Mitäpä näihin enää lisäämään, hyvät matkavinkit olette antaneet hanna71:lle. Olen käynyt Ragusassa ja pidin siitä kovasti, myös Modica on kiva, pienempi kaupunki, jossa tehdään maailman parasta suklaata (ainakin paikallisten patrioottien mielestä, ja hyvää se kyllä olikin.) Mutta en sanoisi, että arkeologiselta kannalta kaupungeista löytyisi mitään kovin erityistä, en ainakaan muista. Agricenton temppelilaakso on varmasti oikeampi paikka käyttää aikansa.
Olen suunnittelemassa nyt neljättä Sisilian matkaa, noin kolme viikkoa on taas tarkoitus olla. Egadi-saaret ovat listalla, koska niillä en ole vielä käynyt. Trapanissa, lähialueilla ja Egadi-saarilla voisi mennä noin viikko. Myös Mazara del Vallo kiinnostaa sen afrikkalaisleimaisuuden vuoksi. Mutta kauanko siellä kannattaisi olla? Riittääkö päiväreissu, vai pääseekö kaupunkiin eri tavalla käsiksi, jos yöpyykin muutaman yön? Ja jos sitten viimein tällä kertaa pääsisi sille Etnalle.. Otan mielelläni vinkkejä ja suosituksia vastaan. Suurimmat Sisilian kohteet olen nähnyt, mutta matkaseuralaiselleni reissu saarelle on ensimmäinen.