Kokemuksia Deuterin rinkoista/repuista

(Luettu 60193 kertaa)

alra

• Aloittelija
    • Profiili
« : 26.02.2006, 21:13:42 »
Olen lähdössä kesällä reissuun pariksi viikoksi. Sitä varten tarttis ostaa uusi rinkka/reppu, joka ei tietenkään tule vain yhtä reissua varten, vaan tarkoitus olisi tietysti käyttää sitä myös tulevilla pidemmillä reissuilla jahka kipinä ekan reissun jälkeen syttyy oikein kunnolla.

Tarkoituksena ei ole raahata puolta omaisuutta mukana, vaan pärjätä suht pienellä tavaramäärällä. Kuitenkin (pieni) makuupussi pitäisi saada kulkemaan mukana, mikä onnistuisi varmasti helpoiten kiinnittämällä se läpän alle.

Olen katsellut Deuterin kantovälineitä, jotka vaikuttavat erittäin päteviltä, erityisesti ACT Lite 40 + 10. Vähän kuitenkin mietityttää, että onko ko. malli turhan suuri - korkeutta sillä on 68 cm. Toisaalta saman valmistajan Futura 34 SL, joka on tosin naistenmalli (haitanneeko tuo?), on tilavuudeltaan selvästi pienempi, mutta mitoiltaan vain niukasti. Miten kestävää mahtaa olla materiaalina käytetty Ripstop-Nylon?

Kaipaisinkin mielipiteitänne erityisesti Deuterin repuista, mutta kertokaa toki muistakin malleista jos sellaisista on hyviä kokemuksia. Erityisesti kiinnostavat seuraavat mallit:
ACT Lite 40 + 10
ACT Lite 35 + 10 SL
Vario Futura 40 + 10
Futura 34 SL

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 28.02.2006, 00:02:12 »
Tarkalleen noista malleista en tiedä, mutta mies käyttää sellaista vähän vanhempaa Deuteria (40+10), jossa on säädettävä kantolaite ja on erittäin tyytyväinen reppuunsa vielä vuosien jälkeen. Koko on just passeli; olemme tehneet useita reilun parin viikon reissuja, joillakin on ollut matkassa myös pieni makuupussi, joka mahtuu hyvin repun sisään.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 28.02.2006, 00:45:05 »
Mulla on vanha Deuterin rinkka ja uudempi reppu. Rinkka on kestanyt kylla melkoisia painolasteja, nyt kylla osa vetoketjuista alkanut hajota, joten uuden aion hankkia seuraavalle reissulle. Olen tyytyvainen.

Kutvonen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 28.02.2006, 15:13:29 »
Menee kyllä vähän offtopic, mutta antakaa anteeksi.

Missä noita Deuterin rinkkoja myydään? Joo, varmaan vähän siellä sun täällä siellä Helesingissä, mutta kun satun asustamaan pikkuisen pohjoisempana... Myykö esim. joku urheiluliikeketju Deuteria? Vai pitääkö tosiaan tilaamalla tilata sellainen, näkemättä, hypistelemättä ja kokeilematta etukäteen?

Mies (joka ei ole lähdössä reilille mukaan) suositteli juuri Deuterin rinkkaa, ja sillä kun kokemusta sattuu olemaan hitusen enemmän kuin minulla, niin en keksi miksi epäilisinkään. Töissä kun nyt olen niin rinkan hankinta ei ole rahakysymyskään.

XTeme

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 28.02.2006, 15:39:54 »
Deuterin rinkkoja ja reppuja voi ainakin tilata Partiovarusteen webbikaupasta https://www.ulkoilukauppa.com/.

Itse oon ollu ainakin tyytyväinen omaan Deuterin reppuuni. Ollut noin 4 vuotta viikottaisessa käytössä. Monta kertaa miettinyt oon kyllä "ettei varmaan tätä painoa kestä" kun oon sen täyteen ahtanu. Mutta vetskari ja kangas on vielä ihan jees kunnossa, pesemällä näyttäis varmaan vielä paljon paremmalle  :lol:
-Klassisen Kaunis--

LittleStar

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - monsieurtahtinen@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 28.02.2006, 23:19:20 »
Ihan mielettömiä matkoja enkä järjettömiä lasteja ole omalla Deuter Futura 38 AC:llani kanniskellut, mutta vuoden verran olen sitä kuitenkin mukanani retuuttanut. Ja hyvin on kestänyt! Tuntuu todella kestävältä, joustaa tarvittaessa jonkin verran, ja säätömahdollisuuksia on sopivasti. Eli pienessä lastissa niitä remmejä saa kiristettyä sen verran, että paketti pysyy vielä tiukalla eikä tavarat helise ja hölsky sisällä. Selkä ei pääse liikaa helteessä hikoilemaan, kun tukikaarta on tarpeeksi taivuttamaan repun irti selästä ja tukee vielä sellaisella verkolla selkää vasten.
Vuosi sitten ostin siis omani Partioaitasta 50% alennuksella, joten siinäkin suhteessa olen todella tyytyväinen ollut! Alkuperäisellä hinnalla olisi varmaan jäänyt hyllyyn.. :roll:
Ei ole sellaista vikaa, jota ei tietämättömyydellä ja raa'alla voimalla voisi korjata."
"I use alcohol before asking stupid questions."

kranken

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - krankenpfleger85@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #6 : 01.03.2006, 15:22:04 »
Jatketaan positiivisen palautteen antamista. Oma Deuter Traveller 60 rinkka on kestänyt oikein hyvin täyteenkin ahdettuna. Vetskareissa ei kulumisen merkkejä. Jos haluaa lisätä käyttöikää, kannattaa vetoketjut käsitellä silikonispraylla.

meno-paluu

• Aloittelija
    • Profiili
Deuter
« Vastaus #7 : 01.03.2006, 15:38:20 »
Itsellä on parin vuoden ajan ollut käytössä Deuterin Futura 40+10 vario. Aivan loisto matkakumppani! Toimii sekä täyteen ahdettuna, että tyhjempänä, kiitos tilavien sivutaskujen, jotka voi tarvittaessa sulloa äärimmilleen, mutta toisaalta myös kiristää olemattomiksi.

Mielestäni sopiva sekoitus reppumaisuutta ja rinkkaominaisuuksia. Kantolaite on tukeva ja hyvin säädeltävissä. Yksinkertaisuudessaan toimiva. En keksi pahaa sanottavaa. No, hintavahan se oli, mutta pidän kyllä hyvänä sijoituksena.

tähtisilmä

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 06.03.2006, 01:51:00 »
Poikaystävällä on tää Deuter Aircontact https://www.ulkoilukauppa.com/index.php?sijainti_id=983
Se on ollut ihan tyytyväinen siihen. Se on hyvä kun siinä on erillinen alaosa toisin kuin mulla. Hyvät säädöt ja ylipakkausmahdollisuudet. Vaikuttaa kyllä tosi kestävältä. Huonoja puolia musta sisus ja sadesuojan puuttuminen.

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #9 : 06.03.2006, 08:02:24 »
Lainaus käyttäjältä: "tähtisilmä"
Huonoja puolia musta sisus ja sadesuojan puuttuminen.

