Äänestys

Siipan lähtiessä, kotiin jäädessäni...

... olen murheen murtama.
2 (4.5%)
... myrkyn niellyt ja kateellinen.
5 (11.4%)
... toivoisin voivani olla mukana matkalla.
26 (59.1%)
...aidosti iloinen toisen kokemuksista maailmalla.
6 (13.6%)
... riemuissani - en olisi edes halunnut reissuun hänen kanssaan!
1 (2.3%)
... jotain muuta - MITÄ?!
4 (9.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 44

Äänestys päättynyt: 11.03.2006, 21:08:47

Kotiin jäävän julma osa...

(Luettu 1595 kertaa)

jane

• Reissaajaguru
    • Profiili
« : 11.03.2006, 21:08:47 »
Nythän on niin, että riudun oloani sen verran surkeana, että päätän tästä aiheesta hakea lohtua ja tukea kanssa Tallaajiltani  :( .

Elieli, nyt on ensimmäistä kertaa elämässäni käynyt mulle niin julmasti, että olen jäänyt rannalle ruikuttamaan, kun sielunkumppani on poistunut maasta reissunpäälle. Ja tässä tapauksessa kyse on vain parista viikosta :oops: ...

Aina ennen se lähtijä olen ollut minä. Siis herranpieksutrouvanjalassa, kuinka kammottavaa onkaan, kun toinen on reissussa ja viesteilee ja mailailee sieltä, että voi jukupliut kun on KIVAA ja niin MAHTAVAA ja jeejee! Ja itse ähkin täällä suunnattoman työ ja opintourakan alla nuhaisena ja äkäisenä! Onpa reilua!!! Siis ikinä maailmassa ei ole kammottavampaa roolia kuin kotiinjääjän osa! Sniif!!! Nyt vielä tämän inhan osan lisäksi kaupanpäällisinä on suunnaton ikävä, jota ei voi edes hallita. (Kuinkahan kuvittelen selviäväni sen 4kk kesällä, kun itse olen poissa... :roll: )

Lainkaan en pysty toisen iloisista kokemuksista riemuitsemaan, ajattelen vaan, että eikö olisi sata kertaa kivempaa jos itse olisin mukana!!! :evil: Mutta itse saan toki reissustani kirjoittaa blokia, jossa hehkuttelen MIELETTÖMIÄ kokemuksiani... Eikös tuo vasta tylyttelyä olekin. Kaikille kotiin jääneille. Samaa muuten havaitsen usein toisten matkablokeja lueskellessa; se ei ole kivaa - tulee paha olo. Siis yksinkertaisesti vain siitä, ettei itse pääse sillä hetkellä kokemaan vastaavaa!! Voi herranen aika. Jo on kammottavaa!

En ole moista havainnut milloinkaan, kun aina itse olen väskyni pakannut ja sanonut morot! Ei oo tarvinnut jäädä asemalle huiskuttelemaan pala kurkussa.

Vertaistukea Pallukat!!!!!
"Kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lähteä!"

Dahlia

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 11.03.2006, 21:37:37 »
Vastasin, etta toivoisin voivani olla mukana... Tosin luultavasti olisin kylla hirmuisen kateellinen myos... :lol:
Tallaista tilannetta ei ole (onneksi) kohdalleni ainakaan viela osunut, mutta odotan kauhuissani mita tuo poikaystavani meinaa tehda, kun joudun yliopistoon paasyn takia perumaan sen reissun mita ensi syksyksi oltiin suunniteltu... Rahat kun ei ennen syksya kummallakaan riita kuukauden - 3 kuukauden Aasian reissuun ja syksylla siis aloitan opiskelut. Jos han paattaa siita huolimatta lahtea "meidan" reissulle ilman minua, niin saapa nahda mitka on fiilikset sitten. Tuskin ainakaan ratkiriemukkaat........ :(
Tahan mennessa mina olen aina ollut se lahteva osapuoli ja joku muu on saanut sen ihanan kotiinjaajan osan.

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 12.03.2006, 12:05:19 »
Vastasin tuon "toivoisin voivani olla mukana". Paha nimittäin sanoa, miltä tuntuisi, sillä ei ole kokemusta kuin korkeintaan muutaman päivän "erosta", kun toinen on käynyt kavereiden kanssa esim. laivalla tai Roskildessa.

