Mitä tehdä viikon luppoajalla Thaimaassa?

(Luettu 13989 kertaa)

Eryn

• Aloittelija
    • Profiili
« : 04.02.2006, 13:06:22 »
Olen menossa Thaimaaseen helmikuun lopussa. Lennän Bangkokiin. Minulla on viikko ns. vapaa-aikaa, ja sitten seuraava viikko duunia Bangkokissa.  Eli mitä kannattaisi tehdä viikossa Thaimaassa? Lähteäkö itään vai länteen? Maan sisäisiin lentoihin minulla ei ole varaa ja 7 päivää ei tietenkään ole mitenkään hirveän pitkä aika tutustua maahan. En etsi biletystä/melua/pilvenpolttoa/shoppailua vaan nimenomaan paikalliseen kulttuuriin, ihmisten arkielämään sekä tietysti taiteeseen yms  tutustumista. Ei minulla kuitenkaan mitään rantojakaan vastaan ole. Olisiko kellään vinkkejä? Kiitos jo etukäteen!

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Mitä tehdä viikon luppoajalla Thaimaassa?
« Vastaus #1 : 04.02.2006, 13:20:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Eryn"
Olen menossa Thaimaaseen helmikuun lopussa. Lennän Bangkokiin. Minulla on viikko ns. vapaa-aikaa, ja sitten seuraava viikko duunia Bangkokissa.  Eli mitä kannattaisi tehdä viikossa Thaimaassa? Lähteäkö itään vai länteen? Maan sisäisiin lentoihin minulla ei ole varaa ja 7 päivää ei tietenkään ole mitenkään hirveän pitkä aika tutustua maahan. En etsi biletystä/melua/pilvenpolttoa/shoppailua vaan nimenomaan paikalliseen kulttuuriin, ihmisten arkielämään sekä tietysti taiteeseen yms  tutustumista. Ei minulla kuitenkaan mitään rantojakaan vastaan ole. Olisiko kellään vinkkejä? Kiitos jo etukäteen!

Siis vaan viikonko teet toita Bangkokissa?
Oli miten oli niin kayttaisin koko viikon Bangkokissa. Sitten joskus myohemmin enemmalla ajalle lahtisin kiertelemaan maata. Mutta Bangkok jakaa ihmisten mielipiteet niin ettei varmaan mikaan toinen kaupunki maailmassa. Toiset ovat sita mielta etta Bangkokissa ei kannata olla yhtaan kauempaa kuin on pakko, toiset ovat sita mielta etta Bangkok on Thaimaa. Joka tapauksessa Bangkokissa on viikoksi niin paljon tekemista ja nakemista ettei tottakaan! Jos Bangkokin tekemiset kiinnostaa niin kysele lisaa..

Pakollinen vinkki:
Valta Khao San Roadia. Paikka on nakemisen arvoinen, mutta ei yhtaan enempaa..
ไม่เป็นไร

Eryn

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 04.02.2006, 14:41:24 »
Uskon, että sen viikon duunin aikana näen tarpeeksi Bangkokia, en ole muutenkaan mitenkään erityisesti suurten kaupunkien ystävä. Eli tarkoituksena on tosiaan suorilta lähteä maahan saapumisen jälkeen jonnekin.

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 04.02.2006, 15:03:46 »
Uskon, että sen viikon duunin aikana näen tarpeeksi Bangkokia, en ole muutenkaan mitenkään erityisesti suurten kaupunkien ystävä. Eli tarkoituksena on tosiaan suorilta lähteä maahan saapumisen jälkeen jonnekin.

Olen eri mielta tosta etta viikossa samalla kuin tekee duunia nakisi tarpeeksi Bangkokkia, mutta ainakin Chiang Maita(Ja Chiang Rai samalla suunnalla) voin suositella. Kiva pikkukaupunki Pohjoisessa, sielta voi myos lahtea patikkaretkelle viidakkoon muutamaksi paivaksi ym.  Paasee hyvin yojunalla Bangkokista. Tai sitten jos/kun aikaa on vahan kannattaa ehka suoraan jatkaa kentalta koneella sinne.
ไม่เป็นไร

Eryn

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 04.02.2006, 16:42:01 »
Kiitos Nakke vinkeistä! Meneen tosiaan kolmanneksi viikoksi Chiang Maihin:) Mutta ensimmäisen viikon suunnitelmat vielä auki. En oikein usko, että jaksan olla kahta viikkoa Bangkokin kokoisessa kaupungissa, mutta eihän sitä koskaan tosiaan tiedä, miltä näyttää kun pääsee paikan päälle...

