Kaikkien aikojen kovin travelleri?

(Luettu 38008 kertaa)

juhok

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.resedagboken.com/person.asp?id=21399
    • Sähköposti
Re: Kaikkien aikojen kovin travelleri?
« Vastaus #20 : 26.01.2006, 11:04:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Route667"
Kuka on sinun mielestäsi kaikkien aikojen kovin reissumies/nainen? Onko se Jacques Cousteau, Riku Rantala, Indiana Jones vai joku muu?
Minun ääneni menee Nuuskamuikkuselle. Muumipeikolle jätetty viesti: "Lähdin, palaan keväällä" kertoo todellisesta reissuhengestä ja matkaamisesta vain matkustamisen ilosta.

-Matti-

Onhan se nuuskamuikkunen kova jätkä. Ja mitä nuuskikseen tulee niin se on seurannut minua täällä foorumilla jo kolme ja puoli vuotta.
<----- vink vink
yynnissä Lonely Planet, New York City. Kts. Osta ja myy osasta!

Route667

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - myroute667@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #21 : 26.01.2006, 18:10:37 »
Jopa 40% kommenteista vastaa kysymykseeni :) Keskustelun aiheessa pysymis-% on siis melko lähellä palstan keskiarvoa. Tämähän on kuin presidentinvaalikeskusteluissa; kysytään kysymys, puututaan sivuseikkaan ja lopuksi vastataan aivan muuhun kuin mitä aluksi kysyttiin. Mitenkä se apina oppikaan? Matkimalla...

-Matti-
-Itse pidän hiljaisuudesta-

Oluen ystävä

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 26.01.2006, 18:44:11 »
Roope Ankka (ja miksei Aku ja veljenpojatkin) on kovin matkamies. Voi niitä lukuisia matkoja joista nuorempana luki etenkin Aku Ankan taskukirjoista. Ulkoavaruutta, ihmiskehoa ja aikamatkailua myöten on käyty joka paikassa.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #23 : 27.01.2006, 11:10:51 »
No se on kyllä totta! Parhaiten on jäänyt mieleen seikkailu, joissa poikien ja Akun piti etsiä Costa Ricasta erikoisia perhosia Roopen kangastehtaan malleiksi. Vitsit, siitäkö se Väli-Amerikan kuume johtuukin!!

kirsil

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 27.01.2006, 12:37:50 »
Vivi-Ann Sjögren kyllä kirjoittaa ihanasti, vähän samaan tapaan kuin kirjailija Joan Harris (pieni suklaapuoti, appelsiinin tuoksu...ym.) Mutta molemmat käsittääkseni kirjoittavat ruuasta eikä niinkään matkailusta. Tosin tietty ruoka ja matkailu kuuluvat yhteen, ja ruokamatkailuhan on tosi ihanaa.

Fileas Fogg & kumppanit tulivat tutuksi lapsena piirrossarjana, joten  hän taitaa olla näistä piirroshahmoista mun "kovin travelleri". Hurja seikkailu, ja jännittävä.

Todellinen suosikkimatkaajani löytyy kuitenkin pallontallaajista. Kun (jo vuosia sitten...) aloin lukea aluksi vr:n interrail-palstaa ja päädyin sieltä tänne, molemmilla palstoilla silmääni pisti henkilö, joka tiesi paljon ja vaikutti mielestäni aikas kovalta interrail-gurulta. Sitäpaitsi nimimerkkikin jo kertoi, että kyseessä on merkittävä mies (tai nainen) ;
Isä_Aurinkoinen.
Hän taitaa silloin tällöin yhä edelleen vierailla pallukoissa, mutta toisella nimerkillä. Valitettavasti livenä en ole koskaan häntä tavannut, siispä matkailijagurun mystiikka puree edelleen.

