Afrikan safarit?

(Luettu 33907 kertaa)

bana

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Afrikan safarit?
« Vastaus #20 : 04.11.2008, 08:45:53 »
Moro! Oltiin elokuussa 4 päivän safarilla Tansaniassa Mikumin ja Saadanin kansallispuistoissa. Jos liikutte jeepillä eikä oo siis trekkausta tiedossa niin sandaalit riittää hyvin! Aurinkorasvan kanssa ei kannata säästellä ja hattu päähän ehdottomasti. Meillä oli lippikset ja mulla ainakin niska kärähti jo ekana päivänä. Meidän oppaalla oli sellanen niskankin peittävä safarihattu, joita varmasti saa paikan päältä. Juomavesi sisältyy yleensä hintaan mut sitäkään ei voi koskaan olla liikaa. Jos teillä on koko päivän kestäviä ajeluita niin kannattaa varata myös jotain naposteltavaa mukaan. Meidän hintaan kuuluneet lunchboxit ei ainakaan ollu kovin isoja. Ja tietenkin kamerat ja mielellään myös kiikarit(meiltä unohtu) mukaan, kun ne jellonat ei välttämättä tuu siihen ihan auton viereen! :D Me muuten bongattiin vaan yx, toivottavasti teillä käy parempi tuuri! Niin ja Offia mukaan Suomesta. Se toimii parhaiten myös Afrikan hyttysiin! Kaikki, jotka suunnittelee safarimatkaa Tansaniaan käykää tsekkaamassa www.onasafaris.com. Ton firman pääjehut Douglas ja Rama on aivan loistavia tyyppejä ja myös erittäin päteviä oppaita. 8) Ne järkkää safareita tarvittaessa myös naapurimaihin ja reissuja mm. Sansibarille.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2008, 09:19:13 kirjoittanut bana »

kitu53

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : 19.06.2009, 16:03:38 »
Vuonna 2007 olimme neljän maan kiertueella 3 viikkoa. Lensimme Lontoosta Nairobiin ja vuokrasimme sieltä Nissan Urvan minibussin jossa nousi koko katto ylös. Maksoimme paikalliselle kuskille 15 USD/per päivä että hän ajaa autoa ja toimii oppaana. Samoin maksoimme hänen hotellinsa ja tietenkin ruokansa. Koska hän oli vasta mennyt naimisiin otimme hänen vaimonsa myös mukaan istumaan autoon koska tilaa oli.  Kävimme ensin safarilla Nairobin vieressä olevassa luonnonpuistossa 1 pv:n retki. Ajoimme sitten autolla Maasai Maaran aluelle jossa yövyimme Mara Serena Lodge hotellissa. Sieltä otimme oppaan ja jeepin kolmelle eri aikaan tehdylle safarille. Aivan fantastinen kokemus miljoonia eläimiä ja näimme jopa gepardin jahdissa autojemme ympärillä. Ei maksanut satoja dollareita safari ja fantastinen paikka keskellä Maasai Maraa, hieno hotelli jossa apinat juoksentelivat katoilla ja eläimiä näkyy koko ajan alhaalla laaksossa.

Sieltä ajoimme Ugandaan Jinjaan, Tanzaniaan Arushaan (Kilimanzaro) ja takaisin Keniaan Mombasaan. Sitten lensimme Nairobista Etelä-Afrikkaan. Kolmen viikon matkakustannukset 9450 viideltä hengeltä sisältäen kaikki mahdolliset kulut ja ruoat ja asumiset yms. Emme pihistelleet vaan asuimme esim Hiltonissa ja vastaavissa hotelleissa. Lennot eivät mukana tuossa ne olivat n. 700 € per henki.

Voin antaa vinkkejä ja tietoja ja jopa mahdollisuuden vuokrata kuskiksi tuttu ja luotettava kaveri Nairobista. Olen ollut siellä töissä joten ...

