Ryanairin uudet käytännöt

 (Luettu 4861 kertaa)

John Fishditch

  • Reissaaja
  • Viestejä: 23
    • MSN Messenger  - juhakala[at]paju.oulu.fi
    • Profiili
Ryanairin uudet käytännöt
« : 26.01.2006, 19:22:43 »
    
Press Release
25.01.06
RYANAIR TO REVOLUTIONISE EUROPEAN AIR TRAVEL

    * FARES REDUCED BY 9% (£2.50 OR €3.50) FROM 16TH MARCH '06
    * WEB CHECK-IN TO ELIMINATE CHECK-IN AND AIRPORT QUEUES
    * LUGGAGE ALLOWANCES INCREASED FROM 25KGS TO 30KGS
    * PASSENGERS ONLY PAY FOR THE BAGGAGE SERVICE THEY USE

Ryanair, Europe’s largest low fares airline today (Wednesday, 25 th January 2006) announced details of its next revolution in European low fare air travel. From the 16th March, Ryanair will introduce a number of key service improvements for all passengers including (1) all Ryanair’s fares will be reduced by 9% (£2.50 or €3.50), (2) all passengers travelling with hand luggage and in possession of an EU passport will be able to check-in on the web at www.ryanair.com and by-pass all check-in and airport queues, (3) these passengers will also be given priority boarding which will also eliminate boarding gate queues as well, (4) for bookings after 16th March, Ryanair is increasing each passenger’s luggage allowance from the current 25kgs to 30kgs (comprising 10kgs carry-on and 20kgs checked-in luggage) which will substantially reduce excess baggage fees and finally (5) all passengers travelling with checked in luggage who book after 16th March will now pay a fee of £2.50 (€3.50) per bag, per flight if booked in advance on the website, or £5.00 (€7.00) per bag, per flight if presented unbooked at the airport.

Siis tarkoittaako tuo tuossa lopussa sitä että todellakin matkustaessa pitää maksaa 3,5 euroa kaikista ruumassa olevista laukuista. Onko ennen mitään tällaista käytäntöä ollut?

Oluen ystävä

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #1 : 26.01.2006, 20:08:58 »
No minä sain jotenkin sellaisen käsityksen että ne jotka matkustavat vain käsimatkatavaroiden kanssa, säästävät 3,5€, minkä liput halventuvat. Tai no 9% kehuvat että liput halventuvat mutta kun tähänkin asti on ollut ilmaisia+verot lentoja. Veroja tuo hinnan lasku tuskin koskee

Ne joilla on yksi laukku ruumassa, maksavat laukusta tuon 3,5€ minkä matka "halpenee".

Ne jotka laittavat ruumaan 2 laukkua, maksavat kokonaisuudessaan tulevaisuudessa 3,5€ enemmän.

Eli sellainen käsitys tuli että tulevaisuudessa maksaa 3,5€/ruumaan menevä laukku

Ja tämä siis alkaa 16. maaliskuuta

jilola2

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 197
    • Profiili
Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #2 : 26.01.2006, 20:23:13 »
Nyt kun vielä tekisivät kuten EasyJet: Käsimatkatavaralla ei ole painorajaa. Ainoat vaatimukset ovat, että pakaasi mahtuu penkin alle tai ylälokeroon ja että matkustaja pystyy itse, ilman apua, sen sinne nostamaan.

Ryanin muutokset johtavat siihen, että ruumaan menee tulevaisuudessa vain jäähallin kokoisia matkakontteja, joila säästää tuon ylimääräise €3.5.


Jouni

Pablo

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 751
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #3 : 27.01.2006, 00:00:05 »
Aftenposten kirjoitti eilen muistaakseni, että Ryanairilla on tavoitteena saada oheismyynti niin kannattavaksi kymmenessä vuodessa, että voi jakaa kaikki lippunsa ilmaiseksi.
ämä on minun totuuteni.

uuge

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 183
    • Profiili
    • Sähköposti
Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #4 : 27.01.2006, 08:18:33 »
Lainaus käyttäjältä: "jilola2"
Nyt kun vielä tekisivät kuten EasyJet: Käsimatkatavaralla ei ole painorajaa. Ainoat vaatimukset ovat, että pakaasi mahtuu penkin alle tai ylälokeroon ja että matkustaja pystyy itse, ilman apua, sen sinne nostamaan.


Sinäälään aivan strategian mukaista. Maksat palveluista joita käytät.  En purnaa.

mutta tota painorajaa mä en lähtisi poistamaan, koska noilla ylälokeroilla on painorajat (oiskohan ollut 35kg per lokero, riippuen konetyypistä).

