Mitä uutta olet oppinut?

(Luettu 7057 kertaa)

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Mitä uutta olet oppinut?
« : 05.01.2006, 12:58:04 »
Eli mitä on tänään tullut opittua? jaa tuoreet tietosi muille!

itselleni selvisi, että tagalog on yksi filippiinien tärkeimmistä kielistä ja USAn 6ksi puhuituin kieli!  8)
Krooninen euforia ¤ Ladurée

Relsamu

• Reissaaja
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #1 : 05.01.2006, 13:46:32 »
Opin kaksi uutta suomalaista sanaa, kyty ja nato (eli kyty =aviomiehen veli, nato = aviomiehen sisko). Tosin minulle vähän turha tieto, aviomiestä kun ei satu olemaan...  :P
hen you come to a fork in the road, take it. -Yogi Berra

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #2 : 05.01.2006, 14:21:42 »
Opin paljon lisää Tintti-sarjakuvista. Ainakin sen että Sinisen Lootuksen eri painoksissa lohikäärmeellä on eri määrä varpaita. Viimeinen 'Aakkostaide' (keskeneräiseksi jäänyt) ilmestyy nyt tammikuussa ekaa kertaa suomeksi. Hienoa!
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #3 : 05.01.2006, 17:37:07 »
Opein, oikeastaan kylläkin eilen, että vanhusta syötettäessä suuta ei saa koskaan pyyhiä lusikalla, kuten pienen lapsen....(olin katsomassa 96-vuotiasta isoäitiäni)
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

Suvih

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #4 : 05.01.2006, 18:43:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Lina"
Opein, oikeastaan kylläkin eilen, että vanhusta syötettäessä suuta ei saa koskaan pyyhiä lusikalla, kuten pienen lapsen....(olin katsomassa 96-vuotiasta isoäitiäni)

Miksei? Kyllä mä ainakin usein tein töissä niin ja ikuisuushan siinä menisi jos aina pyyhkisi paperilla niitä valuvia ruokia. Sen lisäksi puolet lautasen sisällöstä menisi ihan hukkaan. Olin siis vanhusten pitkäaikaisosastolla sairaalassa, voi olla että ne on siinä vaiheessa niin huonossa kunnossa ettei niitä kiinnosta.

Cheve

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #5 : 05.01.2006, 19:08:53 »
Minä opin, että servettivalikoima on useimmissa marketeissa aivan olemattoman pieni.  :shock:

nauru.

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #6 : 05.01.2006, 21:48:44 »
Etten oikeesti tarvitse salille ohjatulle tunnille mennessä kaveria. Vuosia jo yksin käynyt, tänään kaveri mukana. Mulla oli suhtautumisongelma.

Meen kaverin kanssa mieluummin kahville. Tai sitten ihan punttikselle, sitä vois kai kokeilla.
Let me show you the world in my eyes.

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #7 : 06.01.2006, 02:22:51 »
Sain tänään kuulla että olen kaunis..  :?:  :?:  .............
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

Puffy

• Tosireissaaja
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #8 : 06.01.2006, 08:48:42 »
Opin tänään ettei kannata lähteä juopottelemaan klo 5 aamulla.

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #9 : 06.01.2006, 12:58:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Suvih"

Miksei? Kyllä mä ainakin usein tein töissä niin ja ikuisuushan siinä menisi jos aina pyyhkisi paperilla niitä valuvia ruokia. Sen lisäksi puolet lautasen sisällöstä menisi ihan hukkaan. Olin siis vanhusten pitkäaikaisosastolla sairaalassa, voi olla että ne on siinä vaiheessa niin huonossa kunnossa ettei niitä kiinnosta.

Ei mulla ole asiasta sen enempää tietoa..näin minulle kerrottiin..tottakai näin varmasti tehdäänkin, ajan yms. säästämiseksi..pienet lusikalliset menevät alas paremmin kuin hirveällä hopulla ahdetut suuret lastit..
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

Suvih

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #10 : 06.01.2006, 13:07:34 »
pienet lusikalliset menevät alas paremmin kuin hirveällä hopulla ahdetut suuret lastit..

