Aasiaa aloittelevalle hyvät kohteet?

(Luettu 9326 kertaa)

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
« : 25.10.2005, 12:54:34 »
Heips!

Mitä Aasian maita suosittelette ennen Euroopan ulkopuolella käymättömälle? Vuoden päästä olisin mahdollisesti lähdössä yksin tai poikaystävän kanssa kuukaudeksi tai kahdeksi jonnekin päin kiertelemään.. Suunnitelmissani on alustavasti ollut mm. Thaimaa, Vietnam, Laos, Intia ja Kiinan Tiibet, mutta näitä kaikkia taitaa olla hankalaa mahduttaa samaan reissuun?! Turistikohteet minua eivät kiinnosta, tahdon nähdä mahdollisimman aitoa ja alkuperäistä elämää. Luonto on etusijalla ajatuksissani, myös buddhalaisuus kiinnostaa kovasti. Mikä olisi tällaisen reissun mahdollinen budjetti? Mihin menisin? Onko junamatkustaminen tuolla suunnalla kallista? Yrittäkää suositella jotain. :wink:

Djimbo82

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://killijalilli.blogspot.com
« Vastaus #1 : 25.10.2005, 15:44:19 »
Thaimaasta taitaa olla hyvä alottaa. Kaikki on ainakin helppoa. Muita turisteja tietysti on paljon mutta kohteet valitsemalla voi niitäkin kyllä vältellä. Kambozhaa suosittelen kyllä tonne päin menijälle. Todella aidosti ystävällisen oloisia ihmisiä huolimatta karmeasta historiasta. Laosissa oli aika sama juttu.

Itse kävimme Thaimaassa, Kambodzhassa, Vietnamissa ja Laosissa puolessatoista kuukaudessa. Saman ajan saa kyllä kulumaan helposti, vaikka jättäisi Vietnamin pois. Intiaan ja Tiibettiin tekisin kyllä erillisen reissun koska lentämään joutuu kuitenkin. Luontokohteeksi Pohjois-Thaimaa tai Laos ovat varmasti oivia. Vuoria ja metsiä, myös Etelä-Thaimaassa on kuulemma hienoja kansallispuistoja. Kambodzhasta sitten sitä historiaa ja reissu alkaakin olla paketissa. :) Tietysti mitä "aidompaa" elämää haluaa sitä enemmän täytyy olla valmis istumaan pakettiautossa kuoppaisella hiekkatiellä ja tinkimään muistakin mukavuuksista. Muutkin turistit kun ovat löytäneet jo helpoiten saavutettavat paikat.

Rahaa ei Kaakkois-Aasiassa hirveästi kulu. Meillä taisi mennä noin 20 euroa päivä ja kyllä siellä jotkut selviävät helposti viidellätoistakin. Junamatkustaminen on busseihin verrattuna kallista mutta onhan se mukavampaakin. Ja Suomen hintoihin verrattuan silti halpaa. Chian Mai-Bangkok maksoi muistaakseni noin 20 euroa makuuvaunussa.
uka on väittänyt, että uutisten on pakko olla synkkiä päivästä toiseen?

