Budjetti kuukauden matkaan Thaimaassa?

(Luettu 118700 kertaa)

Jepulis

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissausta ja ruokaa: juttuja matkustelusta, ruoasta ja eri matkakohteista.
Vs: Budjetti kuukauden matkaan Thaimaassa?
« Vastaus #200 : 25.06.2014, 23:54:00 »
Minulla meni viime joulu-tammikuussa yksin matkustaessa Thaimaassa noin 1000 euroa + lentoliput. Se oli enemmän kuin olin ajatellut, eli rahaa meni noin 33 euroa päivässä. Olin toivonut ennemmin noin 20 euron kuluja, mutta semmoinen näyttää vaativan sitä että valitsee vähän halvempia kohteita kuin esim. Koh Tao. Ja kaksin matkustaessa olisin säästänyt majoituskuluissa ehkä 200 - 450 bahtia päivässä (noin 5-10 euroa).

Tingin kaljanjuonnista (mutta en ollut kokonaan ilman), pyykin pesettämisestä (tämä säästi kuukauden aikana ehkä vain jotain 10 euroa joten onko järkee vai ei) ja takseista (tässä sniiduilin erityisesti eli opettelin käyttämään julkisia ja kävelemään paljon). Jotkut majapaikkanikin olivat sellaisia ettei varmasti kaikille kelpaisi.

Matkustaminen kaupungista toiseen tuntuu Thaimaassa olevan naurettavan halpaa ja nukkumalla pitkän matkan bussissa tai junassa säästää yhden yön majoituksen eli siten matka paikasta toiseen käy tavallaan ilmaiseksi... Mutta siinä pitää olla tarkkana ettei ajaudu määränpäässä maksamaan viiden kilometrin matkasta majapaikaan puolta siitä mitä maksoi satojen kilometrien matkasta. Esim. Chiang Maissa taksit reippaasti pyysivät minulta kalliimpaa hintaa taksista (800b) rautatieasemalta 10 km päähän Chiang Main eteläpuolelle kuin yöjuna oli maksanut (600 b). Oikea hinta oli 300 b. Jos jostain kannattaa myös ottaa selvää, niin siitä miten julkisilla pääsee liikkumaan taksien sijaan.

Yksityiskohtainen menolistani blogissa: http://reissaustajaruokaa.wordpress.com/2014/01/15/paljonko-maksaa-kuukausi-thaimaassa/
http://reissaustajaruokaa.wordpress.com/
Matkakohdetietoa, reppureissuelämää ja vegaaniruokaa.

SunRiseGirl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #201 : 26.06.2014, 00:27:31 »
Jepulis: Ihan mahtava tuo sinun menolista blogissasi. Mulla on ensi talvena 2,5 kuukauden reissu ja ekaa kertaa menen niin, että ihan oikeasti on pakko miettiä mihin rahaa laitan. En ole aiemminkaan pröystäillyt (olen nukkunut dormeissa yms) mutta en esim. ole jaksanut hirveästi tingata enkä aina ole jaksanut miettiä mitä mistäkin kannattaa maksaa tai mikä on milloinkin se oikea hintataso.

maailmanmatti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #202 : 10.07.2014, 14:07:03 »
Nayttas parin ekan paivan perusteella etta sellasella 10-15eper paiva mennaan. Sukellukset sun muut ekstraa. Kaljaa en juo ja taksilla en ajele.

Pete100

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #203 : 12.07.2014, 10:32:57 »
Viime reissu 9kk ja noin 12 000€ meni sisältäen kaiken eli lennot, pankin palvelumaksut, lotot, matkavakuutukset, viisumit jne. eli aivan kaiken mitä reissuun liittyviä ja sen aikana tapahtuvia kuluja oli . Olin reissussa myös 9 päivää Vietnamissa ja 7 päivää Malesiassa. Thaimaassa olin viidessä eri kohteessa.
En edes säästellyt yleensä missään.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2014, 08:16:01 kirjoittanut Pete100 »

Siampro

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #204 : 18.10.2014, 23:47:55 »
Nayttas parin ekan paivan perusteella etta sellasella 10-15eper paiva mennaan. Sukellukset sun muut ekstraa. Kaljaa en juo ja taksilla en ajele.

