Pallontallaajat.net

Kirjaudu sisään
Rekisteröidy

Napoli

(Luettu 21588 kertaa)

Saturnus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Luxor-info.net
Vs: Napoli
« Vastaus #120 : 04.04.2012, 19:14:18 »
No niin, Napoli onnellisesti päällisin puolin koluttu, sen minkä vähän viidessä päivässä ehtii. Yksi päivä meni hukkaan sen lakon vuoksi. Muutenkin oli hieman sekoilua matkassa, minkä vuoksi alkuperäisistä suunnitelmista jäi muutamia juttuja pois mutta pääseehän tuonne uudestaan. Oli tässäkin ketjussa jonkun verran sitä negatiivisempaa mielipidettä, mutta itse olin jo ennen matkaa sitä mieltä että tulen ihastumaan Napoliin. Ja en pettynyt, hieno kaupunki, upeita ihmisiä. Taksikuskit vähän aiheuttivat päänvaivaa, ei muuta. Nähtävyyksistä tuli koluttua Vesuvius, Pompeiji, Herculaneum, Procida, Napoli Sotterranea, parit linnat, lukuisia kirkkoja ja sen sellaista. Pitserioita oli listalla mutta matkaseura ehkä väärä, joten jäi osa listallani olleista käymättä, ikävä kyllä.

Ihan paras pitsa (mozzarella di bufala/kirsikkatomaatti) oli Antica Pizzeria Port'Albassa, omistaja (?) mielettömän mukava. Seuraavaksi paras oli Il Pizzaiolo del Presidentessa, palvelu myös mahtavaa. Käymistäni Sorbillo oli pettymys, tosin tehdäkseen kunnon vertailua olisi kaikissa paikoissa varmaan pitänyt ottaa sama pitsa. Kaikissa pitsapaikoissa aterioidemme aikaan oli hiljaista eli vältettiin ruuhkaisempia aikoja, lapsen kanssa kun matkustaa niin ei voi jättää syömistä kovin myöhäiseen. Kun pizzeriat arkisin aukeaa siinä 18.30-19 aikaan niin moni paikka on ihan tyhjä. Gino Sorbillossa oli pe+la huikeat jonot, mutta esim. maanantaina 19.30 ohi kulkiessa oli tyhjiä pöytiäkin. Lounasaikaan myös melko hiljaista niissä paikoissa jotka auki, mielestäni kaikki eivät olleet tai sitten katselin väärin.

Kämppää on myös suositeltava tähän, edullinen ja loistava sijainti, ei kuulu meteliä kadulta. http://www.suitemiseriaenobilta.it/appartamento.htm - asunto on historiallisella alueella ja siitä on mielettömän näppärä sujahtaa ostoksille ja pitsalle lähiympäristöön. Montesanton ja Danten metroasemat lähellä. Katua alaspäin löytyy ruokakauppa.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #121 : 05.04.2012, 20:14:03 »
Hyvä, että pääsitte lähtemään! Ja aika tehokkaasti olette ajan käyttäneet. Meille kun ihmeteltiin miten ehdittiin niin paljon, ja te olitte vielä päivän vähemmän! Procida me missattiin, kun myöhästyttiin laivasta (juna jätti tulematta).
Hyvälle näyttää tuo kämppä. En löytänyt mitään hintatietoja siitä, saiko vain pyytämällä? Tulee itse usein skipattua ne, jotka ei anna hintatietoja sivuilla. Ties vaikka käytäs vielä joskus (mutta kesemmällä), kun jäi muutakin kuin Procida näkemättä.

Saitteko jotain korvausta missatusta päivästä lentoyhtiöltä?

Saturnus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Luxor-info.net
« Vastaus #122 : 09.04.2012, 21:04:32 »
En ole vielä tehnyt valitusta lennoista, mutta teen kyllä. Heidän asiakaspalvelunsa oli täysin tukossa koko sen illan ja yön - ja saksalainen numerohan on vain auki 24 h. En päässyt läpi ollenkaan ja puhelinlaskuakin kertyi koska odotusaikakin oli maksullinen. Luovutin sitten kyllä kun löysin uutisen, jossa kerrottiin asiakaspalvelun olevan täysin jumissa. Kun pääsin aamulla "suomalaiseen" numeroon läpi (heti) sen avauduttua niin olisimme saaneet samalle päivälle vielä lennot kuin mitä olivat alunperinkin! No, tosin siinä vaiheessa meidän olisi pitänyt olla jo matkalla lentokentälle kun ei sattumoisin asuta Helsingissä. En kyllä odota mitään korvauksia, eikö näihin aika nihkeästi suhtauduta? No, sitten sen näkee.

Tuo asunto maksoi 69 euroa yöltä, sitä ei ole missään tuolla nettisivuilla kerrottu.

Varmaan tulee toisenkin kerran Napoliin eksyttyä, mutta sen verran oli turisteja jo nytkin että jätän omasta puolestani ruuhkakuukaudet suosiolla väliin.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #123 : 10.04.2012, 15:04:31 »

Tuo asunto maksoi 69 euroa yöltä, sitä ei ole missään tuolla nettisivuilla kerrottu.

