Mieluisin matkaseuralainen

(Luettu 27297 kertaa)

ihmeseikkailija

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Mieluisin matkaseuralainen
« Vastaus #80 : 18.08.2009, 19:33:20 »
Tyttökaverin kanssahan tuota tulee kuljettua milloin etelän auringossa milloin hiihtovaeltelemassa pohjoisen kaamoksessa.

Joskus häntä ehkä korkeat paikat hirvittävät mutta hyvin ovat matkaat menneet ja mikäs onkaan mukavempaa kuin suunnitella, kokea ja muistella asioita yhdessä.

Toki yksinkin on joskus kiva reissata, juttelee helpommin uusien ihmisten kanssa. Mutta kaksin silti kivointa!  :)

potaatti

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #81 : 19.08.2009, 10:29:04 »
Siskon kanssa olisi varmaan kivaa matkustaa siksi, että sille voi sanoa ihan suoraan. että haista v, kun siltä tuntuu. Parin minuutin päästä ollaan taas niin kuin ennenkin, eikä tarvi pyydellä anteeksi tai selitellä. Ongelma vaan on se, ettei sitä tunnu matkailu kiinnostavan ja stressaa ihan hurjasti jo kotimaan bussimatkailusta.    ;D

Avomiehen kanssa taas on kiva suunnitella matkoja ja yleensä on tosi kivaa matkallakin, vaikka väsyneenä ja nälkäisenä taidan olla aika sietämätön. Hyviä muistoja on jäänyt ja ihan rantalomiinkin kuuluu muutakin kuin hotellin uima-allas ja baari, mikä ainakin minulle on tärkeää. Ainoa juttu, mikä matkustelussa avomiehen kanssa tökkii on se, että vaikka hän suunnittelee kauheasti, että mennään sinne ja sinne, niin käytännön järjestelyt jäävät minun hartioilleni. Emme varmaan ikinä lähtisi mihinkään, jos hänen pitäisi hoitaa varaukset yms. Kun mennään johonkin paikkaan sisälle, on minun pakko mennä aina ensin, ettei hänen tarvitse hoitaa asioita (varsinkin jos asia on monimutkaisempi kuin kaljan ostaminen). Ja jos en mene niin mehän jumitetaan siinä ovella ikuisuus. Tämä tosin pätee jo kotimaassakin vaikka ulkomailla hän vetoaakin minun parempaan kielitaitooni.  ??? En tiedä kuinka pitkän matkan ajan kestäisin tuota.

No, pian ollaan lähdössä pariksi viikoksi kiertelemään Eurooppaan. Saas nähdä miten mun hermojen käy... ;) Mutta on hän silti mieluisinta matkaseuraa, vaikka tulikin vähän avauduttua!
"Rahat meni, mutta kyllä reissu kannatti." -M. Servo

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #82 : 19.08.2009, 11:03:06 »
Puolison tai kavereiden kanssa, ei väliä kunhan on joku kenen kanssa voi jakaa kokemuksia.
Ikinä ei ole suurempia riitoja ollut, johtunee ehkä siitä että kaveripiirini keskustelu on pelkkää vittuilua toisilleen puolin ja toisin kokoajan.
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Oskari100

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #83 : 19.08.2009, 11:12:57 »
Olen tähänmennessä matkustanut perheeni kanssa ja kolmen hengen porukoissa, joka on välillä tuntunut kyllä hieman liialta vaikk onhan siinä varmasti enemmän hyvää kuin huonoa :D. Saas nähdä miten käy kun lähden tyttöystävän kanssa ekaakertaa reissulle parin viikon päästä  ::)

Aquasuite

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #84 : 19.08.2009, 12:18:59 »
Oma aviopuoliso on ollut parasta matkaseuraa jo 44 vuotta.Matkalla voi sitten
tutustua uusiin ihmisiin yhdessä.
htäkään reissua en kadu

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #85 : 19.08.2009, 13:00:04 »
Minä itse. Voin mennä kuten haluan, matkaseuralainen olisi kuitenkin otettava huomioon. Lyhyitä reissuja olen tehnyt kaverin kanssa, kerran viikon reissun joka meni yllättävän hyvin. Tykkään reissata yksin.
Soarele este galben

Petrov

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #86 : 19.08.2009, 13:39:56 »
Tykkään matkustella samassa porukassa ja seurassa kuin kuin tykkään työskennelläkkin, eli omassa seurassani. Kuitenkin lyhyillä matkoilla kavereiden kanssakin on ihan mukavaa kun mielenkiinnon kohteet ovat kutakuinkin samansuuntaiset, mutta pidemmät (yli viikko) mielummin yksin. Seuraa löytää yleensä aina.

