuurista kiinni, miten paljon siellä sataa. Taifuunikausi alkaa yleensä vasta vähän myöhemmin, mutta noita on nyt aikamoisen vaikea ennustaa...

Säästatistiikkaa löytyy esim. täältä: http://www.weatherbase.com/weather/city.php3?c=PH&refer=&name=Philippines
ja googlailemalla lisää. Toivottavasti tämä auttaa matkan suunnittelussa!  :)
Paradise is exactly like
Where you are right now
Only much much better.
       - Laurie Anderson