miu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 25.10.2005, 16:00:55 »
yritänpäs tässä nyt sitten suositella jotakin, mutta totuushan on että tuollapäin kannattaa mennä mihin tahansa ja jokapaikkaan :wink:
En kuitenkaan ihan kamalan montaa kohdetta yrittäisi mahduttaa pariinkaan kuukauteen. Mulla oli viime vuonna kolmessa viikossa ohjelmassa Thaimaa ja Kambotza. Kyllä siinäkin tuli melkosen kiireinen olo; koko piti olla vaihtamassa paikkaa, että ehtisi kaiken mitä on suunnitellut.
Thaimaaseen on ainakin tosi helppo ja suht halpa päästä. Voisit vaikka ottaa lennot Bangkokiin ja lähteä siitä sitten suunnistamaan. Thaimaassa on paljon kaikenlaista nähtävää, niin kaupallista kuin alkuperäistäkin. Luonnonpuistoja on maassa enemmän kuin missään muualla niillä seuduilla, ja kaikissa niissä voi käydä retkeilemässä tai majoittumassa. Buddhalaisia on vissiin about 90-prossaa populasta, joten sitä sieltä löytyy. Pohjoisessa on vuoristoa ja etelässä biitsejä, ja sillä välillä vaikka mitä fantsua. Tietty ekana Thaimaasta tulee mieleen Pattaya ja Phuket, jossa sitä pinnallisuutta on läjäpäin, mutta pienellä vaivalla löytyy idyllisiä ja omaleimaisia paikkoja: koskematonta biitsiä, mielenkiintoisia kulttuurikohteita, temppeleitä yms. Mm. perinteinen thaimaalainen nukke- ja varjoteatteri on aivan ällistyttävännäköistä touhua, kannattaa tsekata.
Maan sisällä matkustaminen on tosi halpaa, meno express-junassa esim Bkk-Phuket (loppupätkä bussilla) maksaa suurin piirtein 20 euroa. Samalla hinnalla pääsee junalla myös pohjoiseen, josta voi lähteä Laosin puolelle jne. Busseilla pääsee vielä halvemmalla.
Thaimaasta sitten puolestaan kanssa pääsee helposti naapurivaltioihin, Bangkokista päivittäin mini-busseja Siem Reapiin Kambotzaan, jossa kannattaa ehdottomasti käydä. Tollaselle tulee hintaa niin ikään 20 euroo suuntaansa. Jos haluat lentää, hinta pompsahtaa satasen paikkeille. Thaimaan sisäiset lennot esim Air Asialla 20-50 € /kerta. Sit myös Kuola Lumpuriin ja Singaporeen on tosi usein 1000 thb-tarjouksia (se maaginen pari kybää), mutta siellä taitaa sulle olla liian kaupallista.
Vietnamia on kehuttu kanssa älyttömän kauniiksi ja mielenkiintoiseksi paikaksi. Ite en ole käynyt, mutta muutama tuttuni oli ihan haltioissaan. Kiinaan näkyy ainakin Shanghaihin ja Pekingiin pääsevän melkosen halvalla myös. Runsaudenpula on siis todellinen.
Mun ehdotus olis ehkä kuiteskin jotakin tämänsuuntaista: Lennätte sinne Bangkokiin ja ällistelette niitä seutuja hetken. Seuraavaksi suuntaattee junalla esim Chiang Maihin pohjoisessa ja sieltä kultaisen kolmion kautta Laosin puolelle. Pohjois-Thaimaassa on paljon kaikenlaista vaellus-systeemiä jos sellanen kiinnostaa. Laos ei liene niin kaupallisuuden ja turismin hapattama kuin Thaimaa. Siinä sitten lepposasti livutte Mekongia alaspäin vaikka Vientianeen. Sieltä voipi sitten kurvata takaisin Thaimaan puolelle tai jatkaa alavirtaan.
Toinen trippi mikä Bangkokista käsin on helppo tehdä on toi aiemmin mainitsemani Kambotza.  Siem Reapissa on aivan uskomatonta settiä: muinaiset Angkor Watin temppelit ja Tonle Sapin järven kelluvat kylät yms. On sielläkin läjäpäin jenkkituristeja, mutta niitä pystyy vielä melkosen helposti välttelemään ja kulttuurihistoria ja viidakon mahtavuus on aivan henkeäsalpaavaa. Siem Reapista voi sit jatkaa Vaikka Phnom Penhiin  tai Sihanoukvilleen, josta pääsee takasin Thaimaan puolelle. Ja loppulomaksi sitten jostain etelästä idyllinen pätkä biitsiä, viileitä drinksuja, aktiviteetiksi vaikka melontaa ja kalliokiipeilyä.
Mulla upposi viimeksi kolmeen viikkoon sukelluskursseineen suurin piirtein 600€ +lennot 800€. Päiväkustannukseksi voi majotuksineen, matkoineen ja safkoineen laskeskella +-20 euroa. Nyt oon lähdössä uudemman kerran neljäksi kuukaudeksi ja oon kaavaillut 4500 euron budjettia sisältäen kaiken, elikkäs rapia 1000 euroa kuussa, niin pitäisi riittää ellei ökystele ihan tolkuttomasti.
Tossa olis semmonen suurpiirteinen heitto, muiden mielipiteet saattaa olla ihan muuta, mut toi setti vois toimia mulle. toivottavasti saat sepustuksesta jotakin irti.

