Matkakuvia netissä

(Luettu 1673 kertaa)

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Matkakuvia netissä
« : 16.03.2006, 14:02:59 »
Tänne voisi kerätä linkkejä matkakuvagallerioihin! Minusta ainakin matkakuvien katseleminen on valtavan mukavaa: matkakuume kasvaa ainakin ja saa hieman vihiä siitä, mihin voisi suunnata seuraavaksi.

Tässä omat suosikkini:

Valtavan hienoja ammattilaiskuvia Pohjois-Amerikasta, Euroopasta,
Aasiasta ja Oceaniasta:
http://www.terragalleria.com/

Kuvia Aasiasta, Afrikasta ja Euroopasta:
http://www.molon.de/Galleries.htm

Maailmanmatkaajan reissukuvia. Tämä linkki on ollut foorumilla aiemminkin:
http://www.galenfrysinger.com/

BeatrixK

• Reissaaja
    • Profiili
Matkakuvia netissä
« Vastaus #1 : 16.03.2006, 17:27:08 »
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars" -Oscar Wilde-

Kalle vaa

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - kalle.kekomaki@phnet.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkakuvia netissä
« Vastaus #2 : 16.03.2006, 18:04:02 »

Kalle vaa

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - kalle.kekomaki@phnet.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkakuvia netissä
« Vastaus #3 : 16.03.2006, 18:04:14 »

donostia

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Matkakuvia netissä
« Vastaus #4 : 17.03.2006, 02:50:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Illusion"
Tänne voisi kerätä linkkejä matkakuvagallerioihin! Minusta ainakin matkakuvien katseleminen on valtavan mukavaa: matkakuume kasvaa ainakin ja saa hieman vihiä siitä, mihin voisi suunnata seuraavaksi.

Joo,samaa mielta. Ainakin jos on kyseessa ammattilaistason kuvat. Pertti Perusmiehen lomarapsaisyt ovatkin sitten... vahemman kiinnostavia, nain kauniisti sanottuna. Tosin tuon reissumiehen otoksissa oli joitain mielenkiintoisiakin, kuten varikuvia 1950-luvun Suomesta. Tassa kuitenkin: http://www.etravelphotos.com/
Myos webshotsissa on tuhansia kuvia ympari maailmaa, parhaat eivat tosin nay ilmaiseksi.

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #5 : 17.03.2006, 11:58:10 »
Lainaus käyttäjältä: "donostia"
Ainakin jos on kyseessa ammattilaistason kuvat. Pertti Perusmiehen lomarapsaisyt ovatkin sitten... vahemman kiinnostavia, nain kauniisti sanottuna.

Olen lähestulkoon päinvastaista mieltä. Minusta loppuun asti hiotut ammattitasoiset kuvat ovat usein aika tylsiä. Pertti Perusmiehen kuvista ei ole huolellisesti rajattu kaikkea häiritsevää pois eikä valotusta ja kontrastia säätämällä ole saatu säätä näyttämään täydelliseltä. Ne näyttävät enemmän siltä, miltä näyttää, jos paikan päällä olisi itse. Pertti Perusmiehen otosten kautta paikan tuntu välittyy vahvemmin. Ne ovat dokumentteja eivätkä taideteoksia.

Disclaimer: Äitini on ammattikuvaaja ja siskonikin puoliammattilainen. Tämä varmaankin vaikuttaa siihen, että olen jonkin verran ylikyllästetty teknisesti loistokkailla kuvilla.
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

donostia

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 18.03.2006, 00:19:58 »
Lainaus käyttäjältä: "nl"
Lainaus käyttäjältä: "donostia"
Ainakin jos on kyseessa ammattilaistason kuvat. Pertti Perusmiehen lomarapsaisyt ovatkin sitten... vahemman kiinnostavia, nain kauniisti sanottuna.

Olen lähestulkoon päinvastaista mieltä. Minusta loppuun asti hiotut ammattitasoiset kuvat ovat usein aika tylsiä. Pertti Perusmiehen kuvista ei ole huolellisesti rajattu kaikkea häiritsevää pois eikä valotusta ja kontrastia säätämällä ole saatu säätä näyttämään täydelliseltä. Ne näyttävät enemmän siltä, miltä näyttää, jos paikan päällä olisi itse. Pertti Perusmiehen otosten kautta paikan tuntu välittyy vahvemmin. Ne ovat dokumentteja eivätkä taideteoksia.

Olen osittain samaa mielta tuosta. Ammattilaiskuvat ovat hyvaa silmanruokaa sopivina annoksina, mutta alkavat pidemman paalle kyllastyttaa. Pertti Perusmiehen otoksetkin voivat paikasta riippuen toki olla mielenkiintoisia, mutta jostain Kaarlen sillasta tai Eiffel-tornista rapsaistyja otoksia ei niin jaksaisi katsella. Lisaksi meikalaisella on kehittynyt vuosien varrella vahva allergiareaktio jokaisella nahtavyydella ja nakoalapaikalla itsensa kuvaan tunkevia turisteja kohtaan, varsinkin kun nailla on tapana pyytaa sivullisia ottamaan niita kuvia.

mao

• Reissaaja
    • Profiili
Matkakuvia netissä
« Vastaus #7 : 18.03.2006, 10:48:02 »