Thaimaahan mukaan?

(Luettu 13296 kertaa)

HuijariMeli

• Aloittelija
    • Profiili
Thaimaahan mukaan?
« : 31.10.2005, 16:46:06 »
Tämä on varmaan todella hölmö kysymys, mutta en ole itse keksinyt kelvollista vastausta joten apua pyydän...

Eli ollaan lähdössä kiertelemään thaihin, lennot on Bangkokiin siitä etiäpäin...Niin mutta siis kysyn lähinnä, millä varusteilla yöpyminen onnistuu?? Euroopan puolella olen aina reissanuut pussilakana-tyynyliina-fleecepaitayhdistelmällä, jolla pärjännyt kaikkialla....Mutta mitä voi olettaa olevan yöpaikassa ja mitä täten olisi aiheellista ottaa mukaan?

(Lisäksi olisin kiinnostunut jos joku tietää hyviä snorklauspaikkoja missä suunnalla tahansa...Kokemuksia kaipaan kuulla....)

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Thaimaahan mukaan?
« Vastaus #1 : 31.10.2005, 17:12:37 »
No tossakin on jo liikaa:) Ei sulle Thaimaassa kylmä tuu, se on ihan varma. Ainakin jos pysyttelet Bangkokin eteläpuolella(oletus koska snorklailu kiinnostaa). Yölämpötilat ei sielläpäin laskene alle 25 asteeseen. Toisaalta joku riepu on hyvä olla pykälässä, koska ite on ainakin tottunu nukkuu peiton kanssa ja ilman sitä ei nukkumisesta tuu mitään. Monissa guesthouseissa ei nimittäin ole kuin sänky+tyyny nukkumista varten.

Snorklailla voi varmaan missäpäin vain meren lähellä. Hyviä mestoja on ainakin Siaminlahti,lähinnä Koh Tao ja Phuketin/Krabin edusta, lähinnä Koh Phi Phi ja Koh Similan.
Better to burn out than fade away

Estella

• Himoreissaaja
    • Profiili
Thaimaahan mukaan?
« Vastaus #2 : 31.10.2005, 18:49:19 »
Minulla on käytössä ollut lakana + sellainen fleece makuupussi, taitaa jopa olla jonkilainen sisämakuupussi. Pakko olla mukana koska olen sellainen vilukissa. Kuumimmissa paikoissa olen sitten nukkunut lakanalla saronkia peittona. Saronki on muuten oiva keksintö, käy moneksi, peitoksi, lakanaksi, pyyhkeeksi...
ife is a beach and then you dive.

voyager2

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - voyager_voyager2@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Thaimaahan mukaan?
« Vastaus #3 : 01.11.2005, 12:00:28 »
Kaikki Thaimaata koskevat kysymyksesi löytyvät http://www.thaiklupi.fi/foorumi/index.php

Swingbream

• Reissaajaguru
    • Profiili
Thaimaahan mukaan?
« Vastaus #4 : 01.11.2005, 12:24:35 »
Lainaus käyttäjältä: "voyager2"
Kaikki Thaimaata koskevat kysymyksesi löytyvät http://www.thaiklupi.fi/foorumi/index.php

Kannattaa toki tuotakin lueskella, henki vaan on aika eri kuin täällä, joten kannattaa kysellä täälläkin. En siis sano, että huonompi tai parempi henki, vaan erilainen ja eri tyyppisiä keskustelijoita.

miu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Thaimaahan mukaan?
« Vastaus #5 : 01.11.2005, 16:59:36 »
Koisailuun on ihan ykkösvalinta silkkinen makuupussi. Se menee tosi pieneen tilaan ja riittää tropiikin lämmössä komeasti. Meininki on sellanen, että pitkulaisesta kankaasta on taitettu pitkä pätkä pussilakanaosuudeksi ja pikkupätkä toiseen suuntaan tyynynpäälliseksi, elikkäs pussittaa kummaltakin puolelta. Kätevä vekotin, voi tuntea vaikka pyyhkeen tms. tyynyksi, eikä se pääse yön aikana pussista karkuun.

