Pallontallaajat.net

Niilin risteilyt

(Luettu 14023 kertaa)

honkamai

• Aloittelija
    • Profiili
Niilin risteilyt
« : 21.02.2006, 12:36:00 »
Oletteko olleet Niilin risteilyllä, järjestäjänä Matka-Monte / Domina? Kokemuksia ja tippejä, kiitos!

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Niilin risteilyt
« Vastaus #1 : 21.02.2006, 14:24:16 »
Olin Deturin risteilyllä parisen vuotta sitten.On todella upeat laivat,hytit jotain 15-20m2 +reilu kylpyhuone.Ainutlaatuinen kokemus istuskella aurikokannelle ja katsella maiseman vaihtumista.Laiva oli Mövenpick...jotaki.Siinä on koko joukko merkittäviä nähtävyyksiä Luxorin ja Assuanin välillä.Laiva pysähtyy aina noiden nähtävyyspaikkojen lähellä,niitä voi käydä ihmettelemässä ihan jalkaisin tai hevoskyydillä,ovat varsin lähellä Niiliä.Ihan kiva reissu. :D

vepakko

• Aloittelija
    • Profiili
Niilin risteilystä yms
« Vastaus #2 : 21.02.2006, 14:30:55 »
Voi olla vain vähän hazardia lähteä noihin Lähi-Idän maihin länsimaalaisen roolissa lomailemaan. Muistaakseni ulkoministeriö antoi joku aika sitten asiasta oikein virallisen tiedoitteenkin.

Mutta toisaalta mitä pienistä :)

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Niilin risteilyt
« Vastaus #3 : 21.02.2006, 16:30:33 »
Voisihan siellä saada ainutlaatuista kokemusta rasismista,niinku siitä toisesta puolesta.
Matkailu avartaa :?

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Niilin risteilyt
« Vastaus #4 : 21.02.2006, 20:49:32 »
Kokemuksia voi vahvistaa laittamalla tanskanlippu-lippiksen
päähän sekä hassunhauskan Muhammed-paidan päälle ;)

Saturnus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Luxor-info.net
Niilin risteilyt
« Vastaus #5 : 22.02.2006, 09:19:27 »
Niilin risteilyllä en ole ollut, mutta kaikki keiden tiedän käyneen, ovat tykänneet oikein kovasti!

Mitä tulee tuohon uskallukseen matkustaa, niin en oo edes harkinnut peruvani ovella kolkuttelevaa matkaa. Kun lueskelee tuota erästä Luxor-aiheista keskustelupalstaa, niin eipä siellä asuvat ainakaan ole kommentoineet mitään tapahtuneen (että ihan rauhallista vaan kuulemma on) - toisaalta ainakin ko. kaupunki on NIIN turistien varassa että omaan nilkkaan kopsahtaa lujaa jos alkavat kaikkia länsimaalaisia vainoamaan. Ja ovathan ne turistikaupunkeja pitkälti muutkin paikat siellä, Hurghadasta ja Sharmista aloittaen.

Soitellaan/meilaillaan muutaman paikallisen kanssa eivätkä hekään ole mitään sen kummempaa kertoneet - tai ovat sujuvasti jättäneet kertomatta :o

phanatic

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
Niilin risteilyt
« Vastaus #6 : 23.02.2006, 20:47:07 »
Turha pelata egyptissa matkustamista, ollaan pyoritty taalla vahan yli viikko, Kairo, Luxor ja nyt Siinai ja kertaakaan ei ole tarvinnut tuntea oloaan uhatuksi. Hankalaa kuvitella etta missaan Kairon kokoisessa lankkarikaupungissa olisi noin turvallinen olo. Tosin tuollaisella risteilylla ei mitaan parhaita puolia maasta todellakaan nae kun pelailee kansipeleja muiden suomalaisten kanssa. Ja risteilyn hinnalla luultavasti kiertelee maata kuukauden ja esim. purjehtii feluccalla assuanista luxoriin, pysahtyen missa kylapahasissa huvittaa, kuten eras tapaamamme matkaaja.

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Niilin risteilyt
« Vastaus #7 : 23.02.2006, 22:37:22 »
Luxorin tienoilla paikallisoppaan mukaan on jatkuva valmiustila kun siellä on jotain heimokahakoita jatkuvasti,ottavat yhteen keskenään ja jotkut hallitusta vastaan,näkyy katukuvassa kun melkein joka risteyksessä on aseistettu patrulli tuliasemissa irtokivistä ladotuissa pesäkkeissä,joissakin on myös käsiaseita järeämpää kalustoa.Ja muutamissa paikoissa oli tyhjät pesäkkeet,ainoastaan konetuliaseet nojallaan suojamuuria vasten.Kaupunkien välinen bussiliikenne suoritetaan sotilassaattueessa.Mieleenjäävä kokemu oli kun Hurghadasta mentiin tuollaisessa saattueessa,jotain 20 bussia ja edessä ja perässä sotilas autot.Siinä mentiin pimeän aikaan ja bussit ajoi ilman valoja paitsi kun tuli joku vastaan niin silloin kaukovalot päälle.Oli yhdessä kohtaa täpärä paikka kun meidän bussi lähti ohittamaan jotain hitaampaa kulkijaa niin juuri kun oli päässyt vierelle niin vastaan tuleva , pimeänä ajanut rekka läväytti pitkät päälle alle sadan metrin päässä.Tuntui kyllä siellä liikenne paljon vaarallisemmalta kuin mahdolliset terroristit :shock:

