Bangkok-Koh Samui yhdistelmämatka

(Luettu 39148 kertaa)

Petite

• Reissaaja
    • Profiili
« : 03.01.2006, 23:16:29 »
Olisiko kellään vinkkejä mikä olisi halvin/kätevin ratkaisu 3lle tytölle tehdä Bangkok-Koh Samui yhdistelmämatka. Mm. mistä kautta saa halvimmat lennot ja hotellit? ja mikä on hotellien yleinen hintataso per yö? pitäisikö varata kaikki kuljetukset(maan sisällä) etukäteen vai vasta paikanpäällä?

Suunnitelmissa olis lähteä elo-syyskuussa.  :D

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 03.01.2006, 23:40:17 »
Kätevin tapa on lento Bkk-Samui,väliä lentää vain Bangkok air
http://www.bangkokair.com/
Halvin taas junalla( http://www.railway.co.th/httpEng/farerate.html ) tai bussilla joko Chumpioniin tai SuratThaniin ja siitä lautalla,.Aikataulut ja hinnat löytyy vaikkapa Googlella.Elo-syyskuu on low season aikaa Samuilla joten majoitus löytyy helposti perillä.Hinta riippuu laadusta,halvimmillaan olen nähnyt elokuun lopussa 100Thb/vrk (New Hut bungalow Lamai Beach) tollainen keskiverto lienee 600-1000Thb/vrk sellaisissa joissa on ilmastointi ym normaali mukavuudet.

jani162

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 04.01.2006, 00:24:01 »
Mä suosittelisin ensin lento Bangkokkiin. Siitä yöjunalla Suratthaniin ( ottaa junasta sellaisen makuupaikkajutskan niin voi nukkua matkan ja on virkeänä perillä ) Ei tarvii huolehtia edes herätyksestä itse. Palvelu pelaa. Suratthanista lautalla Samuille ja lauttarannasta avolavalla eteenpäin mille rannalle haluaakin mennä. Chaweng ja Lamai ovat musta ainoat vaihtoehdot. Tottakai lento Bangkokista eteenpäin on nopein ja helpoin tie, mutta jos haluaa hiukan seikkailua on juna hyvä vaihtoehto. Samuilla on kyllä aika mielenkiintoinen lentokenttä. Kannattaa käydä tsekkaamassa vaikka ei lentäisikään.
Majoitusta löytyy kyllä helposti ja 500 - 600 Bathilla saa varmasti ilmastoidun siistin kämpän lämpimällä vedellä. En tiedä haluatteko jokaiselle oman huoneen. Jos ette, laskee hinta tietysti vielä tosta kun jaatte huoneen. Bungalovit olivat joulukuussa 250 - 400 bathia.

Petite

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.01.2006, 09:06:51 »
Kiitos tiedoista! matka bangkok-samui varattu toukokuuksi  :D

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 20.01.2006, 14:09:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Petite"
Kiitos tiedoista! matka bangkok-samui varattu toukokuuksi  :D

It's going to be hot & steamy:)
Better to burn out than fade away

katzz_

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 20.01.2006, 19:42:15 »
Mukava lukea että muillakin on aikomusta lähteä toukokuussa Thaimaaseen ja vielä ihan samoille kulmille minne mekin olemme menossa. Vähän tässä vain toi lämpötila ja sateiden määrä arveluttaa , että onko siellä kauheitakin rankkasateita ja kärventyyköhän sinne vallan. Pian selviää  :D

pelokas

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 21.01.2006, 16:17:49 »
Yleensä AINA kaikki on halvempaa "paikan päällä", mutta siinä on tietysti riskitekijöitä. Koh Samuilla 2-4 hengen bungalovit maksaa 5-25 euroo/yö paikanpäällä! Keleistä en välittäis. Sadekausi on myös "mielenkiintoinen".

Petite

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 30.01.2006, 10:50:43 »
Mitä itse olen kuullut niin ne sateet toukokuussa on lähinnä sellasia pikku kuuroja. tosin ilma voi olla aikalailla niinku saunassa, kosteeta ja tooosi lämmintä. vesikin yli 25 asteista   :D

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 30.01.2006, 11:28:54 »
Samuilla on loka-marraskuussa ns monsuuni kausi,voi tulla vettä kaksikin viikkoa jatkuvasti,samoin myrskyää.Muun ajan vuodesta on sitten "normaali"kelit.Ei Samuilla kuumuus tai kosteus kovin haittaa kun aina käy mereltä tuulenvire :D

Petite

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 30.01.2006, 13:13:23 »
noh sepä kiva kuulla  :)  kaikki ravintola/baari suositukset ym. matkavinkit kyseisestä paikasta ovat erit. tervetulleita!

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
jep jep
« Vastaus #10 : 01.02.2006, 04:34:53 »
Heinäkuussa heitteli semmosia tunnin mittaisia rankkoja kuuroja joka päivä .. aika tarkalleen klo 16:00 :)
Lämpöä oli siinä +30-40 astetta ja kosteusprosentti varmaan jotain 90+% :) .. eli just passeli :)

Samuilla kannattaa ehdottomasti vuokrata auto tai scootteri .. saa parhaiten saaresta kaiken irti.

xena

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 01.02.2006, 12:04:47 »
Juu Samuilla skootterin vuokra on todella halpa ja bensan hinta olematon! Kannattaa todellakin vuokrata! Pantiksi piti jättää passit tmv.

piatro1

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 01.02.2006, 12:23:44 »
Ei millää pahalla mut Samui on oikeesti aika väsyny TURISTI kohde...Papat huora kainalossa ja sitä rataa...
Mut hyvää matkaa kaikille...
..BreAK oN Through to tHe oTher sIDe...

