Pallontallaajat.net

Niilin risteilyt

(Luettu 13064 kertaa)

Saturnus

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Luxor-info.net
Niilin risteilyt
« Vastaus #20 : 03.02.2008, 19:17:37 »
Mulle myöskin riittää Denderan risteily, joka kestää aamuseitsemästä iltakuuteen. Ja kyllä lähinnä itkettämään pistää kun felukallakin seilaa länsirantaa - roskaa se on täynnä, ei siinä paljon maisemia ihailla. Niilin risteilijältä ei toki näe niin yksityiskohtia :?  Täällä vesikanavista löytyy eläinten ruhoja ja sillä vedellä sitten kastellaan kasvimaita.

Mutta monet tykkää risteilyistä ja hyvähän se on että on kaikille jotain.

Katariina72000

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Tämä matka - blogi
Niilin risteilyt
« Vastaus #21 : 19.02.2008, 09:17:53 »
Juuri Egyptistä palanneena, pakko laittaa kommenttia.

Meillä oli laivana yksi parhaimmista ( Aleksanteri Suuri:) ja se tarkoitti kolmea loisto ateriaa päivässä, omaa hyttipalvelijaa ja loistavaa palvelua. Olimme laivalla 3 päivää ja seilasimme siis Assuanista Luxoriin. Päivät kuluivat temppeli kierroksilla ja aurinkokannella löhöillen lukien ja teetä juoden. Ei voi kun suositella!

Laivalta näki mukavasti myös paikallista elämää (ja sitä likaa, mätäneviä ruhoja jne. myös). Jotenkin minusta Egyptissä käyntiin kuuluu tuo pakolinen risteily menneen maailman tyyliin.Olkoonkin se joidenkin mielestä vanhaa ja väsynyttä, mutta minä kyllä nautin tuosta kokemuksesta.
http://tamamatka.pallontallaajat.net  -  Ystävän kanssa kulkiessa on matka määränpäätä tärkeämpi

FRALSI

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Niilin risteilyt
« Vastaus #22 : 25.05.2008, 21:43:31 »
Järjestetäänkö Kairosta Alexandriaan jokiristeilyjä?Onko kokemuksia bussi- ta junamatkasta ko. reitillä.

mattimeikalainen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 30.06.2008, 15:07:07 »
Järjestetäänkö Kairosta Alexandriaan jokiristeilyjä?Onko kokemuksia bussi- ta junamatkasta ko. reitillä.
Junaaseman vierestä kairossa lähtee busseja alexandriaan koko ajan, maksaa pari kolme euroa (tais olla 18 egyptin puntaa). junalla oisko jotain 30-35 puntaa.

Cartsa

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #24 : 17.02.2009, 11:58:55 »

Onko kukaan varannu ns. omatoimisesti muualta niilin risteilyn reissua kuin suomesta?? Löysin tälläisen kuin Ramses tours ja heillä on todella edullisia paketteja (esim 3yötä kairossa ja 4yötä risteilyllä) ja toimisto sijaitsee ilmeisesti Alexandriassa.. Sivut vaikuttaa oikein hyville jne..

Mutta siis anyone? muualta kuin suomesta buukannu noita reissuja tuonne niilille?

Äimänkäetär

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 03.11.2010, 12:44:50 »
Olen lähdössä Niilin risteilylle puolentoista viikon päästä. Mitenkä ne hyttyset tähän aikaan vuodesta?
Entä miten vältän turistiripulin, jota kaikki minulle ennustavat.
Kuulemma, vaikka en missään aiemmin ole sairastunut, niin nyt en voi taudilta pelastua.
Palasin pari viikkoa sitten Kiinasta, sielläkin jotkut sairastivat, en minä. Ja söin kaikkea mitä pöytään tuotiin.

Olly

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 03.11.2010, 13:50:29 »
Yksi hyvin todennäköinen turistiripulin lähde on paikallinen valuutta, setelit ovat yleensä melko saastaisia..

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 03.11.2010, 15:52:10 »
Oltiin muutama vuosi sitten Niilin risteilyllä,majailtiin viikko laivassa eikä kenelläkään(n 50henk) ollut mitään vatsavaivoja.

Äimänkäetär

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 04.11.2010, 15:28:30 »
Meillä täällä töissä yksi Niilinristeilijä kertoi kaikkien laivalla sairastuneen.

Pitää siis varoa seteleitä? Jokunen vuosi sitten olin lasten kanssa aurinkolomalla Hammametissa. Lapset heittelivät paikallisia kolikoita altaaseen ja sukeltelivat niitä. Kolikoista tuli pian aivan eri näköisiä kun likakerros valui veteen.  ;D

HeidiK2

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #29 : 11.09.2011, 20:35:26 »
Niilin risteily olisi mielessä, ja yritin tuosta saada vastauksia kysymyksiini muttei oikein löytynyt, eli milloin parasta mennä ja mistä kannattaisi varata? Suomesta vai suoraa sieltä? Olen yrittänyt netistä löytää paketteja muttei oikein tunnu löytyvän sellaista jota toivoisin, mielessä olisi noin viikon mittainen risteily täysihoidolla retkineen kaikkineen, en esimerkiksi löytänyt tätä täällä mainittua Aleksanteri Suuri loistolaivaa miltään matkatoimistolta. Toiveena on siis "loistoristeily" helpolla oleskelulla, ja siis se laivalla oleilu nimenomaan kiinnostaa, ajatuksella "vanhan maailman tunnelmaa".  :D

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 11.09.2011, 21:01:08 »
http://www2.detur.fi/SfCmsB2CUi/HotelResult.aspx?HotelId=196
Me käytiin tuolla Deturin pakettimatkalla joskus 2000 luvun alkupuolella.
Tuolloin hinnoittelussa oli melkoinen piikki koulujen joululoma-aikaan,joulukuun alussa viikon reissu oli jotain 600e/hlö ja joulukuun puolenvälin jälkeen hinta nousi 1200e/hlö.
Kaikinpuolin ,mukava ja historiallisesti vaikuttava reissu.
Laiva oli oikein siisti ja tilava,hytit oli jotain 20m2/2hlö,laivan nimi oli Mövenpick tjsp.

Äimänkäetär

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 13.09.2011, 13:41:42 »
Lomalinjalta otettiin matka viime vuoden marraskuussa. Risteily Luxorista Assuaniin ja matkalla tutustuttiin moneen temppeliin ja hautoihin. Kaikin tavoin hyvin johdettu matka. Hyvät oppaat. Toiset sairastuivat vatsatautiin ja itsellänikin pieniä oireita. Mutta apteekista saa hyvää lääkettä halvalla.

HeidiK2

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #32 : 13.09.2011, 19:35:01 »
Kiitos vinkeistä, mutta Lomalinjat ei näy tällä hetkellä tekevän matkoja Niilille. Jatkan etsintää vielä, onneksi aikaa on hyvin koska en ole vielä päättänyt lähtöajankohtaa tarkasti, ilmeisesti keväällä tai syksyllä olisi paras aika vai mitä ootte mieltä? Lämpöä toivon matkalleni siis.

Äimänkäetär

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 16.09.2011, 12:14:55 »
Marraskuussa oli minulle ehkä liian kuumaa. Paikalliset olivat sitä mieltä että heillä on tammikuussa ihan mukavat säät. Riippuu varmaan miten lämmintä kaipaa.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 18.09.2011, 00:57:59 »
Olin Temamatkojen Niilin-risteilyllä tammikuussa jonain vuonna. Laiva oli pettymys (sairastuin homeesta/vahvoista pesuaineista), samoin sairastuin ruoasta heti alkumatkasta. Rahaa en pahemmin käsitellyt, siihen teoriaan en usko. Palvelu laivalla oli todella ystävällistä ja ylipäätään oli helppoa, kun ei tarvinnut miettiä mitään - mennä vain mukana retkille ja lillua laivalla. Aikaa oleiluun oli paljon, toisaalta Assuanissa oli aikaa myös omille retkille.   

Temalla on myös yhdistelmä risteily+Kairo, se olisi ainakin mulle sopivampi matka, koska sillä näkisi enemmän ja olisi vähemmän tyhmää lillumista.

Keli tammikuussa oli vaihteleva. Ei aivan kotimaisia hellelukemia, itse asiassa kannella ei useinkaan tarjennut bikineissä. Miellyttävää toki, eikä aivan liian kuumaa nähtävyyksien katseluun.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)