Mihin maahan aiot muuttaa tai olet jo muuttanut?

(Luettu 138566 kertaa)

4rska

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Mihin maahan aiot muuttaa tai olet jo muuttanut?
« Vastaus #120 : 10.04.2010, 15:15:05 »
sitten jos ja kun hamassa tulevaisuudessa on ehkä itseensä saanut koulutettua hieman enemmän ja tienattua ylimääräistä rahaa, ni vois harkita jotain suhteellisen aurinkoista ja lämmintä paikkaa. itselleni terveydellisistäkin syistä aurinkoinen paikka olisi paras mahdollinen. yhteenkä suurkaupunkiin en halua. suurkaupungin liepeillä voisi kyllä asustaa. omaa rauhaa arvostan aika paljon, joten miksei tulisi kysymykseen vaikka tansanian rauhallisemmat alueet, australian pohjoisosa. ehkä etelä-thaimaa, indonesian tietyt saaret ja ehkä muuta muu maailman saarivaltio. jos elämiseen tarvittavat ruuat saisi maanviljelyllä, muutamasta elukasta ruuat ja merestä kalaa. ehkä osan päivästä voisi olla vaikka sähköäkin! tämä riittäisi minulle itselleni enemmän kuin hyvin. 

Pätkis

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Tarinoita Maailmalta
« Vastaus #121 : 11.04.2010, 04:33:11 »
Muutin Edinburghiin opiskelemaan, tällä hetkellä majailen vuoden Kanadassa Québecissä (vaihdossa ja kesän vietossa)  ja syyskuussa takas Edinburghiin. Suomeen en oo tosiaankaan enää muuttamassa, kun olen nähnyt mitä maailmalla on tarjota  ;D

Vielä on 1 vuosi opiskeluja jäljellä, mutta haluaisin tehdä maisterin tutkinnon jossain muualla englannin kielisessä maassa, toisin sanottuna Uudessa-Seelannissa tai Australiassa. Noissa voisin kuvitella asuvani pitempäänkin. Väliaikaisesti haluaisin asua Ranskassa, että voisin harjotella lisää ranskaa.

Mutta  21 vuotta Suomessa, 3 Skotlannissa ja 1 Kanadassa asuneena koen ansainneeni aurinkoa ja lämpöä elämääni  ;D
Québecissä talvi meni vannoen, että joskus vielä muutan jonnekin lämpimään. Sinne siis.

tomcat82

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #122 : 26.04.2010, 09:52:01 »
Saksassa asun (Hollannin puolella toissa) ja tanne todennakoisesti jaankin.

Route667

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - myroute667@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #123 : 27.04.2010, 05:05:13 »
Muutin Bahamalle töihin puoli vuotta sitten ja mikäs täällä on ollessa. Välillä saari vähän tökkii mutta tästä on lyhyt matka joka puolelle Karibiaa ja jenkkejä, joten vaihtelua saa helposti. Kolme seuraavaa vuotta olen lupautunut täällä olemaan ja jos kaikki menee yhtä hyvin kuin nyt on mennyt niin ei todellakaan jää viimeiseksi expatrioinniksi.
-Itse pidän hiljaisuudesta-

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #124 : 28.04.2010, 02:14:17 »
Kesàkuusta 2008 làhtien olen asunut Italiassa pysyvàsti.  :)  Sità ennen tuli asuttua ja tyòskenneltyà siellà 5 kk vuonna 2007. Varsin mukava maa mielestàni yleensà ottaen, vaikka byrokratia ja alhaiset palkat eivàt teekààn siità huolettoman expatin ykkòsasuinmaata. Ihanteellinen ilmasto, ruoka, maantieteellinen sijainti ja loputon mààrà kulttuurinàhtàvyyksià ja erilaisia maisemia (hiekkarantoja, kivirantoja, kukkuloita, vuoristoa, hiihtokohteita, vehreità laaksoja ja jokimaisemia) korvaavat kyllà puutteita aika tehokkaasti.

Jos joku tarjoaa mulle yli 3000€/kk palkattua tyòpaikkaa jostain muualta, saattaa asuinmaa joskus vielà vaihtuakin. Mutta kyllà mà Italiasta tykkààn.

Pallo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #125 : 13.05.2010, 11:44:32 »
Thaimaassa olen asunut 4 vuotta.

Pehe

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #126 : 13.05.2010, 13:40:01 »
Tansaniassa on tullut aikoinaan asuttua pari vuotta ja siellä työskentelin eräässä projektissa.

