Äänestys

Pahinta talvessa?

Kylmyys
50 (36%)
Pimeys
39 (28.1%)
Lumi / Märkyys
7 (5%)
Ei mikään! (Talvi on kiva.)
32 (23%)
Joku muu. (Mikä?)
11 (7.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 135

Äänestys päättynyt: 20.12.2005, 12:44:02

Pahinta talvessa?

(Luettu 11227 kertaa)

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« : 20.12.2005, 12:44:02 »
Tuli mieleen tällainen kysymys, kun tuolla lumipyryssä aamulla eteenpäin rämmin.. Itse inhoan talvessa ehdottomasti eniten pirullista kylmyyttä.! Pimeys on tietysti ankeaa, mutta luo myös mukavan mahdollisuuden tunnelmointiin (kynttilät ym.) Lumeen minulla on erikoinen viha-rakkaus -suhde: se on kaunista, tuo valoa ja sitä on mukava katsella ikkunasta. Mutta.. hitonmoisessa likaisessa ja märässä lumessa käveleminen ja se, että lunta sataa ja se sulaa vaatteille kastellen ne, on sietämätöntä!

anicca

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #1 : 20.12.2005, 13:03:41 »
Talvi on kiva! Silloin kun on kunnon talvi eli kylmä (ainakin muutama aste pakkasta, mutta mielellään enemmän) ja maassa kunnon kerros pakkaslunta. Mutta, mutta...Harvemmin sitä enää tullaista talvea saa kokea, Helsingissäkin talvi alkaa olla jo aika samanlainen kuin täällä Budapestissa eli pimeä (kun ei oo lunta) ja märkä. Eniten inhoan, kun täällä ei melkein koskaan oo lunta, mutta kostea, kylmä viima puree luihin ja ytimiin :evil: .
Silti vastasin, että talvi on kiva. Tykkään vuodenaikojen vaihtelusta!!
 következö buszon
Rajta leszek én is

renne

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #2 : 20.12.2005, 13:05:43 »
Talvi on oikeasti kiva! En minäkään toki pidä niistä syksyn muutamasta loskapäivästä, mutten laske niitä osaksi talvea..

Lumi on todella kaunista ja täällä Etelä-Suomessa on erittäin harvoin niin kylmä, ettei lämpimät vaatteet auttaisi. Ja talvella pääsee laskemaan! Mustavuorikin aukeaa tänään, pieniä iloja ennen joulun pyhiä ja kunnon rinteitä. :)

kookaburra

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/kookaburra82/albums/
    • Sähköposti
Pahinta talvessa?
« Vastaus #3 : 20.12.2005, 13:10:52 »
Pakkanen ottaa päähän! Ainakin kaikki mikä menee yli viidentoista asteen. Iho kuivuu korpuksi eikä mihinkään voi lähteä vuorautumatta kolmeen kerrokseen vaatteita (palelen taukoamatta lokakuusta maaliskuulle :lol: ) Silti, marraskuuta ehkä lukuunottamatta, en vaihtaisi kaunista neljää vuodenaikaamme mihinkään<3. Heti kun yksi alkaa kyllästyttää, tuleekin jo seuraava. Se hieman huolestuttaa, onko meillä kaikkia neljää enää tulevaisuudessa kun ilmasto lämpenee niin hurjaa vauhtia.
Kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät...

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #4 : 20.12.2005, 13:11:03 »
Kylmyys on kamalinta. Lumisade on yleensä kaunis ja tuo valoa synkkyyteen, tosin tuohan se liukkaudenkin.. Myös pimeydellä on puolensa, kuten Illusion kirjoitti. Sitä paitsi juuri nyt silmäni eivät kerta kaikkiaan kestä valoa. Äimistyin kun äitini toivoi ääneen auringonpaistetta jouluaatolle - eihän se nyt sovi kuvioon ollenkaan! Eihän tontut edes liiku päivänvalossa..

Neljä vuodenaikaa on periaatteessa kiva juttu, mutta käytännössä Helsingissä on niiden lisäksi, syksyn jälkeen ja taas ennen kevättä, pitkä samea vuodenaika, joka ei ole niin kiva. Lisäksi olen itse suuntautunut enemmän sulan maan harrastuksiin, siksi talvesta on välillä vaikea iloita.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

nti

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - karoliinavirta@hotmail.com
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #5 : 20.12.2005, 13:15:13 »
Vastasin myöskin kylmyys, eilen viimeksi kirjaimellisesti juoksin kaupasta toiseen ettei tarvi olla niin kauan ulkona :)  Pimeyskää ei ole kivaa, mutta kyllä kylmyys on kamalampaa. Kylmällä ilmalla on aina ankea olo, kun taas jos on pimeää, mutta edes + 2 niin voi olla ihan kiva kävellä talvisissa maisemissa ja miettiä maailman menoa  :wink:

TheFu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #6 : 20.12.2005, 13:27:03 »
Kaikista pahinta talvessa on se, että golf-kentät on jäässä ja lumen alla. Karmeat himarit iskee, kun näkee bägin kaapissa odottelemassa ensi kesää.  :(

Mutta ei se auta. Lähdettävä kai se on jonnekkin pelailemaan, missä kentät on sulat ja ruoho aina vihreätä (tai ainakin melkein)

Tume

• Reissaaja
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #7 : 20.12.2005, 13:29:45 »
Kylmyys ei minua haittaa, mutta se ainainen pimeys alkaa käymään välillä mielenterveyden päälle.