Shawn

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #87 : 19.08.2009, 13:58:38 »
Yksin on kyllä parasta antia pitkällä juoksulla. Fiilikset laidasta laitaan tulee yleensä vahvemmin koettaviksi. Aikaa selvitellä omia ajatuksia ja asioita.

Porukassa tietysti kiva suunnitella ja jälkifiilistellä. Niin ja olisihan se kiva jos olisi välillä järkeäkin matkassa  ::)

Satua

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #88 : 19.08.2009, 19:30:25 »
Tykkaan kylla eniten menna keskenani, mutta ainakin yksi ystavatar on sen verran paljon samoista jutuista kiinnostunut, etta sen kanssa on ihan kiva matkustaa. Ja luonteeltamme olemme kuitenkin niin erilaisia, etta kun ma tuittuilen ja tiuskin, niin kaveri vaan hymahtelee ja kohauttelee harteitaan. Mika taas sopii paremmin kuin hyvin, koska jos en saa riitelyseuraa, niin riitakin kuihtuu kokoon yllattavan nopeasti. Ja nykyisen kamppiksen kanssa on kylla ollut myos helppo matkustaa. Kummatkin tyttoset on sopivan ex-tempore ihmisia. Tosin naissa reissuissa patee se, etta ma olen se, joka jarkkaa asiat, esim. lennot ja majoitukset. Mutta kylla se mulle passaa.

jempo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #89 : 19.08.2009, 21:01:21 »
Ehdottomasti joko ystävä tai poikaystävä :) On kiva olla välillä ilman poikaystävää mutta toisaalta on kiva jakaa kokemukset rakkaimman ihmisen kanssa.
Voisin hyvin lähteä matkalle myös esimerkiksi siskoni kanssa tai äitin ja siskon.

Yksin en mielelläni matkaan lähtisi, koska en ole tottunut matkustamaan yksin enkä oikeastaan edes halua. Lisäksi olen onneton tekemään päätöksiä :D Lisäksi en ikimaailmassa lähtisi koko kaveriporukalla (vähän yli 10 henkeä) matkalle koska meillä tulisi ihan varmana riitoja jo ensimmäisestä päivästä lähtien :D Olen toki olut ryhmämatkoilla ulkomailla, peräti 3krt isolla porukalla mutta kaikki eivät olleet juuri niitä parhaita kavereita :D
Show me what it's like
To be the last one standing
And teach me wrong from right
And I'll show you what I can be
Say it to me
And I'll leave this life behind me
Say it if it's worth saving me.

Hepuli

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #90 : 30.08.2009, 13:05:02 »
Poikaystävä. Tai oikeastaan avomies. Tullaan matkoilla toimeen tosi hyvin eikä pitkät matkat oo ollut mikään koettelemus parisuhteelle. Päinvastoin, se tekee meille ainakin tosi hyvää ja piristää parisuhdetta! Johtuu varmaan osittain siitä, että matkoilla ei yleensä tarvitse huolehtia mistään arkisista asioista, vaan voi vaan mennä ja nauttia. Ja koska toisen tuntee niin hyvin ja on toisaalta niin samanlainen, niin reissut sujuu yleensä ilman suurempia mutkia. Toki pieniä riitoja aina tulee (esim. väsyneenä ja nälkäisenä=olen hirviö), mutta ei sen kummempia.

Porukassa matkustelu vois olla tosi kivaa, jos kaikilla on vapaa asenne reissuun. Eli voi välillä mennä omia menojaan ja sopia sitten vaikka joku paikka, missä taas nähään ja hengaillaan yhdessä. Ja kyllä mä voisin kaverinkin kanssa matkustella, mutta en ole varma, onko ketään sellaista, jolla on samantyyliset aatteet matkailun suhteen ja jonka kanssa tulis pidemmän aikaa toimeen sujuvasti. :D

jenkkilady

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #91 : 30.08.2009, 14:03:52 »
Tykkään matkustella samassa porukassa ja seurassa kuin kuin tykkään työskennelläkkin, eli omassa seurassani.