phanatic

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
Niilin risteilyt
« Vastaus #8 : 25.02.2006, 21:35:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Matt"
Kaupunkien välinen bussiliikenne suoritetaan sotilassaattueessa.Mieleenjäävä kokemu oli kun Hurghadasta mentiin tuollaisessa saattueessa,jotain 20 bussia ja edessä ja perässä sotilas autot.

Taitaapi koskea vain pakettituristien busseja, me menimme Luxorista Hurghadaan perus reittibussilla eika se mennyt missaan saattueessa.

Mehiläinen

• Reissaaja
    • Profiili
Niilin risteilyt
« Vastaus #9 : 14.03.2006, 19:08:20 »
Noista Niilin risteilyistä olisin kiinnostunut myös. Onko kenelläkään kokemusta risteilystä Luxor-Assuan välillä? Voiko / Kannattaako risteilyjä varata paikan päällä Egyptissä? Vielä jos joku osais sanoa hintaluokkaa niin olisi hyvä. Yritin katsella netistä, mutta aika vähän tietoa löytyi.

tiinap

• Aloittelija
    • Profiili
Niilin risteily
« Vastaus #10 : 19.03.2006, 16:36:32 »
Pari vuotta sitten kun olin sukeltamassa Hurghadassa, sukelluskeskus varasi minulle 4 päiväisen Niilinristeilyn Luxorista Assuaniin. Kysykää vaikka sieltä, www.prince-diving.com. Luxorista saa varmaan myös varattua, sieltähän ne lähtevät.

Valitsin silloin keskiluokkaisen aluksen, muistaakseni maksoin noin 250 euroa.  Siihen sisältyi kuljetukset Luxoriin, nähtävyydet Luxorissa, laiva, ruuat, opas, nähtävyydet matkan varrelta ja päivä Assuanissa. Kaikki muu, paitsi oppaan tipit ja omat ostokset. Assuanista olis päässyt bussilla takaisin Luxoriin ja Hurghadaan, minä jäin vielä pariksi päiväksi Assuaniin katselemaan. Assuanista pääsee hyvin takaisin junalla ja bussilla.
En muista laivan nimeä, mutta se oli ihan hieno. Ei kovin paljon porukkaa, olisikohan ollut noin 70. Minun ryhmässäni oli minun lisäksi 6 malesialaista... oikein mukavia.

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Niilin risteilyt
« Vastaus #11 : 04.04.2006, 19:10:26 »
Ah, Agatha Christie: Kuolema Niilillä. Aivan ihana kirja!

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Re: Niilin risteilyt
« Vastaus #12 : 24.02.2007, 14:17:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Nettinoita"
Ahlan!
Olimme viikon a-matkojen Niilin risteilyllä ja täytyy kyllä sanoa että oli mahtava kokemus! Very Happy
Loistava opas, ystävälliset ihmiset, hyvä ruoka ja tietenkin tuhti paketti egyptologiaa, temppeleitä jne.

Onkos tuolla A-matkoilla nettisivuja?
Joku pohjois-suomalainen firma?

Sanguine

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - a_stranger_no_more@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.livejournal.com/users/rosettaxv
    • Sähköposti
Re: Niilin risteilyt
« Vastaus #13 : 24.02.2007, 17:51:43 »
Lainaus käyttäjältä: "LateX"
Lainaus käyttäjältä: "Nettinoita"
Ahlan!
Olimme viikon a-matkojen Niilin risteilyllä ja täytyy kyllä sanoa että oli mahtava kokemus! Very Happy
Loistava opas, ystävälliset ihmiset, hyvä ruoka ja tietenkin tuhti paketti egyptologiaa, temppeleitä jne.

Onkos tuolla A-matkoilla nettisivuja?
Joku pohjois-suomalainen firma?

Kyse lienee tässä tapauksessa Aurinkomatkojen lyhenteestä. Ainakin vastaavaa pakettia samoine hotelleineen ja laivoineen ne sivuillaan kauppaavat.
ust because you've got the emotional
range of a teaspoon doesn't mean we all
have.