Nicodemus

• Vieras
« Vastaus #127 : 13.05.2010, 18:36:42 »
Johonkin missä puhutaan Espanjata. Meksiko ehkäpä. Mutta aikasintaan 2011 tai 2012. Nyt viihtyy kuitenkin siellä missä on. Ja suunnitelmat voi aina muuttua.  8)

elned

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #128 : 16.05.2010, 17:19:01 »
Voisin muuttaa Islantiin. Siinä on jotain niin samanlaista ku Suomessa, mut silti se on niin erilainen.
Siellä on tilaa, niinku Suomessa. Siel luonto on tärkeä, niinku täällä. Ja vaikka se kuuluu Pohjoismaihin niin se ei kuulu Skandinaviaan, niinku ei Suomikaan. Ja jotenki tuntuu, et Ruotsi, Tanska ja Norja muodostaa yhen ryppään samansukuisine kielineen ja tapoineen mut Islanti ja Suomi on jotenkin vähän "omalaatuisia" eikä ihan samaan muottiin sovi niiden kanssa (Islannissa nyt on sama kieli ja samat vanhant viikinkisaagat ja perustat ku noissa, mut silti se on ollu niin siellä erillään et se on muokkautunu omakseen, Suomella taas on ihan eri kieli ja kulttuuri ja sillä tavalla ei kuuluta joukkoon, vaikka tässä vieressä ollaanki). Ymmärtääköhän kukaan, mitä mä selitän :D

Mut toisaalta Islannissa luonto on niin erilaista. Tääl se on lepposaa ja vakaata. Muo kiehtoo Islannissa sen maan tuliperäsyys, iso meri minkä keskellä se on, tuulet ja säät jotka on arvaamattomia ja sitte se kulttuuri kaikkine saagoineen ja maahistarinoineen.

Mut toisaalta. Tää 200km muutto pois Hkistä toi jo ikävän perheen, kaverien ja ite Hkin luokse, että en tiiä kuinka haluisin viel kauemmas muuttaa mistä pääsee viel harvemmin takasin. Ja avokki ei tykkää ajatuksesta. Eli pitkiä lomia, 3kk vaihtoon lähtö ja työleirejä Islantiin, niin ehkä se kaipuu sinne sit rauhottuu :)

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #129 : 16.05.2010, 18:19:35 »
Seitsemassa maassa kolmella mantereella on Suomen lisaksi toistaiseksi tullut joko opiskelun tai tyon takia asuttua pidempia aikoja.

Maltillisemmat muslimimaat kiinnostavat yha aika paljon. Esimerkiksi Libanonissa, Jordaniassa, Marokossa tai Tunisiassa voisi olla mielenkiintoista viettaa jonkin aikaa. Joku Iran tai Saudi-Arabia vaatisi enemman sopeutumista kun elamaa rajoittaisivat kaikenlaiset kiellot, Pakistanin kaltaisista konfliktiseuduista puhumattakaan.

Edelliseen liittyen, mutta halusin ottaa sen erikseen, Turkki ja varsinkin istanbulin seutu vaikuttaa tosi kiinnostavalta. Olen aina pitanyt turkkilaisesta elamantyylista ja ihmisista, ehka pitaisi kayda tarkastamassa ne huonotkin puolet...

Venaja olisi myos hyvin mielenkiintoista kokea asumisen kannalta. Moskovaan en kaipaa mutta Pietari kylla kiinnostaisi tai sitten esimerkiksi tuleva olympia-isanta Sotsi. Siperiaan ei suomalaisena valttamatta kaipaisi palelemaan, sita herkkua on kotonakin tarjolla ihan riittavasti.

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #130 : 17.05.2010, 12:51:08 »
Vielä reilu kolme kuukautta ja sitten muutto Yhdysvaltoihin. In the state of New York. Aika jänskää, en ole ulkomailla ennen asunutkaan. Sielläkin olisi niin monta näkemisenarvoista paikkaa.. Toivottavasti ehtii nähdä edes muutaman.

hidoidi

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - karasu@kittymail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #131 : 27.05.2010, 16:34:03 »
Aika lailla tasan kaksi kuukautta siihen, kun tämä tyttö muuttaa Belgiaan. Luvassa au pairina toimimista, eli tämmöinen pehmeä lasku ulkomailla asumiseen. Tosin kun kaikille läheisille ilmoitin suunnitelmistani, tuli vastauksesti hämmentävän useasti "Jaa, no, et sie taida sieltä enää takaisin Suomeen olla tulossa...". Olen kuulemma ulkomailla asuvaa tyyppiä (???). Mutta toivotaan nyt, että joskus pääsisin takaisinkin, opiskelemaan ainakin. :)
Love the life you live, live the life you love.

