Suomalaisia Irlannissa?

(Luettu 128667 kertaa)

akseli

• Vieras
siitä irlannista...
« Vastaus #40 : 07.10.2003, 13:30:56 »
sanokaa laiskaksi,saamattomaksi tai ihan vaan tyhmäksi,mutta en oo päässyt alkua pidemmälle hakuprosessissani Irlantiin.Siis miten mun pitäs toimia?Nettiä  ja oppaita oon surffaillu mutta selkeet ohjeet puuttuu(mun mielestä selkeet  :oops:  ) Onko liian myöhässä kun alottaisin opiskelut ehkä ens syksynä jne. kysymyksiä on paljon ja jokaisesta vinkistä oisin SUPERkiitollinen  :)

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #41 : 07.10.2003, 13:35:18 »
Se on totta, että tämän forumin haku ei ole toiminut enää lainkaan, kun uudistus tehtiin. Haku ei löydä mitään vanhoja juttuja. Missähän vika?

ilona

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 112101545
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: siitä irlannista...
« Vastaus #42 : 07.10.2003, 14:16:04 »
Lainaus käyttäjältä: "akseli"
sanokaa laiskaksi,saamattomaksi tai ihan vaan tyhmäksi,mutta en oo päässyt alkua pidemmälle hakuprosessissani Irlantiin.Siis miten mun pitäs toimia?Nettiä  ja oppaita oon surffaillu mutta selkeet ohjeet puuttuu(mun mielestä selkeet  :oops:  ) Onko liian myöhässä kun alottaisin opiskelut ehkä ens syksynä jne. kysymyksiä on paljon ja jokaisesta vinkistä oisin SUPERkiitollinen  :)

En tiiä tän foorumin hausta, mutta ootko Akselikulta edes lukenut tämän koko viestiketjun, johon vastasit? Kun löytyy esimerkiksi linkki siihen Cimon 'näin opiskelemaan Irlantiin' -oppaaseen. Plus aaaaaaaika paljon muuta infoa hakuprosessista Kristiinan kirjoittamana.
Vähän yritystä, pliz!! =)

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #43 : 07.10.2003, 15:02:25 »
Laheta Akseli mulle vaikka sahkopostia, niin voit kysya mita vain. Seuraan nimittain sita tarkemmin kuin tata foorumia...

niin se osote [email protected]

Ahhh uusi lukukausi on jalleen alkanut, ja etta ne luennot on "inspiroivia"....

Shallow

• Reissaaja
    • Profiili
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #44 : 13.01.2004, 12:10:29 »
Huokaus, tämän palstan ja varsinkin tämän ketjun lukeminen oli Iso Virhe... Pukkasi niin kamalan matkakuumeen päälle ettei ole tosikaan. Ja varsinkin kun ei ole juuri nyt saumaa lähteä minnekään...

Täytynee siis lukea lisää, ja alkaa suunnittelemaan. Irlanti kiinnostaisi, siksi tämä ei siis ole offtopic  :lol:
Jos enemmän vain oikeutta nähdä saan, voin verhoutua vaikka lumenvalkeaan.
Mutta jos maailma jatkaa pimeän matkan taivallusta, ylläni on surupuku, ja surupuku on musta."
- Trio Niskalaukaus

ultsi

• Vieras
Irlanti?!
« Vastaus #45 : 13.01.2004, 20:42:04 »
Olen nyt sitte vihdoin saannu aikaseksi päätöksen lähteä Irlantiin ens syksynä puoleksi vuodeksi vaihtoon. Aika on tosin ilmeisesti aika huono  :? mutta ehkä se ei tällaista vanhaa Irlanti-fania haittaa.. En vielä tiedä mihin päin Irlantia on suunta, mutta Irlantiin kuitenkin.