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://nomadin.vuodatus.net
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 04.02.2006, 17:16:50 »
terveisia taalta chiang main lahistolta paikasta nimelta pai. paikka on joskus ollut pikkainen ja hiljainen, mutta nyt taynna turisteille suunnattuja baareja ja lukuisia guest houseja. silti tama tuntuu mukavalta suuren ja meluisan bangkokin jalkeen...ei liikenne ruuhkia ja melua eika pilvenpiirtajia. ja taalta paasee hyvin kavelemaan ja pyorilemaan ymparistoon. chiang maista hyppaa bussiin ja jos onni on myota ja bussi kestaa hajoamatta maaliin saakka neljassa tunnissa olet taalla.

ja jossain tuossa valimaastossa bangkok- chiang mai oli pari paikkaa joita matkalla tavatut ihmiset on suositelleet, mm.  ayuthaya.

bangkok vinkiksi muuten jos kaipaa hetken rauhaa on sellainen kun lumphini-park. vietettiin siella rauhaisa iltapaiva pois khao sanin ja naapuruston melskeesta.

kivaa thaimaan reissua.
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

http://nomadin.vuodatus.net

miuzu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.02.2006, 17:55:28 »
itse olen bangkokista myös pitänyt ja pitkiä aikoja olen siellä viettänyt. ja se toisaan on NIIN paljon enemmän kuin vain Khao San Rd ja Grand Palace jne.. Erynista tuli kuitenkin sellainen kuva, jotta hänelle se viikko siellä kiertelyä (työn ohella) kyllä varmastikin on tarpeeksi. Chiang Mai ja lähialueet ovat tosiaankin ihastuttavia, mutta sinnehän oletkin jo menossa töiden jälkeen?

Bangkokista pääsee kyllä joo vaikka mihin. kyllä viikossakin ehtii (vaikka itse olen sellainen paikoissa jumiksija jotta mulla aina kestää  :wink: ) Jos temppelirauniot ja sen tyyliset kiinnostaa, niin Ayutthaya tai Sukhothai on erinomainen valinta. ja muutenkin.  :wink:  Kantchanapuri kwai-joen varrella on myös kiva mesta. mielettömän hauskoja paikallisia ihmisiä. sieltä saa aika halvalla myös erilaisia päivän retkiä. esim. retki upeaille Erawat putouksille, norsulla ratsastusta, bamboo koskenlaskua, paikallisia kyliä jne jne... ja viikossa noistakin kerkeää käymään vaikka kaksi jos ei jumahda esim. rilluttelemaan siellä. riippuu siis hirveesti tosiaan kiinnostuksen kohteesta, iästä, luonteesta jne jne.. Lopburissa apinoita joka paikassa, mutta ei oikein sitten hirveesti muuta.. Phitsanulokissa on yksi thaimaan kauneimmista buddhapatsaista ja ihmiset oli mielettömän ystävällisiä.. Mielenkiintoista ja hieman "turistihiljaisempaa" on jos matkaa Nakhon Rattchasiman suuntaan eli tavallaan koillis-itä-thaimaan suuntaa. hieman erilaista!!  :lol: APUA. siellä on niin paljon kaikkea.. huok..

ja rannoille tietty voi joo mennä löhöämään. niitä löytyy mukavia vaikka kuinka. kunhan välttää pahimmat turistirannat. Ko Lanta oli mun suosikkeja. tosin en tiedä millaista sielläkin tsunamin jälkeen on...

