Kirjoittaja Aihe: Hostellit N.Y  (Luettu 48859 kertaa)

paliasjalaka

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Hostellit N.Y
« Vastaus #140 : Toukokuu 30, 2009, 17:29:16 »
http://gonyc.about.com/cs/airlinesairports/a/getto_jfk.htm
eli siis 45 taalaa taksi. Eihän se mahdottoman kallista ole, riippuu, mihin vertaa.

Kannattaa huomioida, että tähän tulee lisäksi vielä tiemaksut+tipit.

Okeeei.. Eli millanenhan summa olis kyseessä suurin piirtein? Tai kuinka paljo tiemaksut+tippi nostaa hintaa? Huah. Uskaltaako sillä metrollakaan sitte oikein lähteä.

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #141 : Toukokuu 30, 2009, 20:34:35 »
Tässä on taulukko silta- ja tunnelimaksuista http://www.mta.info/bandt/traffic/btmain.htm Todennäköisesti saavut Manhattanille Queens Midtown Tunnelia (5,50$) pitkin. Tippi on 15-20%.

Mitä metroon tulee, niin kannattaa sitäkin harkita. Viime Nykin reissulla koneeni oli Jfk:lla puoli ysin aikaan illalla. Maahantulomuodollisuuksissa meni tunnin verran, joten pääsin lähtemään kentältä puoli kymmenen hujakoilla. Minä en ainakaan missään vaiheessa metromatkaa tuntenut oloani turvattomaksi, vaikka olinkin liikkeellä yksin (ja olen nainen). Kyllä lentokentältä kuitenkin sen verran porukkaa oli Manhattanille menossa.

paliasjalaka

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #142 : Toukokuu 30, 2009, 20:38:30 »
Tässä on taulukko silta- ja tunnelimaksuista http://www.mta.info/bandt/traffic/btmain.htm Todennäköisesti saavut Manhattanille Queens Midtown Tunnelia (5,50$) pitkin. Tippi on 15-20%.

Mitä metroon tulee, niin kannattaa sitäkin harkita. Viime Nykin reissulla koneeni oli Jfk:lla puoli ysin aikaan illalla. Maahantulomuodollisuuksissa meni tunnin verran, joten pääsin lähtemään kentältä puoli kymmenen hujakoilla. Minä en ainakaan missään vaiheessa metromatkaa tuntenut oloani turvattomaksi, vaikka olinkin liikkeellä yksin (ja olen nainen). Kyllä lentokentältä kuitenkin sen verran porukkaa oli Manhattanille menossa.

Okei. No kattoopa sen tilanteen sitte paikan päällä! Kiitosta :>

san-nii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #143 : Kesäkuu 18, 2009, 09:02:12 »
Suosittelen lämpimästä East Village Bed&Coffee -hostellia/majataloa.. East Villagessa Avenue C:llä blockin päässä Tompkins Square Parkista. Kohtuuhintainen ja erittäin kodikas/rauhallinen mesta ja todella persoonallinen tila tolppien varassa seisovine huoneineen..Ilmainen netti, polkupyörien lainaus yms..Seuraavalla Nykin reissulla palaan ehdottomasti tähän paikkaan. Enemmänkin tuntuu kuin majailisi New Yorkiläisen kotona kuin hostelissa (mikä itse asiassa on totta).

Varattiin majoitus tuosta Bugsyn suosittelemasta paikasta. Matka on vasta kesäkuussa, mutta kesäkuun alussa ei ollut enää montaa huonetta vapaana. Vaikuttaa kivalta ja persoonalliselta paikalta. Sijoittunut Tripadvisorin vertailussa sijalle 1 / 45 http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d122017-Reviews-East_Village_Bed_and_Coffee-New_York_City_New_York.html

