Mieluisin matkaseuralainen

(Luettu 30109 kertaa)

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #40 : 27.03.2006, 21:08:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Mervi"
Matkustan mieluiten sisarusten tai ystävien kanssa. Matkan muistelu on melkeimpä paras osa matkasta joten yksin matkustaminen olisi ankeaa :D Ulkomailla yleensä myös syntyy maailman parhaat sisäpiirivitsit  :lol:

Aivan totta!! Kuukauden reissulla me molemmat saimme kaksi uutta lempinimeä ja persoonallisuutta. Lisäksi meiän rinkat saivat myös nimet. (Olivat naimisissa keskenään  :D )

Paras matkakumppani on ehdottomasti paras ystäväni (hän on luultavasti paras ystäväni myös sen takia, että hän on paras matkakumppani). Ja koska hänessä on hiukan ahdistelijan piirteitä, lukee hän luultavasti tämänkin tekstin.  :) Tiedät kyllä ketä tarkoitan...  :)  :)
a merien yllä savuavat sydämet!

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 27.03.2006, 23:30:29 »
Vastataan nyt, vaikka tällaiseen galluppiin on tullut jo aiemminkin vastattua. Edelleen oma mies on paras matkakumppani. Meillä on reissussa sama himo mennä koko ajan eteenpäin, eikä niistä harvoista tien päällä tehdyistä kompromisseistakaan koskaan kiukutella.

Parhaan ystäväni kanssa olemme testailleet, josko sitä pärjäisi reissussakin. Olemme molemmat melko itsenäisiä ja päättäväisiä kulkijoita, ja alustavien testien perusteella sovimme myös yhteen. Ukraina näyttää kesällä todellisen luonteen ;)

Kenenkään muun kanssa en oikeastaan halua matkustaa. En lähtisi puolitutun tai perheenjäsenen kanssa.. Mutta aina välillä on ollut mielessä viritellä kaveriporukalla jotain. Tähän asti raskaimmat reissut on olleet ne, joilla on vanhemmat mukana, mutta viimeksi sekin sujui jo hieman paremmin - heti helpottaa, jos ei tarvi koko aikaa huoltaa.

Yksin on kyllä tosi makeeta reissata, mutta nyt ei vaan ole sellainen aika, että malttaisin. Jo se, että kesällä lähdenkin kaverini eikä miehen kanssa matkaan on poikkeuksellista.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Myrtti

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #42 : 01.04.2006, 10:53:43 »
Äitin kanssa oon käynyt kolme kertaa kahdestaan ulkomailla. Ihan mukavaa on ollut, vaikka äiti on vähän sellaista huolehtivaista tyyppiä, että se stressaantuu melkeinpä semmosesta, jos joku paikallinen harmiton juoppo sanoo päivää. Mutta onhan tommoset tilanteet ulkomailla vähän hermostuttavampia kun Suomessa, kun ei ihan tiedä missä mennään.
Poikaystävän kanssa olen myös matkustellut, kivaa on ollut. Koulun takia on myös kavereiden kanssa reissattu, mutta muuten en ehkä haluaisi parhaiden kavereideni kanssa matkustaa, haluttaisiin ehkä nähdä eri paikkoja ja tehdä eri juttuja.

RR

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #43 : 07.04.2006, 23:19:36 »
Riippuu ihan täysin siitä millaiselle matkalle ollaan lähdössä. Useimmiten olen matkustanut kahdestaan jonkun kaverin kanssa tai kolmen hengen porukalla ja aina on ollut onnistunut reissu. Toisaalta on sitä tullut matkustettua myös äidin kanssa eikä sekään ollut hullumpaa. Seuraavalle matkalle lähdenkin sitten isolla porukalla ja tavoitteena todellinen seikkailuloma. Nautiskelu/ rentoutumislomalle voi lähteä poikaystävän kanssa, mutta kunnon shoppailu/biletysmatkalle tarvitaan tyttöporukka.

maizena

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #44 : 11.04.2006, 17:07:53 »
Parhaiden kavereiden kanssa on mieluisinta matkustaa. Joko mennään isommalla porukalla tai kaksin. Tosin aina ei muilla riitä yhtä paljon intoa lähteä matkalle kuin minulla. Mutta silti en vielä yksinkään ole matkalle uskaltautunut. Ehkä vielä jonain päivänä...