Illusion

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 732
    • Profiili
Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #5 : 27.01.2006, 10:39:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Pablo"
Aftenposten kirjoitti eilen muistaakseni, että Ryanairilla on tavoitteena saada oheismyynti niin kannattavaksi kymmenessä vuodessa, että voi jakaa kaikki lippunsa ilmaiseksi.


Kuulin itsekin toisella korvalla jotain tällaista radiosta pari päivää sitten. Tuo tarkoittanee, että itse lippu on tulevaisuudessa (mahd.) ilmainen, mutta kai verot ja lentokenttämaksut silti jää asiakkaan maksettaviksi? Vai oliko kyse ihan OIKEASTI ilmaisesta lentämisestä?  No, niin tai näin, hieno homma, jos lentäminen tehdään entistä helpommaksi ja halvemmaksi. :)

Laaara

  • Reissaaja
  • Viestejä: 23
    • MSN Messenger  - laura_rytkonen@hotmail.com
    • Profiili
Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #6 : 27.01.2006, 11:08:43 »
Lainaus
Tuo tarkoittanee, että itse lippu on tulevaisuudessa (mahd.) ilmainen, mutta kai verot ja lentokenttämaksut silti jää asiakkaan maksettaviksi? Vai oliko kyse ihan OIKEASTI ilmaisesta lentämisestä?


Käsittääkseni asiakkaan maksettavaksi jää nimenomaan vain nuo verot ja lentokenttämaksut, itse "lippu" tulee siis ilmaiseksi. Ryanairhan on jo tähän mennessäkin jakanut lähes "ilmaisia" lentoja, sillä myynnissä on ollut sentin hintaisia matkoja. Päälle sitten verot ja kenttämaksut ja hinta pomppaa sentistä jo useampaa euroon..

MaryPoppins

  • Aloittelija
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #7 : 27.01.2006, 11:34:38 »
Loistava idea RyanAirilta tienata hieman ylimaaraista!  :D Maltan tuskin odottaa, missa vaiheessa yhtio ilmoittaa, etta lipun hintaan sisaltyy vain paasymaksu koneeseen, ja muutaman punnan lisahintaan matkustajille tarjotaan lisaa palveluita, mm. istumapaikkoja, turvavoita ja matkakohteen saatietoja.

Ulospaasy lisamaksusta.

Olen vakaasti sita mielta, etta siina missa halpalentoyhtioiden voidaan olettaa tarjoavan kuuden euron hintaisia kahvikupposia ja seitseman sentin jalkatilan, niin matkustajia ei pitaisi kehottaa nousemaan koneeseen ilman matkatavaroita.

"Ilmaisten kasimatkavaroiden" saanto aiheuttanee lukuisia ongelmia,  silla jo nyt lentoemannat tappelevat viisi senttia liian suurten tai kilon liian painavien laukkujen kanssa. Jos kaikki matkustajat ottavat maksimimaaran tavaroita mukaansa, tilanpuute on ilmeinen, silla jo nyt kaikkia laukkuja on hankala tunkea tavarasailioihin - maltan tuskin odottaa, mita tapahtuu, kun kaikilla on standarilevyinen kapsakki olallaan.

Ja kasimatkatavaroihin kun ei saa pakata kaikkea tarvitsemaansa, eli vaikka matkustaisikin viiden kilon laukulla viikoksi Frankfurtiin, niin kynsisakset on laitettava pikku pusissa ruumaan ja maksettava suosiolla uusi hinta.

*huokaus* Bisnes on bisnesta.
he impossible I do at once - miracles take a little longer

Neiti Q

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 328
    • Profiili
Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #8 : 27.01.2006, 11:36:01 »
Kirjoitin pari päivää sitten tuonne olettekos kuulleet -osioon tällaista; vastavetona esim. Sterlingin aikeille lopettaa joitakin reittejä, kuten Finnairin Heinonen ennusti:

Kauppalehdessä oli tänään Ryanairilta ihan vastakkainen veto: povaus, että kymmenessä vuodessa Ryanair ei ole enää halpa- vaan ilmaislentoyhtiö. Heillä on tavoitteena antaa liki ilmaiseksi kolmannes lentolipuista jo tänä vuonna (siis samaan tyyliin kuin tähänkin asti, matkustaja maksaa sentin+verot). Kymmenessä vuodessa Ryanair on saanut oheismyyntinsä niin kannattavaksi, että lennoista ei enää tarvitse periä maksua.

