International Plug adapter - Sähkölaitteita varten

(Luettu 6735 kertaa)

Antti84

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - ana.84@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Terppa vaan, oon lähössä pallon joka kolkkaan. Eli vuodeksi pyörimään maailmalle, tuli vaan mieleen että mistähän sais helpoiten / sopivimman adapterin useimpiin pistokkeisiin?

Kävin tossa googlettamassa ja löyty kaikennäkösiä (miljoona osaa mukana malleja) vekottimia ja kikottimia...

Jos jollain tietoa / kokemuksia asiasta jakakaa tietonne, kiitos  :)
All you have to decide, is
what to do with the
time that has given to
you.

Pallo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #1 : 17.03.2006, 03:38:00 »
Mee vaikka lahimpaan sahko- tai rauta- tai lamppukauppaan tai ihan vaikka Anttilaan. Noista loytyy melko kattavia malleja. Ite loysin muistaaksein Anttilasta 6-7 eurolla sellasen adapterin joka on tahan mennessa kayny melko pitkalti kaikkialla paitsi taalla Ausseissa. Ja sitten jos jossain se ei kay niin voit aina ostaa moisen paikanpaalta. Siina on sitten sekin etu etta ei tarvitse koko matkaa kiikuttaa kaikkia adaptereita mukana. Ja jos jostain halvalla loytaa niin niitahan voi sitten matkan edetessa nakella poiskin. Tai ei ehka, kun jossain maissa noi pistorasiat rehottaa aika villina, loytyy niin monen sorttista. Mutta joo siis. Kokeile vaikka Anttilaa tms, sielta loytyy ihan jees. Ja loput osta matkan varrelta. (Tai pummaa muilta reissaajilta...). Hauskaa matkaa!

Ps. Minneka kaikkialle reissus ulottuu? Ihan vain uteliaisuudesta kysyn, kun itekin vahan pallon joka kolkalla pyorin. Tiia vaikka oisin unohtanu jonkun helmi paikan.

noyoy

• Tosireissaaja
  • underwater alien - Pulau Ai - indonesia - 2008
    • MSN Messenger  - noyoy@csmayday.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 17.03.2006, 06:20:02 »
Kannattaa kysella respoistakin matkalla, jos ei satu oleen oikeeta mukana. Niilla yleensa loytyy sielta tiskinalta jonku sinne jattamia adabtereita ja lainaavat. Eika maksa mitaan. Eika tartte kantaa mukana mitaan ylimaarasia harveleita. Nain mina teen  :?
___/\/\/\_... Still alive @ Round zero - Travelling since 2005

Antti84

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 17.03.2006, 16:49:59 »
kiitosta näistä :)

Kyllähän se niin on että kysymällä asiat aina (lähes aina) selviää, päätin aloittaa kyselyn täältä ja tokihan se itsestään selvää että sähköalan liikkeissä tietää *doh* :)
what to do with the
time that has given to
you.

Antti84

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 23.03.2006, 19:52:25 »
Jees, eli kävin ostamassa sellasen adapterin (löyty muuten stockmannilta, n. 6e muistaakseni hinta), näyttää kattavan kaikki yleisimmät mantereet eikä ole mitään miljoonan vimpaleen kapine :)

Kiitokset vinkeistä
what to do with the
time that has given to
you.

saippuakupla

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 24.03.2006, 19:24:58 »
Laitanpas tähän samaan...

Mistäs sais toisinpäin olevan adapterin? Eli että sais englantilaisen laturin toimiin Suomessa? Parista kaupasta kyselty ja eioota myi.

PortaBle

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 28.03.2006, 16:48:09 »
Lainaus käyttäjältä: "saippuakupla"
Mistäs sais toisinpäin olevan adapterin? