Viisumi Algeriaan?

(Luettu 10921 kertaa)

snagu

• Aloittelija
    • Profiili
Viisumi Algeriaan?
« : 26.01.2006, 13:20:28 »
Onx tietoo kuinka sais helpoimmin säädettyy viisumin Algeriaan? Lähin konsulaattihan on Tukholmassa, mutta eivät ole sieltä vastanneet sähköposti-tiedusteluihini.. Onkohan suomessa esim joku matka toimisto jonka kautta voisi hoitaa ton? Onhan Algeria avoinna tavallisille turisteille?  Laitappa ihmeessä vinkkiä jos satut tietämään jotain Algeriaan matkustamisesta

Mister X

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - carman1@mail.com
    • AOL Instant Messenger - Zub4d4
    • Profiili
    • http://jfic.atspace.com
    • Sähköposti
Viisumi Algeriaan?
« Vastaus #1 : 27.01.2006, 10:31:21 »
On auki tavan tallaajille, joo. Olen itekkin harkinnut tuonne matkustamista... Turvallisuustilanne on tietääkseni suht hyvä etenkin pääkaupungissa Algerissa, mutta Saharassa on käsittääkseni vaarallista matkustaa ainakin yksin. Joku laivayhtiö liikennöi Ranskan ja Algerian välillä, joten kyllä kai turistit sinne voivat ihan hyvin mennä...

Ja Lonely Planetin nettisivuilla sanotaan, että Israelin, Malawin ja Taiwanin kansalaisia ei päästetä maahan, ja näiden maiden leima passissa voi aiheuttaa ongelmia viisumin hankinnassa. Nigeristä, Tsadista ja Malista maahan tultaessa viisumi pitäisi kai pystyä ostamaan rajalla, ja hinta olisi $45.

silivati

• Aloittelija
    • Profiili
viisumi Algeriaan vai NOT?
« Vastaus #2 : 15.02.2007, 12:38:23 »
Heippa!

Jollekin tällainen info voi tänä vuonnakin olla tärkeää.... Vähän siis päivitystä ja kokemuksia (ei siis kannata ottaa kaikkea vastaan sellaisenaan...)

Kävin juuri äsken Berliinissä Algerian suurlähetystössä ja väittivät minulle kivenkovaa, etten tarvitse viisumia Algeriaan, koska olen Suomen kansalainen.  Alkoi kyllä vähän epäilyttää, että tajusinko asian ihan oikein, mutta eivät he valmiiksi täytettyjä hakemuksianikaan suostuneet vastaanottamaan! Selailivat vain passiani. No, kerron pian kuinka kävi... :D

...muutamaa tuntia myöhemmin...

-->Jassoo. Tunisian (ja siis Algerian) Suomen suurlähetystöstä kertoivat, että ei ole säännöt miksikään muuttuneet. Joten viisumia kehiin vain sitten. :) Heleppoa. Ihanaa kun byrååt pyörittelevät pikkupäätäni... Pitääpäs nyt keksiä, miten ujutan paperit Algerian suurlähetystöön. ;)

Ps. Kyseisen maan suurlähetystö(i)ssä ei näemmä kauhean reippaasti meileihin vastata... Kannattaa soittaa, jos on asiaa. Toimii.

silivati

• Aloittelija
    • Profiili
Viisumi Algeriaan?
« Vastaus #3 : 17.02.2007, 05:11:35 »
Back to business.

Tulipa sitten soiteltua ties minne viisumiasian takia...  Ystävällisiä ja auttavaisia tuntuvat nuo algerialaiset olevan kaikkialla!

Juuri ja juuri ennätin tänään Algerian suurlähetystöön. Viittä vaille yksi, kun lähetystö sulkee ovensa kello 13. Alles gut! Eli... Vain neljä miestä oli ihmettelemässä viisumiasiaani, ja lopulta tarkistivat asian jostain ja ottivat paperini sisään, pahoittelivat sekaannusta. C'est bien! ! ! Pas de problem... Choutte alors! Eikun Algeriaan. Viisumin pitäisi olla valmis jo ensi viikolla! :)

Ps Tukholmankin suurlähetystössä saa erittäin hyvää palvelua, kun sinne soittaa :)

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Viisumi Algeriaan?
« Vastaus #4 : 26.10.2009, 22:36:31 »
Terveisia Algeriasta! Tulon vetamaan henkea nettikahvilaan ; tassa pienta itsetarapointia ja hoyryjen laskemista.

