Miksi matkustat?

(Luettu 91729 kertaa)

Adalmiina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Miksi matkustat?
« : 03.03.2006, 18:16:44 »
Minkä takia ihmiset lähtee maailmalle? Tämän kysymyksen yksi hieman itseäni vanhempi serkkuni esitti jokin aika sitten, olin hetken niin hämmästynyt etten pystynyt vastaamaankaan. Tuntui kummalta, että jotkut ihmiset eivät halua nähdä maailmaa, kun itse matkaaminen on aina ollut tärkeimpiä haaveita.

Tuohon sitten vastasin, että haluan nähdä koko maailman. Ei ehkä kovin pieni tavoite, selittelin vielä että haluan tietää millaista muualla on ja tutustua erilaisiin ihmisiin. Kyllähän siinä vaikka mitä tuli selitettyä, mutta lopulta kyseinen henkilö totesi vain että mitä vikaa suomessa ja suomalaisissa on.
Järkyttävää :lol:

Mitkä syyt teillä on lähteä maailmalle?
'll blame it on the moon, 'cause it's not my fault

InRail

• Aloittelija
    • Profiili
Miksi matkustat?
« Vastaus #1 : 03.03.2006, 18:26:11 »
Ei mitään taikaa. Kokemusta, näkemystä, kielitaitoa, kärsivällisyyttä, henkistä kasvua, suvaitsevaisuutta ja paljon ystäviä. Näitä ja paljon muuta haen ja olen saanut reissuillani jotka on jo ulottuneet läpipoikki Euroopan turistina ja vaihto-oppilaanakin. Koskaan en tule matkailua lopettamaan se on ainakin varma :)

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Miksi matkustat?
« Vastaus #2 : 03.03.2006, 19:18:55 »
Minusta taas matkustamisessa juuri on sitä taikaa!  :D  Nähdä uusia maisemia, kokea uusia tuulia, tavata uusia ja erilaisia ihmisiä, oppia realistisesti maailman hyviä ja huonoja puolia, sivistyä, jne.

Matkustaminen on vain niin mielenkiintoista! Ihmisenhän pitäisi tehdä sitä, mikä tuntuu hyvältä! Joillekin se on "takertuminen" Suomeen, toisille ei. Nämä ihmiset, jotka eivät maailmalle kaipaa edes lomailumielessä, ovat löytäneet omat mielenkiinnon kohteensa muista asioista. Hyvä niin.  :D
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

xena

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Miksi matkustat?
« Vastaus #3 : 03.03.2006, 20:33:26 »
Matkustamisessa on kaikki järki :!:

ande

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Miksi matkustat?
« Vastaus #4 : 04.03.2006, 05:48:34 »
Matkustaminen on ihan kivaa, enka ole keksinyt parempaakaan tekemista. Hinta/laatusuhde on tekemisen kestoon nahden todella hyva.

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Miksi matkustat?
« Vastaus #5 : 04.03.2006, 08:23:40 »
Famous interviewer: So, tell us. Why does mankind travel?

Famous traveler: Because it's there.

Famous interviewer: What is?

Awkward silence...A cough...Someone sniffles...A muffled thud...Static.

Why do we travel?

:)   :D   :)
Krooninen euforia ¤ Ladurée

Absoluto

• Himoreissaaja
    • Profiili
Miksi matkustat?
« Vastaus #6 : 04.03.2006, 10:39:39 »
Itse matkustan saavuttaakseni sen vapauden tunteen kun mitkään arjen rutiinit eivät sido paikalleen ja kiire katoaa. Se vapaus kun seuraava päivä onkin taas vapaa päivä eikä ylihuomenna ole kuitenkaan työpäivä. Laiskuri luonteinen kun olen niin arjen ja varsinkin työelämän pakeneminen on painava syy matkustaa.

Töissä muuten tälläkin hetkellä.
HOOCEE(TM)

Rin-tin-tin

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Miksi matkustat?
« Vastaus #7 : 04.03.2006, 10:41:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Adalmiina"
Minkä takia ihmiset lähtee maailmalle?

Levottomuuden ja ärsykeriippuvuuden vuoksi. Enemmänhän oppii kun on pitkään paikallaan ja tutkii itseään ja muita. Kerskakulutuksen vuoksi.

Kaihomieli

• Reissaaja
    • Profiili
Miksi matkustat?
« Vastaus #8 : 04.03.2006, 12:27:21 »
Todellisuuspakoa...  8)

Saturnian

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - saturnian-@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Miksi matkustat?
« Vastaus #9 : 05.03.2006, 10:43:37 »
Mä myös haluan nähdä erilaista elämää ja muutenkin kokea sen, miten erilainen tämä maapallo on :) On mukavaa nähdä perinteisten turistikohteiden lisäksi myös se, miten paikalliset todella elävät.

jeppe007

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Miksi matkustat?
« Vastaus #10 : 05.03.2006, 15:01:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Adalmiina"

Mitkä syyt teillä on lähteä maailmalle?

Kaipa se lähtee tuosta vapaudentunteesta joka tulee kun koneeseen yms. nousee. :roll:

eTe

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - petevr30@hotmai.com
    • Profiili
    • http://www.purkka.net
Jes
« Vastaus #11 : 05.03.2006, 15:31:04 »
"Jotta näkee lähelle täytyy matkustaa kauas"

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Miksi matkustat?
« Vastaus #12 : 05.03.2006, 20:13:59 »
"Mun pakko on matkustaa, kauas jonnekin...." :P vai miten se menikään.....