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
..
« Vastaus #8 : 20.12.2005, 14:47:06 »
Kylmyys ja pimeys ovat ne pahimmat. Helsingissä ei ole toistaiseksi oikein ollut kunnolla lunta, joten pimeys vielä korostuu. En tykkää palella, ei mitkään vaatteet oikein auta. Ainakaan intin vaatteet, prkl.   :x

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #9 : 20.12.2005, 15:03:50 »
Mä en kyllä pahemmin välitä talvesta, kylmyys ja monet muut asiat tympivät. Yhden talven skippasin kokonaan 8)  ja olin ilman ikäviä ihottumia, mutta taas ne ovat tulleet vaivakseni. Ensi talvena olen toivottavasti jossain kaukana jälleen. Täytyy kyllä myöntää, että nyt on aika kaunista ulkona, kohtuullisesti lunta ja huurteiset puut, mutta siitä huolimatta pidän enemmän kesäisemmästä ilmastosta.

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #10 : 20.12.2005, 15:04:01 »
Kylmyys ja pimeys. Pimeässä tuntuu vieläkin kylmemmältä kuin mittarin mukaan on  :( .
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

Sal Paradise

• Vieras
Pahinta talvessa?
« Vastaus #11 : 20.12.2005, 15:45:47 »
CMX- Vanha Talvitie

talvi tulee taas
sytyttää taivaanvalot
kietoo käärinliinaansa
polttaa ihon kylmyydellään
hymyilee tuulin viisain

talvi joka on lempeämpi
kuin kesä konsanaan
talvi huokailee tarinaa
jolla ei ole enää kertojaa

menen nukkumaan ja toivon
etten enää koskaan herää
kevätpäivään raastavaan

muoto uinuu taas
pehmeissä vaatteissaan
ei tarvi odottaa
ottaa osaa kantaa kortta

Tämä puhuu minun puolestani. Talvi on minulle jotenkin henkistä aikaa, tulee mietittyä kaikkea paljon enemmän talvella. Kesällä sitten vain mennään eikä mietitä.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #12 : 20.12.2005, 16:01:51 »
Kylmyys ei ole mikään ongelma. Vaatteet ovat sitä varten. Jos maassa on lunta, ei pimeyskään haittaa. Pahinta talvessa ovat nollakelipäivät, kun kaunis lumipeite muuttuu tympeäksi loskaksi. :evil: Lokakuun lopusta huhtikuun alkuun saisi olla -10 ja paljon lunta. Helsingissä on juuri nyt pakkasen puolesta optimaalinen sää, mutta lunta saisi tulla jo kiireesti.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Heluna

• Tosireissaaja
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #13 : 20.12.2005, 17:09:25 »
Pahimpia asioita talvessa ovat synkkyys (lumettomuus + pimeys + luonnon uinuminen) ja se kun auto ei lähde käyntiin...

Kylmyyden kestää, parhaiten pysymällä sisätiloissa. :)

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #14 : 20.12.2005, 17:13:17 »
Kylmyydestä vielä selviää kunnon varustuksella, mutta tuosta pimeydestä selviämisen kanssa mulla on joka vuosi kamppailu...  :x
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

Viper S

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - paloasema@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - randomsuperstarr
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #15 : 20.12.2005, 17:21:09 »
Kylmyys on eniten perseestä. Sen takia joutuu käyttämään hankalia paksuja vaatteita jotka tekee ihmiset rumaksi ja etäämmäksi toisestaan. Mielelläni jättäisin ko. vuoden ajan pois muuttamalla muualle kunhan se vielä jossain vaiheessa sopisi elämän tilanteeseen.  Voin myöntää pelkääväni kylmää. Elämä on helpompaa kun saa käyttää lyhyitä housuja ja hameita, ihmisetkin näyttää paremmilta :lol:

Ei sillä että pimeys ois enempi jees, mutta sitä vastaan on helpompi taistella.
What is the feeling when you're driving away from people, and they recede on the plain till you see their specks dispersing?"
~Jack Kerouac

sylvia

• Aloittelija
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #16 : 20.12.2005, 18:10:29 »
Kylmyys todellakin. Olen kamala vilukissa ja tänäänkin meinasin jäätyä pystyyn, kun ulkona oli vaivaiset -9 astetta. Entäs sitten kun tulee -20 tai jopa -30. :shock: Kylmyys menee aina hirmu syvälle ja sitten palelee koko illan, vaikka joisi lämmintä ja kietoutuisi vällyihin ja ties mitä. Sen sijaan lumi ja pimeys ovat vain mukavaa vaihtelua ja muutenkin yleisesti ottaen tykkään talvesta ja vaihtuvista vuodenajoista. Tosin talvi on pikkuisen liian pitkä. Soisin kevään alkavan jo kunnolla maaliskuussa, kuten vähän etelämmässä.

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #17 : 20.12.2005, 18:50:48 »
Olisin vastannut märkyys, mutta kun se oli lumen kanssa samassa... ja lumi on ihanaa!!!! Vastasin joku muu edellä mainitusta syystä. Loskakelit ei miellytä.
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #18 : 20.12.2005, 18:51:56 »
Kylmyys ja pimeys vi****aa yli kaiken. Vaikka onhan näihin jo totuttu..
On talvessa se hyvä puoli että tulee kotona touhuttua enemmän kaikkea. Kesällä sitä on enemmän ulkona.

Piez

• Tosireissaaja
    • Profiili
Pahinta talvessa?
« Vastaus #19 : 20.12.2005, 19:20:32 »
Pidän talvesta. Kylmyys on joskus inhottavaa, mutta useasti pidän siitä. Talvenraikkaus ja rauhallisuus ovat tärkeitä minulle. Pimeys ei ole kivaa jos ei ole lunta, mutta lumen tullessa, ainakin kaupungissa valonmäärä lisääntyy kivasti.

Talvella on paikkansa kesällä on paikkansa. Pitkän talven jälkeen parasta on kevään lämpö 10C tuntuu luksukselta silloin jos on aurinko ylhäällä.  :)