MP

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 11.12.2010, 12:11:58 »

Kuinka halvalla HYVÄN safarin voi saada? Tarkoitus olis mennä tammikuun alussa Tsavo-Eastiin.

attila

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 27.02.2011, 16:40:55 »
Olen Tansaniassa ja aloin miettiä, että olisiko mahdollista saada kohtuuhintainen ja hyvä safari jossakin naapurimaassa esim. Sambiassa? Muistelen kuulleeni, että Keniassa ja Tansaniassa safarit ovat keskimääräistä kalliimpia kuin naapurimaissa, joten heittäkää infoa jos löytyy.

Lisäksi mietin seuraavaa asiaa: oletettavasti tuo ns. Northern safari circuit Tansaniassa (Serengeti, Ngorongoro jne.) on legendaarisen hieno ja eläimiä näkyy paljon, mutta mites se ihmis-ruuhka? Ruaha (Tans.) saattaisi olla parempi vaihtoehto, jos ei halua kuvailla ruuhkia ja ihmislaumoja?

Whig

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.petrilopia.net/
« Vastaus #24 : 28.02.2011, 10:47:34 »
6 pvän safari edessä jouluna Tansaniassa ja Keniassa. Osaisiko joku kokeneempi listata hieman juttui,mitä kandee ottaa messiin. Pärjääkö esim sandaleilla, vai tartteisko ihan vaelluskenkiä? Jeepillä liikumme siellä... 8)

Tunnustan heti alkuun, että maksoin muille hotellin ja lentojen varaamisesta mutta itse asiaan:

Jos aikaisin tai myöhään olette liikenteessä niin lämmintä vaatetta mukaan sillä siellä voi tulla yllättävän kylmä varsinkin jos autolla painellaan yhtään kovempaa.
Itse en ehkä sandaaleja laittaisi sillä jossain välissä tod.näk. kuitenkin jalan alla on muutakin, kuin jeepin lattia.

Tässä valokuvia reissuilta:
Etelä-Afrikka: http://www.flickr.com/photos/whig/sets/72157625314473369/

Kenia: http://www.pbase.com/whig/kenya

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #25 : 24.11.2011, 15:04:15 »
Osaako joku sanoa tällaisistä Tansanian safarin järjestäjistä kuin: Kearsley ja Utalii??

Ovatko luotettavia???

Olen suunnitellut niiden kautta Safaria etelän puistoon Darista käsin.

Talvikko

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #26 : 17.03.2012, 22:17:12 »

Kuinka halvalla HYVÄN safarin voi saada? Tarkoitus olis mennä tammikuun alussa Tsavo-Eastiin.

Olin itse 3pv/2 yötä safarilla Serengetissä/Ngorongorossa viime vuonna. Se oli budjettisafari, viiden hengen porukalla reilu300€ henkeä kohti. Olin tyytyväinen.  En ole ihan varma mitä tarkoitat hyvällä safarilla mutta: Hintaan vaikuttaa eniten miten haluaa nukkua ja syödä. Budjettireissulla oli ikivanha teltta ja makuupussit ja yövyttiin yleisellä leirintäalueella. Ruoka oli ihan hyvää perusruokaa. Luksussafareilla hinta lienee ainakin kaksinkertainen. Jos taas tarkoitat sitä että onko hieno auto ja hyvä kuski, niin sitä varmaan kannattaa kysellä erikseen reissua järjestävältä yritykseltä... Kuskin kanssa homma voi olla myös vähän tuurista kiinni että millanen sieltä tulee. Paljon auttaa jos ennen lähtöä neuvottelee itse kuskinsa kanssa mitä reissulta haluaa (ja antaa sitten enemmän tippiä jos reissu on onnistunut :)).
Jos ei ole kovin urheiluhenkinen, niin suosittelisin maksamaan majoituksesta vähän enemmän jos vain on varaa! Ei ollut yhtään mukavaa olla viimeisenä päivänä kuumeessa vilustumisen takia (teltassa oli yöllä todella kylmä)!