miu
Only dead fish go with the flow...

Miqel

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 25.10.2005, 16:21:27 »
Puolustan tahan valiin Intiaa. Monien ennakkoluuloista poiketen Intia ei mielestani ole mitenkaan vaikea maa matkustaa. Kaikki toimii 94% englanniksi ja tunnelma on yleensa leppoinen. Vaikka valilla on vahan tukalaa tai ahdasta niin ihmiset ottavat olonsa aina positiivisesti ja hymyissa suin. Buddhalaisia loydatte joko Dharamsalasta tai Nepalista (ja sielta paasee myos Tiibetiin vaikka parin viikon retkelle) tai sitten Sri Lankasta. Sri Lankan buddhalaisuus on muistaakseni theravada-tyyppista ja Tiibetissa ja siellapain taas mahayana-mallia. Toisaalta hindulaisuuden suuri sateenvarjo on sulauttanut buddhalaisuuden itseena. Muutenkin, hindulaisuus on monimuotoisuudessaan erittain mielenkiintoinen uskonto.

Matkustaminen on montakertaa halvempaa kuin suurimmassa osassa muita aasian maita. Muistaakseni makuupaikka junassa kustantaa noin markan tunti. Tunteja tietysti kertyy helposti aika reippaasti.

Jos saisin itse kayttaa tuon kaksi kuukautta niin olisin ensin kuukauden etela-intiassa ja lentaisin jossain vaiheessa ehka 10 paivaksi Sri Lankaan. Sitten parinpaivan junamatka vuorten keskelle Nepaliin jossa viikko, 2 viikkoa Tiibetin retkeen ja viikko paluumatkaan lentokentalle Intiaan vaikka yhdella pysahdyksella. Etelasta on helppo loytaa turistittomia alueita ja tietysti myos luonnonpuistoja ja erikokoisia kaupunkeja ja kylia. Halpaa on taatusti, 5-15e/pva maksimissaan sisaltaen kaiken paitsi Tiibetin osuuden joka vaatii paperityota ja jeepin. Tekemista ei tarvitse liiemmin miettia kun ihan vaan pallistelylla parjaa ensimmaiset viikot mainiosti. Hyvaa matkaa mihin ikina meettekin!

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 25.10.2005, 18:10:13 »
Suurkiitos kaikille vastauksista! Ne tekivät minut iloiseksi. :wink: Kyselen sitten taas lisää, kun olen edes hieman tietoisempi siitä minne matkaan, koska, millä budjetilla jne.. Minä kun olen tällainen haaveilija ja aina lähdössä mihin vain, enkä voi vielä tarkalleen tietää, mihin veri vetää vuoden päästä. Mutta tuo Aasia kyllä todella kiehtoo! Tulin kirjoituksistanne siihen tulokseen, että Thaimaa - Kamboza - Vietnam - Laos -akseli ja Intia - Sri Lanka - Tiibet -reissu eivät välttämättä kovin hyvin kohtaa, ainakaan samalla reissulla.. Taitaa olla vaikea valinnan paikka edessä. :?  