Kotomaasta makuupussukan voipi tilata postimyynnistä. Nämä ovat semmosta laskuvarjosilkkityyppistä matskua, joka menee vähän röökiaskia isompaan läjään. Ovat vaan törkykalliita, n. 50€/ yhen immeisen vetävä yksilö. Kaverilla on sellanen, on kuulemma ihan toimiva. Itselleni ostin Khao Sanilta vähäsen paksummasta thai-silkistä ommellun version vajaalla 10 €:lla. Tämä on pakattuna semmosen pienen marsun kokoinen (ei tuu parempaakaan vertausta just nyt mieleen, ehkä lauantaimakkarapötkö 0,5kg?  :lol: ) oon tykännyt siitä tosi paljon, ei paljon paina matkassa ja on vähän tukevampi. On se kuitenkin kiva nukkua kunnollisen petivaatteen alla, kun siihen täällä kotosalla on tottunut.

Jos nyt kiinnostuit moisen härvelin hankkimisesta, niin paikanpäältä sen tosiaan saat halvemmalla ja laatu on hyvä. Näitä pussukoita roikkuu yleensä räätälinliikkeiden seutuvilla ja niitä löytyy jos vaikka minkä värisiä ja koossakin lienee valinnanvaraa.

Kauniita unia... :wink:

Miu
Only dead fish go with the flow...

Suti

• Reissaaja
    • Profiili
yöpymisvarusteet...
« Vastaus #6 : 19.11.2005, 13:47:51 »
Tuossa keväällä reissailin ja matkassa oli mukana egyptiläisestä (?) silkistä tehty makuuspussi joka hengittää hyvin ja ihan hygi syistäkin käytännöllinen sekä kevyt + pieni. Löytyy n.40 egen hintaan suomesta, thaimaasta murto-osalla tuosta hinnasta... Lämmin on, ainakin Taolla piti pysytellä pussin ulkopuolella bungalowin ovi auki.... tai itse asiassa kaikkialla missä ei ilmastointia ollut... 8) Koh tao on snorklausta ajatellen erittäin hywä...
arttis tehrä jotain....

shampoo

• Aloittelija
    • Profiili
Thai!
« Vastaus #7 : 20.11.2005, 12:32:58 »
Hep!

Thaimaassa on joka paikassa todella halpoja hotelleja. Siellä saa yöpyä halvimmillaan 2-5e yö.

Suosittelen reissaamista Pattayalle, vaikka moni puhuukin paikasta pahaa, on se mielestäni hieno paikka.

Kannattaa katsoa http://www.thairy.net sivusto, jossa keskustelun "ilmapiiri" on mielestäni rento... tai miten sitten haluatkaan  8)

- poo -

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Thaimaahan mukaan?
« Vastaus #8 : 20.11.2005, 14:49:24 »
Banglamphun guesthaussien huoneet BKK:ssa (ainakin ne missä itse oon ollut) on ankeahkoja sellejä, joissa ei yleensä ole paljon muita vuodevaatteita kuin kivikova saastainen patja ja ehkä tyyny.
 Pienemmissä kaupungeissa onkin sitten samanhintaisia todella siistejä paikkoja joissa on ihan puhtaat vuodevaatteetkin peittoineen kaikkineen talon puolesta, ynnä muita ylellisyyksiä, kuten oma wc ja suihku.

pelokas

• Himoreissaaja
    • Profiili
Varusteet
« Vastaus #9 : 23.11.2005, 15:39:37 »
Silkkisia makuupusseja saa Thaimaasta mista vain pilkkahintaan (1-2 euroo). Mutta se on ainakin mulla vain se hatavara, jos sattuis todella pahat petivaatteet.
Ma kerron mita ma jattasin omista kamoistani ohdottomasti pois: Micro-Fleeshin, jota olen kayttanyt vain kerran superilmastoidussa yobussissa. Sitten lenkkarit! En ole kayttanyt kuuteen viikkoon muuta kuin sandaaleja, enka oikeastaan nahnyt kenenkaan muunkaan kayttavan. Sukkia ei kukaan myoskaan kayta!
T-paitoja saa taalta halvalla lisaa, jos kaks ei riita? Pesettaminen pesulassa maksaa 10- 20 centtia/kpl ja ne saa takas neljassa tunnissa.
Travel light! Siis TOSI light!!!