viikossa voi lähteä myös vaikka käymään malesian puolella tai vaikka singaporessa asti. ei hirveän kallista, mutta tietenkin se, että vaan viikko aikaa, niin ei halua varmaan kauheesti kuluttaa aikaansa vaan busseissa ja junissa istumiseen. Kannattaa kuitenkin tsekata esim. asian airlines ja muut vastaavat lentoyhtiöt. niiltä saa välillä NAURETTAVAN halpoja lentoja aasian sisällä.. oli tuossa juuri kampanja jotta pelkillä veroilla pääs lentämään (esim. about 500bahtia BKK-SGP?)

noh, siinä oli taas vuodatusta kerrakseen..  :oops:

Eryn

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #7 : 04.02.2006, 17:58:20 »
Tätyypä käydä katsastamassa puisto. Minulla on Paista aivan ihastuttava ystäväni lahjoittama kassi, jossa lukee Utopai;) Se on lempparikassini. Luulin tosin, että se on hieman lähempänä kuin 4h bussissa.... Mutta tuurista se lienee kiinni:)

Mukavaa reissua Annipurnalle myös!

Eryn

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 04.02.2006, 18:00:59 »
Ja kiitos kovasti miuzulle vinkeistä! Tarkastan nuo paikat ehdottomasti. Varsin minua kiinnostaa tuo buddhapatsas.

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 04.02.2006, 18:26:57 »
Ja kiitos kovasti miuzulle vinkeistä! Tarkastan nuo paikat ehdottomasti. Varsin minua kiinnostaa tuo buddhapatsas.

Ja Luphini puistolle kannattaa herata kello kuudeksi aamulla. Itse tykkaan kayda juoksemassa muiden kanssa ja sen jalkeen nurtsille safkaamaan jotain thai-salaatteja ja katselemaan kun 100-vuotiaat mummot ja vaarit joogailee ja treenaa tai ji:a :lol:

Jokiristeilyt ovat myoskin must. On hienoa vaan seilata jossain Bangkokin sivujoilla, lahella mutta niin kaukana kaikesta siita Bangkokin rasittavasta, mutta joskus ah, niin ihanasta hulluudesta :D

Moni paikka myos tarjoaa opastusta meditaatioon ym. joten jos sellainen yhtaan kiinnostaa niin Bangkok on siihen varmaan yksi parhaista paikoista..
ไม่เป็นไร

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 05.02.2006, 14:46:55 »
niin ja siis tarkennukseksi etta pai on 4 h chiang maista joka on n.10h bussilla bangkokista. tai ehka sa sen jo tiesitkin :)
..asemalla kaikuivat, kuulutukset. kutsuna jota pakoon ei paase. nouset kyytiin kerran, oot kyydissa aina....om shanti.

PortaBle

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 05.02.2006, 22:02:40 »
Hmm.. Tuosta Pai:sta tahtoisin tietää lisää, koskapa siitä jotain legendaa olen kuullutkin ja olen sinne päättänyt jossakin vaiheessa ensi syksyä maleksia.. Onko laakso jo länkkäreiden omakseen valtaama vai ovatko länkkärit vielä vierailijoita? Mitäköhän siellä halvimmillaan mahtaisi esim. maksella jokin maisemallinen sähköllinen tönö muutamaksi viikoksi/kuukaudeksi?
A neverending yearn for new
http://portable.kulkijat.com

Absoluto

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 06.02.2006, 09:37:27 »
Lainaus käyttäjältä: "PortaBle"
Hmm.. Tuosta Pai:sta tahtoisin tietää lisää, onko laakso jo länkkäreiden omakseen valtaama vai ovatko länkkärit vielä vierailijoita?

No Paihan on mitä miellyttävin Israelilainen kylä jossa on paljon jenkki siirtolaisia perehtymässä lokoisan elämän saloihin.
HOOCEE(TM)

PortaBle

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 06.02.2006, 11:43:47 »
Öö? Israelilainen?  :shock:  :roll:
A neverending yearn for new
http://portable.kulkijat.com

