Egyptin viisumi!?

(Luettu 47265 kertaa)

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Egyptin viisumi!?
« Vastaus #20 : 14.01.2010, 12:10:58 »
Hei!

Olen kaverin kanssa menossa Egyptiin. Kaverilla kuitenkin Turkin passi, jossa on kuitenkin pysyvä Schengen viisumi. Soitin Helsinkiin Egyptin suurlähetystöön ja kysyin saako hän ostettua Egyptin viisumin maahan saapuessa Kairon lentokentältä ja vastaus oli että saa, koska hänellä on Schengen viisumi. Haluaisin kuitenkin pelata varman päälle ja saada saman tiedon paperille, joten onko kellään tietoa löytyykö samaa tietoa internetistä tai mistään infosivuilta (itse en löytänyt vahvistusta)? Kirjoitin vielä sähköpostiakin asian tiimoilta, mutta vahvistusta en saanut. Onko kellään muulla ollut vastaavaa tilannetta. Pelkällä turkin passillahan Kairon lentokentältä ei viisumia saa ostaa.

Hermit

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 04.02.2010, 16:29:11 »
Salam! Satutteko tietämään noiden viisumi kiskojen aukioloajoista? Laskeudun parin viikon päästä perjantai aamuyöllä n. klo2 Kairoon. Kai viisumin saa ostettua tuohonkin aikaan?

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 04.02.2010, 16:31:55 »
^Toki.

Emmita_

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 12.10.2010, 14:42:01 »
Eli siis Egyptiin tarvitsee viisumin, vaikka tekisi vain kahden viikon reissun? (Ehkä tämä menee jo tyhmät kysymykset -osastolle.)

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 12.10.2010, 14:53:38 »
Kyllä.

Scirurus

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : 15.12.2010, 06:35:13 »
Tarviiko mukaan passikuvia?
Ylipäätänsä kun reissaa ympäri egyptiä onko mukana hyvä olla passikuvia?

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #26 : 16.12.2010, 12:14:44 »
Tarviiko mukaan passikuvia?
Ylipäätänsä kun reissaa ympäri egyptiä onko mukana hyvä olla passikuvia?

Ei.

Antimoni

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 12.11.2011, 14:02:34 »
Kysymys viisumitietäjille: Olen menossa Kairoon viideksi kuukaudeksi ensi vuonna ja viisumiasia mietityttää siltä osin, että aion käydä myös Israelissa. Aikomuksena on ylittää raja maitse Tabassa mennen tullen, pitääkö minun takaisin tullessani ostaa viisumi joka tapauksessa, vaikka minulla olisi voimassaoleva 3 kk viisumi "perusoleskeluuni" Egyptissä?

attila

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 19.01.2013, 01:45:22 »
Ja eikö viisumin saa myös Hurghadan kentältä? EasyJet lentää sinne edukkaammin kuin mitä Egyptair Kairoon, ensiksi mainittu tosin Gatwickilta.

luxorinukko

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #29 : 28.11.2014, 01:44:20 »
Viisumit saa aina ostaa kentältä. Vaihda ensin rahaa Egypunniksi ja maksa niillä viisumi, tulee halvemmaksi. Siinailla on nyt päällä 3 kk liikkumisrajoituksia, alkoi lokakkun lopussa, että älkää edes kuvitelko mitään Siinai-reppureissuja. Jopa Sharmista Kairoon matkat ovat epävarmoja. Tulkaa Luxoriin lentäen Kairon kautta, täällä on rauhallista ja viisumia voi jatkaa helposti.
7 talven kokemuksella suosittelen nimenomaan Luxoria nähtävyyksien vuoksi. Katso lisää joko vanhaa blogiani "kaamostapakoon.vuodatus.net" tai sitten uusia juttuja ja kuvia www.nippe.fi.

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 06.01.2015, 00:48:53 »
Joulukuu 2014 Egyptin viisumi Kairon kentältä ostettaessa maksoi USD 25:- .Se viisumi ei ole sen ihmeempi juttu kuin tarralappu, jonka itse joutuu liimaamaan passinsa sivulle. Tullimies läymäyttää sen päälle sitten leimasimella tulopäivämäärän ja poislähtiessä poistumispäivämäärän. Maahan tullessa yleensä jo lentokoneessa lentoemännät jakaa niitä kortteja, joihin pitää kirjoittaa passin numero jne. Se sitten annetaan passin kanssa tullivirkailijalle. Lähtiessä täytetään samanlainen läpyskä ja jätetään virkailijalle. Välillä oon aatellut, että mitä ihmettä ne virkailijat tekee niillä kaiken maailman läpysköillä, arkistoidaanko ne vai laittavatko roskiin....