Itse asiassa mun on paha edes kuvitella, että meistä jompi kumpi lähtis varsinaisesti reissuun ja "jättäisi toisen rannalle ruikuttamaan". Siis ainoa syy olisi varmaan, jos yksinkertaisesti lomaa ei saa samaan aikaan. Eihän nyt suinkaan ole tarkoitus, että jos ei yhdessä päästä reissuun, niin sitten kumpikin nyssöttää kotona lomansa.

Hmm, hmm, hmm.
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

olivia

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 12.03.2006, 17:32:15 »
"Toivoisin voivani olla mukana."

Valintani todenmukaisuus tulee todistettua toukokuussa, kun mies lähtee Matkamessuilta voittamalleen 2 hlön matkalle Espanjaan enkä pääse pääsykokeiden takia mukaan.

anicca

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 12.03.2006, 19:11:16 »
Mäkin toivoisin olevani mukana. Mutta olen kyllä myös katkera :lol:   , kun tiedän että toinen kokee reissulla kaikkea hienoa, enkä itse ole siellä. Yhdessäolomme aikana poikakaveri on ollut ilman mua mm. Nepalissa 3 viikkoa, Armeniassa viikon ja monilla lyhyillä kiipeily- ja vaellusreissuilla. Varsinkin toi Armenia kirpaisi ihan hirveesti, olisin niiiiin halunnut lähteä mukaan, mut en vaan päässyt.

Nyt kesälläkin poikaystävä on ehkä lähdössä kaverinsa kanssa Mongoliaan, eikä mulla riitä lomat että lähtisin mukaan :evil: . Toisaalta olen loukkaantunut, kun tuota reissua pitää nimenomaan tälle kesälle suunnitella - toisaalta en voi vaatia, että toinen käyttäisi kaikki lomansa samaan kuin minä joudun käyttämään eli matkustaakseni Suomeen hoitamaan asioita... Eli olen kyllä tällä hetkellä ihan iloinen, että ainakin hän sinne Mongolian reissulle pääsee - vaan kun reissu lähestyy, niin muutun varmaan taas katkeraksi eukoksi, enkä osaa iloita toisen puolesta... 8)
 következö buszon
Rajta leszek én is

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 13.03.2006, 12:49:16 »
oi jospa oisin saanut olla mukana...

Onneksi tähän mennessä kaikki puolison reissut ovat olleet sellaisia, minne mä en olis edes päässyt esim työharjoittelu ja luokan reissu. Ja näistä reissuista olen ollut onnellinen hänen puolestaan, hienoa, että on päässyt lähtemään.

Jos ajatellaan ihan oikeita lomareissuja, en osaisi kuvitella että toinen lähtisi ilman toista. En olisi yhtään onnellinen, jos toinen intopäänä suunnittelisi reissua, jonne minä en pääse vaikka tahtoisinkin. Mulla on vaan jotenkin sellainen ajatus, että kun yhdessä ollaan niin sitten yhdessä reissataankin. Ja aina me yritetään järkätä lomat ja rahat niin, että molemmat pääsee yhdessä.

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 13.03.2006, 12:52:34 »
Toivoisin voivani olla mukana, mutta olisin myös aidosti iloinen siippani kokemuksista.

Toistaiseksi on ollut vain tilanteita, jossa rannalle on jäänyt ruikuttamaan mies, en minä, mutta ei sekään hauskaa ole jos edessä on pitkä reissu, niin kuin ensi syksynä kun katoan puoleksi vuodeksi maailmalle.

Onneksi on yhteisiäkin reissuja.
hä nurkan takana jossain lie
jokin salainen portti tai uusi tie.
---------------------------------------

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 13.03.2006, 14:47:35 »
Vastasin aidosti iloinen. Tietysti yleensä haluaisin olla mukana, ja olen jopa hankkiutunut joillekin työmatkoillekin mukaan, mutta esim. viime kesänä iloitsin herran puolesta maisemista ja hikipisaroista, jotka välittyivät tekstareina Dolomiiteilta kotiin. Tulevana kesänä en vieläkään ole kypsä alppinousuihin, mutta tänä vuonna aion järjestää oman reissuni samaan aikaan, ettei tarvitse ruikuttaa kotona..
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)