Mihin maahan aiot muuttaa tai olet jo muuttanut?

(Luettu 151247 kertaa)

Darkstar

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Elias_Xiun@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #80 : 22.01.2007, 01:44:09 »
Aikomukset ovat aika kaukana vielä, mutta JONAIN päivänä karkaan Suomesta mahdollisesti Japaniin. Toisaalta olen vieraillut pienessä määrässä maita, että pidän mielen erittäin avoimena. Surinami kelpaisi.

isabelle

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #81 : 22.01.2007, 16:06:00 »
Australia, USA (itä tai länsirannikko), Ranska, Espanja tai Saksa, joistakin näistä maista löydän luultavasti itseni tulevaisuudessa :)
olen ehtinyt asua jo usassa (1v), ausseissa (1v) ja englannissa (6kk).
ravelling is the spice of my life

tkon

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Mihin maahan aiot muuttaa tai olet jo muuttanut?
« Vastaus #82 : 29.12.2009, 17:39:35 »
Aikeena on muuttaa Norjaan. Siellä kiehtoo kulttuuri, luonto ja ihanat ihmiset. Palkkatasossakaan ei valittamista  :)

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #83 : 29.12.2009, 18:24:22 »
Kaakkois-Aasia, mutta hyvällä duunilla ja kunnon palkalla (eli molemmat vähintään nykyistä tasoa). Eli realistista lähinnä kai Singapore.

Edmundo

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #84 : 29.12.2009, 19:19:44 »
Takana pari vuotta Hollannissa, etenkin Amsterdam olis loistopaikka asua (eikä Haagissakaan mitään vikaa ollut). Tällä hetkellä kolme kuukautta asustellut Italiassa, enkä ole vielä kyllä oikein löytänyt sitä punaista lankaa mikä tuossa maassa viehättää.

Syyskuussa edessä muutto unelmakohteeseen: Sloveniaan :D Siellä sitten ehkä hieman kauempikestoista asumista, ellei tuleva työpaikkaa sitten satu löytymään esim. Kroatiasta, Bosniasta, Serbiasta, Montenegrosta tai Makedoniasta. Katsellaan.

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #85 : 29.12.2009, 19:50:32 »
Tällä hetkellä kolme kuukautta asustellut Italiassa, enkä ole vielä kyllä oikein löytänyt sitä punaista lankaa mikä tuossa maassa viehättää.

Eikös tuo miellytä lähinnä naisia. Kun siellä on komeita miehiä. Tai jotain  ::)

JussiR

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #86 : 13.01.2010, 07:44:07 »
voiko sanoa asumiseksi kun asuin nuorempana 3 vuotta bangkokissa? takaisin tekisi mieli joskus

LoriGlory

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #87 : 13.01.2010, 13:20:31 »
Jos hyvä lykky käy niin muutto Ruotsiin syksyllä edessä. Haaveissa maisteriopinnot Tukholmassa, saas nähdä kuin käy.

houska

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #88 : 15.01.2010, 19:10:50 »
mulla on haaveissa ollut afrikka.
koko maa kaikkeudessaan on jotenkin niin ihana  :)
myös monia muita kiinnostavia olisi kaakkois-aasia tai karibian seutu  :D
sab kuch milega!

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #89 : 15.01.2010, 19:16:34 »
... afrikka.
:o :o :o

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #90 : 15.01.2010, 19:29:32 »
... afrikka.
:o :o :o

Missiainesta?    :D

Niin ja kysymykseen vastaan, että sitten joskus isona poikana muutan Jukatanille.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Safi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #91 : 15.01.2010, 21:37:19 »
Luultavasti vuoden sisällä Saksaan näin aluksi. :)

lennukerttuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #92 : 15.01.2010, 23:45:02 »
Joo no Ranskaan ja varsinkin Pariisiin mieli tekis. Ja toki jonnekin lämpimään maahankin. Varsinkin aina talvisin täällä suomessa on niin pirun kylmää niin voisin vaikka kesät suomessa ja talvet jossain etelässä. Ehkä jossain vaiheessa tän toteutan.
I live in my own little world... but no worries they know me here.

Dessembrae

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #93 : 16.01.2010, 12:19:55 »
Chileen syksyllä, puoleksi vuodeksi ensialkuun. Kahtotaan sitten sen jälkeen jatkosta. On tässä Suomessakin kyllä ehdottomasti puolensa.
Kun synnyit, itkit ja muut hymyilivät. Elä elämäsi niin, että kun kuolet, muut itkevät ja sinä hymyilet.

kattikatti

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #94 : 19.01.2010, 17:36:00 »
Sain eilen kuulla päässeeni Barcelonaan töihin. Helmikuun alusta sinne, kivaa!

Laurau

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #95 : 19.01.2010, 21:51:58 »
Suomi kuulostais tällä hetkellä ihan mukiinmenevältä vaihtoehdolta.

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #96 : 19.01.2010, 22:20:32 »
Hakupaperit lähtevät tässä kuussa kolmeen kouluun Yhdysvaltoihin, joten sinne siis. Jos vaan huolivat mut. Michigan, Illinois tai New York.

