Opiskelemaan Englantiin?

(Luettu 5728 kertaa)

Absintti

• Aloittelija
    • Profiili
Opiskelemaan Englantiin?
« : 26.02.2006, 22:09:42 »
Tervehdys! Kokeneempien neuvoja taas kaipailisin. Onko kellään tietoa opintojen hyväksiluvuista siis kun on tutkinto kesken täällä Suomessa. Ilmeisesti vastaanottava koulu tekee jotain päätöksiä? Taisi tuo varsinainen undergraduate studies hakuaika mennä, mutta ilmeisesti voi hakea siinä jälkihaussa? Olisiko jollakin kokemuksia tällaisesta tilanteesta? Kiinnostaisi siis tietää, miten sait koulupaikkasi ja saitko sen mitä hait, vai tyydyitkö ikäänkuin huonompaan kouluun? Olen kovasti miettinyt noita kouluja, ja tarvisin lisätietoa tai jonkin linkin jonka kautta saisi hieman käsitystä minne kannattaa hakea? Lontooseen emme aviomieheni kanssa halua. Olisiko jollakin tietoa minne vaikea päästä ja minne ehkä hieman helpompi? Mahdollisuudet taisi jo hieman pudota, kun tuo hakuaika meni? Mieheni on paraikaa AMK:ssa täällä Suomessa(kone- ja tuotantotekniikkaa), ja etsimme jotakin sellaista paikkaa jossa hän voisi opiskella. Tämän takia kyselin niitä hyväksilukuja, koska hänellä jo siis aika paljon suorituksia AMK:ssa. Olisin erittäin kiitollinen jälleen, jos joku kokeneempi ihminen valistaisi taas tietämätöntä :)

Dahlia

• Reissaaja
    • Profiili
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #1 : 26.02.2006, 22:35:49 »
forum.isory.org
tuosta sivustosta pitaisi olla iso apu :)

katso myos www.ucas.com.

Wade

• Tosireissaaja
    • Profiili
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #2 : 27.02.2006, 18:45:17 »
Itse olen (toivottavasti ) lähdössä ensi lukuvuodeksi Englantiin vaihtoon. Ala tuntuu olevan täsmälleen sama kuin kysyjän miehellä. Olen ottanut asiasta vähän selvää ja joka paikasta on sanottu että vaihtoon vaan, niin kyllä kursseja sitten hyväksiluetaan. Näin ainakin mulle on sanottu.

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #3 : 27.02.2006, 21:34:08 »
Miehesi voi yrittaa paasta suoraan jatkamaan AMK-suorituksilla yliopistoon (taallahan ei ammattikorkeita enaa ole), mutta ainakaan huippuyliopistot tuskin hyvaksilukevat kurssin kurssia.

Briteissa kaksi viimeista opiskeluvuotta on honours-vuosia eika niita ainakaan normaalisti hyvaksilueta. Ne on pakko tehda siina yliopistossa, josta valmistut (poikkeuksena joissain tutkinnoissa pakollinen vaihto, mutta silloinkin olet jo yliopistossa sisalla).  Englannissa miehesi voi paasta valttiin ensimmaisesta vuodesta eli joutuu tekemaan vain kaksi viimeista honours-vuotta. Skotlannissahan on neljavuotinen tutkinto, joista kaksi viimeista ovat honours-vuosia. joten on aivan yliopistosta kiinni hyvittavatko he hanella vuoden, kaksi, vai ei mitaan.

Kannattaa mailata/soittaa suoraan kouluille ja kysella mahdollisuuksista. Nain osoitatte oma-aloitteisuutta eika muutenkaan kannata turhaan hakea kouluun johon on ehka kaikki paikat jo taytetty. UCASin sivuilla pitaisi myos olla tietoa yliopistoista ja aloista joissa on viela tilaa.

Myos yleiset paasyvaatimukset selviavat UCASin sivuilta kuin myos yliopistojen kotisivuilta. Tosin nuo aikaisemmat opinnot + hyva suositus voivat kompensoida vahan huonompaa yo-paperia.

Verratkaa siis todistusta A-levelseihin (myos Skotlannissa)
A-levels A = YO L, (E)
B = (E), M
C = C
D = B
E = A

Timesin ja Guardianin sivuilta voitte vilkuilla yliopistojen ranking-listoja (en jaksa googlata linkkeja).

Dahlia

• Reissaaja
    • Profiili
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #4 : 27.02.2006, 21:42:32 »
Taalta loytyy ainakin Timesin ranking-lista, loytyi koneeni valimuistista :) http://www.timesonline.co.uk/section/0,,716,00.html
tuolta sivulta loytyy ainakin top 100 universities ja myos rankingit aineen mukaan, full subject tables.

muok... ja taalla Guardianin linkki, on varmaan parempi http://education.guardian.co.uk/universityguide2005/table/0,,-5163901,00.html

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #5 : 28.02.2006, 21:10:29 »
Makuasia. Itse arvostan Timesin listaa Guardiania korkeammalle.

Dahlia

• Reissaaja
    • Profiili
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #6 : 28.02.2006, 23:38:10 »
No joo, tarkoitin lahinna noiden sivujen toimivuutta/helppokayttoisyytta, laiska kun olen  :oops:  ja tuosta Guardianin linkista on vaan paljon helpompi etsia esim. just joku tietty yliopisto... Ei mulla tullut mieleenkaan etta eri listathan niissa tietenkin on :oops:  Siita en sitten osaa sanoa mitaan kumman rankingit on arvostetumpia. Makuasia tosiaan taitaa olla :)

jennnnnn

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://j-mkl.blogspot.com
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #7 : 01.03.2006, 09:24:49 »
Mä olen nyt vissiin ens tammikuussa lähdössä Southamptoniin vuodeksi AMK-vaihtoon. Nauratti noita listoja lukiessa, että tämä kyseinen opinahjo on viimeisenä ranking listalla  :? ... No toisaalta, minä lähden vuodeksi Englantiin oppimaan kieltä ja elämään opintotuella ja lisäksi tietysti opiskelemaan hieman omaa alaani.