Absoluto

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 06.02.2006, 13:11:15 »
Epäsuorasti ilmaisin että Pai on aikalailla israelilaisten kansoittama, melkein kuulee kaduilla enemmän hepreaa kui thaita. Ainakin falafelia on helposti saatavilla...  :lol:
HOOCEE(TM)

annipurna

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : 09.02.2006, 14:02:17 »
juuh israelilaisia kylla riittaa. ja muutenkin lankkareita. vahan tuntu ensin kun saapui etta hitto taas yksi lankkarikyla. ja sita tama on mutta itse olen loytanyt omat jutut ja lahinna tekemisissa olen ollut thai ihmisten kanssa. oman guest housin omistaja nainen on aivan valloittava, jooga opettaja samoin. ja muutenkin kylla niita taalla on, thai ihmisia, mutta vahan piilossa. katseltava on aika tarkkaan :) mutta tykkaan paikan tunnelmasta. en tieda noista halvoista majoituksista, mutta tapasin yhden brittikundin joka asustaa 4000 bahtin (n. 80 euron) kuukausi hinnalla n. 5 km paassa keskustasta. ja on taalla ilmoituksia muutenkin vastaavista. ja monet paikat tekee diileja pitka-aikaisille asukeille.  ja siis taallahan on helppo liikkua motolla tai pyoralla eli 5 km ei ole temppu eika mikaan.

toivoisin etta paikka olisi vahemman lankkari kansoitettu, mutta silti...tykkaan. en tieda, olisiko tassa lahella vastaavaa mutta vahemman kansoitettua paikkaa?

ar

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 13.02.2008, 01:19:39 »
Onko mitään mahtavaa seikkailu retkeä, pientäkylää tai muuta sellaista jota ei vois jättää kesäkuussa käymättä etelä-thaimaassa?

Tämän hetkisten suunnitelmien mukaan kuukauden thaimaa pysäkistä on suunnitelmana muutamapäivä bangkokissa->koh taolle sukellus kurssi, fisustusta ja vähä levyttelyy..
Aikaa jäis viikko tai 2.. ja siltäosin vähän suunnitelmat vielä auki.

Mitä enemmän nähtävää sitä parempi! :) levytellä kerkee sit fijillä ;)

2la

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Mitä tehdä viikon luppoajalla Thaimaassa?
« Vastaus #17 : 07.12.2014, 10:20:44 »
Oiskohohan tämä sopiva ketju vai pitäisikö laittaa "tyhmät kysymykset" -sarjaan...

Kuitenkin, tilanne on se että mulla on kaverini kanssa skarppi 9 päivää aikaa Thaimaassa. Alku- ja loppupiste on Bangkok. Ajattelin että tuon ajan voisi käyttää tehokkaasti kun on kuitenkin kaverin talvilomasta kyse (itsehän voin nuuskia nurkkia ja tutustua rentoon tahtiin ympäristöön tämän jälkeenkin). Viidakkomatkat, temppelit, elukoiden pällistely ja muu luonnollisesti kiinnostaa, mutta voisimme me jotain vähän extremempääkin siinä puuhata. (Rantalomalle, joogailulle sun muulle island hoppingille on varattu sitten seuraavat 2 viikkoa. Saavumme siis tuon 9 päivän jälkeen Bangkokiin noutamaan seurueemme kolmannen jäsenen.) 

Koitin googlata jotain kiertomatkaa tai opaspalvelua, mutta luonnollisestihan kaikki reissut jotka pulpahtavat esiin ison G:n hakutuloksissa ovat varsin hintavia. En kuitenkaan monen sadan euron luksus-allinclusive-matkaa halua.

Lisäksi tässä on se hauska ja yleinen sivujuonne, että ummikkoturisti haluaisi nähdä paikkoja jotka ovat ei-niin-turistisia. :P

Mitä siis tehdä? Mistä aloittaa etsintä ja tutkinta? Menenkö vaan Khao Sanille ja kysyn sieltä? Etukäteen netistä väijymisessä on se kiva puoli että saa ehkä kuulla muidenkin kokemuksia.

Nöyrästi kiitän kaikista neuvoista :) *kumartaa*

Sukellus Asiaan

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sukellus Asiaan
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 07.12.2014, 12:09:09 »
Koh phayam?

The Rotta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 09.12.2014, 14:12:24 »
Jos noissa ison g:n tuloksissa oli jotain mitä miellytti niin miksette menisi jotain vastaavaa ominpäin. Ette tarvi allinclusive pakettia jos teillä on visio mihin mennä. Thaimaassa on todella hyvät/helpot kulkuyhteydet.