Tuota Sri Lankaa en ole muuten aiemmin tullut ajatelleeksikaan! Vaikuttaa upealta paikalta - kuten kaikki nuo paikat, joista puhuitte.. Annoin ehkä ekassa viestissäni hieman liian aktiivisen kuvan itsestäni: kyllä minuakin ne rannat kiinnostavat. :wink:  (Tosin sellaiset rannat, joilla ei tarvitse etsiä tyhjää hiekkatilkkua hikisten kehojen välistä, brrhh!)
Luonnossa kiehtovat eniten metsät (varsinkin sademetsät) ja vuoristot, eikä niitä kirkasvetisiä, hiljaisia rantojakaan toki sovi unohtaa. Olisi myös hienoa nähdä jotain villielukoita! Paikallinen opas olisi varmaankin hyvä olla mukana matkassa..

Juupa juu. Loppukädessä minun on kai kuitenkin itse tehtävä päätökseni, joten enpä viitsi jaaritella enää enempää. Otan kuitenkin innokkaana vastaan kaikenlaisia neuvoja ja kuulen mieluusti muiden kokemuksia kyseisistä alueista!

P.S. Ai niin, olen myös harras aasialaistyylisen sisustuksen rakastaja: olen haaveillut vanhasta, kuluneesta puukaapista, upeista kankaista ja erilaisista koriste-esineistä, mutta ne tuntuvat olevan täällä niin kovin kalliita.. eikä aitoiudestakaan voi olla ihan varma. Siitä tulikin mieleeni: rahtikuluista pitäisi kai ottaa selvää.. :wink:

KiteWaldo

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - liquidblue13210@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #5 : 25.10.2005, 19:43:28 »
Lainaus käyttäjältä: "miu"
Nyt oon lähdössä uudemman kerran neljäksi kuukaudeksi ja oon kaavaillut 4500 euron budjettia sisältäen kaiken, elikkäs rapia 1000 euroa kuussa, niin pitäisi riittää ellei ökystele ihan tolkuttomasti.
Tossa olis semmonen suurpiirteinen heitto, muiden mielipiteet saattaa olla ihan muuta, mut toi setti vois toimia mulle. toivottavasti saat sepustuksesta jotakin irti.

miu

1000 euroo kuukausi... no kyllähän sillä pitäis elää sielä herroiks.. kun elän sillä samalla summalla jo suomessakin ihan mukavasti.. hintatasoissa kun on hieman jo eroja..!!   :D

miu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 26.10.2005, 15:33:08 »
Lainaus käyttäjältä: "KiteWaldo"
Nyt oon lähdössä uudemman kerran neljäksi kuukaudeksi ja oon kaavaillut 4500 euron budjettia sisältäen kaiken, elikkäs rapia 1000 euroa kuussa, niin pitäisi riittää ellei ökystele ihan tolkuttomasti.

miu

1000 euroo kuukausi... no kyllähän sillä pitäis elää sielä herroiks.. kun elän sillä samalla summalla jo suomessakin ihan mukavasti.. hintatasoissa kun on hieman jo eroja..!!   :D

Juuh, pitäis pätäkän piisata. Oli vähän harhaanjohtava lausunto, myönnetään. Toi on kokonaiskönttä, sis lennot, vakuutukset ymymym, juu. Lisäksi mulla on törky-kallis majotus Bangkokista kahdeksi kuukaudeksi, mikä kans hilaa kustannuksia yläspäin. Mut enivei, lähdin sillä ajatuksella kasaan budjettia, että ei ainakaan lopu massit kesken ja voi sit pörrätä vähän reilumminkin.
Oon muuten tuolla toisaalla foorumeilla joskus kinannut just siitä paljonko eläminen Thaimaassa maksaa ja siellä on hahmoja jotka väittää ettei alle 2000€ elä millään, mut siinä täytyy olla jo melkonen määrä Mekongia ja "laavjuulongtaimia"  :wink:

Miu
Only dead fish go with the flow...

