marokon agadir

(Luettu 6991 kertaa)

hannes53

• Aloittelija
    • Profiili
marokon agadir
« : 15.01.2006, 17:29:51 »
heipataralaa vain kaikille!!!! oliskohan ketään käynny marokon agadirissä hotellissa riu tikitas dunas...kaikki asiallinen info olis paikallaa ko.paikasta ja maasta nyt kuitenkin...kiitoksia vastauksista...hannes +  perhe

pöödi

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: marokon agadir
« Vastaus #1 : 31.05.2008, 23:18:42 »
No tästä nyt sinulle henkilökohtaisesti tuskin on enää apua, mutta jos jotain muutakin kiinnostaa.

Itse olin viikon lomalla Agadirissa, Dikita Dunasissa en majoittunut, mutta siellä kävin Finnmatkojen opasta tapaamassa. Hyvin hienon näköinen ja iso hotelli, portit ja ovivartijat ja kaikki :)

ja yksi hauska muisto, kun paikallisille miehille huijattiin asuvamme siinä hotellissa. Kun saattelun aika tuli, niin oli myönnettävä huijauksensa. Loukkaantuivat raukat :)

Itse Agadir oli aika nopeasti nähty, kaupungissa sijaitsevalla soukilla suosittelen kuitenkin käyntiä. Sen sijaan ehdottomasti käymisen arvoinen on lähellä sijaitseva rantapaikka, "hippikylä" Taghazout, joka rennon ilmapiirinsä ja ihmisten avulla valloitti heti. Ja siellä kannattaa kokeilla surffausta!

Samoin Taghazoutista hieman Agadiriin päin sijaitseva Banana village kannattaa käydä katsastamassa. Olisikohan ollut keskiviikkopäivä, kun siellä on paikallinen "kirpputori", jossa myytiin kaikenlaista pientä tavaraa rihkamasta hedelmiin ja pähkinöihin. Voi sitä tunnelmaa... Ja sieltä, kun kävelee rantaa pitkin, niin tulee kalliolle, josta kannattaa ihailla auringonlaskua.. siellä myös on erikoinen kallionhalkeama, eräänlainen aukko, josta aallot pärskäyttävät merivettä päälle. Jokin legendakin siihen liittyi.

Mutta ennenkaikkea, jos paikallisten elämää haluaa nähdä, niin kannattaa kulkea kauemmas Agadirista pikkukyliin. Ja käyttää paikallisliikennettä taksien sijaan. Se on halpaa ja samalla saa erilaista näkökulmaa matkaansa. Matka Agadirista Taghazoutiin mm. maksoi euroissa n.50snt.

pöödi

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: marokon agadir
« Vastaus #2 : 23.02.2009, 18:41:36 »
ja niin mukava paikka tuo ennenkin mainitsemani Taghazout on, että sinne suuntasin tämän kuun alussa muutamaksi viikoksi. ja olisin kyllä kauemminkin taas viihtynyt. ehkä sinne menen kun taas rahaa löytyy ja sopiva vapaa koko aikataulussa!