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Varusteet
« Vastaus #10 : 23.11.2005, 16:07:48 »
Lainaus käyttäjältä: "pelokas"
Pesettaminen pesulassa maksaa 10- 20 centtia/kpl ja ne saa takas neljassa tunnissa.
Travel light! Siis TOSI light!!!

Noitten kaa kandee oikeesti olla sit vähä varuillaan, en ite ainakaan mitään suosikkipaitaa antais iha jokaselle pestäväks. Meiän pesulan mamma ainakin pisti jotkut ihan kiukku myrkyt kehiin ja kledjut oli menettäny kuosinsa ihan täysin ku saatiin ne takas. Mut puhtaat ne oli=)
Better to burn out than fade away

Pacino

• Himoreissaaja
  • Jos sulla on se juttu,ni pidä se juttu.
    • MSN Messenger  - japetdf@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Thaimaahan mukaan?
« Vastaus #11 : 07.10.2007, 12:38:40 »
jep..ei siell'ä voi olla näkemättä kylttejä joissa pyykkääminen liikkuu  30-60bahtia kg.välillä.
itse en käyttänyt niitä palveluja kun oli niin vähän pestävää mukana.Itse aina sillointällöin käsin pesin t-paidat ja kalsarit:)
we want the world and we want it now!

zenix

• Reissaaja
    • Profiili
Thaimaahan mukaan?
« Vastaus #12 : 08.10.2007, 06:22:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Pacino"
jep..ei siell'ä voi olla näkemättä kylttejä joissa pyykkääminen liikkuu  30-60bahtia kg.välillä.
itse en käyttänyt niitä palveluja kun oli niin vähän pestävää mukana.Itse aina sillointällöin käsin pesin t-paidat ja kalsarit:)

Halvin pyykkäri minkä olen löytänyt Chiang Maista on 25bahtia kilo. Paikka sijaitsee Canal Roadin ja Suthep Roadin kulmassa.

loverboy92

• Aloittelija
    • Profiili
Thaimaahan mukaan?
« Vastaus #13 : 07.12.2007, 14:28:58 »
ottakaahan nyt se oma järki käteen jo, ihmiset :) ylimääräistä ja hölmöä hätäilyä kysellä tällasia asioita.

ihmeseikkailija

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Varusteet
« Vastaus #14 : 27.11.2008, 05:30:12 »
Silkkisia makuupusseja saa Thaimaasta mista vain pilkkahintaan (1-2 euroo).

Hei!
Haluaisin todellakin tietaa mista saan ostettua silkkisen makuupussilakanan!?  ::)

Olen yrittanyt loytaa kyseista tuotetta vaikka mista, tosin en Bangkokista... Sinne on tosin tarkoitus joulukuussa menna.

eli jos joku pystyy kertomaan paikan niin todella iso kiitos!  :)

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
Vs: Varusteet
« Vastaus #15 : 29.11.2008, 19:23:43 »

Haluaisin todellakin tietaa mista saan ostettua silkkisen makuupussilakanan!?  ::)

Olen yrittanyt loytaa kyseista tuotetta vaikka mista, tosin en Bangkokista... Sinne on tosin tarkoitus joulukuussa menna.

eli jos joku pystyy kertomaan paikan niin todella iso kiitos!  :)

Vaikka mistä? Entäs Partioaitta? Lassin Retkiaitta? Globetrotter.de?

Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!