Katariina72000

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Tämä matka - blogi
DOMINA Travel
« Vastaus #14 : 18.07.2007, 18:11:34 »
Onko kellään kokemusta Domina Travelsin toiminnasta....Katselin heidän "Sinuhen kiertomatkaa" ja hinta on kyllä suolainen, mutta siinä olisi kaikki kerralla. Tämä toimisto on minulle ihan outo, sanooko jollekin jotain negatiivista/positiivista/kuulopuheita...
http://tamamatka.pallontallaajat.net  -  Ystävän kanssa kulkiessa on matka määränpäätä tärkeämpi

Saturnus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Luxor-info.net
Re: DOMINA Travel
« Vastaus #15 : 26.07.2007, 09:43:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Katariina72000"
Onko kellään kokemusta Domina Travelsin toiminnasta....Katselin heidän "Sinuhen kiertomatkaa" ja hinta on kyllä suolainen, mutta siinä olisi kaikki kerralla. Tämä toimisto on minulle ihan outo, sanooko jollekin jotain negatiivista/positiivista/kuulopuheita...

Viime aikoina olen huomannut, että monet näköjään valittavat, mutta itselläni ei ole mitään huonoa sanottavaa - mitä nyt on joskus ollut tympeää palvelua puhelimessa. Toisaalta olen vain yhden matkan heiltä joskus varannut, loput ovat olleet pelkkiä lentoja.

Olly

• Tosireissaaja
    • Profiili
Niilin risteilyt
« Vastaus #16 : 26.07.2007, 10:06:33 »
muistaakseni 2 reissulla ollut mukana ( tai siis määränpäähän asti mukana, sitten äkkiä eroon muista matkalaisista ) eikä myöskään mitään huonoa sanottavaa ko. firmasta. tai sitten vaan käynyt hyvä säkä ?

Luuk

• Tosireissaaja
    • Profiili
Niilin risteilyt
« Vastaus #17 : 10.01.2008, 14:24:30 »
Onko mitään tietoa saako paikan päältä hommattua noita risteilyjä kuinka hyvin ja onko olemassa sellasia mahdollisuuksia jossa ei vietettäisi öitä Luxorissa ja Assuanissa.Netistä olen yrittänyt katsella mutta eipä oo löytynyt, nuo pakettireissut jossa on yöt molemmissa päissä laivassa niin maksaa suht hunajaa, taitaa tosin maksaa paljon joka tapauksessa.
Felucca olisi suht mielenkiintoinen vaihtoehto mutta aikaa on vaan rajotetusti ja lähden naisystäväni kanssa joka tuskin repeäisi riemusta :)
Meillä on vain n. 3vk aikaa kierrellä egyptissä, että ehkä tuon Luxor-Assuan risteily täytyy vaan jättää väliin, harmittaa vaan, että siinä matkalla on parit ihan kivat paikat ja Assuanista voisi sitten käydä Abu Simbelissä.Itse olen jo ennestään käynyt tarkastamassa nämä nähtävyydet, että ei se multa niin paljoa ole pois ;)
golfclap

Saturnus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Luxor-info.net
Niilin risteilyt
« Vastaus #18 : 16.01.2008, 18:03:08 »
Tokihan Luxorista saa varattua Niilin risteilyjä, haluamansa määrän öitä. Mitä on tullut hinnastoja keräiltyä, niin hinta pyörii 50 euroa/pvä. Päiviä saa sitten varata haluamansa määrän. Sitä, mitä siihen sisältyy, en ole tutkinut. Esim. Denderan risteilyyn kun sisältyy temppelin sisäänpääsy, kuljetukset temppelille ym. Ruoka oletettavasti tietysti kuuluu hintaan. Karnak Travelilta voisi vaikka kysyä sähköpostilla tarkemmin risteilyistä (kuuluu Egypt Airin kanssa samaan konserniin)?

Välillä Luxor-Assuan on paljon nähtävää, mutta ette tarvitse kallista risteilyä siihen, menkää vaikka junalla lähimpiin ja halvaksi tulee. Kom Ombo on lähempänä Assuania - sinne varmaan kannattaa mennä Assuanissa oleilun ohessa. Assuaniin en ole vieläkään itse päässyt (etenen nähtävyyksien kanssa rauhallista tahtia kun olen täällä kuukausia), mutta sen kauneutta on niin paljon kehuttu, että varmasti kannattaa viipyä pidempään.

Satunnainen matkustaja

• Aloittelija
    • Profiili
Niilin risteilyt
« Vastaus #19 : 19.01.2008, 21:25:44 »
Minä taas en lähtisi kilon palasinakaan Niilin risteilylle, ellen sitten haluaisi sairastua bilhartsiaan... kaikkihan eitoki sairastu edes Gangesissa uidessaan, mutta ei ole ennenkuulumatonta että sormen uittaminen joessa riittää tartuntaan. Niili on ympäristökatastrofisen *skainen joki josta menneiden aikojen reissuromantiikka kaukana. Toki voi sulkea silmät ukomaailmalta ja matkata jokea hotellilaivan kyydissä drinkki kädessä, mutta jos teet sen, tee se tietoisena siitä että Niilin ristelylyt oli cool ehkä 80v sitten. Jotkut asiat on toki cool vuodesta toiseen, mutta minusta nämä risteylyt on enemmän passé kuin Kanaria.