Uskaltaisin väittää, että et myöskään harrasta mitään maksullisia aktiviteetteja, syö ravintoloissa, asu kovin reteästi tai juurikaan vaihtele kohteita Thaimaan sisällä.  Jos tuo budjetti sisältää majoituksen niin huonosti saa majoittua ja syödä, että pärjää. Jos se ei sisällä majoitusta niin siltikään ei ole vara paljon tuhlailla ja liikkua ympäriinsä. 10-15 euroa ei ole paljon edes Thaimaassa. Ja tämä pätkääkään keljuilematta. Itse en tuolla lomaani saisi läpi vietyä. Tai saisin, mutta olisiko se sitten loma josta haaveliin on eri asia.

maailmanmatti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #205 : 19.10.2014, 14:29:55 »
Siampro : jep, harrastuksina on joogaa, meditaatiota ja salaatin syöntiä. Ulkona söin melkein koko ajan, tietes edukkaista soppakojuista ja torilta. En tykkää turisteille varta vasten tehdyistä jutuista, esim monista rafloista. Paljon aikaa kului mm. meditaatiokeskuksessa, luostarissa ja luomufarmilla.

Oon aika varma että luostarissa olin paremmalla ruokinnalla kuin missään ravintolassa, uposathapäivänä oli ruokaa niin paljon ettei meinannut pöydille mahtua. Jännä kollektiivipiknik tuo thaikkujen almuruoka;  munkeille lahjoitetaan ruokaa ainakin 10x yli tarpeen ja sitten kylän väki kertyy luostariin kuuntelemaan Ajahnin(munkkiopen) juttuja ja syömään kaiken sen mitä munkit ei syöneet eli about kaiken.. :D

Vikalla viikolla thaimaassa budjetti olikin sitten melkein viittä kybää päivälle, sukelluskurssi ja vähän shoppailua, saarihengausta ja parit lautat ja junat. Yleensä meen liftillä jos ei oo kiire ja yleensä siis ei oo :)

Reissaajia on moneen lähtöön. Mä oon vaan todennut, että mun rajallinen elinaika on aivan liian arvokasta käytettäväksi pääasiassa rahan hankintaan. Tietes välillä pitää vähän tuohta repäistä että matka voi taas jatkua. Seuraavaksi suunta on Ausseihin hedelmiä poimimaan, jos hyvin käy niin kuukauden tienesteillä voi rötvätä Intiassa puoli vuotta ja tarkoitus olisi muutama kk viettää mangojen ja banaanien seurana. Eli ihan heti ei oo Sohjolaan paluuta :)

Menipä vähän offiksi. Takaisin aiheeseen eli googleen 'Vipassana meditation', 'mindful farm' tai 'international forest monastery' niin löytyy em. jutut.

Pete100

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #206 : 02.09.2016, 13:20:23 »
Viime 10kk reissu n. 13 000€ sis. kaiken reissuun liittyvät ja 2 kertaa tuli Laosissa käytyä muutaman päivän reissuilla myös. Thaimaassa tuli oltua kolmessa eri kohteessa.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2016, 13:28:04 kirjoittanut Pete100 »

JoniOha

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #207 : 04.09.2016, 17:34:58 »
2kk 4800€ 2henk hki -bkk-chang-phnomphen-siem reap-bkk-krabi-koh lanta-phuket-koh lanta-krabi-bkk-hki

Phukettiin ei oltu menos mut dengue ajoi 4päivän sairaalahoitoon

+1200€ ,lennot suomest. Ei kyl säästelty mistää ja viimeinen hotla makso 120€/yö 3yötä
« Viimeksi muokattu: 04.09.2016, 18:11:55 kirjoittanut JoniOha »

hipster

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #208 : 04.09.2016, 18:24:10 »
Kun olen tässä nyt tovin punninnut eri mahdollisuuksia tulevalle reppureissulleni loka–marraskuussa niin kiinnostaisi kuulla realistisia arvioita 1–1.5 kuukauden reissubudjetista nykyään. Kyse tosiaan ensimmäisestä reppureissusta, ja vieläpä yksin. Alkuperäinen tarkoitus oli reissata 2.5 kuukautta niin Thaimaan kuin Indonesiankin puolella, mutta tilanteet muuttuvat.