Lahdin matkaan Tunisista. Samassa taksissa ollut ranskalaistunut algerialaismies oli kauhuissaan matkasuunnitelmastani. Ei kukaan matkusta Algeriassa yksin, ei ainakaan blondi nainen. Laiskaisin miehelle passini, siita sopii katsoa. Iran, Afganistan, Jemen. Toute seule.

Ensimmainen kohteeni oli Annaba. Paastyani kaupunkiin menin kuvaamaan hotellini edustalle. Vastaanottovirkailija kiirehti sisalta luokseni, kaski laittaa kameran heti takaisin laukkuuni. Sitten se alkoi raivota katukiveyksella istuville nuorukasille. Luikin vahin aanin sisalle hotelliini. Sama kuvio toistui hieman eri muodossa pitkin paivia. Paikalliset hatistelivat minut marketilta takaisin paakadulle. Museonhoitaja sanoi Algeriassa olevan yksi ongelma : algerialaiset. Eika paastanyt minua oikaisemaan lapi niittyjen (500m) kirkolle.

Tanaan lahdin tapani mukaan ulos illalliselle, nyt uudessa kaupungissa Constantinessa. Sain peraani kollilauman. Vaihdoin kadun toiselle puolelle (paakadun huom!) Kun tamakaan ei auttanut viuhdoin laumaa haipymaan. Virhe. Seuraavaksi tajusin, etta minua potkittiin nilkkoihin. Aloin huutamaan, heitin joukkoa jatsesakilla. Ei auttanut. Seuraavaksi piponi lahti huligaanien matkaan. Kaikki tama tapahtui paikallisten vahat valittamatta. Mitas kulkee yksin kadulla pimean tultua. Huorakin kuka ties. Jo Annabassa minulle oli huudeltu rantabulevardilla milloin huoraa ja milloin venalaista. Housuihin, huppariin ja pipoon sonnustautuneena.

Tzpahtuneen jalkeen kaupunki saikin kuunnella hullun purkaustani. Ei ihme, etta maassa ei kay yhtaan turisteja. Algeriahan on vaarallisempi kuin kaikki irakit ja afganistanit! Tollojen ja huligaanien maa, sivistymattomyyden huipentuma.

Toisaalta, Algeria on upea nahtavyyksiltaan. Kesyton meri, upeat kallioihin veistetyt rannat. Ja tama vuoristokaupunki, Constantine, joka on kilometrien syvyisen solan ymparoima. Ja olenhan paassyt maistamaan myos jet set –elamaa (siita ehka toisaalla…).

Siita viisumista. Sen saa helposti Tukholmasta. Postituksineen kaikkineen prosessiin meni kymmenisen paivaa. Viisumi maksaa nykyaan 350 kruunua eli n. 35 euroa. Hakemukseen tulee liittaa hotellivaraus. Varasin netista huoneen viikoksi okyhotelliin, peruutin varauksen saman tien kun olin saanut sahkopostiini vahvistuksen varauksesta. Taman lapyskan liitin hakemukseen. Puhelimessa minulle oli jo kerrottu, etta viikon varauksella saa viisumin kuukaudeksi. Hieman epaselvaksi tosin jai, mista naita paivia lasketaan, koska viisumissa ei ole alkamispaivaa vaan viimeinen voimassaolopaiva. Kaytannossa en siis saanut viisumia niille paiville kuin haluisin.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 03.11.2009, 22:03:15 »
Lahden huomenna paluumatkalle kohti Tunisiaa. Ja kuinkas ollakaan: tanaan vuodatettiin jo verta. Kovin algerialainen paatos matkalleni.

Mutta on tassa valissakin tapahtunut.

Matkalla Setifiin nousin bussista vaarassa kaupungissa. Tajusin taman vasta kun kadulla minua lahestyi paikallinen nainen. Nainen kertoi olevansa isansa kanssa palaamassa Setifiin, lupasivat antaa minulle kyydin. Ja kuin kohtalon ohjauksesta he viela asuivat sita hotellia vastapaata, johon olin ajatellut majoittua. Perhe halusi  majoittaa minut luokseen, mutta suostuin lopulta vain illalliseen. Illallisen aikana sovimme, etta seuraavana paivana menemme yhdessa Jemilaan (roomalainen rauniokaupunki), mita varten ylipaatansa olin tullut kaupunkiin.

