Finnair uusii laivastoaan

 (Luettu 5036 kertaa)

Wilsson

  • Reissaaja
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Finnair uusii laivastoaan
« : 07.12.2005, 16:16:23 »
"FINNAIR HANKKII 12 UUTTA LAAJARUNKOKONETTA

Finnair hankkii 12 uutta Airbus-laajarunkokonetta uudistaessaan kaukoliikennelaivastonsa. Koneista yhdeksän on A350- ja kolme A340-mallia. Aasian-liikenteen voimakkaan kasvun vuoksi A340-koneet hankitaan jo vuosina 2007–08.

 Airbus A350 on täysin uusi konetyyppi, joten uudet koneet liittyvät Finnairin laivastoon vuonna 2011.
– Kyseessä on Finnairin historian mittavin laivastouudistus. Vuoteen 2009 mennessä kaukoliikenteen laivastossamme on jo vähintään kymmenen konetta. Päätös kuvastaa luottamustamme ja sitoutumistamme Aasian-kasvustrategiaamme. Pystymme avaamaan uusia kohteita sekä lisäämään lentovuoroja kovimman kysynnän kohteisiin. Kiinan ohella olemme tekemässä uusia avauksia myös Japanin- ja Intian-liikenteessä, Finnairin pääjohtaja Keijo Suila sanoo.

Ensi vuonna kaukoliikenteen nykyistä seitsemän lentokoneen Boeing MD-11 -laivastoa pyritään vielä kasvattamaan yhdellä lisäkoneella Aasian-liikenteen lisääntyvän kysynnän tyydyttämiseksi. MD-11 -koneet poistuvat Finnairin laivastosta kevääseen 2012 mennessä.

Airbus A350-900 on uuden sukupolven laajarunkoinen kaukoliikenteen lentokone, jonka tuotanto alkaa vuonna 2010. Konetyypin valintaan vaikuttivat pääoma- ja toimintakustannusten edullisuus vaihtoehtoihin verrattuna. Uuden teknologian Airbus A350 -kone kuluttaa polttoainetta kolmanneksen vähemmän matkustajaa kohti kuin nykyiset Boeing MD-11 -koneet.

Finnairin tilaamat yhdeksän 314-paikkaista konetta luovutetaan yhtiölle vuosina 2011–13. Lisäksi Finnairilla on optiot neljään lisäkoneeseen.

Airbus A340 -kone on yksi yleisimpiä kaukoliikenteen konetyyppejä. Finnairin tilaamissa A340-300E -koneissa on tämän konetyypin uudenaikaisin 303-paikkainen matkustamo ja kehittyneimmät moottorit.

Finnair on määrätietoisesti kasvattanut Aasian-lentojensa määrää vuodesta 1999. Finnairilla on yli 40 viikoittaista lentovuoroa Aasian-kohteisiin. Viimeksi syyskuun alussa avattiin kolmesti viikossa lennettävä reitti Kiinan Kantoniin. Finnair lentää Kiinaan ja Bangkokiin kahdesti päivässä sekä Japaniin päivittäin. Jo aiemmin tänä vuonna yhtiö ilmoitti avaavansa ensi kesänä uusina kohteina lennot Nagoyaan Japaniin ja Delhiin Intiaan."


lähde:
http://www.finnair.fi
Niin se vaan veri vetää taas maailmalle...

warhis

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Finnair uusii laivastoaan
« Vastaus #1 : 07.12.2005, 17:03:42 »
no oli aika helvetin korkea aika jo saada tuokin tehtyä... Finnairin MD-11 on matkustusmukavuudeltaan paskin Euroopasta lentävistä jolla olen mennyt.

. M .
iina kehittyy paljon nopeammin kuin kiinalaiset. Ongelmia luvassa.

LateX

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 465
    • Profiili
Finnair uusii laivastoaan
« Vastaus #2 : 08.12.2005, 02:02:12 »
Lainaus käyttäjältä: "warhis"
no oli aika helvetin korkea aika jo saada tuokin tehtyä... MD-11 on matkustusmukavuudeltaan paskin Euroopasta lentävistä.

. M .

Ei se koneesta kiinni ole vaan yhtiöstä joka sen sisustaa.
MD-11 all-business konfiguraatiolla ja täydellä palvelulla
on varmaan mukava. Ja mikä tahansa uusikin kone surkea
jos se ahdetaan penkkejä täyteen eikä ole viihdykettä
kuten vaikka PTV.

hani

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 448
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Re: Finnair uusii laivastoaan
« Vastaus #3 : 08.12.2005, 13:56:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Wilsson"
Airbus A350 on täysin uusi konetyyppi, joten uudet koneet liittyvät Finnairin laivastoon vuonna 2011.