Varmaan tulee toisenkin kerran Napoliin eksyttyä, mutta sen verran oli turisteja jo nytkin että jätän omasta puolestani ruuhkakuukaudet suosiolla väliin.
No toivotaan että korvaavat jotain. Mutta minkäs teet, jos eivät.
Olipa edullinen asunto sijaintiin ja asunnon ulkonäköön nähden. Pitää tosiaan pitää jemmassa.
Meidän tuli ne pahimmat turistirysät jo kierrettyä, joten jos menisin uudelleen, voisi mennä kesällä (tai ainakin kesemmällä), koska säät kyllä vähän pilasivat meidän lomaa, vaikkei tuon huonommat olleet. Esim. myrskytuulella ei huvittanut mennä mihinkään laivalla jne. Ja tulihan tuolla aika tavalla paleltuakin.. Itse en niin häiriinny muista turisteista muuten, mutta kieltämättä Pompeij ja Herculaneum oli kiva käydä ilman ryysistä, ja sai parempia kuvia, kun ei koko ajan ollut joku edessä.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #124 : 10.04.2012, 15:19:08 »
Jos menee kesällä ja haluaa käydä laivalla Caprilla tai vastaavaa, niin ei tarvitse olla yksin. Paitsi yhtenä viikonloppuna on Napolissakin rauhallista, elokuun puolivälin kirkkopyhänä. Kaupunki on silloin aavemaisen tyhjä.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #125 : 10.04.2012, 21:28:01 »
Jos menee kesällä ja haluaa käydä laivalla Caprilla tai vastaavaa, niin ei tarvitse olla yksin. Paitsi yhtenä viikonloppuna on Napolissakin rauhallista, elokuun puolivälin kirkkopyhänä. Kaupunki on silloin aavemaisen tyhjä.
Tuo Procida jäi kaivelemaan, Capri ei niinkään. Melkein kaikki matkamme olemme tehneet heinäkuussa, joten turisteja on ollut joka paikassa. Minua se haittaa vähemmän kuin huono sää. Mikä sitten ketäkin harmittaa. Ja toislle minun rakastamani +30c tai enemmän on huono sää ;)

UsvaAuer

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #126 : 20.05.2012, 01:22:38 »
Täälläkin on tullut käytyä Napolissa - tosin hieman huonommalla tuurilla. Oma vierailuni jäi kahteen vaivaiseen yöhön; jo ensimmäisenä iltana varasin lennon seuraavaan kohteeseen.

Jo kolutessani hotelleja tajusin, etten tulisi viipymään kaupungissa pitkään. Ei löytynyt omanlaista paikkaa, missä olisi voinut vapaasti lorvia päivästä toiseen. Nytkin monessa paikassa alettiin ensimmäisenä plarata varauskirjaa tai kyselemään passia sisäänastuessa. Italialainen käytäntö, passin tarkastus, mihin en ole koskaan törmännyt missään muussa maassa. Harhaista kansaa.

Napoli ei vastannut ollenkaan oletuksiani, vaikka tulin Palermosta, Napolin "sisarkaupungista". Napolin vanhakaupunki oli mielestäni synkkä, barcelonamainen, ei iloisen rähjäinen niin kuin Palermossa. Napolista puuttui tilan tuntu ja siellä oli oudot liikennejärjestelyt. Tosin näistä järjestelyistä johtuen valtava rantapromenadi oli täysin jalankulkijoiden hallussa. Aivan upea paikka, parasta kaupungissa. Napolin aukioista kaksi suurinta on tällä hetkellä rakennustyömaita.

Vähän liian hätäisesti tuli lähdettyä, mutta en jaksanut alkaa etsimään toista hotellia. Olin muuten tässä ketjussa mainitussa Europeassa, ihan sattumalta. Paikalliset minut sinne opastivat. Hotellin henkilökunta oli ihana, vastaanottavainen, ja sijainti mainio. Ovien kolinaan toisin sielläkin sai herätä niin kuin suunnilleen kaikissa italialaisissa kivikäytäväisissä hotelleissa.

Muoks. Olin Napolissa toukokuun alussa ja minusta siellä ei ollut silmään pistävän paljon turisteja.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2012, 01:25:24 kirjoittanut UsvaAuer »

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #127 : 20.05.2012, 18:32:50 »
Ymmärsinköhän nyt jotain väärin.. Meiltä ainakin kysytty passia joka hotellissa ulkomailla, ihan ympäri Eurooppaa, maassa kuin maassa. Ei sillä, että se minua mitenkään haittaisikaan, samapa tuo.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Musta turisti.
    • Profiili
« Vastaus #128 : 20.05.2012, 22:39:38 »
Täälläkin on tullut käytyä Napolissa - tosin hieman huonommalla tuurilla. Oma vierailuni jäi kahteen vaivaiseen yöhön; jo ensimmäisenä iltana varasin lennon seuraavaan kohteeseen.