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 04.11.2005, 09:27:12 »
Kuinka turvallista edellä mainituissa Aasian maissa on matkustaa? (Sairaudet, käärmeet & hämähäkit ym. myrkylliset eläimet, rikollisuus jne..) Turistiseuduilla ainakaan malariaa ei juuri esiinny, mutta uskaltaako esim. Thaimaan pohjoisosissa ja sademetsäalueilla liikkua? Olen ötökkä- ja bakteerikammoinen, enkä ole ollenkaan varma, kuinka reissusta selviäisin.. Ehkä minä siellä karaistuisin? :wink:

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 04.11.2005, 12:48:24 »

Thaimaasta sitten puolestaan kanssa pääsee helposti naapurivaltioihin, Bangkokista päivittäin mini-busseja Siem Reapiin Kambotzaan, jossa kannattaa ehdottomasti käydä. Tollaselle tulee hintaa niin ikään 20 euroo suuntaansa. Jos haluat lentää, hinta pompsahtaa satasen paikkeille. Thaimaan sisäiset lennot esim Air Asialla 20-50 € /kerta. Sit myös Kuola Lumpuriin ja Singaporeen on tosi usein 1000 thb-tarjouksia (se maaginen pari kybää), mutta siellä taitaa sulle olla liian kaupallista.

Korjataanpas vähän Miun anatmia infoja liittyen lähinnä AirAsian hintoihin. Miu esitti hinnat pikkasen yläkanttiin. AirAsialla lennettäessä ei kyllä käytännössä joudu yli 20eur maksaa, jos vaan jaksaa vähänkin säätää ja olla ajoissa liikenteessä. Esim. nyt kaikki Thaimaan sisäset lennot Bangkokista eteenpäin (lukuunottamatta Narathiwatia) lähtee 499Bahtista(=10eur) ylöspäin. Aikasin aamulla tai kohtuu myöhään illalla noiden pitäs olla aina samaa luokkaa. Ovat ainakin olleet aina kun ite on tullut noita selailtua.

Thaimaa-Malesia-Indonesia akselilla on lisäks todella usein web-promoja, jolloin yksittäisen lennon hinnaks jää alle 10€!

Pointtina siis se, että AirAsialla on käsittämättömän halpa lentää, jos vaan kohteet natsaa omiin suunnitelmiin.
Better to burn out than fade away

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 06.11.2005, 09:37:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Illusion"
Kuinka turvallista edellä mainituissa Aasian maissa on matkustaa? (Sairaudet, käärmeet & hämähäkit ym. myrkylliset eläimet, rikollisuus jne..) Turistiseuduilla ainakaan malariaa ei juuri esiinny, mutta uskaltaako esim. Thaimaan pohjoisosissa ja sademetsäalueilla liikkua? Olen ötökkä- ja bakteerikammoinen, enkä ole ollenkaan varma, kuinka reissusta selviäisin.. Ehkä minä siellä karaistuisin? :wink:

Melkoisen turvallista on.  Rikollisuuden suhteen turvallisempaa kuin Euroopassa. Tosin huonolla tuurillahan mitä vaan voi sattua missä vaan.
 Taudit sitten: ainakin pienet vatsapöpöt on lähes välttämätön paha, kambylobakteerit ja salmonellakaan eivät harvinaisia.  Malarian todennäköisyys on tosi pieni, mutta teoriassa olemassa. Lintuinfluenssa sitten.... hmm... en tiedä.  :roll:  

Ötököitä riittää iloksesi varmaan. Halvoissa majoituspaikoissa saat todennäköisesti jakaa huoneesi liskojen, tuhatjalkaisten tai ainakin muurahaisten kanssa. Hämähäkkejäkin näkee, mutta ei vaarallisia lajeja. Käärmettä en itse ole onnistunut Intiassa ja Thaimaassa näkemään vieläkään muualla kuin omistajansa korissa.

Toivottavasti tuo ötökkä- ja varsinkin bakteerikammosi helpottaa hieman. Muuten saat aikamoisen shokin jo ensimmäisessä yleisessä vessassa.

