Naisena Intiassa??

(Luettu 27148 kertaa)

Raitakerttu

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Naisena Intiassa??
« Vastaus #40 : 07.09.2013, 00:41:53 »
Minä olin Intiassa miespuolison kanssa, ja liikuimme pääsääntöisesti yhdessä. Muistan sen hämmentävän tuntemuksen, kun tiemme jossain markkinoilla hetkeksi erosivat, ja yht'äkkiä tuntui, että miesten katseet alkoivat seurata minua ihan eri tavalla, osa jotenkin lähestyikin. Sen sijaan tuntui, että puolisoni seurassa kukaan ei edes katsellut kiinnostuneesti, kuvittelin sen johtuvan siitä, että mies on varsin isokokoinen ja siksi potentiaalisesti uhkaavan oloinen? kaveri.

Hampissa sitten liikuin itsekseni miehen sairastaessa, ja kaikki sujui varsin hyvin. Ei minkäänlaista häiritsevää lähestymistä, katseita ja uteliaisuutta kyllä. Myyjät pysyivät jutellessa asiallisina. Jossain raunioilla oli paljon niitä valokuvaan pyytäjiä. Useamman kerran meitä pyydettiin poseeraamaan miehen kanssakin, muistan yhdenkin suuren perheen, joka halusi ties miten monenlaisia kuvia. Ajattelin, että tämä on ihan oikea rangaistus siitä, miten itse aina taiteilee valokuvatessaan tunkeilun rajoilla ja kuvaa reissatessaan myös täysin vieraita ihmisiä. :D Jotakuta yksin kuvaan pyytävää miestä jututin aika tiukasti hänen motiiveistaan, ei oikein osannut sanoa mitään, luulen, että oisi juuri mieluusti esitellyt länsinaista kavereilleen. Johonkin vastavaanoloiseen kyllä suostuinkin, kun kiltisti pyydettiin, tuolloin ajattelin, että hitotko minä siitä, jos minulla on mielikuvitusrakastaja jossain Intian maaseutukylässä.

Vaikka Hampissakin käy turistia kuin pipoa, siellä oli minusta selvästi jengiä, jolle länkkäri itsessään oli kovan luokan nähtävyys. Kuvittelin, että porukkaa tulee kauempaa turistiksi Hampiin, että siksi eivät ole tottuneita.

Vähän muistan tunteneeni oloni epävarmaksi tuolla Hampissa, kun otin vaan satunnaisen taksin kohti jotain raunioita, en tiedä, millaiset riskit siinä yleensä ottaen on. Reissu oli vuonna 2009, nämä joukkoraiskausskandaalit ovat olleet vasta sen jälkeen, ehkä ei oisi huvittanut yksinäiset taksireissut hornantuuttiin niiden jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2013, 00:44:04 kirjoittanut Raitakerttu »

briitta

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 07.09.2013, 12:22:08 »
Olin viime talvenayksin pohjoi-Gooalla ja liikuin yksinkin tuttujenkin paikkojen ulkopuolella. Enpä huomannut mitään häiritsevää käytöstä keltään. Viime kevään olin sitten kaksi viikkoa Rishikeshissä. Jotkin ihan koluikäiset tulivat juttelemaan ja jokunen vanhempikin mies, mutta hekin olivat van aidosti kiinnostuneita matkani tarkoituksesta. Keskustelun kääntyessä kundaliinijoogaan olin jopa huomaavinani arvostuksen ilmaisuja. Joku intialainen turistiryhmä (miehiä+naisia) oppaansa kanssa omivat minut sitten ihan pitemmäksi ajaksi juttusille ja kuvauksiin. Illan tultua en kuitenkaan liikkunut Rishikeshissä ulkona ollenkaan. Nissä "kotimaisemissa" Siquirimissa jonkin verran ihan lähiravintoloissa.

Hypatia

• Reissaajaguru
  • Hypatia has (almost) left the building.
    • Profiili
« Vastaus #42 : 24.11.2013, 04:53:37 »
Vuonna 1990 kun olin vielä nuori ( ;D) jouduimme toisen pitkätukkaisen miehen ja yhden naisen kanssa bussissa kourijan kohteeksi. Muut pakenivat bussin etuosaan ja hyypiö kävi minun perseelleni. Vetäisin kyynärpäällä kylkiluihin ja touhu loppui siihen.

Turistinaisten (ja miesten) ahdistelu tuskin on Intiassa kahdessakymmenessä vuodessa lisääntynyt - neljässäkymmenessä vuodessa ehkä.