Georgia

(Luettu 47305 kertaa)

aanai

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Georgia
« Vastaus #80 : 13.01.2018, 13:42:47 »
Millainen hintataso Georgiassa on?

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #81 : 14.01.2018, 09:05:19 »
Millainen hintataso Georgiassa on?

Georgialainen hintataso. Selviää muutaman minuutin googletuksella.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #82 : 14.01.2018, 15:14:01 »
Kohtuullinen, mutta esim. kylpylä hierontoineen ei ollut mitenkään erityisen halpa.

AnniinaH

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #83 : 27.08.2018, 23:15:26 »
Tuli käytyä Georgiaa kiertämässä kuukauden päivät pääinteressinä vaeltaminen, ja täytyy sanoa että Georgia kilpailee ehkä upeimpien vallusmaiden joukossa heti Kirgiisian kanssa, missä olen ikinä vaeltanut! Tässä pari vinkki, joista osa on varmasti jo tiedossakin monelle:

>> Mestia-Ushguli vaellus, aivan ehdoton helppo neljän päivän vaellus! Itse nukuin osan matkasta teltassa ja osan paikallisessa talossa, jonka sai kätevästi hommattua paikanpäällä ilman varailua etukäteen. (hinnaksi myös ilmoitettiin siellä "niin paljon kuin vaan pystyt maksamaan"). Jos he näkevät, että on telttailukamat mukana, lähtee hinnasta yhtäkkiä puolet pois, sillä he tietävät, että jos hinta on liian korkea, yövyn teltassa. Tein reissun yksin joka ei ole mikään ongelma sesonkiaikana.

>> Tobavarchkili vaellus, viisi päivää asumatonta vuoristoa Svanetian eteläpuolella. Aika raskas reissu enkä ystäväni kanssa nähnyt siellä ketään muita, siellä ei myöskään ole kyliä eikä asutusta. Paljon lumisia ja jyrkkiä solia, mutta kaiken sen vaivan arvoista. Hyvin merkitty reitti, jolloin ilman opasta pärjää hyvin kartan ja esim. maps.me sovelluksen kanssa.

>> Abkhazia, mielenkiirtoinen reissu jos haluaa tehdä aikamatkan Neuvostoliittoon, suosittelen venäjää osaaville. Telttailin Shlypra- nimisessä paratiisissa, jossa oli vain venäläisiä turisteja.

>> Kazbek, neljän-viiden päivän reissu yhdelle Georgian korkeimmista huipuista, yksi helpoimmista yli 5000m huipuista Euroopassa, jossa on myös hyvä harjoitella jääkenkien ja jäähakun käyttöä, sekä miten korkeus vaikuttaa omaan kehoon. Ehkä yksi mielettömimmistä vaelluksista, jonka olin tehnyt. Tein tämän venäläisten vaelluskavereiden kanssa ilman opasta.

Ikävä kyllä aika loppui kesken Tushetin ja Kakhetin valloittamiseen, sinne sitten ensi kerralla! Tuolla voisi ihan hyvin vaeltaa kuukausikaupalla. Puhdasta vettä on jatkuvasti saatavilla. Mitään infrastruktuuria ei tuon Mestia-Ushguli- reitin lisäksi ollut, eli ruokaa saa kantaa koko reissujen ajaksi, ja yöpyminen pääasiassa vain teltassa, ellei satunnaiset paimenet kutsu telttaansa yöksi!

Ainoa haittapuoli siellä on se, että reissasin pääasiassa yksin naisena, jolloin minuun kohdistui enemmän seksuaalista häirintää kuin missään muualla maailmakolkassa. Olen matkustanut noin 50 maassa ja pääasiassa yksin, eli jonkun verran referenssia on. Joskus minusta tuntui, että he näkivät minut kuin prostituoituna, koska olin yksin matkustava nainen.  Vaikka selitin olevani naimisissa ja pukeuduin pääasiassa vaellusvaatteisiin, kohtasin esimerkiksi a) miehen, joka otti kalunsa esille ja ehdotti seksiä pakettiautossaan, b) autokuskin, joka yritti väkisin suudella minua sekä c) miehen, joka seurasi minua ja ystävääni ehdotellen vaikka mitä, vaikka uhkasin kutsua poliisin. Eli siis naiset olkaa varovaisia älkääkä olko liian ystävällisiä miehille. Kaikesta onneksi selvittiin enkä ole itse mitenkään herkkää sorttia, joten annoin kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta antaahan se matkalle vähän ikävän vaikutelman.
http://maailmanlopunpaivakirja.blogspot.fi
Tarinoita ja seikkailuja kotoa ja kaukaa.

Sini matkakuumeessa

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sini matkakuumeessa
« Vastaus #84 : 13.09.2018, 17:12:29 »
Mä olen lukenut juuri tuosta, että Georgiassa miehet voivat olla hyvinkin suorasukaisia länkkärinaisille, koska pitävät heidän seksuaalinormeja kovin erilaisina verrattuna oman maan naisiin. Tosin sanoen heidän stereotypia on, että länkkäreiltä irtoaa pesää. :(
"Travel before you run out of time"