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #25 : 27.01.2006, 13:09:33 »
Kovimmat suomalaiset reissumiehet on mun mielestä M. A. Castrén, Erik Laxman, G. A. Wallin, Petter Forsskål, A. E. Nordenskiöld, C. G. Mannerheim, J. G. Granö, G. J. Ramstedt, Pehr Kalm, Israel Rennius, Sakari Pälsi, Aapeli Saarisalo, Arthur Hjelt, Anton Martin, ja R. Aug. Hildén. Mutta pisimmän korren vetää tietenkin Folke West.  :lol:
"VIP-henkilö. Erittäin vaarallinen". Hyvä kytät,näin just. Koulukiusatut kytät pitäisi kieltää lailla,koska kiusaaminen siirtyy lailliseksi ja pilaa monen elämän.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #26 : 27.01.2006, 15:56:16 »
Sjögrenistä vielä sen verran, että itse asiassa hän kyllä kirjoittaa myös matkailusta (johon oleellisena kuuluu paikalliseen ruokaan tutustuminen  :D ). Hänen kättensä jälkeä on mm. Meksikon päiväkirja. Ei villiä seikkailua, vaan havainnointia ja pohdiskelua.
 -Niin että niinhän siinä sitten kävi: nyt vain odotellaan niitä hyviä tarjouksia Mexico Cityyn!

PortaBle

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 28.01.2006, 03:13:29 »
Jokainen kulkuri jaksaa sykähdyttää tarinoillaan ja elämänasenteillaan toistaan enemmän.. Kukaan ei ole kovin, joten kyllähän se ihanne sieltä satumaailmasta löytyy:
A neverending yearn for new
http://portable.kulkijat.com

Alex09

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkaajista kovin?
« Vastaus #28 : 28.01.2006, 07:25:07 »
Mä yhdyn tohon Folke West juttuun  :lol:
Turha itkee ku paskat on jo housuissa!

pelmeni

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #29 : 28.01.2006, 09:57:14 »
Folke West!?! Olin aluksi skeptinen, mutta luin äsken netistä Walter deCampin matkakertomus Kuubasta, niin ehkä Folke West on ihan jees. Colin Thubron (kirjoittanut mm kirjat Behind the Wall ja In Siberia) on kova matkailija. Jos avaruudesta puhutaan niin Jean Luc Picard on kyllä ehdoton ykkönen  :D Matkaoppaiden (varsinkin Bradt guides) kirjoittajat saattavat olla aika kovat. Tapasimme Siperiassa matkaoppaan päivittäjä, jota oli ryöstetty ja hakattu aika pahasti. Tyyppi oli silti ihan fiiliksessä.

jane

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #30 : 29.01.2006, 13:11:56 »
Tapasin tämän miehen Mainessa, Bar Harborissa.

Puun alla istuva mies kuuli kun puhuimme ystäväni kanssa Suomea. Hän huikkasi meidät luokseen ja kertoi, että on käynyt Suomessa. Jäimme jutustelemaan tämän reilu nelikymppisen Kevinin kanssa ja hänestä paljastui aikasta jännittäviä piirteitä.

Viimeiset parikymmentä vuotta mies on asunut ja työskennellyt hyväpalkkaisesti 4kk vuodesta kotonaan Mainessa ja lopun ajan vuodesta hän on reissannut näillä tienaamillaan rahoilla ympäri maailmaa. Maita oli kertynyt tähän mennessä reilut 180!!!!! Aivan uskomaton suoritus nimittäin!!! Eihän kukaan VOI reissata noin paljon!!!  :shock:

Kyseessä on kyllä jo sen luokan omistautumista matkustelulle, että oksat pois! Mun mielestä se on ehdottomasti maailman kovin matkamies! Kyseessä on kuitenkin mies, joka ei elä matkailusta (ammattinaan esim toimittaja) ja merkittävää myös, että kyseessä on oikea ihminen eikä satuhahmo  :wink: ...
"Kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lähteä!"