Varoituksen sana tästä paikasta! Oltiin täällä juuri 10 yötä (palattiin 5 vuorokautta sitten) ja ainakin meidän huoneessamme oli luteita. Olen nyt ihan täynnä lutikan puremia... Kirjoittelin asiasta tarkemmin tuonne ludeketjuun.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2009, 09:21:34 kirjoittanut san-nii »

kaurahiutale

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #144 : Kesäkuu 18, 2009, 11:06:21 »
Suosittelen lämpimästä East Village Bed&Coffee -hostellia/majataloa.. East Villagessa Avenue C:llä blockin päässä Tompkins Square Parkista. Kohtuuhintainen ja erittäin kodikas/rauhallinen mesta ja todella persoonallinen tila tolppien varassa seisovine huoneineen..Ilmainen netti, polkupyörien lainaus yms..Seuraavalla Nykin reissulla palaan ehdottomasti tähän paikkaan. Enemmänkin tuntuu kuin majailisi New Yorkiläisen kotona kuin hostelissa (mikä itse asiassa on totta).

Varattiin majoitus tuosta Bugsyn suosittelemasta paikasta. Matka on vasta kesäkuussa, mutta kesäkuun alussa ei ollut enää montaa huonetta vapaana.
Vaikuttaa kivalta ja persoonalliselta paikalta. Sijoittunut Tripadvisorin vertailussa sijalle 1 / 45 http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d122017-Reviews-East_Village_Bed_and_Coffee-New_York_City_New_York.html

Varoituksen sana tästä paikasta! Oltiin täällä juuri 10 yötä (palattiin 5 vuorokautta sitten) ja ainakin meidän huoneessamme oli luteita. Olen nyt ihan täynnä lutikan puremia... Kirjoittelin asiasta tarkemmin tuonne ludeketjuun.

Käythän itsekin kirjoittamassa tuonne Tripadvisoriin kokemuksesi, niin osaavat muutkin matkailijat varautua! :)

Satua

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #145 : Kesäkuu 19, 2009, 09:40:32 »
Hei vaan, osaisko joku neuvoa helpoimman/halvimman tavan mennä JFK:ltä Broadway Hotel n Hosteliin? Lento on vähän ennen 21 perillä kentällä, onko turvallista lähteä siitä esim. metrolla ettimään kyseistä yöpaikkaa ottaen huomioon, että kentällä menee varmaan joku aika ku ootellaan laukkuja ruumasta jne.?

Itse olin justiinsa pari viikkoa sitten Nykissä ja olin JFK:ltä vapaa jotain kymmenen jälkeen illalla ja AirTrain plus A-metro oli ihan toimiva systeemi mennä hostellille, joka sijaitsi West 95th Streetillä (tosin metro ei pysähtynyt siinä, mutta se nyt oli omaa tyhmyyttä ja poistuin metrosta Harlemissa). Ei pelottanut millään lailla, edes Harlemissa, vaikka olen nuori nainen ja liikkellä yksin. Ehdottomasti kannattaa käyttää noita erittäin hyvin toimivia julkisia New Yorkissa matkaillessa. Tosin täytyy sanoa, että maisemat (jos ensimmäistä kertaa on kaupungissa käymässä) taksilla Manhattanille tultaessa on sen verran mahtavat pimeän aikaan, että se on kyllä sen 45 dollarin väärti.

rousu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #146 : Elokuu 23, 2009, 05:33:08 »
Hei vaan,

olen ihan upouusi foorumilainen, mutta haluaisin osallistua keskusteluun New York Cityn hostelleista. Haluaisin nimittäin varoittaa kaikkia New Yorkiin matkaavia Chelsea International Hostelin kesätarjouksesta, jossa joka viides yö luvataan veloituksetta. Minä ja poikaystäväni teimme Hostelworldin kautta kaksi varausta yhteensä seitsemäksi yöksi (ajattelimme alun perin olla viimeiset neljä yötä Williamsburgissa, mutta päätimmekin sitten kuukausi-pari sitten, että jatkamme varaustamme Chelseassa), mutta kiitos kesätarjouksen meidät potkaistiin viimeiseksi yöksi ulos, koska työntekijä ei ollutkaan kirjannut meitä heidän järjestelmäänsä, vaikka kysyimme moneen kertaan huoneista maksaessamme, mihin saakka huoneet on meille varattu.

Sen lisäksi, että jouduimme yön selkään, oli työn ja tuskan takana päästä tyhjentämään huone omista tavaroistaan; huoneiden lukot oli vaihdettu kaupungilla ollessamme ja osa tavaroistamme oli raahattu hostellin toimistoon. Koska lukot oli meidän tietämättämme vaihdettu, emme myöskään saaneet yhteensä 20 dollarin avainpantteja takaisin. Lisäksi työntekijä, joka meitä "palveli", syytti meitä siitä, että olimme tehneet vääränlaisen varauksen, vaikka meillä oli Hostelworldin varausvahvistus (jossa hyvin selvästi luki, että olimme varanneet huoneet vielä viimeiseksikin yöksi) mukanamme. Työntekijä sanoi, että hänelle ei mikään muu merkitse mitään kuin heidän omasta järjestelmästään löytyvät tiedot ja että on meidän tehtävämme tietää, KUKA meitä palveli sisäänkirjautuessamme. Kun sanoimme, että meitä palveli nuori mies, työntekijä tuhahti ja ilmoitti, että meidän pitää tietää nimi.

Siispä viides yö ilmaiseksi -kampanja tarkoitti meidän kohdallamme sitä, että ilmainen huone olikin hyvin ilmastoitu katutila. Tämä siis varoituksen sanana etenkin kaikille yksin matkustaville. Emme myöskään olleet ainoat tällaista kohtelua saaneet, vaan odottaessamme vuoroamme toimistolla edessämme seissyt nainen oli menettänyt puhelimessa tekemänsä varauksen mystisesti taivaan tuuliin ja hänelläkin oli edessään yö kadulla. Miesten huoneita oli vapaana, mutta sellaista ei voinut muuttaa edes yhdeksi yöksi naisten ja miesten huoneeksi.

Sen lisäksi, että jouduimme metsästämään tavaroitamme ympäri hostellia ja sietämään kanssamme huoneisiin tullutta "vartijaa", vaihtui myös viimeinen iltamme New Yorkissa nousevien ja laskeutuvien lentokoneiden bongailuksi lentokenttähotellin ikkunasta. Viimeinen "ilmainen" yö maksoi meille yhteensä 150 dollaria ja toivon, että tämä kirjoitukseni auttaa edes jotakuta selviämään vähän vähemmällä.

tintin

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #147 : Elokuu 23, 2009, 09:18:48 »
^lähetittehän valituksen hostelworldiin ja lisäksi kirjoititte kokemuksistanne ainakin tripadvisorin ja myös lonelyplanetin sivuille? Tuo käytös kuulostaa pöyristyttävältä... Myös hostellin johdolle voisi asiasta lähettää meiliä, vaikka ette mitään kompensaatiota saisikaan, jotta työntekijä saa edes periatteessa palautteen.
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

rousu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #148 : Elokuu 25, 2009, 05:46:14 »
Juu, hostels.comiin on valitettu, samoin hostelworldiin. Hostellin "johto" oli juurikin se henkilö, joka ilmoitti meille, että ME olemme varanneet hostellin väärin (kun varaus oli kahdessa osassa), vaikka meillä oli hostels.comin (ei hostelworldin, kuten aiemmin virheellisesti väitin) varausvahvistus, jossa selvästi oli ylhäällä päivät, jotka halusimme hostellissa viettää. Ja tosiaan kun poikaystäväni sanoi, että voitteko sitten edes erottaa sen henkilön, joka meidän varauksemme vahvisti hostellilla, vastasi tämän paikan pomo meille huutaen "here we go with this guy again, what guy?" Joten jos menette tähän hostelliin, kannattaa ilmeisesti valokuvata ja pyytää teitä palvelleen ihmisen nimi siltä varalta, että ajaudutte ongelmiin. Kun kysyimme heiltä, eikö heillä ole ketään nuorta miestä töissä siellä, vastattiin meille, että me olemme tehneet huonon varauksen booking agencyn ("it's not us!") kautta ja näin ollen on meidän ongelmamme nukkua missä huvittaa se viimeinen yö.

Aion ottaa yhteyttä myös Lonely Planetiin ja tripadvisoriin sekä kaikkiin niihin matkaoppaita kirjoittaviin tahoihin, mitkä vain keksin, sillä tosiaan mielestäni tuollainen käyttäytyminen hostellin henkilökunnan taholta pitäisi tehdä tiettäväksi ihan jokaiselle.

En todellakaan ole vaatelias asiakas. Olin ihan tyytyväinen tuon hostellin tunkkaisiin ja hiostavan kuumiin huoneisiin, huojuviin sänkyihin, joissa ei ollut minkäänlaista reunusta yläpedissä, pienenpieniin lokeroihin, joihin ei saanut ahdettua kuin tärkeimmät tavaransa, meluun, ahtauteen, epäsiisteyteen ja jopa henkilökunnan paikoittaiseen epäystävällisyyteen. Mutta ihmisen potkaiseminen kadulle iltaseitsemältä New Yorkin kaltaisessa suurkaupungissa on mielestäni aika iso ongelma, sillä kaikilla ei ole mahdollisuutta mennä hotelliin yöksi ja yö suurkaupungin kadulla koko omaisuutensa kanssa ei välttämättä ole ihan jokaisen matkailijan unelma. Minullakin on mukanani ihan kaikki, mitä omistan (huonekaluja lukuunottamatta), sillä asun Yhdysvalloissa kokonaisen vuoden.

Lähetimme myös hostelliin vielä postia ja ilmoitimme, että olemme valmiit viemään asiaa eteenpäin, koska emme halua kenenkään muun kokevan tällaista.

Siis, toivottavasti kaikki New Yorkin matkaajat valitsevat hostellinsa onnekkaammin ja pääsevät nauttimaan ihanan kaupungin ilmapiiristä ilman, että pitää jatkuvasti olla hostellilla päivystämässä siltä varalta, että oman huoneen oven lukko on vaihdettu päivän aikana.

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #149 : Elokuu 25, 2009, 15:50:35 »
Juu, hostels.comiin on valitettu, samoin hostelworldiin. Hostellin "johto" oli juurikin se henkilö, joka ilmoitti meille, että ME olemme varanneet hostellin väärin (kun varaus oli kahdessa osassa), vaikka meillä oli hostels.comin (ei hostelworldin, kuten aiemmin virheellisesti väitin) varausvahvistus, jossa selvästi oli ylhäällä päivät, jotka halusimme hostellissa viettää. Ja tosiaan kun poikaystäväni sanoi, että voitteko sitten edes erottaa sen henkilön, joka meidän varauksemme vahvisti hostellilla, vastasi tämän paikan pomo meille huutaen "here we go with this guy again, what guy?" Joten jos menette tähän hostelliin, kannattaa ilmeisesti valokuvata ja pyytää teitä palvelleen ihmisen nimi siltä varalta, että ajaudutte ongelmiin. ..

Olen kylla samaa mielta, etta hotellin henkilokunta kayttaytyi torkeasti, MUTTA se etta varaukset oli mokattu, ei ole hotellin vika, vaan hotellivaraukset menevat eri varaustahtojen kautta, kuten teidan tapauksessa hostels.com. Sinne ne valitukset kuuluu, eika hotelli voi oikeasti tehda yhtaan mitaan siina tilanteessa, jos hostels.com on mokannut tai missa lie se moka tapahtuikaan ja jos/kun hotelli on bookattu tayteen.

Ei henkilokuntaa eroteta toisten eika edes omien virheiden takia noin vaan, hyssykka sentaan! Varmaan siina vaiheessa kun teitte muutoksia varaukseen, joku moka tapahtui. Ehdottomasti kannattaa ottaa varaushenkilon nimi seka varausnumero ylos seka vahvistaa varaukset. Olitte kai niin tehneetkin, mutta soitto hotelliin etukateen helpottaa mielta.

Lähetimme myös hostelliin vielä postia ja ilmoitimme, että olemme valmiit viemään asiaa eteenpäin, koska emme halua kenenkään muun kokevan tällaista.

