Pallontallaajat.net

Faro, Portugal

(Luettu 3103 kertaa)

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Faro, Portugal
« : 03.01.2006, 09:41:26 »
Koitan tässä pohtia ensi kesän matkakohdetta. Eurooppaa kauemmas en ole lähdössä, mutta tekisi mieleni nähdä vähän erilaistakin elämää ja arkkitehtuuria kuin keski-Euroopassa. Sterling tarjoaa lentoja Faroon. Onko kokemuksia?

Sehän on Algarvessa josta minulle tulee heti mieleen kauheat turistirysät. Rannalla löhöily ja lihapullat Mantan kuppilassa ei kiinnosta vaan kauniit maisemat, arkkitehtuuri, nähtävyydet, shoppailu ja hyvä ruoka. Kuvia olen katsellut ja näyttää ihan kivalta, mutta matkaesitteet saa pahimmatkin rysät näyttämään auvoisilta rauhan tyyssijoilta. Jos joku Farossa käynyt tallaaja tietää kertoa kokemuksia niin olisin kiitollinen.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

zirmina

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - zirmina@hotmail.com
    • Profiili
Faro, Portugal
« Vastaus #1 : 03.01.2006, 21:09:46 »
kävin viime keväänä viikon verran algarvessa,ja silloin siellä oli todella hiljaista,mutta kesäsesonkina varmaan aikas täyttä.Faron näin vain ohiajamalla kun majoituin portimaossa ja siltä reissulta jäi ehdottomasti mieleen ne upeat rannikot,kun vedestä kohoaa suuria irrallaan olevia kallionpaloja.myös metsät olivat kauniita,eukalyptyksiä kuin australiassa ois ollut.jos käytössäsi on auto kannatan että käväisisit jossain pienemmässä rannikkokylässä,niiden arkkitehtuuri peittoaa turistibaarit miljoona-nolla.
euroopan halvoista lomakohteista kannatan ehdottomasti portugalia.ainoa mikä tosiaan saattaa laskea tunnelmaa on ne brittituristit,mutta niitä nyt on joka halpalentokohteessa.espanjan malagaan verratessa algarvessa on kyllä sitä jotain.
ai niin...siinä aivan faron ulkopuolella on suomen mittapuussa valtava ostoskeskus,jossa meikäläisellä ainakin meinasi lähteä mopo käsistä... :oops:
ack row to the left, a little to the side
Slightly out of the place
Look beyond the light, where you'd least expect
There's someone special

zztd

• Himoreissaaja
    • Profiili
Faro, Portugal
« Vastaus #2 : 04.01.2006, 21:44:57 »
Voi nenä. Algarve on turistirysä siinä missä Malaga tai Kreikan saaretkin. Jos siis haluaa löhölomaa, biletystä ja shoppailua niin anti mennä vaan. Rysälomailu on aliarvostettu lomailumuoto, kaikkien pitäisi muka harrastaa jotain seikkailumatkoja  :wink:

Mun suositus on että käyt kuitenkin joko länsirannikolla tai edes sisämaassa, pikkukylät ovat ihania kuten ihmisetkin. Ja siellä on oikeaa Portugalia eikä pelkkiä hotelleja. Vaikka "oikea" tarkoittaisikin muuta kuin portugalia puhumattomia ihmisiä ja uteliaita katseita niin silti myös paljon, paljon muuta.

Hieno maa se kaikkiaan on, ihana! Asuin Alentejossa puolisen vuotta ja Portugali ihmisineen vein sydämeni.

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Faro, Portugal
« Vastaus #3 : 05.01.2006, 10:04:51 »
Kiitos vinkeistä. Niille ajankohdille jolloin olisin päässyt lähtemään olikin lentojen hinnat jotain 139-179 + verot per suunta. Ei siis ollenkaan halpaa. Portugali kiinnostaa minua kovasti, mutta se saa vielä tältä vuodelta jäädä. Algarvessa voi olla kiva käydä, mutta olisi kyllä kiva jos sitten olisi aikaa katsella maata vähän laajemmaltikin, joten otan Portugalin kohteeksi sitten kun voin lomailla ulkomailla vähän pitempäänkin.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

Honkedonk

• Himoreissaaja
    • Profiili
Faro, Portugal
« Vastaus #4 : 26.04.2006, 09:04:42 »
Kysytään tässä topicissa, kun Algarve-aiheita on todella vähän.