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 06.11.2005, 10:08:06 »
.Mä kyllä pidin parhaana pohjois Thaimaata,tukikohta oli ChiangMai.Siitä on sitten helppo jatkaa MyanMariin,Kiinaan tai Laosiin.On rajat lähellä ja minibussi+venematka riittää valtion vaihtamiseen.Jokilaivoilla pääsee Mekong jokea myös Kiinan Yunnaniin.ChiangMaista löytyy myös eri maiden lähetystöt viisumeita varten :D

Wesku

• Tosireissaaja
    • Profiili
Thaimaa Krabi luonnon oma paratiisi
« Vastaus #11 : 06.11.2005, 17:37:32 »
Itse olin Thaimaassa Krabilla tänä vuonna tsunamin jälkeen, matka oli minulle ensimmäinen "euroopan ulkopuolella". Paikka ei kummemin tuhoutunut tsunamista ja reissu onnistui loistavasti. Jos luontoa pidät tärkeänä ja buddhalaisuus kiinnostaa kannattaa suunnata Thaimaan Krabiin. Paikka on vastakohta turistirysästä. Luonto on henkeäsalpaava (Krabilla on kuvattu mm. elokuva The Beach[Leonardo Di Caprio], mikäli olet elokuvan nähnyt tiedät mitä tarkoitan), loistavat mahdollisuudet kalliokiipeilyyn, laitesukellukseen ja norsusafari oli unohtumaton kokemus. Kävin myös buddhalaisessa temppelissä, keskellä sademetsää. "Tiger Cave" oli paikan nimi ja tässä osuva linkki kyseiselle paikalle:
http://www.krabi-hotels.com/phototour/tours.html
Jos pelkäät elää, et elä.

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #12 : 09.11.2005, 13:46:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Matt"
.Mä kyllä pidin parhaana pohjois Thaimaata,tukikohta oli ChiangMai.Siitä on sitten helppo jatkaa MyanMariin,Kiinaan tai Laosiin.On rajat lähellä ja minibussi+venematka riittää valtion vaihtamiseen.Jokilaivoilla pääsee Mekong jokea myös Kiinan Yunnaniin.ChiangMaista löytyy myös eri maiden lähetystöt viisumeita varten :D

Itselläni olisi ehkäpä mahdollisuus päästä Chiang Main lähelle erään suomalaisen mökkiin edullisesti viikoksi tai pariksi vuokralle, mikä olisi ehdottoman loistava juttu. Minkälainen paikka tuo Kiinan Yunnan on ja kuinka helposti ja halvalla sinne jokea myöden pääsee?

ande

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: Thaimaa Krabi luonnon oma paratiisi
« Vastaus #13 : 11.11.2005, 16:17:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Wesku"
Itse olin Thaimaassa Krabilla tänä vuonna tsunamin jälkeen, matka oli minulle ensimmäinen "euroopan ulkopuolella". PLAPLAPLA... kiinnostaa kannattaa suunnata Thaimaan Krabiin. Paikka on vastakohta turistirysästä.PLAPLAPLA...
http://krab.html

Olen osittain eri mielta. Krabi on massaturismin mielleton keskittyma. Suunnatessa joillekin Krabin, ah niin ihanista, rannoista, loydat mielta kiihottavan maaran ruotsalaisia perheita. Erityisesti mainittakoon Ao Nang, jota vertaisin mielikuvissani Kanarian saariin, joille ei sallimus ole valitettavasti matkaani viela johdattanut. Itse vietin yoni Rai Lehilla, joka ei ehka ole pakettimatkaajien kohde, mutta taynna ruotsalaisia siita huolimatta.