Yksin hauskimmista reissuista on kyllä ollut Barcelonan matka mummun kanssa! Siinä on kyllä semmoinen rautarouva! :)

aada

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 10.07.2006, 10:20:13 »
Poikaystävän kanssa on mukavinta matkustaa, yhteispeli toimii. On hienoa löytää ihminen jonka kanssa voi jakaa intohimon reissaamiseen. Kavereiden kanssa tulee matkusteltua myös, porukasta löytyy superhyviätyyppejä joiden kanssa on leppoista reissata. Taidan olla aika onnekas likka :)
ähdetään jo!

Bella

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 10.07.2006, 12:25:04 »
Ennemmin olen reissannut yksin, kaksin hyvan kaverin kanssa, vanhempien kanssa paljon myos lapsuuden reissujen jalkeen (aivan loistavia matkaseuralaisia!!!), mutta nykyaan hyvaa seuraa on oma mies. Han jakaa kiinnostuksen historiaan, kultuuriin, urheiluun ja omaa ennakkoluulottoman asenteen. Se tietaa symboleista, linnoista yms. enemman kuin paljon. Han juuri ehdottikin, etta lahtisimme Etela-Ranskaan katedraalikierrokselle, ja han lupasi toimia oppaana  :wink:
i]Sapere aude![/i]

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #47 : 10.07.2006, 13:44:49 »
Yksin ei oikein huvita reissata pidemmän päälle, vaikka olen sitäkin kokeillut, olen liian sosiaalinen olento. Puhelinlasku kasvaa liikaa, kun on jatkuvasti tarve kertoa, mitä on nähnyt ja kokenut.

Vaimon kanssa matkaaminen on helppoa, ristiriitoja tulee matka matkalta harvemmin ja kiinnostuksen kohteet ovat samat, historia, kulttuuri ja paikallinen arkielämä - mukaanlukien ruoka ja viini. Kotona on sitäpaitsi kiva suunnitella ja muistella matkaa.

Vaikka kaveripiirini onkin laaja, ei sieltä oikein löydy matkaseuraa, suurin osa ei ole kiinnostunut tai sitten kiinnostuksen kohteet voivat olla toiset, enkä oikein jaksa katsella matkoilla liiallista dokaamista, matkapäivät ovat siihen ja seuraavaan krapulaan liian kallisarvoisia.

lena-

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - leenalll@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #48 : 13.07.2006, 23:19:27 »
Tykkään reissata poikaystäväni kanssa, meillä on suunnilleen sama "maku" reissujen suhteen. Kaikkien kavereideni kanssa en välttämättä reissuun lähtisi, en pidä kuitenkaan bilettämisestä niin paljon kuin he. Poikaystäväni siis lähtee reissuilleni mukaan =D

ipanemalainen

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - ipa.reuna@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #49 : 14.07.2006, 15:20:20 »
Parhaat reissut mitkä olen tehnyt on olleet yhden todella hyvän ystävän kanssa (toivottavasti poikaystävä ei lue tätä...). Koskaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia koska intressit on niin samat. Enpä tiedä kuinka monen kaverini kanssa voisin loppujen lopuksi matkata usen viikon/kuukauden.

Poikakaverinkin kanssa on ihana matkustaa, mutta miinuspuolena on se kinastelu (ainut ihminen jonka kanssa jaksaa/kehtaa kinata siitä että mitä tehdään).

Siskon haluaisin viedä 'minun tyyppiselle matkalle' jonnekin, kun se ei ole hostellisakaan oikeestaan koskaan asunut. Olis todella kiva tietää että mitä se oikeesti ajattelee mun reissailuista  :)

Joskus haluaisin kokeilla tuntemattoman kanssa matkustamista - luulen että se olisi todella kivaa tai sitten yhtä helvettiä, riippuen matkaseurasta. Tosin en ole ihan maailman helpoin ihminen itsekään, joten en tiedä miten menis.

Kaksin on aina paras matkustaa -juttuseuraa löytyy muttei tarvii aina huomioida niin montaa eri mielipidettä. Ja rahaakin säästyy kun kaikki jaetaan :D

Heloriina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #50 : 14.07.2006, 15:41:17 »
Olen lähtenyt ulkomaille monesti pitemmäksi aikaa asumaan ja silloin olen lähtenyt aina yksin. Tarkoituksenani on ollut tutustua paikallisiin ja puhua myös vierasta kieltä. Jos ottaisin Suomesta jonkun mukaani, jäisivät nämä kaksi seikkaa aika lailla paitsioon.