Miksi musta sisus on huono? Tai mita valia sisuksen varilla ylipaatansa on? Vai tarkotatko ehka, etta sun mielesta. Hmm..... syytan kohta valmista yovuoroa.
ämä on minun totuuteni.

menninkäinen

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 06.03.2006, 09:55:09 »
Oman kokemukseni mukaan rinkan musta sisus on siksi huonompi kuin vaikkapa vaaleanharmaa tai valkoinen, että tummasta sisuksesta on vaikeampi nähdä sisällä olevia tavaroita. Rinkka tuntuu "pimeältä". Vaalea sisus puolestaan jotenkin heijastaa valoa ja näin helpottaa mm. tummien vaatteiden löytymisen rinkasta helpommin. Tosin olin monta vuotta täysin tyytyväinen vanhan, "pimeän" rinkkani kanssa, mutta nyt kyllä tykkäilen vaaleasta sisuksesta tummaa enemmän.

tähtisilmä

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 07.03.2006, 01:36:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Pablo"
Lainaus käyttäjältä: "tähtisilmä"
Huonoja puolia musta sisus ja sadesuojan puuttuminen.

Miksi musta sisus on huono? Tai mita valia sisuksen varilla ylipaatansa on? Vai tarkotatko ehka, etta sun mielesta. Hmm..... syytan kohta valmista yovuoroa.

Minun Haglöfissäni on valkoinen sisus ja se on osoittautunut paljon paremmaksi kuin tuon Deuterin musta sisus. Tavarat löytyy vaaleasta paljon paremmin. Siis ihan päiväsaikaankni, hämärästä nyt puhumattakaan. En tiedä onko tää nyt kuitenkaan tärkeimpiä kriteerejä rinkkaa valittaessa, koska aika monissa se sisus on tumma. Eipä tätäkään tule tosiaan ajateltua ennen kuin itse käytännössä huomaa.

alibaba

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 07.03.2006, 10:47:45 »
Mullakin on tuo Deuterin Aircontact 65+10, mutta pari vuotta vanha malli. Laatu on hyvä ja rinkka on vieläkin kuin uusi. Tämä rinkka on kyllä tosi tilava (yhteensä 75litraa), mutta ei sitä täyteen tarvitse ängetä ja mahtuu hyvin tuliaisia mukaan.  :D

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Kokemuksia Deuterin rinkoista/repuista
« Vastaus #13 : 07.03.2006, 12:29:08 »
Lainaus käyttäjältä: "alra"

Erityisesti kiinnostavat seuraavat mallit:
ACT Lite 40 + 10
ACT Lite 35 + 10 SL
Vario Futura 40 + 10
Futura 34 SL

Olen katsellut samoja reppuja. Nyt minulla on käytössä Everestin 30 litrainen, mutta se on vähän pieni, huono kantaa ja vähän rikkikin jo. Nuo Deuterin reput vaikuttavat laadukkailta ja hyviltä kantaa, mutta rakenteensa takia melko isokokoisilta. Saako noita enää otettua lentokoneeseen sisälle?

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Re: Kokemuksia Deuterin rinkoista/repuista
« Vastaus #14 : 07.03.2006, 16:53:56 »
Lainaus käyttäjältä: "akk"
Nuo Deuterin reput vaikuttavat laadukkailta ja hyviltä kantaa, mutta rakenteensa takia melko isokokoisilta. Saako noita enää otettua lentokoneeseen sisälle?

En tiedä näistä mainitsemistasi malleista tarkalleen, mutta ainakin se mieheni vanhahko 40+10 reppu on matkustanut likipitäen aina lentokoneessa sisällä. Se on mahdollista aina, jos reppua ei ole pakattu turvoksiin asti (mutta esim. viime reissulla siirsimme palatessa kaikki menomatkan matkatavaramme miehen reppuun ja panimme ruumaan, jotta mun repussa kulkisi sisälle otettavat oluet ynnä herkät ostokset..).
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

racki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 09.03.2006, 22:39:45 »
Itsellä on tuo Deuterin Vario Futura 40 + 10 ja en edes keksi siitä tarpeeksi ylistäviä sanoja. Miten kuvataan jotain täydellisen täydellistä?  :shock:

Aivan uskomattoman hyvä rinkka. Tarvittaessa todella iso tai todella pieni, kestävä, likaahylkivä, hyvännäköinen, hyvä kantaa.. Mä oon päättänyt etten osta enää ikinä mitään muuta kuin Deuteria. Se merkki on iskenyt muhun kuin salama.