Aamulla perheen isa olikin jo odottamassa hotellin edessa. Menimme yhdessa aamiaiselle, jonka jalkeen mies halusi nayttaa ateljeensa. Ateljessa mies yritti lahennella. Ymmarsin, etta mitaan yhteista perheretkea Jemilaan ei ollut luvassa.

Paljastui sekin, etta tapaus jota mina ja perheen tytar olimme kuvailleet kohtalon johdatukseksi, olikin miehen suunnittelema naytelma alusta alkaen. Mies oli lahettant tyttarensa juttelemaan minulle ja pysytteli itse taustalla vain odottaakseen naytelman kliimaksi: kohtausta ateljeen takahuoneessa. Tai ehka kliimaksi oli suunniteltu viela kauemmas tulevaisuuteen; mies oli keksinyt etta alkaisimme tavata toisiamme Tunisissa.

Se, etta joku mies yritti lahennella, ei ollut mitaan verrattuna siihen pettymykseen, jota tunsin tajuttuani vieraanvaraisuuden olleen pelkkaa petosta.

Ja tanaan kivitys sitten kruunasi matkani. Kivi heitettiin paahani ohiajavasta autosta. Onneksi ei kasvoihin, mutta silti kolhu oli sen verran paha, etta vaatteet olivat veressa ja paata jomottaa.

Algeria - maailman paskin maa.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2009, 22:05:32 kirjoittanut UsvaAuer »

Starbucks

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 03.12.2016, 02:33:34 »
Jatkan tähän ketjuun Strange Little Girl kysymystä.
Olin Algerian pääkaupungissa puolitoista päivää enkä palliksien perus sääntöjen ja ohjeiden mukaan oikeestaan ollenkaan tutstunrut paikalliseen elämään ja tai museoihin. Se mitä kävelin hotellilta keskustaan ja takas oli ainakin miespuoliselle ihan turvallisen oloista. Kukaan ei kiinnittänyt muhun huomiota vaikka varmasti erotuin joukosta. Mulla oli kaikki palvelut hotellissa joten en käynyt missään paikallisessa ravintolassa, itseasiassa mulla ei ollut missään vaiheessa yhtään paikallista valuuttaa edes lompakossa. Viisumi hoitui parissa viikossa postitse Tukholmasta.

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 03.12.2016, 11:55:55 »
Itse olin tuolla viitisen vuotta sitten. Viisumin tosiaan saa helposti Tukholmasta. Itse kävelin tuolla paikasta toiseen mielin määrin ja oli ihan mukavaa. Hirveästi tuolla ei tekemistä ole päivässäkin näkee ihan tarpeeksi. Itse olin 3 päivää. Vanhaan kaupunkiin menin taksilla. Taksari jätti mut sen kadun päähän kukkulalle mistä kasbah alkaa ja sanoi että kasbah alkaa tästä ja jos menet sinne hän voi soittaa poliiseja paikalle. Mietin asiaa hetken ja sanoin ettei tarvitse. En sitten mennyt kasbahiin sisälle vaan kävelin alas kaupunkiin. Tuo kasbah on kapeahkoa kujaa jossa molemmilla puolilla korkeita taloja, tajusin kyllä jos sinne lähtee kävelemään kukaan ei näe mitä siellä tapahtuu

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 04.12.2016, 10:49:59 »
... enkä palliksien perus sääntöjen ja ohjeiden mukaan oikeestaan ollenkaan tutstunrut paikalliseen elämään ja tai museoihin.

:o Paljon kertova kommentti, ei palliksista vaan kirjoittajasta.

Se hyvä puoli, että tämä ketju nousi ylös ja nyt tiedän jotain Algeriasta, joka tuntuu olevan suhteessa etäisyyteen Suomesta hämmästyttävän tuntematon maa.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 04.12.2016, 17:54:27 »
Olipa hassua lukea oma ikivanha kommenttini täältä. Luin sitä kuin ensimmäistä kertaa: olin autuaasti unohtanut koko tapahtuman ja sen käänteet.

Algeriassa käy vuosittain 200 000 turistia.

Jos haluaa nauttia hyvin säilyneistä roomalaisista raunioista kaikessa rauhassa, ilman toisia turisteja, niin silloin vaan Jemilaan. Jonne minäkin loppujen lopuksi pääsin - vaikkakaan en "ystävällisen" perheen kyydissä.