Åke

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - mirja_simun@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #132 : 28.05.2010, 00:08:27 »
Asun Ruotsissa, se on niin kuin Suomi mutta aavistuksen verran etelämpänä, suurempi ja poliittisesti edistyneempi. Kielen kun on väkisin joutunut oppimaan Suomessa niin ei ollut sitäkään kynnystä estämään siirtymistä tänne. Suomessa ei oikein ole mitään mitä täällä ei olisi (paitsi taloyhtiöiden saunat), suomeakin kuulee sen verran ettei sitä ikävä tule.

Olen asunut myös Belgiassa, mutta se oli mielestäni aika laimea maa josta puuttuu luonto. Islannissa tuli asuttua, se on ehkä liian pieni makuuni, mutta muuten mielenkiintoinen paikka. Turkissa olen asunut ja haaveenani on muuttaa sinne tulevaisuudessa, huono palkkataso on ainoa syy miksi en ole jo muuttanut sinne.

Tämän kesän asun Espanjassa, siihenkin päädyttiin vain sattumankaupalla. Loppujen lopuksi voisin muuttaa ainakin väliaikaisesti minne vain (napapiirin eteläpuolelle) jos tilaisuus tarjoutuisi.
ämäkin on syntiä.

tkon

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #133 : 28.05.2010, 17:30:20 »
Juuri sain soiton Norjasta ja minulle tarjottiin sieltä työpaikkaa. Norjaan siis muutan heinäkuussa! ;D

Taweet

• Vieras
« Vastaus #134 : 06.06.2010, 10:22:17 »
Syksyllä Englantiin kouluttautumaan Hastingsiin. Siellä IB-tutkinto loppuun ja yliopistoon jonnekin päin Englantia olisi kiinnostusta päästä!

LauraInkeri

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #135 : 30.08.2010, 23:45:02 »
Ei sitten ainakaan vielä tullut etelään suunnattua.
Parin viikon kuluttua Ruotsiin kulkee tieni, opiskelemaan tuli päästyä  ;)
Katellaan sitten opiskelun päätyttyä mistä töitä saa ja mihin asettautuu, ainakin hetkellisesti.

4rska

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #136 : 31.08.2010, 06:41:21 »
tällä hetkellä jos joku kysyis mihin haluisin muuttaa nii vastaus olisi Indonesiaan Sumatralle

laurelina2001

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #137 : 31.08.2010, 11:13:09 »
Vielä reilu kolme kuukautta ja sitten muutto Yhdysvaltoihin. In the state of New York. Aika jänskää, en ole ulkomailla ennen asunutkaan. Sielläkin olisi niin monta näkemisenarvoista paikkaa.. Toivottavasti ehtii nähdä edes muutaman.

Sama osoite ensi tammikuussa. Kanadan rajan tuntumaan yliopistolle hommiin.

Kayla

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #138 : 06.09.2010, 01:09:29 »
Eilen tuli muutettua Brightoniin, Englantiin :) Tykkään kyllä tästä kaupungista tosi paljon. Huomenna sitten alkaa työt ja odotettavissa kivat määrät byrokratiaa mm. pankkitilin avaukseen ja NI-numeroon liittyen.

Noelia

• Reissaaja
    • Profiili
    • Seikkailublogi
« Vastaus #139 : 02.10.2010, 18:12:13 »
Muutin kuukausi sitten Hollantiin opiskelemaan ja olen hyvin onnellinen että päätin lähteä Suomesta, onhan se kotimaa mutta tosiaan kun on nähnyt "aidan toiselle puolelle" on tullut todettua että siellä on paljon jännempää. ;)

Aiemmin olen asunut vuoden Australiassa ja kuukauden Lontoossa. Tulevaisuudessa haluaisin muuttaa Yhdysvaltoihin tai Australiaan pidemmäksi aikaa. Kiinnostaisi myös opiskelu Englannissa tai Skotlannissa.
"Replace the fear of the unknown with curiosity" | http://seikkailunnalkaa.blogspot.com