Parhaiten mut vakuuttaa se rinkan kangas, joka tuntuu jo käteenkin todella laadukkaalta, samoin kuin vetoketjut.

Melkein voisin laittaa pääni pantiksi, että Deuteriin ei pety.
Choose your future - choose life.

Kutvonen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 10.03.2006, 05:58:59 »
Deuter it is then.  :D

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #17 : 10.03.2006, 13:59:36 »
Tämä menee ehkä vähän reppukeskustelun ohi, mutta Deuterista kuitenkin kyse!

Minä olen hiukan ajatellut tälläistä rinkkaa (Deuter Vario Futura 50+10 ltr) :

http://www.outdoorgb.com/p/deuter_vario_futura_5010_ltr_backpack/

Kantaako joku moista, kokemuksia? Liian iso tai pieni? Parin kuukauden reissua Kaakkois-Aasian silmällä pitäen, mitäs luulette, toimiiko moitteettomasti mukana matkassa? Tuleeko hirmuisen hikiseksi? Mistä kaupasta kannattaisi lähteä kyselemään ja kokeilemaan? (mistä irtoaa halvimmalla?  :wink: )

Joo joo, paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti joku viitsii vastata.  :roll:

Sinner

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 10.03.2006, 18:49:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Illusion"
Tämä menee ehkä vähän reppukeskustelun ohi, mutta Deuterista kuitenkin kyse!

http://www.outdoorgb.com/p/deuter_vario_futura_5010_ltr_backpack/

Kantaako joku moista, kokemuksia? Liian iso tai pieni? Parin kuukauden reissua Kaakkois-Aasian silmällä pitäen, mitäs luulette, toimiiko moitteettomasti mukana matkassa? Tuleeko hirmuisen hikiseksi? Mistä kaupasta kannattaisi lähteä kyselemään ja kokeilemaan? (mistä irtoaa halvimmalla?  :wink: )

Joo joo, paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti joku viitsii vastata.  :roll:

juuri samanlaisen rinkan olen ostamassa useamman kuukauden aasian tourille joten toivotaan että on passeli :)

racki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 10.03.2006, 22:21:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Illusion"

Kuten yllä mainitsin, itselläni on tuosta muutaman litran pienempi versio. Kaikki on käsittääkseni täysin samaa, paitsi tilaa tuossa on hieman enemmän. Jos hikisyydellä tarkoitit fyysistä kostumista (:D) niin voisipa kehua sitäkin, eli oma rinkkani tuulettui kyllä mukavasti kuumillakin keleillä. Totta kai normaali kuumuminen oli havaittavissa, mutta esimerkiksi itse pystyin vaivatta (tai no kaverini pystyi) työntämään kätensä rinkan ja selkäni välistä - tilaa tuulettumiselle siis jäi.

Partioaitassa tuo taisi muinoin olla tarjouksessa muutaman kympin tavallista halvemmalla, nyt 159e. Samaa ne maksavat käsittääkseni missä tahansa, esim kaverini osti Bulgariasta samanmoisen ja ihan samaa hintaluokkaa edusti. (itse maksoin omasta 40+10 rinkasta 130e, partioaitta myy 165e. Manguin tavallisen alennuksen lisäksi myös opiskelija-alennuksen  :) ) Halvin äsken löytämäni 50+10-rinkka löytyy sivustolta http://www.sport-haus.de/product_info.php?products_id=217

Toisaalta, ellet kamalasti ole kampetta hamstraamassa ja haluat päästä vähemmällä kantamisella, uskon että tuo Deuter Vario Futura 40+10 voisi myös ajaa asiansa aika hyvin. Itselläni mahtui sinne kyllä mainiosti tavaraa 1,5kk:n reissulla euroopassa. Olisi mahtunut enemmänkin mutta tuhlasin varani :wink:
Choose your future - choose life.