Mitä tärkeää sieltä pitäisi tietää? Hintatasosta, kulkuyhteyksistä, minne kannattaa tutustua..? Ei malttais oottaa enää puolta vuotta..  :D

Esmeralda

• Reissaaja
    • Profiili
Re: Irlanti?!
« Vastaus #46 : 14.01.2004, 16:08:49 »
Lainaus käyttäjältä: "ultsi"
Olen nyt sitte vihdoin saannu aikaseksi päätöksen lähteä Irlantiin ens syksynä puoleksi vuodeksi vaihtoon. Aika on tosin ilmeisesti aika huono  :?

Miten niin huono? Syyskuuhan on yksi parhaimpia kuukausia Irlannissa, eikä se talvi siellä niin kauhea ole...satelee suhua ja tuulee välillä. Ilma voi olla aika lämminkin toisinaan.  Sinne vain!

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #47 : 15.01.2004, 00:30:09 »
Ultsi,

Olennaisinta näin ihan alkuun olisi varmaan tietää minne päin Irlantia menet. Hintataso ja kulkuyhteydet nimittäin eroavat dramaattisesti riippuen siitä oletko Dublinissa vaiko Donegalin perukoilla.

Kerro ihmeessä lisää.

Sen verran voi ainakin näin alkajaisiksi sanoa, että kannattaa vierailla Connemaran seuduilla ihailemassa luonnonkauneutta...

ultsi

• Vieras
Irlanti
« Vastaus #48 : 17.01.2004, 22:22:17 »
No nyt sain tietää että suuntana on joko Cork tai Killarney. Eli Etelä-Irlantiin mennään..
Siellä on varmaan vähän halvempaa kun Dublinissa, mutta miten sujuu yleinen liikenne? Kellään tietoa?

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #49 : 17.01.2004, 22:30:25 »
Täytyy myöntää ettei ole aavistustakaan kummastakaan paikasta. Cork sentään on suht iso yliopistokaupunki, joten LUULISI liikenteen olevan ookoo, mutta toisaalta eipä se täällä Dublinissakaan niin kovin hyvä ole.

http://www.cork-guide.ie

http://www.ucc.ie (Corkin yliopiston sivu, varmaan löytyy kaikkea olennaista seudusta yms)

Echo De Finlande

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #50 : 17.08.2004, 23:19:25 »
Lainaus käyttäjältä: "KristiinaE"
Olennaisinta näin ihan alkuun olisi varmaan tietää minne päin Irlantia menet. Hintataso ja kulkuyhteydet nimittäin eroavat dramaattisesti riippuen siitä oletko Dublinissa vaiko Donegalin perukoilla.

olen menossa 12. syyskuuta kolmeksi kuukaudeksi pohjois-irlantiin. ja nyt tulee mieleen pari kysymystä!

hintataso, tupakka-aski? litra maitoa? paikallinen olut 6pack? että osaisin noin suurinpiirtein ymmärtää.

verkkovirta onko sama kuin suomessa?

suurimpia kulttuuri eroja? ja annetaanko tippiä?

ääh.. äsken niitä oli niin paljon... mutta kiitos kiitos jos jaksat vastata!!!

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #51 : 17.08.2004, 23:33:50 »
Lainaus käyttäjältä: "ShØkata"
hintataso, tupakka-aski?

Kallista, röökiaski ~6€!

verkkovirta onko sama kuin suomessa?

On

suurimpia kulttuuri eroja?

Ihmiset juo enemmän viinaa kuin edes suomalaiset, olematta silti niin suuria idiootteja humalassa kuin suomalaiset; irlantilainen kulttuuri pähkinänkuoressa.. :D

ja annetaanko tippiä?

Et ole "velvoitettu" antamaan tippiä, niinkuin Jenkeissä tai Briteissä.

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #52 : 18.08.2004, 14:00:10 »
Lainaus käyttäjältä: "~)))D"
Ihmiset juo enemmän viinaa kuin edes suomalaiset, olematta silti niin suuria idiootteja humalassa kuin suomalaiset; irlantilainen kulttuuri pähkinänkuoressa.. :D

Taitaa tuleva "kotimaani" jäädä aika lyhytaikaiseksi... Mutta onneksi suomalaiset on idiootteja, eikä irlantilaiset! Irlantilaiset on kivoja :D Eikö maailmassa ole enää yhtään maata, joka ei olisi kuuluisa viinan/oluen juonnista??

ainiin, kiitos serkkuni viimeisestä. Et olisi voinut tehdä sitä yhtään väärempään aikaan!