Olen Bangkokissa tällä hetkellä, ja alustavana suunnitelmana olisi nähdä esimerkiksi Pai Pohjois–Thaimaasta kuin myös Trangin saaret etelästä. Muita suunnitelmia ei vielä ole. Kulkuvälineinä mahdollisuuksien mukaan bussit ja junat, kaksipyöräisenkin suunnittelin vuokraavani etenkin Paissa. Tarkoitus syödä katukeittiöissä, yöpyä edullisesti, ja tehdä ja nähdä itsenäisesti. Dokaaminen ei kiinnosta kuin oluen verran ruoan yhteydessä. Tarkoituksena siis rauhoittua, rentoutua, nähdä paikallista elämää ja luontoa. Olla vaan.

Marraskuussahan alkaa high season, säästänkö siis varaamalla majoituksia etukäteen? Millaisella, lähinnä päiväkohtaisella, budjetilla lähtisitte liikenteeseen?

« Viimeksi muokattu: 04.09.2016, 18:25:48 kirjoittanut hipster »

JoniOha

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #209 : 05.09.2016, 17:25:55 »
En lähtis varaamaan majoituksia etukäteen thaimaassa oikeastaan missään ehkä ensimmäiselle yölle jos saapumisajankohta on myöhäinen. Monesti käy vaan niin että GH/ ympäristö ei miellytä.  Yksin matkustaessa jos ei siirtymisiä laske niin 25€/vrk pitää riittää ruokaan ja majoitukseen. 150-200bht on mopo vrk jne. Pai olisi mahtava kokea joka reissu sinne on suunniteltu menevämme mut jotenki aina pikkusaaret on voittanu. Junamatka pohjoiseen on kyl hyvä ajatus mut secondclass sleepperiä ei tahdo millään saada lyhyellä varoitusajalla. Suosittelen et meet bkk junaasemalle norkoilee peruutuspaikkoja. Jos et montaa päivää halua odotella. 

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #210 : 06.09.2016, 15:03:42 »
25e ruokaan ja majoitukseen? Johan ne huoneet/bungalowit maksaa sen 700-1200b :D (dormeissa kukaan jaksa olla) Kyllä 50e päivä, jos haluaa jotai ees juoda ja syödä. Itselläni meni jotai 80-100e päivä.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #211 : 06.09.2016, 21:16:27 »
Tulevalla kolmen kuukauden matkalla Cha amissa maksanen majoituksesta condossa 6000 baht/kk + sähkö, vesi ja aamiaiset entisessä majapaikassa 220 bahtia, ruokailut max 200 bahtia, alkoholin kanssa en läträä, no Hua Hinissä voin kalaravintoloissa juoda lasin kaks talon valkkaria, thaiystävättäreni eivät ole koskaan juoneet alkoholia, kulkuvälineenä oma polkupyörä

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #212 : 07.09.2016, 08:49:24 »
No kyllähän sitä jossai korvessa saa halvalla sähköineen jotain vajaa 10000.. mut kuka haluaa korpeen mennä asumaan johonki paskaläävään? Porukkahan reissaa ja kyllä se hinta tulee sen mukaan kun pomppii saarilla.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #213 : 07.09.2016, 09:18:34 »
Niin, ei toi Cha am mitään korpea ole, 25 km Hua Hinistä. Minulle riittää vanhempi rakennus, kämppä siivotaan viikottain, helppo asua kun on jokin tukikohta. Kämpässä ei tarvitse olla viimeiset herkut, riittää jokin paikka missä pitää tavaroitaan. Kun on löytynyt mieleinen paikka, ei tarvitse pörrätä ympäri Thaimaata, Thaimaan kiertokäynnin tein 1993. No tällaisesta voi vängätä vaikka kuinka kauan mutta eiköhän tämä ollut tässä.

JoniOha

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #214 : 07.09.2016, 11:42:12 »
25e ruokaan ja majoitukseen? Johan ne huoneet/bungalowit maksaa sen 700-1200b :D (dormeissa kukaan jaksa olla) Kyllä 50e päivä, jos haluaa jotai ees juoda ja syödä. Itselläni meni jotai 80-100e päivä.