Lyhyempiä matkoja olen tehnyt yhden ja saman kaverin kanssa jo useampia. Meillä on ollut hienoja reissuja, koska matkaintressit menevät yksiin. Toisaalta viime reissulla oli havaittavissa jo pientä skismaa, joka on ehkä useamman yhteisen reissun jälkeen ymmärrettävää.

Testaan tässä lähiaikoina muidenkin kavereiden matkaseuraa. Reilu kuukausi sitten olin viikon lapsuudenystäväni kanssa Puolassa. Minulla oli pieniä epäilyksiä reissun onnistumisesta, mutta meillä oli mahtava reissu ja matka oli ehdottomasti yksi parhaistani ikinä! Yhden kaverin kanssa on kohta edessä muutaman päivän kaupunkiloma, jonka uskon menevän hyvin. Matkan suunnitelmat ovat menneet ainakin täysin yksiin. Paluun jälkeen vaihdan matkakaverin melkein lennosta ja lähden toisen kaverin kanssa pyöräretkelle.  Tiedän jo, että hyvä reissu on edessä!

Shorty

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #51 : 24.07.2006, 22:26:47 »
Kahden hyvän ystäväni kanssa lähtisin :) Meillä on aina niin hauskaa ja matkasta tuskin tulisi tylsä.
lämä on kuin appelsiini.

Wompatti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #52 : 25.07.2006, 21:14:57 »
Lapseni (10v).

Ensinnäkin yhteinen aika on intensiteetiltään ihan toisenlaista kuin kotona toisen pelatessa tietsikalla ja toisen katsellessa jalkapalloa tms ja aikahan on parasta mitä tässä kiireisessä maailmassa voi lapselleen antaa.

Toiseksi on erittäin kasvattavaa/avartavaa lapsellekin nähdä, että kaikki asiat eivät olekaan itsestään selvyyksiä kuten ovat meillä

Kolmanneksi kosketus paikallisiin pehmentyy kovasti lapsen avulla

Ainoa mistä jää paitsi on yölliset humputtelut, mutta niitä joutaa tekemään kotisuomessakin ihan riittävästi.

W

marlee

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #53 : 27.07.2006, 15:16:03 »
Oon ollu matkalla kansainvälisissä porukoissa, aluksi ihan tuikituntemattomien kanssa ja vaikka sieltä onki aina löytyny hyviäki kavereita, jopa "sielunkumppaneita", niin jotain on silti puuttunu. Ikävä on ollu niitä ihmisiä, joiden kanssa on oikeasti jo jotain yhteistä elämässä. Yhen kaverin kanssa suunniteltiin kovasti interrailia, mutta se jäi kun kaveri lähti vuodeksi ulkomaille ja minä menin kesäksi omille matkoilleni. Ehkä ihan hyvä niin...vaikka ollaanki hyviä ystäviä, niin ollaan kuitenki sen verran erilaisia, että kuukausi kahdestaan ois voinu alkaa ahdistaa... Lyhyempiä reissuja ollaan kyllä tehty ihan ok menestyksellä. Ens kesänä ollaan vihdoin rakkaan kanssa lähdössä sille havittelemalleni reilille. Ollaan tosin molemmat melko tulisia persoonia :oops: , joten erimielisyyttäkin saattaa tulla, mutta ollaan niistä hyvin selvitty tähänki asti ja 7 vuotta ollaan jo tunnettu, että aika hyvin ollaan toisistamme perillä :wink: . Sen näkee sitten...

Kattis*

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #54 : 28.07.2006, 10:37:11 »
Yksin ehdottomasti! Silloin voi itse päättä reitin ja mennä juuri sinne minne haluaa. Reissuilla tutustuu paljon paremmin uusiin ihmisiin, kun ei ole mukana "omaa" juttuseuraa.
Sä joko tuut mun mukaan, tai jäät ruostumaan-

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #55 : 28.07.2006, 11:03:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Kattis*"
Reissuilla tutustuu paljon paremmin uusiin ihmisiin, kun ei ole mukana "omaa" juttuseuraa.