Oikeesti mä kuolisin jos en pääsis johonkin reissuun. Ja mitä mä tekisin, jos en voisi haaveilla tulevista matkoista....

Chiribiri

• Tosireissaaja
    • Profiili
Miksi matkustat?
« Vastaus #13 : 05.03.2006, 23:28:21 »
Mulle matkustus tarjoo kahdenlaisia elämyksiä: ensinnäkin just se kun saa vaan istuu ja tuijottaa ikkunasta vaihtuvia maisemia ilman huolta huomisesta (korkeintaan siitä, kerkeekö seuraavaan junaan..). Tulee semmonen uskomaton vapauden tunne... ja tyhmä hymy nousee naamalle.

Sit matkustaminen on tietenki hienoo sen takii, et näkee miten muualla eletään, tapaa uusii ihmisii ja näkee uskomattoman hienoja paikkoja. Ja sit matkustaessa vielä löytää ittensä mitä ihmeellisimmistä tilanteista, jotka jaksaa huvittaa... viimeistään jälkikäteen...
quot;Mitä enemmän tavoittelemme, sitä enemmän ponnistelumme luo illuusion siitä että meiltä puuttuu jotain."

Linnunlahti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.mv.helsinki.fi/home/autti/
Miksi matkustat?
« Vastaus #14 : 06.03.2006, 00:05:52 »
Nähdä toisia kultuureita, oppia itsestä uusia asioita, tutustua erillaisiin ihmisiin, päästä pois arjesta, olla vapaana.... Matkustamisen heikkopuoli on vain se, että se on liian addiktiivista 8)
"Lahjakkaat muumipeikot ovat usein rauhattomia. Siksi minäkin ikävöin yhä uusia paikkoja ja uusi tuttavuuksia."
-Muumipappa

Kat

• Reissaaja
    • Profiili
Miksi matkustat?
« Vastaus #15 : 06.03.2006, 10:24:05 »
Kerran kuulemaani sanontaa vapaasti mukaillen: "Kun ihminen ymmärtää elämänsä tarkoituksettomuuden, hän joko tappaa itsensä tai alkaa matkustella"

Minä valitsin matkustamisen ;)
2

Tess

• Vieras
Miksi matkustat?
« Vastaus #16 : 06.03.2006, 10:39:42 »
IHMISET ovat tärkein syy matkoilleni. Heidän avulla opin maailmasta enemmän. Haluan siis oppia ja nähdä. Haluan tuntea olevani vapaa. Haluan tietää enemmän kuin vain sen mitä pienessä kotikaupungissani ja -maassani tapahtuu. Matkustelu on tarve, mikä on tyydytettävä.

welsh

• Himoreissaaja
    • Profiili
Miksi matkustat?
« Vastaus #17 : 06.03.2006, 15:53:39 »
En oikein viihdy samassa paikassa kovin pitkaan. Vapaus! Uudet kulttuurit ja paikat! Uudet tuttavuudet! Perspektiivi! Liikkeella olo! Huolettomuus! Paikalliset safkat! + aika monta muuta syyta.
Ticking away the moments that make up a dull day

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Miksi matkustat?
« Vastaus #18 : 06.03.2006, 16:04:00 »
Koska olen äärimmäisen utelias!

Uteliaisuuteni on ehkä elämääni eniten vaikuttanut "luonnevikani". Se on vaikuttanut harrastuksiin, urheilulajien valintaan, ammatin valintaan, miehen valintaan, kavereiden valintaan, lukemani kirjallisuuden valintaan, matkakohteiden valintaan jne.

Olen uteliaiden ihmisten unelma-ammatissa. Sitä ei voi edes tehdä, jos ei ole läpeensä utelias :lol:  Luen aina ja koko ajan, mutta kuolisin tylsyyteen mielikuvituksen tuottaman romaanin kanssa. Haluan nähdä ja kokea, enkä siksi ikinä hukkaisi aikaani (ja rahojani) matkustamalla jonnekin hiivatin turistirysään. Sen sijaan olen pakahtua innosta päästessäni kesällä Arktikselle!

Olen nyt myös saanut analysoitua, miksi kuntosaliharjoittelu on mulle niin totaalisen vastenmielistä; koska se ei tarjoa psyykkeelleni yhtään mitään! Juoksulenkillä saan sentään päästää ajatukseni lentoon, mikä ei salilla onnistu. Samoin nään metsänreunassa kaikkia mielenkiintoisia juttuja, eikä yhtään harvoin, kun pitää kotiin tultua ennen lenkkareiden riisumista mennä kirjahyllylle tutkimaan tietokirjallisuudesta, mistä nyt oli oikein kyse.

Niin, se sama voima, joka nakkasi minut asumaan ulkomaille ja on toiminut elämäni eteenpäinvievänä voimana on myös yksiselitteinen syy matkustusvimmaani.

njiina

• Vieras
Miksi matkustat?
« Vastaus #19 : 06.03.2006, 18:04:54 »
Sanoiko joku todellisuuspakoa? :) sitähän se.
Täällä pienessä kaupungissa asustaessa pitää päästä ihmisiä pakoon säännöllisin väliajoin, ettei unohda kuinka paljon elämää on Suomen rajojen ulkopuolella.. Jotenkin sitä matkan jälkeen on täynnä uutta energiaa ja jaksaa taas - ainakin suunnitella seuraavaa reissua  8)
ja omasta mielestäni on vaan tärkeää tutustua muihinkin kulttuureihin kuin mitä täällä asuvat ihmiset edustaa..