Ja tuo oheismyynti tarkoittaa kaikkea, mitä voi Ryan-netissä ostaa, hotelleja, roinaa, autonvuokrauksia, kahvia lennolla... Ehkä pian saa siis lentää pelkällä ruumaan menevän matkalaukun hinnalla, siihenhän tämä uusi maksukäytäntö viittaa :)
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

AS

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #9 : 27.01.2006, 12:03:15 »
Lainaus käyttäjältä: "MaryPoppins"
Olen vakaasti sita mielta, etta siina missa halpalentoyhtioiden voidaan olettaa tarjoavan kuuden euron hintaisia kahvikupposia ja seitseman sentin jalkatilan, niin matkustajia ei pitaisi kehottaa nousemaan koneeseen ilman matkatavaroita.


Eikai se kahvi kuutta euroa ole, kun ei ole olutkaan?

Miksei pitaisi kehottaa matkustamaan mahdollisimman vahilla tavaroilla? Onko ameriikan malli, jossa jokaisella on kaksi 32 kg:n matkalaukkua ynna taysikokoinen trolley kasimatkatavaroissa sitten parempi malli?

Lainaus käyttäjältä: "MaryPoppins"
"Ilmaisten kasimatkavaroiden" saanto aiheuttanee lukuisia ongelmia,  silla jo nyt lentoemannat tappelevat viisi senttia liian suurten tai kilon liian painavien laukkujen kanssa. .


Helposti ratkaistu: ei sallita ylikokoisia eika ylipainoisia laukkuja. Ryanair on mielestani jo aika hyva toteuttamaan tata saantoa. Josta jotkut tosin tykkavat rutista: mita nyt yks viis senttia/pari kiloa haittaa..

Lainaus käyttäjältä: "MaryPoppins"
"Ja kasimatkatavaroihin kun ei saa pakata kaikkea tarvitsemaansa, eli vaikka matkustaisikin viiden kilon laukulla viikoksi Frankfurtiin, niin kynsisakset on laitettava pikku pusissa ruumaan ja maksettava suosiolla uusi hinta..


Mina olen onnistuneesti matkustanut mm kaksi viikkoa Karibialla pelkan kasipakaasin kanssa. Kyse on asenteesta. Mihin tarvitset kynsisaksia viikon matkalla?

Mina olen 100 % Ryanairin suunnitelmien takana. Tavaraa on maailmassa liikaa muutenkin.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

jilola2

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 197
    • Profiili
Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #10 : 27.01.2006, 12:34:02 »
Lainaus
mutta tota painorajaa mä en lähtisi poistamaan, koska noilla ylälokeroilla on painorajat (oiskohan ollut 35kg per lokero, riippuen konetyypistä).


Juu jarjen rajoissa, totta kai. Mutta mika on, etta ilman ruumassa olevaa konttia ei saisi ottaa muutamaa kiloa enempaa kabiiniin?

Lainaus
Ja kasimatkatavaroihin kun ei saa pakata kaikkea tarvitsemaansa, eli vaikka matkustaisikin viiden kilon laukulla viikoksi Frankfurtiin, niin kynsisakset on laitettava pikku pusissa ruumaan ja maksettava suosiolla uusi hinta.

Noin on. Tosin kysya sopii, onko nykyinen teraasepolitiikka ihan realistinen.  

Siina silti oheismyyntia Ryanille, kynsisaksi, korkkiruuvi, halkokirves -paketit myyntiin lennolla. Satsin saa mukaan matkatavarapalvelusta ja kotiin palattaessa palautat ainakin kirveen ja saat saman satsin jalleen kotomaassa. Sopivan hinta vaan paalle. :roll:

Jouni

aivis

  • Reissaaja
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #11 : 16.08.2010, 13:14:33 »
Jossain vaiheessa oli puhetta, että ryanair ottaa wc-maksut käyttöön. Onko tietoa miten tämä on edennyt ja onko koneissa todella kolikkowc:t?

hermionel

  • Aloittelija
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #12 : 16.08.2010, 13:38:19 »
Ei oo. En menisi vannomaan mutta tietääkseni siitä on joku EU-laki, et tiloissa joissa tarjoillaan ruokaa ja juomaa tulee olla ilmainen wc.

phanatic

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 056
    • Profiili
Vs: Ryanairin uudet käytännöt
« Vastaus #13 : 17.08.2010, 13:03:50 »
Poistettu Ryanairin käytäntöihin liittymätöntä vessa-aiheista keskustelua.