Olen matkaamassa Portugaliin loppu kesäkuussa ja mietin mitä nähtävää (Etelä/Keski)Portugalissa olisi. Pääkaupunki Lissabon nyt lienee ilmiselvä valinta, mutta entäs Algarve? Olen nähnyt noita postikorttihenkisiä kuvia jylhistä vuorista jotka nousevat silkkisten beachien vieressä vedestä. Mikä olisi Algarvessa sellainen paikka joka olisi sopiva bongailupaikka noille kallioriutoille ja silti lähellä olisi semi-iso kaupunki, josta voisi löytyä jotain historiallisia nähtävyyksiäkin? Faro? Albufeira? Portomao?

Minua ei juurikaan kiinnosta biletys tai auringonotto, vaan historia ja mukava miljöö.

Teo

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - anttituomola@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.teonlogia.net/teo
Algarve
« Vastaus #5 : 26.04.2006, 09:22:16 »
Uusimmassa Mondo-lehdessä on lyhyehkö, mutta hyvä artikkeli, jossa listataan yhdeksän syytä mennä Algarveen - ja yksi syy olla menemättä. Voit käydä lukemassa jutun ilmaiseksi missä tahansa kirjakaupassa tahi isoissa kirjastoissa.
ttp://www.teonlogia.net/teo

Teo

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - anttituomola@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.teonlogia.net/teo
Algarve
« Vastaus #6 : 28.04.2006, 10:32:56 »
Mainittakoon vielä tarkennuksena edelliseen viestiini, että uusi Mondo ilmestyi tänään, joten nyt Algarve-jutun lukemiseksi täytyy mennä kirjastoon, ei kirjakauppaan.
ttp://www.teonlogia.net/teo

Honkedonk

• Himoreissaaja
    • Profiili
Faro, Portugal
« Vastaus #7 : 28.04.2006, 11:57:32 »
Juu, sain käsiini tuon tarkoittamasi Mondon. Kiitos vinkistä.

Sen perusteella olisin tällä tiedolla kallistumassa ainakin Taviraan (kaunis karamellikaupunki) ja joko Lagosiin (kauniit maisemat erit. Ponta-da-Piedade) tai Faroon (biletystä ja se luukirkko).

dua

• Himoreissaaja
    • Profiili
Faro, Portugal
« Vastaus #8 : 28.04.2006, 12:57:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Honkedonk"

Sen perusteella olisin tällä tiedolla kallistumassa ainakin Taviraan (kaunis karamellikaupunki) ja joko Lagosiin (kauniit maisemat erit. Ponta-da-Piedade) tai Faroon (biletystä ja se luukirkko).

Lagosissa on kyllä kaunista, mutta vastapainona sille on sitten ihan hirveää aurinkorantamenoa, valtavasti punakoita brittejä ja suomenkinkielisiä ruokalistoja. Biletystä sielläkin kai voi jossain määrin harrastaa, paljon oli baareja, joihin brittitytöt ja -pojat jakoivat lentolehtisiä. Ai niin, jotain positiivistakin: caipirinha oli ihanaa.

Oli kummallisin tunne ikinä päätyä reppureissulla aurinkorannalle, ja kolme päivää sitä kyllä riitti oikein hyvin..
"annettu on kaikki mitä onneen tarvitaan
kädet levällään sen kaiken eessä itketään"

Honkedonk

• Himoreissaaja
    • Profiili
Faro, Portugal
« Vastaus #9 : 28.04.2006, 13:08:08 »
Lainaus käyttäjältä: "dua"
Lagosissa on kyllä kaunista, mutta vastapainona sille on sitten ihan hirveää aurinkorantamenoa, valtavasti punakoita brittejä ja suomenkinkielisiä ruokalistoja.
Syvä uuh. Juuri tuota koetin vältellä. Mikäköhän olisi paras kaupunkikompromissi Algarvessa, jossa yhdistyisi kaupungin kauneus, jylhät rannikkokalliot beachien vieressä ja mahdollisimman minimaalinen määrä aurinkorantamenoa? Pitää myös huomioida, että onko tuolla hostellihenkistä majoitusta lainkaan, vai onko kaikki hotellit jotain pakettimatkoja varten rakennettuja isoja kerrostaloja?

En minäkään tuonne ole viikkotolkulla jäämässä. Visiona on kiertää Espanjan eteläosia ja hilpaista sieltä Algarven kautta Lissaboniin ja sieltä lennot kotiin.  Ehkä päivä tai kaksi per Algarven kaupunki joten nelisen yötä Algarvessa olisin.