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
« Vastaus #31 : 29.01.2006, 13:26:01 »
Vastustan kaikkien aikojen kovimman matkaajan nimeämistä. Kyseessä on vähän sama asia kuin nimettäisiin kaikkien aikojen kovin kuntoilija tai kaikkein kovin poliitikko. Millä mittarilla mitataan? Miten erilaisia tapoja matkustaa tai kuntoilla voisi edes mitata?  :?:

Siksi vastaukseni tähän kysymykseen kuuluu: jokainen, joka on joskus matkustanut tai on aikeissa matkustaa, on suuri matkaaja ja hatun noston arvoinen. Jokainen matkaa tyylillään, mutta jokainen matka avartaa maailmaa (vaikka siitä tällä palstalla onkin peistä taitettu, onko tämä vanha kielikuva totta vai ei)  :P
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

Limppu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 02.02.2006, 03:24:31 »
Enpä osaa kaikkien aikojen kovinta reissaajaa nimetä mutta "travelleri"- sanasta tulee väistämättä mieleen Madventuresin kaverit, jotka onnistuu ainakin nostamaan mun matkakuumetta. Kadehdittavan houkuttelevissa kohteissa on pojat käyneet. Roope Ankka sukulaispoikiineen on kyllä myös aika kova :D

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 02.02.2006, 07:31:42 »
Jonkinmoinen reissaaja tuli tutuksi Kiinan Jinghongissa(Xishuangbanna),italialainen Giorgio Bettnelli.Kaveri on muutaman kerran kiertänyt maapallon Vespa skootterilla,ajanut mm Norkapista Suomen läpi kotiinsa Italiaan paluumatkalla kierrokselta jonka aloitti Afrikan mantereen läpiajolla,en muista miten siitä mutta Alaskasta Nordkapiin jne
 :D  
http://www.giorgiobettinellifansclub.it/

Marvin

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 02.02.2006, 09:56:12 »
Minä itse :D
No jos en muuten, niin unissani ainakin tunnun matkustelevan aika odoissa paikoissa sekä tällä palolla, että vähän muillakin :roll:

Mut jos ihan oikeeta reissaajaa lähdetään etsimään, niin annan ääneni Marco Pololle. Eipä ole hänen jälkeensä tullut kovempaa reissaaja-gurua!

Radical

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #35 : 02.02.2006, 11:40:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Marvin"
Mut jos ihan oikeeta reissaajaa lähdetään etsimään, niin annan ääneni Marco Pololle. Eipä ole hänen jälkeensä tullut kovempaa reissaaja-gurua!

Skeptisin porukka tosin epäilee, että tekikö Polo näitä matkoja koskaan vai sepittikö hän tarinat itse kuulopuheiden perusteella.
"VIP-henkilö. Erittäin vaarallinen". Hyvä kytät,näin just. Koulukiusatut kytät pitäisi kieltää lailla,koska kiusaaminen siirtyy lailliseksi ja pilaa monen elämän.

Sal Paradise

• Vieras
« Vastaus #36 : 02.02.2006, 14:43:33 »
En tiiä kovin mutta pirun kova on Jack Kerouc. Todistusaineistoa löytyy kirjastaan Matkalla (engl. on the road)

Marvin

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 03.02.2006, 10:30:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Radical"
Lainaus käyttäjältä: "Marvin"

Skeptisin porukka tosin epäilee, että tekikö Polo näitä matkoja koskaan vai sepittikö hän tarinat itse kuulopuheiden perusteella.

Niin... onhan noita juttuja munkin korviini kierinyt. Ehkei Make sitte ollutkaan se kovin reissaaja.

Eli annan uuden äänen ja se menee Pelle Miljoonalle. Olen saanut "kunninan" tavata hänet itse reissun päällä ja täytyy vain todeta, että siinä vasta kunnon reissaaja  :)

bjorkerer

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #38 : 03.02.2006, 10:44:43 »
En huomannut oliko vielä Sinuhea, Egyptiläistä, ja erityisesti hänen huvittavaa palvelijaansa Kaptahia vielä mainittu.

Ainakin aikansa kovin travelleri.
**resfeber***

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #39 : 03.02.2006, 15:43:15 »
Lainaus käyttäjältä: "bjorkerer"
En huomannut oliko vielä Sinuhea, Egyptiläistä, ja erityisesti hänen huvittavaa palvelijaansa Kaptahia vielä mainittu.

Ainakin aikansa kovin travelleri.

Samoin Mikael Karvajalka ja hanen ystavansa Antti Tykinvalaja.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.