Tämä tuli taas todettua uusimmalla reissulla. Vielä kun olimme kaksin, ja koko ajan kyselemässä apua venäjän alkeilla, syntyi hassuja keskusteluita, mutta kun mukana oli kolmaskin henkilö, oli kolminkeskinen keskustelu sen verran hektistä, ettei siihen ulkopuolisia päässyt mukaan. Koko reissaamisen luonne muuttui, ja esim. siihen asti hyvin ajantasalla pysynyt matkapäiväkirjani joutui unohduksiin moneksi päiväksi.
Yksin en ehtinyt kahden viikon aikana liikkua ollenkaan. Jälkeen päin ajateltuna mikään ei olisi ollut viisaampaa kuin pitää välillä "omia päiviä".
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

mandoliinityttö

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://www.last.fm/user/kevat
« Vastaus #56 : 30.07.2006, 20:46:11 »
Olen reissannut niin vanhan ystävän kuin melko uuden tuttavuudenkin kanssa.

Vanhan ystävän kanssa reissaamisessa oli hyvä puoli se, että toisen tunsi läpikotaisin jo entuudestaan. Tuntui todella turvalliselta lähteä, sillä tiesi toisen luonteen ja ne ärsyttävätkin piirteet jo valmiiksi. Sisäpiirin jutut ja vanhat vitsit toimivat ajantappona, jos ei muuta keksitä. Hiljaisia hetkiä ei ainakaan ole.

Todella hyviä kokemuksia kyllä tuli myös uudemman tuttavuuden kanssa matkustamisesta. Alkukankeuden jälkeen juttu alkoi luistaa ja yhteisiä asioita löytyi kovastikin. Lisäksi toisesta paljastui kokoajan uutta, mikä teki matkanteosta entistä mielenkiintoisempaa. Kyllä ne ärsyttävätkin piirteet sieltä oppi tunnistamaan, mutta samalla niitä oppi myös sietämään.

Olen matkustanut myös erään "kaverin" kanssa, joka osaa olla välillä hyvin ärsyttävä ja ilkikurinen. Tuo kokemus epäilytti etukäteen eikä kyllä jättänyt kovin positiivista kokemusta lopuksikaan. En suosittele siis matkustamista sellaisten kanssa, joita ei oikein kestä muutenkaan. :roll:
a vita é bella

TG

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #57 : 31.07.2006, 11:48:18 »
Tyttöystävän kanssa on mukavinta reissata, se on niin samanhenkinen ja pidetään samanlaisista paikoista.  8)  Ja pystyy luottamaan toiseen 100 %:sesti, mikä on tärkeää kun joskus reissussa kuitenkin tulee niitä ikäviäkin tilanteita, jolloin ei yksin selviäisi eikä olisi mukavaa jos reissukaveri lähtisi painelemaan baanalle siinä vaiheessa kun itsellä tuntuu olevan hengenlähtö lähellä tai muuten vaan huono fiilis.

Lisäksi yhteisiä reissukokemuksia on kiva kerrata vielä vuosienkin päästä.

Serkun ja sen tyttöystävän kanssa on ollut myös parit hauskat reissut  :)

Darkstar

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Elias_Xiun@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #58 : 23.01.2007, 00:03:25 »
Ehdottomasti joku HYVÄ ystävä, kuka ei kuitenkaan ole kimpussa 24/7, jotta ei pääse kärhämää tulemaan matkan aikana. Henkilö, joka on myös seikkailunhaluinen on hieno valinta matkaseuraksi.

Scorpius

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - scorpius_79@hotmail.com
    • Profiili
    • www.dsiponen.fi
« Vastaus #59 : 23.01.2007, 08:56:19 »
Mieluisin matkaseuralainen on ehdottomasti oma mp3 soittimeni  :D

Se on loistava seuralainen; Ei tule kinaa kohteista/ruuasta/majapaikoista ja voit kuunnella musiikkia kun itse tahdot. Itseasiassa parhaimmat rantavibat olen saanut kuuntelemalla joitain lempikipaleita siellä juuri löytämälläni täydellisessä rannalla. Suosittelen!

Tässä oivia valintoja:
Bola - Vertiphon
BT - The Road To Lostwithiel
Moby - Heaven
Kraftwerk - Computer Love
quot;A journey of a thousand miles must begin with a single step." - Lao Tzu