Sama täällä, työskentelen usein yksin ja niin tykkään matkustellakin, alkamassa juuti 12 reissuni ulkomaille aikuisena ja niistä vain kerran on ollut matkaseuraa...

wysig

• Vieras
« Vastaus #92 : 30.08.2009, 19:25:41 »
Visa, Passi ja iPhone.
Hyvät ystävät ovat plussaa, mutta noilla kolmella pääsee pitkälle.

Minttuinen

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #93 : 30.08.2009, 20:47:58 »
Ehdottomasti aviomies :) Tykätään samanlaisista jutuista reissuilla, aina ollu tosi kivaa :) Mun mielestä on ihana jakaa uudet kokemukset lähimmän ihmisen kanssa.

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #94 : 31.08.2009, 03:18:30 »
Mäkin tykkään reissata yksin, vaikka kivaa se on hyvien ystävienkin kanssa. Matkaseuralainen vaan heti rajoittaa matkan pituutta ja kohdetta, ja tietenkin tekemisiä paikan päällä. Kivahan se toki on jakaa kokemukset muiden kanssa, mutta itse matkusteltaessa ainakin näkee ja tekee juuri mitä haluaa.

Ainoa miinus yksin matkustaessa on syömiset ravintolassa ja illanvietto baareissa - sehän olisi toki mukavampaa hyvän ystävän kanssa.

Viihdyn myös matkalla perheeni kanssa, vaikka he ovat todella erilaista reissaajaa kuin minä.
Go where you want to be.

SpeedHawk

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #95 : 08.09.2009, 16:27:41 »
Taivaan isa. Osaa kuunnella jos mulla on huolia eika oo rasittava (joskus on tullu valittua huonompaakin seuraa), ei tuu riideltya (ku tiedan jo etukateen etta oon vaarassa ja iso J oikeassa). Ja paras apuri kaikissa mahdollisissa (ja etenkin mahdottomissa!) ongelmatilanteissa. Bonarina viela maailman rikkain tyyppi niin ei oo niin paha tikki jos mulla loppuu massit kesken reissun.

Joo, ja toi peilista mua vilkuileva tyyppi on yleensa kans ihan ok :). Useimmiten tullaan toimeen vaik valilla onkin pienta kitkaa..

Muita en kovin mielellaan kelpuuta. Tyttokaverin kanssa joskus reissasin, olihan siina puolensa mut enpa tieda lahtisinko toiste - vahan liikaa vastuuta mulle jos houkuttelen jonkun muun mukaan kaikkiin paattomiin tempauksiin mita harrastan.

tinksu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #96 : 09.09.2009, 00:59:49 »
Yksin on yleensä paras, kavereitten kans on tullu kokeiltua ja toistaseks on löytyny vaan yks kenen kanssa kaikki meni silleen saumattomasti yhteen että reissu tuntu siltä miltä pitikin. Miehenpuolikkaan kans ei oo vielä reissuun ehitty mutta veikkaan että se on oikeesti hyvää matkaseuraa. Joistaki tyypeistähän tietää jo heti lähtiissä, että ei tuu mitään vaikka kuinka koittais.
To live would be an awfully big adventure.

Nicodemus

• Vieras
« Vastaus #97 : 09.09.2009, 04:11:07 »
Kyllä se on oma emäntä tai yksin.

penguinguin

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #98 : 09.09.2009, 08:28:32 »
poikaystävä, tai todella hyvä ystävä ehdottomasti! :)

piatro1

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #99 : 17.09.2009, 15:53:54 »
Itesni kanssa tulen parhaiten toimeen kun ei tule erimielisyyksiä mitä tehdä ja minne mennä. Ja onhan se kiva höpistä itellee matkanvarrella.  Samala oppii itsestään paljon kun muutaman kuukauden yksinää maailmaa kiertelee. Suosittelen kokeilemaan jotka ei ole vielä kokenut moista.
..BreAK oN Through to tHe oTher sIDe...