Itäeuroopan kierros

(Luettu 1331 kertaa)

*Maria*

• Himoreissaaja
    • Profiili
Itäeuroopan kierros
« : 28.12.2005, 08:30:31 »
Niin, nyt tällainen innostaisi, joten kertokaahan kaikki hyvät vinkit majoituksesta, nähtävyyksistä jne..! Katselin tuossa D-vyöhykkeen interraillippua, hinta 195euroa. Kuinka edulliset junaliput itäeuroopassa on, kannattaako tuo kortti jos matkaa Puolasta Viroon ja sieltä sitten Suomeen? Luultavasti...

*Maria*

• Himoreissaaja
    • Profiili
Itäeuroopan kierros
« Vastaus #1 : 28.12.2005, 08:32:18 »
No oho  :oops: D-lipun maat lähtivätkin vähän väärään suuntaan, katsoin todella väärin :)

Mister X

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - carman1@mail.com
    • AOL Instant Messenger - Zub4d4
    • Profiili
    • http://jfic.atspace.com
    • Sähköposti
Itäeuroopan kierros
« Vastaus #2 : 28.12.2005, 16:13:46 »
Et tee mitään IR-kortilla jos matkaat Puolasta Baltian läpi Suomeen, sillä IR-kortti ei käy missään Baltian maassa!

Maahinen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Itäeuroopan kierros
« Vastaus #3 : 30.12.2005, 15:53:22 »
Itä-Euroopassa pääsee mielestäni paljon halvemmalla ilman IR-korttia. Itse olen matkustellut siellä junilla ja busseilla (ilman opiskelija-alennuksia, en tiedä saisiko siellä edes sellaisia), ja paljon halvemmaksi tuli näin. Riippuu tietty varmaan matkustaako joka päivä tosi pitkän matkan.

mikke.

• Himoreissaaja
    • Profiili
Itä-Eurooppa
« Vastaus #4 : 31.12.2005, 11:48:12 »
Tulin junalla reittiä Ljubljana-Zagreb-Budapest-Kosice-Krakova(linja-autolla)-Varsova-Kaunas

Liettua ja Slovenia ei taida kuulua siihen alueeseen josta olit kiinnostunut.

Itse en ostanut reilipassia ja pääsin takuuvarmasti halvemmalla, mutta iän vuoksi mun passi olisi ollut kalliimpi. Mikäli et liiku ristinrastin eestaas niin en usko että kannattaa hommata sitä passia ja kansainväliset liput ovat käsittääkseni jonkun verran kalliimmat.

Jos en ihan väärin muista niin liput Budapestista Kosiceen maksoi noin 11000 forintia (silloin n.250 forintia = 1 €) kahdelle eli 22 € per nenä siihen vielä lisäksi että matkustimme ilman paikkalippuja ja jouduimme ostamaan konduktööriltä paikkaliput (luojan kiitos eurot kelpasi) noin 9 € kahdelle. Epäilen että paikkaliput ovat halvempia asemalta ostettuna. Kaikki junat joissa on merkitty R aikatauluihin, oli se sitten pallossa tai neliössä jne. niin kannattaa tiedustella onko paikkaliput pakolliset, yleensä on.