Kukin tyylillään... mutta. Olen pitänyt sinua yhtenä foorumin kokeneimmista reissajista, ja siihen nähden suorastaan ällistyttää nuo syyt, joiden vuoksi Napolin jätit. Eli aika puhtaasti fiilispohjalla tunnut etenevän.  ::)

Minä olen jo matkalla kohti Napolia, joskin myös montaa muutakin paikkaa. Tällä kertaa jäänee aikataulusyistä yhteen päivään, mutta kaupunki onkin jo kovin tuttu, eli ei haittaa.

Epitsu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #129 : 27.05.2012, 20:05:40 »
Heips!
Luuletteko, että olisi hullua lähteä Napoliin elokuun lopulla? (Kuumuus, ihmismäärät?) Tahdon jonnekin Eurooppaan ainokaisen lomani aikana, ja Napolin seutu on alkanut kiinnostaa. Kaupungista nyt olen lukenut kaikenlaista täälläkin, mutta eniten kiinnostaa se, että Pompeiji, Capri ja Vesuvius. Entä mitä mieltä olette Sorrentosta? Turistipaikka vai mieluummin sinne kuin Napoliin kenties? 
Olisi kauheata jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis. -Nuuskamuikkunen

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #130 : 27.05.2012, 20:17:33 »
Heips!
Luuletteko, että olisi hullua lähteä Napoliin elokuun lopulla? (Kuumuus, ihmismäärät?) Tahdon jonnekin Eurooppaan ainokaisen lomani aikana, ja Napolin seutu on alkanut kiinnostaa. Kaupungista nyt olen lukenut kaikenlaista täälläkin, mutta eniten kiinnostaa se, että Pompeiji, Capri ja Vesuvius. Entä mitä mieltä olette Sorrentosta? Turistipaikka vai mieluummin sinne kuin Napoliin kenties? 
Roomalainen kirjekaverini sanoi kun me suunniitelimme lähtöämme, että loppukesästä kaupunki haisee. Me olimme keväällä, joten ei ole omaa kokemusta, mutta näin ainakin hän ja pari muuta paikallista sanoivat. Kuumuus taas on makuasia. Kun minä nautin vielä +40c (muttei mielellään sen yli), niin toinen valittaa +24c (kuten täällä nyt jotkut).
Me tykättiin Sorrentosta, mutta tästä kun täällä puhuttiin, niin kovasti tuli niitäkin kommentteja, joissa syytettiin paikkaa liian turistirysäksi. Meidän silmiin turistipaikasta kertoivat vain muutamat matkamuistokaupat. Napolissa oli meidän silmin kaksi eri puolta. Toinen puoli (aseman ja kansallismuseon välimaasto) oli meidän mielestä sellainen ,missä en olisi iltojani halunnut viettää (itse kun tykätään liikkua iltaisinkin ulkona), mutta "hallinnollinen keskusta" oli paljon mukavampaa seutua.
Jos Pompeij kiinnostaa, ei parane unohtaa Herculaneumia! Itse tykättiin myös Paestumista paljon, mutta nämähän on niitä makuasioita.

Epitsu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #131 : 28.05.2012, 18:08:59 »
Kiitoksia Matkailu-addiktille vastauksesta ja vinkeistä! Pitänee vielä mietiskellä, ja muiltakin kaipailen kommentteja.. :)
Olisi kauheata jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis. -Nuuskamuikkunen

wysig

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #132 : 26.03.2013, 17:26:33 »
Päivitystä tähän ketjuun:
Juna circumvesuviana, joka kulkee Napoli-Sorrento:
http://www.vesuviana.it
Junalipun hinta esim Napoli-Pompeii Scavi 2,8e eli 5,6e edestakaisin.

Bussien hintoja:
Sorrento - Napolin kenttä 20e
Napolin kenttä-keskusta 3e

Laiva:
Napoli-Sorrento vajaat 13e (12,6?)

Kaikkiin edellä mainittuihin, Pompeii sisäänpääsylippu mukaan lukien, käy vain käteinen. Pompeiin yhdistäminen Herculaneumiin (Ercolano Scavi) kannattaa ottaa 5 kohteen lippu, säästyy pari euroa jo käy noissa kahdessa.

Luulen, että kaikki Napolin pizzeriat, jotka ovat Pizza Vera Napoletana, niin ovat vähintäänkin kohtuu hyviä. Sitten on vain kysymys viikonpäivästä ja kellonajasta, onko ruuhkaa jne.
Muuten kaikki tiedot ketjussa ovat suunnilleen oikein. Roskaröykkiöt on siivottu pääasiallisesti pois.

Italiassa tosiaan haisee loppukesästä, esim Venetsiassa se johtuu viemäripäästöistä eli p..ka mätänee lämpimässä.

encore1

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #133 : 21.05.2013, 21:08:05 »
Hei!
Olen menossa Napoliin torstaina 23.5. Mietin tässä mitkä ovat Napolin parhaat rannat ja rantakadut? Kiinnostaisi myös tietää kauniita luontopaikkoja, puistoja ja hienoja näkymiä?

Kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan, kiitos =)
Vinkkaa, jos oot matkalla samassa kohteessa ;)