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Faro, Portugal
« Vastaus #10 : 28.04.2006, 17:16:08 »
Siitä Portimaosta sellainen 10-15km on Praia Rocha alue jossa on hienot rannat ja beachilta kohoaan pystysuorat seinämät 10-20 m,paikoin enempikin.Todella vaikuttavan näköistä.Ranta alueen ulkopuolella maasto helppokulkuista,vähän tunturilapin tapaista,mukava tehda patikointiretkiä tms.Elokuussa näkyi olevan runsaasti surffailijoita,altantilta tulee riittävän korkea aallokko että näkyi laudalla surffailu onnistuvan.Korkean aallokon aikaan uimaan ei kyllä päässyt.Ranta on varsin pitkä PraiaRochalla,jotain 6-8 km.Mukavia poukamia jos haluaa omassa rauhassa oleilla.Bussilla helppo kierrellä etelärannikkoa,jonkinmoinen nähtävyys euroopan mantereen lounasin kolkka,en vaan muista nimeä.Ei siellä mitään tungosta elokuussa ollut,ihan kiva paikka  :D

kyna

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - karvapallo8@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Faro, Portugal
« Vastaus #11 : 28.04.2006, 18:24:56 »
Itse olen myös menossa Algarven alueelle. Farossa olis tarkotus olla reippaan viikon päästä 7.5. Siitä matka jatkuu Portimaoon ja kenties Lagosiin. En kauheasti tiedä kaupungeista, muutamia kuvia vain nähnyt. Mutta paras tapahan on itse mennä ottamaan selvää, mikä on hienoin alue. :P Minulla kun on tällä Portugalin reissulla kuukausi aikaa, niin ehtii enemmänkin nähdä ja kokea.

Lainaus käyttäjältä: "Matt"
Siitä Portimaosta sellainen 10-15km on Praia Rocha alue jossa on hienot rannat ja beachilta kohoaan pystysuorat seinämät 10-20 m,paikoin enempikin.

Pitääpä käydä vilkaisemassa. :)

Honkedonk

• Himoreissaaja
    • Profiili
Faro, Portugal
« Vastaus #12 : 30.04.2006, 10:02:54 »
Mites tuo hostellit tuolla Algarvessa(esim. Lagosissa ja Tavirassa)? Onko niitä edes riittävän hyvillä tonteilla ja mitäköhän spartalaisesta kahden hengen huoneesta joutuu tuolla pulittamaan?

Niin ja uskaltaako tuonne mennä kesäkuussa ilman huonevarausta?

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Faro, Portugal
« Vastaus #13 : 30.04.2006, 12:04:20 »
Olen kaynyt kaksi kertaa Algarvessa. Ekalla kerralla todella ihana reissu ja tokalla suhteellisen kauhea, tosin johtuneena omasta laiskuudestani.
Eli tosiaan kannattaa kiertaa ja menna. Minun lempipaikkoihin kuuluu ehdottomasti Sagres (aivan maan lansi-karjessa) eli Maailmanloppu. Silloin kun maapallo oli pannukakku, niin maailma loppui tahan pisteeseen! Jylha tunnelmallinen ja historiallisesti merkittava paikka. Sielta lahdettiin myos niille lukuisille purjehduksille ympari maailmaa, jossa Henrik Purjehtija oli se kova sana! Tutuskukaa kyseiseen hemmoon! Pienet kylat Algarven pohjoispuolella vuorilla ovat nakemisen arvoisia. Leppoisaa huoletonta menoa ja ehdottomasti vastapainoa aurinkorantojen hulinalle. En tieda onko ne Loulen markkinat viela hengissa, mutta siella oli ihan hauskaa ja halvalla kenkia ja vaatteita yms.
Rantaelamaa kannattaa ehdottomasti harrastaa muutama paiva, mutta ei liikaa, ettei kay niinku mulle, etta hermo meni niihin ylipainoisiin puolipukeisiin hollyviin britteihin ja ilosta itkin, kun Finskin koneeseen Farossa nousin ja suunta oli kohti kotia!!!
i]Sapere aude![/i]

slobo

• Aloittelija
    • Profiili
Faro, Portugal
« Vastaus #14 : 03.05.2006, 16:45:33 »
Mites tuo hostellit tuolla Algarvessa(esim. Lagosissa ja Tavirassa)? Onko niitä edes riittävän hyvillä tonteilla ja mitäköhän spartalaisesta kahden hengen huoneesta joutuu tuolla pulittamaan?

Itse myös menossa Faroon kesäkuussa, joten jos on tietoa juuri hyvistä hostelleista siellä, niin ottaisin mielelläni vastaan. Taitaa olla hostellit sielä aika kiven alla?

Fosse

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.world66.com/member/fosse
Faro, Portugal
« Vastaus #15 : 03.05.2006, 17:46:16 »

Lagosista voin lämpimästi suositella alla olevaa hotellia.Erinomainen
sijainti,Hyvät huoneet(meillä oma parveke),aamupala hintaan nähden loistava ja henkilökunta OK :D  :D  :D
http://www.hostelz.com/hotel/34733-Residencial-Cidade-Velha