MD-11 -koneet poistuvat Finnairin laivastosta kevääseen 2012 mennessä.


Siis MD11 ei todellakaan näytä häviävän mihinkään :(
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Finnair uusii laivastoaan
« Vastaus #4 : 08.12.2005, 14:34:43 »
Itseäkin ihmetyttää vähän että mikä MD-11 koneena muka tekee niin helvetin epämukavan. (Ei sillä etteikö uudemmat koneet todennäköisesti olisi myös koneen ominaisuuksilta hieman mukavampia)

Tuntuu että tämä menee samaan sarjaan kuin se että 757 on paska kone kun siinä on niin vähän jalkatilaa  :lol:
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

warhis

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 182
    • Profiili
Finnair uusii laivastoaan
« Vastaus #5 : 08.12.2005, 16:12:47 »
No...

Tarkistin lausuntoni tarkoittamaan ainoastaan Finnairin MD-11 koneita, koska muilla yhtiöillä en ole ko. konetyypillä mennyt mannertenvälistä.

Ja siitä epämukavuudesta, kun se nyt vaan omasta mielestäni sattuu tuntumaan niin helvetin ahtaalta, johon suurin syy on se onneton jakkara. Jalkatilat ja muut mitat on aika samat kuin SAS:n A330/A340 -koneissa, mutta kyllä niissä on sitten aika selkeellä kaulalla paremmat jakkarat + tietty se videoruutu. Mun mielestä hinta-laatusuhde on Finnairilla aivan perseellään jos normaalitaksoilla lennetään, noi sikahalvat tarjoukset asia erikseen.

Lainaus käyttäjältä: "SmartTravel Asia"
Finnair’s MD-11 will be perhaps the tightest fit starting at 16.2 inches across.


http://www.smarttravelasia.com/economy.htm

. M .
iina kehittyy paljon nopeammin kuin kiinalaiset. Ongelmia luvassa.

Mora

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 625
    • Profiili
    • Sähköposti
Finnair uusii laivastoaan
« Vastaus #6 : 10.12.2005, 12:24:31 »
Finnairin MD-11 koneiden ongelma on takaosa, jossa on 10 kapeaa ja epämukavaa penkkiä vierekkäin. Koneen keskiosassa on uudemmat penkit, joita on 9 rinnakkain, enkä niistä valittamista löytänyt. Mielestäni mukavampaa matkustamista kuin esim. SAS:n A330. Henkilökohtaiset entertainment härpättimet olisi tietysti nykyaikaa, mutta itse en niitä kaipaa.

LateX

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 465
    • Profiili
Finnair uusii laivastoaan
« Vastaus #7 : 10.12.2005, 14:40:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Mora"
Finnairin MD-11 koneiden ongelma on takaosa, jossa on 10 kapeaa ja epämukavaa penkkiä vierekkäin. Koneen keskiosassa on uudemmat penkit, joita on 9 rinnakkain, enkä niistä valittamista löytänyt. Mielestäni mukavampaa matkustamista kuin esim. SAS:n A330. Henkilökohtaiset entertainment härpättimet olisi tietysti nykyaikaa, mutta itse en niitä kaipaa.

Takaosa on aurinkomatkalaisille ja halpalippulaisille.
Eli 400 eurolla  ei saa 1300-4000 euron lentoa ;)
Itsekin toisinaan olen siellä ahtaassa takaosassa
lentänyt n. 400e lipuilla ja se vain täytyy kärsiä  :(

opapopa

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 88
    • Profiili
Vs: Finnair uusii laivastoaan
« Vastaus #8 : 03.02.2011, 17:30:24 »
Mitäs välii toi A350 alkaa finnairilla lentää ja milloin?

Pamppu

  • Aloittelija
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Finnair uusii laivastoaan
« Vastaus #9 : 03.02.2011, 17:53:33 »
Mitäs välii toi A350 alkaa finnairilla lentää ja milloin?

Airbussin tavoitteena on lentää ensilento 2012 puolivälissä ja tällöin ensimmät koneet luovutettaisiin 2013 aikana ensimmäisille tilaajille (Singapore Airlines).
Eli Finnair taitaa saada koneensa joskus 2014-2016.