Mutta onko sillä nyt käytännön merkitystä, kuinka korkealle vaihtokoulu on listattu, vai onko pääasia että on kokemusta ulkomailla olosta ja opiskelusta siellä?

Mielipiteitä?!?
Jolla ei ole päämäärää ei kylläkään eksy, mutta ei tule myöskään perille, sillä hänellä ei ole mitään minne tulla.

Puoli vuotta Aasiassa -matkapaivakirja  http://j-mkl.blogspot.com

vimak

• Reissaaja
    • Profiili
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #8 : 01.03.2006, 11:35:37 »
Lainaus käyttäjältä: "jennnnnn"
Mä olen nyt vissiin ens tammikuussa lähdössä Southamptoniin vuodeksi AMK-vaihtoon. Nauratti noita listoja lukiessa, että tämä kyseinen opinahjo on viimeisenä ranking listalla  :? ... No toisaalta, minä lähden vuodeksi Englantiin oppimaan kieltä ja elämään opintotuella ja lisäksi tietysti opiskelemaan hieman omaa alaani.

Mutta onko sillä nyt käytännön merkitystä, kuinka korkealle vaihtokoulu on listattu, vai onko pääasia että on kokemusta ulkomailla olosta ja opiskelusta siellä?

Mielipiteitä?!?

Suomessa tuskin kauheasti välitetään eri koulujen välisistä rankkauksista, mutta osuuhan se sieltä silmään jos hakija on käynyt jossain Suomessakin tunnetussa koulussa kuten Oxfordissa tai Cambridgessa.

Englannissa taas koulun nimellä on jo paljon enemmän merkitystä.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #9 : 01.03.2006, 19:03:39 »
Lainaus käyttäjältä: "vimak"

Mielipiteitä?!?

Jos vuoden on, niin ei sillä ole mitään väliä...ranking listat on laadittu niiden parhaan 20 koulun hyväksi, sen jälkeen ei pahemmin ole väliä millä sijalla koulusi on.

Suomessa tuskin kauheasti välitetään eri koulujen välisistä rankkauksista, mutta osuuhan se sieltä silmään jos hakija on käynyt jossain Suomessakin tunnetussa koulussa kuten Oxfordissa tai Cambridgessa.

Kyl Suomessa yllättävän hyvin tunnetaan , sanotaan brittien top 10....eteenkin oman alan parhaat brittiyliopistot tunnetaan yllättävän hyvin.
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

vimak

• Reissaaja
    • Profiili
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #10 : 01.03.2006, 21:31:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Sipris"
Lainaus käyttäjältä: "vimak"

Mielipiteitä?!?

Jos vuoden on, niin ei sillä ole mitään väliä...ranking listat on laadittu niiden parhaan 20 koulun hyväksi, sen jälkeen ei pahemmin ole väliä millä sijalla koulusi on.

Kyl Suomessa yllättävän hyvin tunnetaan , sanotaan brittien top 10....eteenkin oman alan parhaat brittiyliopistot tunnetaan yllättävän hyvin.

jepjep tätä yritin hakea, eli tunnetut tunnetaan, mutta eroa 15. ja 125. välillä ei enää :)

Ryuller

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - ryuller@blondit.net
    • Profiili
    • http://ivfc.cjb.net
    • Sähköposti
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #11 : 09.03.2006, 19:50:03 »
Itse lähden ensi syyskuussa Coventryn yliopistoon "opiskelemaan". Onko kokemuksia opinahjosta tahi kaupungista?

Joutsen

• Reissaaja
    • Profiili
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #12 : 10.03.2006, 14:52:58 »
Noista koulujen rankingeista vielä sen verran, että Yliopistojen sisällä erot saattavat olla huimat. Itse opiskelin keskinkertaisessa Yliopistossa, mutta tiedekuntamme oli luokiteltu huomattavasti korkeammalle, kuin keskimäärin koko YO. Ihan top 10 emme päässeet, mutta lähelle  :wink:

AnnaRi

• Reissaaja
    • ICQ Messenger - 175971137
    • Profiili
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #13 : 10.03.2006, 18:11:41 »
Sain just tänään kuulla että pääsin kevääksi 2007 vaihtoon Englantiin, Liverpool Hope University on koulu johon menen. Opiskelen luokanopeksi, ja tarkoitus olisi tehdä joitain sivuaineissa hyväksiluettavia opintoja.. Onkos kenelläkään kyseisetä paikasta tai sitten ihan Liverpoolista paikkana kokemuksia? Jänskättää!  :D

Absintti

• Aloittelija
    • Profiili
kiitokset
« Vastaus #14 : 12.03.2006, 18:34:57 »
Kiitokset kaikille, jotka alkuun vastailivat ja neuvoivat. Nyt olemme mieheni kanssa jo vihdoin saaneet asioita hieman eteenpäin, ja hakemukset ovat vetämässä. Vastauksia odotellen, kevättä kohti. Edelleen kiinnostaa mahdolliset tietopaketit Englannista tai omakohtaiset opiskelukokemukset.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
Opiskelemaan Englantiin?
« Vastaus #15 : 12.03.2006, 23:38:11 »
Iso Ry:n sivuilla on kohtalaisen kattava tietopaketti opiskelusta Briteissä... :)
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-