Krabi town. Mita sanoisin siita? En sano siita mitaan, koska olen ollut taalla vain taman illan, ja siitakin vahasta suuri osa sairaalassa parantelemassa korallin tulehduttamaa kyynarpaatani. Sanon kuitenkin sen, etta kadulla kavellessani en montaa valkoihoista ole nahnyt - ehka 20-34 tai jotain sinne pain.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: Thaimaa Krabi luonnon oma paratiisi
« Vastaus #14 : 11.11.2005, 16:52:58 »
Lainaus käyttäjältä: "ande"
Krabi town. Mita sanoisin siita? En sano siita mitaan, koska olen ollut taalla vain taman illan, ja siitakin vahasta suuri osa sairaalassa parantelemassa korallin tulehduttamaa kyynarpaatani. Sanon kuitenkin sen, etta kadulla kavellessani en montaa valkoihoista ole nahnyt - ehka 20-34 tai jotain sinne pain.

Krabi Town on mielestäni mielenkiintoinen thaimaalainen kaupunki, suhteellisen pieni, mutta ihan selkeästi kaupunki kuitenkin ja mikä parasta, turisteja ei todellakaan ole liiaksi asti; ja kaikki ne muutamat, jostain syystä ausseja. Suhteellisen hyvän majoituksen saa ihan ytimestäkin halvalla, 100 bahtia/yö (2e). Erilaisia bookshoppeja tuntui riittävän, eli jos matkalukeminen on päässyt loppumaan, niin ehkä thaikkulan parhaalla kurssilla saa käytetyt kirjat mukaansa. Ja elämäni ensimmäisen kerran joku lauloi minulle vakavissaan serenadia menetystä rakkaudesta, jota ei voi koskaan saavuttaa jne jne.. Edes se ei haitannut menoa, että kyseessä oli mies. Kyllä se kummasti heteronkin itsetuntoa hiveli, että joku on niin vilpittömän ihastunut; vaikkakin sen jälkeen liukenin aikamoisen nopeasti kyseistä baarista. :mrgreen:

Chillingway

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 12.11.2005, 00:34:34 »
Filippiinit vois olla mukava kohde. Siellä puhutaan hyvää enkkua joten ei täydy kärsiä  kommunikaatiohäiriöstä. Lisäksi ne on kristittyjä pois lukien ne Minadanoan muslimit. Muutenkin filippiiiniläisten kanssa kommunikaatio on enemmän länsimaalaista kuin muualla Aasissa...

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #16 : 14.11.2005, 12:49:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Chillingway"
Filippiinit vois olla mukava kohde. Siellä puhutaan hyvää enkkua joten ei täydy kärsiä  kommunikaatiohäiriöstä. Lisäksi ne on kristittyjä pois lukien ne Minadanoan muslimit. Muutenkin filippiiiniläisten kanssa kommunikaatio on enemmän länsimaalaista kuin muualla Aasissa...

Hui, kuulostaa vähän liian vaaralliselta. :wink:

Big Poppa

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 14.11.2005, 22:03:08 »
paljon Thaimaassa kannattaa varata tollaseen omatoimimatkailuun jos meinaa esim, 2vko olla. Ite ottasin 300-400e
Samaa mieltä?

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #18 : 15.11.2005, 09:02:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Poppa"
paljon Thaimaassa kannattaa varata tollaseen omatoimimatkailuun jos meinaa esim, 2vko olla. Ite ottasin 300-400e
Samaa mieltä?

Tolla pärjää kyllä. Ite varaisin silti noin lyhkäselle matkalle vielä ehkä sen huntin tai jopa kaks lisää, niin vois vähän jo revitellä ja tuoda himaankin jotain:)
Better to burn out than fade away

Big Poppa

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 15.11.2005, 18:23:44 »
Lainaus käyttäjältä: "sixtus"
Lainaus käyttäjältä: "Poppa"
Samaa mieltä?

Tolla pärjää kyllä. Ite varaisin silti noin lyhkäselle matkalle vielä ehkä sen huntin tai jopa kaks lisää, niin vois vähän jo revitellä ja tuoda himaankin jotain:)

Pitää säästää maailman ympäri -reissuun ;)