Alaska

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #97 : 25.01.2010, 10:39:48 »
Ruotsia olen miettinyt moneen otteeseen, mutta musta on varmaan tullut liian vanha tekemään radikaaleja päätöksiä kuten irtisanomaan itseni ja luopumaan asunnosta ym ym..mut ehkä vielä joskus.

Olen aina ajatellut, että muuttaisin Tukholmaan sata kertaa mieluummin kuin Helsinkiin. Ruotsissa asuu myös sukulaisia. Tykkään ruotsalaisten optimismista ja sosiaalisuudesta, tosin rajansa kaikella. Monesti se muistuttaa amerikkalaisten small talk-meininkiä. Kieli ois hallussa ja pian toivon mukaan myös paperit taskussa. Olisin kyllä voinut ajoissa jo kokeilla asumista siellä opintojen yhteydessä, tyhmistä syistä en sitä tehnyt.

Sisiliaan ihastuin myös NIIN paljon, että voisin kuvitella asuvani siellä. Vaan mitäköhän tekisin...kotiäiti lienee ainoa vaihtoehto :-D

Mutta tuskin asuisin missään muualla ku Suomessa loppuikääni. Vaikka eihän sitä koskaan tie minne tie vie.

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #98 : 25.01.2010, 19:26:45 »
Ruotsia olen miettinyt moneen otteeseen, mutta musta on varmaan tullut liian vanha tekemään radikaaleja päätöksiä kuten irtisanomaan itseni ja luopumaan asunnosta ym ym..mut ehkä vielä joskus.

Olen aina ajatellut, että muuttaisin Tukholmaan sata kertaa mieluummin kuin Helsinkiin. Ruotsissa asuu myös sukulaisia. Tykkään ruotsalaisten optimismista ja sosiaalisuudesta, tosin rajansa kaikella. Monesti se muistuttaa amerikkalaisten small talk-meininkiä. Kieli ois hallussa ja pian toivon mukaan myös paperit taskussa. Olisin kyllä voinut ajoissa jo kokeilla asumista siellä opintojen yhteydessä, tyhmistä syistä en sitä tehnyt.

Ruotsissa muutaman vuoden asuneena ja sieltä hiljattain muuttaneena pakko kommentoida tätä. ;)

Tukholma ON hieno kaupunki, ja asuisin itsekin siellä sata kertaa mieluummin kuin Hgissä, jos siis noista kahdesta pitäisi valita. Ruotsalaiset sitten ovat toinen juttu. :D

Se, että ruotsalaiset olisivat sosiaalisia, on minusta myytti. Ruotsalaiset ovat minun näkökulmastani samanlaisia mörköjä kuin suomalaiset, mutta ironista kyllä, syyttelevät suomalaisia kovin, kovin mielellään hiljaisiksi. Jos siis suomalainen minuutin tai pari hiljaa, se johtuu toki vain siitä, että hän on sellainen mörökölli ja ujo suomalainen.  :o Ja se sosiaalisuuskin on aika valikoivaa, ainakin minun kansainvälisellä työpaikallani ruotsalaiset olivat niitä vähiten sosiaalisia ja viettivät aikaa lähinnä keskenään ruotsiksi.

Hämmentävän avoimesti suomalaisia kohdistuvia ennakkoluuloja kerrotaan ihan päin naamaakin, eikä aina välttämättä edes täysin vitsillä. Suomalaiset ovat toki kaikki alkoholisteja (no, ikävän moni tukholmalaisista puskajuopoista puhuu suomea, se on pakko myöntää :D ) ja kulkevat puukko taskussa. Ja niin edelleen. Joskus juttelin ravintolassa viereisessä pöydässä ruokailevan iäkkään ruotsalaispariskunnan kanssa, jotka oikein hämmentyivät, kun kävi ilmi, että toden totta, olen suomalainen ja käyn ihan "kunnon töissä", suomalaisiahan pitäisi olla vain raksalla. :D Ihan käsittämätöntä, miten Ruotsissa voi asua satoja tuhansia suomalaisia tai vähintään suomensukuisia, mutta silti miten auttamattoman vähän medelsvenssonit tuntuvat tietävät meistä.

Mutta kannattaa toki itse kokeilla Ruotsissa asumista. :) Minulle piti joku samanlaisen valitusvirren ennen Ruotsiin muuttoani, ja ajattelin silloin että tyyppi vaan kärsii akuutista kulttuurisokista. Minun luonteelleni Ruotsi ja ruotsalaiset eivät vain sopineet, mutta voihan olla, että itse viihdyt tosi hyvin. Joku tykkää kissoista ja toiset koirista, joku äidistä ja toinen tyttärestä jne.
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon

Jill

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #99 : 25.01.2010, 19:44:12 »
Englantiin muutan ens viikolla, reiluksi puoleksi vuodeksi töihin. Kielen takia ehkä pääasiassa, kun ei muut ulkomaiset kielet kuin englanti kovin hyvin suju niin ei oikein tahdo lähteä muualle päin Eurooppaa. USA:ssa olen kaksi kesää oleskellut, ja joskus tulevaisuudessa voisin Kanadaan joksikin aikaa lähteä, sekä Uuteen-Seelantiin. Mutta Brittein saarille matkaan nyt ensi alkuun :)
"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars." -Les Brown-