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #53 : 19.08.2004, 01:38:17 »
Osaa ne irkutkin kännissä tyhmäillä... (kyynisyys kunniaan :D)

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #54 : 19.08.2004, 14:56:49 »
Lainaus käyttäjältä: "KristiinaE"
Osaa ne irkutkin kännissä tyhmäillä... (kyynisyys kunniaan :D)

En voi uskoa tätä. Kyllä ne suomalaiset on vaan idiootteja! Terveisin, ikuinen Suomi-vihaaja  :lol:

klop

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Irlannissa minäkin
« Vastaus #55 : 06.09.2004, 12:18:50 »
Hei,

Kiva löytää uusi Irlantiaiheinen palsta. Olen itsekin Dublinissa tällä hetkellä. Olen ollu täällä töissä alokuusta 2003 asti, tässä kuussa aloitan viimein opiskelut DIT:ssa (Dublin Institute of Technology). Innolla siis sitä odottaen :) Kurssi kestää 4v ja on tourism marketing. Onko kellään kokemusta tai tutun tuttuja jotka kurssilla olisivat olleet?  :wink:
Olen aina kuullut että suomalaisilla todistuksilla olisi suht helppoa päästä sisälle, mutta itse en ainakaan esim. päässyt DCU:n communications-kurssille vaikka se ykkösvaihtoehtona olikin. Kirjoitin M:n paperit... Lieneekö syynä sitten ulkomaalaisuuteni vai mikä. Tai ehkä pisteraja tosiaan on niin korkea...

Mitäs te muut täällä Irlannissa asustelevat? Mitä olette tykänneet? Mitä purnattavaa, mitä kehuttavaa?  :lol:
live, alive oh! alive, alive oh!
Crying, "Cockles and mussels, alive, alive oh"!

Rea

• Aloittelija
    • Profiili
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #56 : 13.09.2004, 15:31:06 »
Hei! Tosi yllatyksena tuli kun loysin nama Irlanti aiheiset sivut!

Olen itse asuskellut Irlannissa pari vuotta. Suoritan Travel & Tourism BA:ta Limerickissa. Onkohan talla alueella muita suomalaisia, vai oletteko te kaikki siella Dublinissa?

Taytyy noihin aikaisempiin kommenteihin kylla sanoa, etta kyl ne irlantilaiset osaa olla yhta sotkuisia ryyppaajia kuin suomalaisetkin, mutta  suuren eron huomaa kylla siina, etta suomalaiset eivat oikein osaa menna vain "parille tuopille", vaan pitaa heti vetaa kunnon kannit, irkut taas voi kayda muutamalla eika siita tule sellaista koko yon ryyppy keikkaa, tietenkin sitakin tapahtuu.. :mrgreen:

Oon nyt kesan tas paiskinut toita ja takaisin koulun penkille pitaisi palata parin vkon paasta, ei millaan haluaisi luopua siita joka viikkoisesta palkkapussita, siihen kun tottuu... :(

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #57 : 14.09.2004, 13:59:04 »
Pitäisi varmaan järkkää joku Irlanti-miitti joskus syssymmällä??

klop

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #58 : 15.09.2004, 11:03:24 »
No onhan tässä ainakin tulossa suomi-irlanti -seuran itsenäisyysjuhlia ym minne taas suomalaiset kokoontuu...  :lol:
live, alive oh! alive, alive oh!
Crying, "Cockles and mussels, alive, alive oh"!

Rea

• Aloittelija
    • Profiili
Suomalaisia Irlannissa?
« Vastaus #59 : 16.09.2004, 17:49:25 »
Mikas se suomi-irlanti-seuran juttu on?

Olis nimittain kiva tavata enemman suomalaisia.
Mulla kun nayttaa silta ettei taalta Suomeen vahaan aikaan olla palailemassa...  :wink: