Kyselisin American dream -nimisestä hostellista. Olen lukenut netissä arvioita kyseisestä paikasta ja esimerkiksi yleisten vessojen ja suihkujen puhtautta on parjattu.
Onko joku paikan päällä käynyt samaa mieltä siitä, että hostellia kannattaa vältellä. Vai voinko hyvin mielin varata yöt ko. paikasta?
Olin viime kuussa neljä yötä. Vessasta oli aina vessapaperi loppu, joten piti ravata eri kerrokseen tai sitten käyttää jotain omaa paperia. Kyrsi vähän yöllä, kun sinne piti raahautua eikä ollutkaan sitten paprua. Ei siellä vessoissa kovin kauaa viihtynyt muutenkaan, virtsalle haisi (roskikset täynnä papereita, joita ei saanut heittää vessanpönttöön) ja ainakin kakkoskerroksen vessassa ei pystynyt edes kääntymään, niin pieni se oli. Suihkutila oli tosi jees ainakin meidän kerroksessa, olin positiivisesti yllättynyt.
Torakoita oli mm. huoneessamme ja huoneen ulkopuolella käytävässä, ne sai kyllä tapettua kätevästi huoneessa olleella puhelinluettelolla.
Aamiainen oli ihan jees, kun paikan omistaja oli paikalla. Muuten kaikki oli loppu. Hyvänä aamuna oli siis mm. kahvia, teetä, paahtoleipää, bageleita, tuorejuustoa, hedelmiä, monenlaisia muroja ja donitseja. Huonona aamuna sitten ei.
Paikan pomo oli aivan loistava. Sen avuliaampaa heppua saa etsiä. Ihan loistotyyppi muutenkin. Asiat toimi ja paikat oli tosiaan tip top silloin kun omistaja oli paikalla.
Huone oli ihan jees, tosin kolmen hengen huone olikin kahden sängyn huone, missä oli myös vain kahdelle petivaatteet. Omistaja heti pyydettäessä toki haki lisää ja pyyteli kamalasti anteeksi.
Mutta hostellin sijainti, se oli niin loistava kuin olla voi. Sen takia voi tinkiäkin vaikka mistä. Sillä hinnalla keskellä Manhattania ihan plus plus. Omistaja kertoi, että olisi avaamassa uutta isoa hostellia lähikulmille (samaan taloonkin?) lähiaikoina.. Saa nähdä.