Jotkut tädit puklaa ne pienet lusikallisetkin aika tarkkaan ulos. Olin kyllä tuossa työssä hitain ikinä, se oli aika rankkaa kun ei ollut tottunut siihen ettei oikeasti ole juurikaan ylimääräistä aikaa yhdelle yksilölle vaan pitäisi vaan hoitaa homma ja mennä. Lisäksi olin aina varma että tapan ne mummot, niin järkyttävän tukkoisia ja limaisia ne usein oli.

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #11 : 06.01.2006, 14:43:16 »
Tänään opin sen että on helvetin mukava herätä tyttöystävän kanssa vapaapäivänä, ilman että kummankaan tarvitsee lähteä minnekään heti aamusta. Ei se tosin ihan uutta tietoa ollut    :?

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #12 : 06.01.2006, 15:59:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Suvih"

Ei mulla ole asiasta sen enempää tietoa..näin minulle kerrottiin..tottakai näin varmasti tehdäänkin, ajan yms. säästämiseksi..pienet lusikalliset menevät alas paremmin kuin hirveällä hopulla ahdetut suuret lastit..

Voisin kuvitella, että osasyy on ainakin se, että huulet voivat mennä rikki jos niitä liikaa hankaa ja vanhuksilla kaikenlaiset haavat paranee hitaammin. Toinen syy voisi olla juurikin se, että 96-vuotias isoäiti tuskin pitää siitä, että kohdellaan kuin pientä lasta.
ämä on minun totuuteni.

Anaya

• Tosireissaaja
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #13 : 06.01.2006, 18:18:38 »
opin tänään (oikeestaan tajusin) että ei kannata lukea kirjaa 24/7 :wink:
urvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen.

Suvih

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #14 : 06.01.2006, 22:03:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Pablo"
Toinen syy voisi olla juurikin se, että 96-vuotias isoäiti tuskin pitää siitä, että kohdellaan kuin pientä lasta.

Tuo se varmaan hyvin pitkälti on. Toinen asia mikä mulle ei koskaan oikein selvinnyt oli se kuinka paljon ne tädit tästä maailmasta ymmärsi. Tuntui tosi oudolta jutustella tädille joka ei pysty/halua puhua mitään. Pakollisten huomenien jälkeen tyydyin yleensä vaan lusikoimaan hiljaa, hoitsuilla oli tapana jutustella keskenään. Tollainen on henkisesti aika rankka työpaikka, vaikka kai siihenkin joskus tottuisi. Musta ei vaan ollut siihen, en ihan heti menisi takaisin.

kempi

• Aloittelija
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #15 : 07.01.2006, 10:04:50 »
opin taas miks unirytmi rokkaa. ihan poikki, ja kello kai 10 aamulla.

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #16 : 07.01.2006, 14:55:23 »
Opin että Helsingin Tuomiokirkko rakennettiin 1830-52, ja että Uspenskin Katedraalin suunnittelija halusi sijoittaa kirkon mahdollisimman lähelle merta. Sen takia se rakennettiin katajanokalle, vaikka alue oli siihen aikaan pelkkä hökkelikylä.
a merien yllä savuavat sydämet!

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #17 : 07.01.2006, 14:58:27 »
On muuten tosi rankkaa katsoa kun äitini joutuu nykyään syöttämään omaa äitiään. Niin sitä osat vaihtuu 50 vuodessa.  :(  

Vaikka mummoni ei ymmärrä tästä maailmasta enää mitään on kiva, että hänelle yhä juotetaan vanhainkodissa kahvia ja synttäreillä (täytti 90 vuotta) kakkua. Kahvi oli/on mummon suurinta herkkua.  :)
a merien yllä savuavat sydämet!

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #18 : 07.01.2006, 16:08:26 »
Sain tietää, että luistelun hallitseva juniori Sveitsin mestari on suomalainen :lol:

Tänä vuonna hän kilpailee ekaa kertaa senioreissa ja katotaan miten siellä sijoittuu tai saammeko jopa kansainvälisiin kisoihin uuden edustajan. Sveitsiähän hän ei saisi edustaa kansainvälisissä kisoissa, vaan Suomea :!:

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Mitä uutta olet oppinut?
« Vastaus #19 : 07.01.2006, 17:26:36 »
opin, että fazerin uusi tumma minttusuklaa (jota saa pieninä karlfazer-patukoina hyvin varustetuista ruokakaupoista) on todella hyvää.  :D
Krooninen euforia ¤ Ladurée