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 01.02.2006, 13:43:00 »
Lainaus käyttäjältä: "piatro1"
Ei millää pahalla mut Samui on oikeesti aika väsyny TURISTI kohde...Papat huora kainalossa ja sitä rataa...

No kyl sieltä muutakin löytää jos viittii vaan vähän kierrellä, eikä jumitella koko aikaa Chaweng beachillä. Heinäkuussa ainakaan ei ollut turisteja mitenkään ihan älyttömästi.

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 01.02.2006, 14:26:30 »

Sitähän se jokapaikassa missä on naisia :?

dryad

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 01.02.2006, 16:25:52 »
Joo, pitää itekin sanoa että Samui oli mun mielestä myös liian turistikohde, Thaimaan Kanaria tms. Viihdyin siellä viime syyskuussa vaan 2 päivää vaikka olin varautunu noin viikon siellä viettämään...Tietysti riippuu mitä hakee reissultaan, mutta ite suosittelisin ehdottomasti viereisille Koh Phanganille ja Koh Taolle siirtymistä Samuin sijaan. Itse vietin 2 viikkoa Phanganin Hat Tienillä ja Hat Yuanilla, ainakin mun mielestä 100X parempi meininki kun Samuilla ja kauniimpaakin.

sixtus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #16 : 02.02.2006, 12:02:31 »
Lainaus käyttäjältä: "dryad"
Joo, pitää itekin sanoa että Samui oli mun mielestä myös liian turistikohde, Thaimaan Kanaria tms. Viihdyin siellä viime syyskuussa vaan 2 päivää vaikka olin varautunu noin viikon siellä viettämään...Tietysti riippuu mitä hakee reissultaan, mutta ite suosittelisin ehdottomasti viereisille Koh Phanganille ja Koh Taolle siirtymistä Samuin sijaan. Itse vietin 2 viikkoa Phanganin Hat Tienillä ja Hat Yuanilla, ainakin mun mielestä 100X parempi meininki kun Samuilla ja kauniimpaakin.

Täysin samaa mieltä. Turha jäädä Samuille pyörimään ku naapurilla on tarjota jotain paljon parempaa. Tosin suosittelen kyllä yhden päivän skootterirundia saaren ympäri!
Better to burn out than fade away

kirsil

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 02.02.2006, 13:07:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Matt"

Sitähän se jokapaikassa missä on naisia :?

??  :roll:

xena

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 03.02.2006, 22:51:41 »
Huhtikuussa kun kävin (2004), viihdyin kyllä hyvin Samuilla. Ei ollut liikaa turisteja, mutta Chaweng Beachilla ei kyllä tullutkaan kuin kävästyä pari kertaa. Asuimme Bo Phut Beachilla ja saatiin olla todella rauhassa, huoneet olivat ihan rannassa. Oli hauskaa eksyä skoottereiden kanssa viidakkoon. Phangan oli mielestäni aika tylsä paikka, jaksoin olla siellä kaksi päivää. Ihan hyvä paikka kyllä totaaliseen rentoutumiseen.

timosalonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #19 : 04.02.2006, 09:16:32 »
Päivän eka ja viimeinen lento on huomattavasti halvempi kuin muut.. oliko se nyt 2000batia+vero. Jos vähänkin lyhyempi(lue 2vko:a) loma suosittelen ehdottomasti lentoa, muussa tapauksessa käy myös juna-laiva.

Toukokuussa varmaan tulee taas käytyä jos ei kallistu phuketin puolelle. Ja kyllähän se Samui on turisti kohde, mutta hiljaistakin aivan varmasti löytyy jos niin haluat. Henkilökohtaisesti menen mielummin jo turistien kansoittamaan paikkaan lomalle koska se yleensä takaa monipuolisemman palvelutason, enemmän ajanvietto mahdollisuuksia ymsyms. Ja koska sinne baariinkin on niin paljon kivempi mennä kun siellä on muitakin ihmisiä :D Ihan niinkuin täällä koto suomessakin. Ja jos totta puhutaan niin jos joku kaveri ehdottaa et mennäänkö viikonloppuna jonnekin. Suuntana on todennäköisemmin jonkun kaupungin kuppila kuin eräjärven rannalla oleva sähkötön mökki. Ei sillä et siinä toisessa vaihtoehdossa olis jotain vikaa, mut ei vaan oo mun juttu.

Sekä phuketin että samuin lähistöllä on kyllä useita saaria joissa saat olla rauhassa mutta näillä paikoissa on yleensä se ongelma et sukelluksen ja luonnossa käyskentelyn lisäksi ei muuta tekemistä juuri löydy. Koh Tao, Raya yai yms kannattaa ehdottomasti käydä katsastamassa jo vedenalainen elämä kiinnostaa.

Samuin Cheweng beach on hyvä jo biletys kiinnostaa. Lamai beach ei oikein sytyttänyt missään mielessä, jotenkin jäi huonomaku paikasta en tiiä miks, mut itse biitsi oli kyllä hieno. ja onhan siellä useita rauhallisia biitsejä jossa ei edes hedelmämyyjät väijy joka viides minuutti :lol:    

Sadetta ei kannata pelätä. Vaikka vettä jostain syystä tulisikin joka päivä se yleensä sataa max tunnin ja yleensä tosiaan samaan aikaanpäivästä, muuten paistaa aurinko ja lämpöö tosiaan riittää :D  Viime vuonna toukokuussa kun olin kaks viikkoa todistin yhden 15 minuutin kuuron.