Jeps kukin tyylillään 160bht /vrk meil makso kämppä(fanroom kylmä suihku ja jääkaappi) long beachilla lantalla. Skootteri 150bht ja ruoka 80-120bht/annos x4 siihe sit mahd aktiviteetit päälle

lewis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #215 : 07.09.2016, 13:07:26 »
hauskoja nämä budjetti väittelyt  ;D.....mut kyllä 25e riittää jos ei juopottele..... esim. Hua Hinissä voi asua kuukauden 4000-6000thb.siistissä mukavuuksilla varustetussa huoneessa.  mopon vuokra 3000thb/kk  ruokaan menee n.300-400bht/päivä.  noi kun laskee yhteen ja jakaa 30:llä niin  25e/ päivä budjetista riittää vielä johonkin...toki jos haluaa reissata koko kuukauden ympäriinsä, niin sit menee tiukille,  Hua Hin on muuten kiva paikka .

AY YUSSUF

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #216 : 09.09.2016, 02:45:43 »
Siampro : jep, harrastuksina on joogaa, meditaatiota ja salaatin syöntiä. Ulkona söin melkein koko ajan, tietes edukkaista soppakojuista ja torilta. En tykkää turisteille varta vasten tehdyistä jutuista, esim monista rafloista. Paljon aikaa kului mm. meditaatiokeskuksessa, luostarissa ja luomufarmilla.

Oon aika varma että luostarissa olin paremmalla ruokinnalla kuin missään ravintolassa, uposathapäivänä oli ruokaa niin paljon ettei meinannut pöydille mahtua. Jännä kollektiivipiknik tuo thaikkujen almuruoka;  munkeille lahjoitetaan ruokaa ainakin 10x yli tarpeen ja sitten kylän väki kertyy luostariin kuuntelemaan Ajahnin(munkkiopen) juttuja ja syömään kaiken sen mitä munkit ei syöneet eli about kaiken.. :D

Vikalla viikolla thaimaassa budjetti olikin sitten melkein viittä kybää päivälle, sukelluskurssi ja vähän shoppailua, saarihengausta ja parit lautat ja junat. Yleensä meen liftillä jos ei oo kiire ja yleensä siis ei oo :)

Reissaajia on moneen lähtöön. Mä oon vaan todennut, että mun rajallinen elinaika on aivan liian arvokasta käytettäväksi pääasiassa rahan hankintaan. Tietes välillä pitää vähän tuohta repäistä että matka voi taas jatkua. Seuraavaksi suunta on Ausseihin hedelmiä poimimaan, jos hyvin käy niin kuukauden tienesteillä voi rötvätä Intiassa puoli vuotta ja tarkoitus olisi muutama kk viettää mangojen ja banaanien seurana. Eli ihan heti ei oo Sohjolaan paluuta :)

Menipä vähän offiksi. Takaisin aiheeseen eli googleen 'Vipassana meditation', 'mindful farm' tai 'international forest monastery' niin löytyy em. jutut.

Olet huikea jätkä!

Pete100

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #217 : 12.02.2018, 07:54:12 »
Viime reissu n. 10kk thaimaassa mutta välissä myös kambozassa 2vk ja viikko laosissa sisältäen kaiken lennoista ja vakuutuksista lähtien. 14 000€
Thaimaan sisällä tuli oltua neljässä eri kohteessa.

Draidy

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #218 : 12.02.2018, 15:04:33 »
Mulla meni vähän isommalla budjetilla 1500e + lennot. Tosin tuli käytettyä kyllä aika hölmösti rahaa ja ei tullut säästeltyä pahemmin. Uskoisin että tuon käyttörahan olisi melkein voinut puolittaa jos meinaa vähäkin sniiduilla.

Mainittakoon aurinkorasvan olevan yllättävän kallista, tietenkin turisti hinnoilla. Oltiin 2 ihmistä reissussa, joten tässä ehkä säästin hieman majoituksissa.
Oltiin siis hotelleissa ja bungaloweissa. Budjettia nosti mm vesiskootterilla ajo 45min, 9 päivää skootteri vuokralla, koskilasku ja laitesukelluskurssi 350e.

Niin ja reitti tosiaan oli Phuket-Koh Lanta-Phi Phi-Phuket

Pete100

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #219 : 12.02.2018, 17:46:06 »
Mainittakoon aurinkorasvan olevan yllättävän kallista, tietenkin turisti hinnoilla.

En toki tiedä mitä hintoja maksoit mutta jos ostit normaalikaupasta esim. seven eleven jne. niin maksoit ihan oikean hinnan etkä mitään "turistihintoja". Olen ollut niin paljon thaimaassa että huomannut paikallisten maksavan enemmän ylihintaa tuotteista mitä itse kun itsellä paljon parempi taito löytää netistä asiat jne.