Valitettavaa etta teille kavi noin, mutta viela valitettavampaa on se, etta mokailut ovat yleista ja hotelli ei ole vastuussa, jos jossain muualla se virhe tapahtui. Toivon mukaan, hostels.com pystyy antamaan teille kiitettavaa palautetta ja korjaamaan pahan mielen jotenkin.
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

rousu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #150 : Elokuu 26, 2009, 01:35:16 »
Niin, voisi kuvitella, että hostels.com olisi mokannut varaukset, mutta sitten enää pitäisi tietää, miksi meidät sisään kirjannut henkilö vastasi kahteen kertaan häneltä kysyttäessä, että varaus on voimassa myös sille yölle, jonka piti siis olla ilmainen. Siis meidän sisäänkirjaustilanteessa ei todellakaan sanottu, että tuota viimeistä yötä ei ole mahdollista saada vaan päinvastoin sanottiin, että uloskirjautumisen yhteydessä meidän kannattaa sitten vain vielä sanoa siitä tarjouksesta, ettei sitä myöhemmin laskuteta meiltä. Eli siis todellakaan en usko, että varaus ei olisi ollut heidän järjestelmässään sillä hetkellä, kun me kirjauduimme sisään. Se, mitä luulen tapahtuneen, on työntekijän tekemä virhe varauksen vahvistamisessa, mitä puoltaa sekin, että kuulimme muiden työntekijöiden sanovan meidät sisään kirjanneelle henkilölle, että hänen tulisi viimeinkin opetella käyttämään varausjärjestelmää.

Ja kaikki nämä muutokset tapahtuivat paikan päällä ja meillä tosiaan ei ollut kauhean vaikea setti; kaksi erillistä varausta yhteensä seitsemäksi yöksi.

Hostellin omistaja myös valehtelee tällä hetkellä päin naamaa ja väittää kirjanneensa meidät sisään koko kuudeksi yöksi saapuessamme, vaikka tullessamme kirjauduimme vain ensimmäisen varauksen mukaan emmekä edes näyttäneet toista varausta. Vasta kun jouduimme kirjautumaan välissä ulos ja uudestaan sisään, näytimme toisen varauksemme heille (ja tällöin hostellin johtaja ei ollut paikalla). Olen itse asiassa ihan varma, että meidät sisään kirjannut henkilö ei osannut kirjata ilmaista yötä mitenkään muuten kuin poistamalla meidät kokonaan järjestelmästä. Meillä ei ole tarpeeksi tietoa heidän varausjärjestelmästään eikä mielestäni meiltä voi olettaa sitä, kun kerran olemme asiakkaita. Jos työntekijä sanoo moneen kertaan, että varaus on voimassa päivään x saakka ja kaikki on kunnossa, niin on vähän masentavaa, jos siihen ei voi luottaa, vaan päinvastoin tulee hostellin johdon toimesta haukutuksi tyhmäksi ja valehtelijaksi.

Ensi kerralla osaamme sitten kysyä meitä palvelleelta ihmiseltä hänen nimeään siltä varalta, että ongelmia tulee. Hostels.comilta meillä on kirjalliset varausvahvistukset, ja totta kai on teoriassa mahdollista, että meidät on heidän toimestaan buukattu tuohon hostelliin väärin, mutta en usko siihen koska kuten sanoin, meille vakuutettiin koko varauksen olevan kunnossa tasan siihen päivään saakka, kuin halusimme hostellissa olla.

rousu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #151 : Elokuu 26, 2009, 02:16:09 »
Ja tosiaan, sanottakoon vielä selvennyksen vuoksi, että varmasti olisimme itse voineet toimia toisin (tehdä vain yhden varauksen, vaatia kuittia myös viimeiseltä ilmaiselta yöltä jne.), mutta kun kerran nyt kävi niin kuin kävi, niin ei olisi mielestäni ollut hostellin johdolta liikaa vaadittu, että he olisivat edes pahoitelleet, ettei heillä ole meille huonetta ja että tavaramme oli rahdattu ympäri hostellia etsittäviksi.

Ja olen kyllä sitä mieltä, että jonkinlainen kuluttajansuoja olisi ihan kiva juttu olla olemassa. Mutta tarkoitukseni oli tosiaan tässä vain varoittaa ihmisiä, että osaavat olla tarkempia kuin me olimme (tai vähemmän luottavaisia kuin me). Ja ehkä tosiaan kannattaa harkita, haluaako ylipäänsäkään olla tekemisissä hostellin kanssa, jonka ainoa vastaus kaikkiin ongelmiin on, että asiakas on tyhmä. Me emme siis olleet ainoat, joilla ongelmia oli; hostellin pomo sanoi meille itse, että meidän ulosheittopäivänämme hän oli ollut neljä tuntia töissä selvittelemässä yksinomaan buukkausongelmia.