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 18.03.2015, 23:49:36 »
Luin juuri Reutersin tiedotetta, että 15.5.2015 alkaen yksittäiset matkailijat Egyptiin joutuvat hommaamaan viisumin etukäteen eli sitä ei voisi enää ostaa lentokentältä maahan tulessa. Säädös koskisi kaikkien maiden kansalaisia mutta ei pakettimatkalaisia (!) . Taka-ajatuksena on muka vähentää terrorismia.. Kyllähän tuo viisumin etukäteen hankkiminen Egyptin suurlähetystöstä hankaloittaa hommaa varsinkin niiltä, jotka eivät asu Hesassa. On ollut helppoa buukata lennot netistä ja ostaa viisumi Cairon kentältä mutta ei sitten enää toukokuussa.... Egyptissä liikkuu paljon omatoimisia matkailijoita. Nähtäväksi jää, miten paljon tällä on sitten vaikutusta matkailun vähenemiseen Egyptissä.

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 15.05.2015, 14:09:16 »
Eilen lueskelin online al ahramista, että olisi peruuttettu tämä pakollinen etukäteen viisumin hankkiminen Egyptiin. Niin että KAIKKI vois edelleenkin ostaa viisumin lentokentältä. Jos joku käväisee Egyptissä 15.5.15 jälkeen mielellään kuulisi, jotta toimiiko homma kun Egyptin Embassy Hesassa on ihan ulalla....Ite aikomuksena mennä Cairoon kesän jälkeen / loppuvuodesta.

Matkalle_2015

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #33 : 16.05.2015, 15:26:24 »
Itse olen lähdössä heinäkuun alussa ja seurannut samaa viisumikeskustelua. Al-Ahram -sivuston mukaan tuota uutta päätöstä on lykätty kunnes online-hakemukset ovat saatavilla. Siis vuosia kestää ennen kuin saavat tuon toimimaan, sanoo Al-Ahram ja uskon sen itsekin.

Kuitenkin kun asun Helsingissä ja joudun viisumin hommaamaan Kairon välilennolla, taidan hakea sen etukäteen. Jääpähän enemmän aikaa levätä ennen Egyptin sisäistä jatkolentoa. Mutta tosiaan ihan omasta halusta...

fl0yf

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 02.05.2016, 13:49:03 »
Ostin lennot Kairoon ja nyt aloin tutkimaan viisumi asiaa tarkemmin niin, eikö tuota viisumia saa enää Kairon kentältä ostettua, jos on omatoimimatkalla?

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 02.05.2016, 14:13:09 »
Moro,

Ei saa enää maahan saavuttaessa. Itse soitin lähetystöön Helsinkiin ja antoivat ohjeet viisumin saamiseksi. Helppo homma jossa meni noin viikko

t, Kaj

fl0yf

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 02.05.2016, 14:37:11 »
Ei saa enää maahan saavuttaessa. Itse soitin lähetystöön Helsinkiin ja antoivat ohjeet viisumin saamiseksi. Helppo homma jossa meni noin viikko

Kiitos tiedosta! Pitää soitella itsekkin tuonne, tai käydä paikan päällä. Paljonko tuo viisumi maksoi?

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 02.05.2016, 14:43:38 »
Viimme vuonna Suomen passilla 25€. Turkin passilla 30€

fl0yf

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 02.05.2016, 16:41:39 »
Soittelin tänään aikaisemmin lähetystöön ja se oli kiinni. Vaatiko tuo viisumihakemus käyntiä lähetystössä, ajanvarausta sinne, tai passin lähettelyä postitse? Vai millä tavalla tuo hoitui helposti viikossa? Yritän tässä mietiskellä aikatauluja hieman, sillä reissuun lähtöön enää neljä viikkoa.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2016, 16:44:13 kirjoittanut fl0yf »

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #39 : 02.05.2016, 18:21:54 »
Asun Tampereella. Hoidin asian postitse