New York on kuitenkin ihana :)

Larry!

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #152 : Syyskuu 23, 2009, 16:10:03 »
Itse olin New Yorkin hostellissa nimeltä West Side YMCA. Sijaitsee Central Park Westin varrella 63rd streetillä.
Sijainti oli mahtava, n. 100m Columbus Circlestä, kadun toisella puolella oli Central Park ja vieressä oli paikallinen deli, Lincoln Center ja Starbucks. Times Squarelle pääsi kävellen nopeasti.
Itse hostelli oli kamala. Päästyämme huoneeseen huomasimme, ettei vessoja ole omissa huoneissa. Heräsimme yöllä irkkujen möykkään ja huoneessamme ei toiminut ilmanvaihto.
Aamiaisella ollessani aamupalasalin poikki vipelsi rotta. Hostelli oli epähygieeninen, mutta se oli tosiaankin halpa NY:n mittakaavassa ja mikäli olet todella avarakatseinen tyyppi hostellisi suhteen, voin suositella YMCAa. Jos et - en suosittele.
Suihkussa kannattaa käydä 3. kerroksessa, missä on myös saunat. Saunassa tosin ei jenkit ymmärtäneet löylyn heittämisestä, joten päätimme vähän improvisoida: kaverini tyhjensi roskisämpärin ja täytti sen vedellä. :D Hostellissa on paljon eläkeläisiä, ja varsinkin vanhojen pappojen kanssa on mukava jutustella saunassa.
Eräällä kävi hostellin kerroksissa sijaitsevassa suihkussa niinkin kivasti, että hostellissa yöpyvä saksalainen suoraan sanottuna runkkasi kaverin vieressä, eikä ollut ainut kerta. Miesten vessa oli myös rikki ja se siellä oli edellisen jantterin jätökset tallella.
Hostellin aamiainen on hintatasoltaan keskitasoa: varsinkin hedelmät maksavat paljon. Mutta esimerkiksi omeletti ei maksa kuin muutaman dollarin. Aamiainen on toki täyttävä, ja siitä plussaa. Suosittelen silti Starbucksia, joka sijaitsee kivenheiton päässä.

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #153 : Syyskuu 23, 2009, 19:00:24 »
^ YMCAt ovat yleisesti laitapuolen ja kodittomien kulkijoiden seka penninvenyttajien majoituksia. Toimivat  yleensa vapaaehtoistoiminnalla, joten palvelua ja ihanuuksia niissa on ihan turha odottaa, eika siten myos valittaa. Omia vessoja ei hostelleissa ole.

Kannattaa ottaa selvaa majoituksesta paremmin, ettei tule pettymyksia. ;)

"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

Larry!

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #154 : Syyskuu 24, 2009, 18:58:57 »
^ YMCAt ovat yleisesti laitapuolen ja kodittomien kulkijoiden seka penninvenyttajien majoituksia. Toimivat  yleensa vapaaehtoistoiminnalla, joten palvelua ja ihanuuksia niissa on ihan turha odottaa, eika siten myos valittaa. Omia vessoja ei hostelleissa ole.

Kannattaa ottaa selvaa majoituksesta paremmin, ettei tule pettymyksia. ;)

Kyseessä oli lukion reissu, joten eipä ollut oikein sananvaltaa :D Noh, oppipahan sen, etten sinne persläpeen enään jalallani astu.

Maks

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #155 : Syyskuu 24, 2009, 20:04:06 »
Pitää mainita että itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa YMCA-hostelleista. Kokemusta on New Yorkista (taisi olla Manhattan YMCA, aivan Grand Central Stationin vieressä) ja paristakin kaupungista brittilästä.

Sanoisin että perus hostellitason yläpuolella, eikä noissa tosiaan mitään laitapuolen kulkijoita näkynyt. Nykin YMCA oli kyllä rähjäisin noista missä olen käynyt, mutta kaikki olennainen löytyi sieltäkin. Hintaa noissa tiputtaa käsittääkseni verotukselliset syyt (yleishyödyllinen yhdistys, tms.), ja sijainnit ovat usein mitä mainioimpia aivan keskustassa.

anya

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #156 : Marraskuu 24, 2009, 18:39:00 »
Itse yövyin pari vuotta sitten sellaisessa hostellissa kuin Central Park Hostel:

http://www.centralparkhostel.com/

Oikein kiva perushostelli, edullinen ja hyvä sijainti ihan Central Parkin vieressä 103rd Streetillä. Hyvä palvelu ja värikäs asiakaskunta ;D Metroasema on tosiaan IHAN vieressä, eli esim. painavien matkalaukkujen kanssa saapuminen onnistuu paremmin kuin hyvin. Lisäksi vastapäätä oli ainakin silloin pieni ruokakauppa. Eihän toi mikään luksuspaikka ole, mutta halvimmillaan yön viettää alle 30 dollarilla dormissa.

firewater

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #157 : Marraskuu 24, 2009, 23:23:48 »
Mun mielestä ei ole mitään järkeä majoittua jonnekin sadannen streetin tuntumaan. Midtown on ihan jees turisti/liikemiesrysä ja onhan yläkaupungillakin toki jotain nähtävää, mutta Nykin parasta antia on ehdottomasti Greenwich village, Meatpacking, Soho jne.

Hostelleissa olen ollut eri paikoissa vaihdellen 20-50 streettien kieppeillä, mutta kannattaa varautua esim. torakoihin ja siivottomiin vessoihin, jopa spuge-tyyppiseen asujaimistoon jne.

Hostellielämän jäätyä taa otin tavoitteeksi "ei ylempänä kuin 17th Streetillä", ja sillä kohtaa onkin edullinen Hotel 17 (huoneissa ei ole omaa vessaa). Viimeksi olin jossain halvassa hotellissa 23th Streetillä (joo, oli pakko pikkuisen tinkiä sijainnistä :P), joka oli kumminkin siisti, ihan ok aamiainen, oma vessa. Ja lisäbonuksena se, että ketään haitannut, vaikka Apt:ssä jo v.04 tapaamani hottis mies tuli Bostonista asumaan mun luo viikoksi. ;D

Paras majoitus on tietty ollu kaverin kaksiossa King Streetillä. Kuin asuisi elokuvalavasteissa niissä kortteleissa... Ja asuihan lähistöllä Sarah Jessicakin. :)

Ja kun massia joskus on riittävästi, seuraava etappi onkin Gansevoort. Kiva lounge ja uima-allas kattoterassilla.

persikka

• Aloittelija
    • Profiili
Suosituksia New Yorkin hostelleista
« Vastaus #158 : Joulukuu 19, 2009, 00:41:29 »
Tästä aiheesta on useita aloituksia, tiedetään, mutta siltikin kohde on vielä päättämättä. Koittakaa kestää :)

Syynä on varmastikin valinnan vaikeus, sillä olen viettänyt aiheen äärellä useita tunteja ja kolunnut Tripadvisoria. Toivoisinkin vinkkejä kivasta hostellista, joka sijaitsee lähellä metrolinjaa ja kohtis lähellä midtownia. Toivomuksena olisi nimenomaan hostelli hotellin sijaan, sillä reissaan yksin ja olisi kiva tavata saman henkisiä ihmisiä. Olen katsellut tripadvisorin arvosteluja, mutta arvostelujen tasoa on vaikea arvioida kun ei tiedä, paljonko liiottelevat.

Siksi toivoisinkin suomalaisten vinkkejä, jos se kelpaa teille, niin se kelpaa mulle :)

Siirretty vanhan ketjun jatkoksi. -Milma

NKN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #159 : Joulukuu 19, 2009, 22:58:12 »
Liputan ehdottomasti uudehkon L Hostels'in puolesta. Hostelli on todella siisti ja henkilökunta iloista ja avuliasta. Sijaitsee naftisti Harlemin puolella, mutta metro löytyy läheltä ja vie nopeasti midtowniin tai minne ikinä tarviikaan. Olen suositellut paikkaa kaikille siellä vierailun jälkeen.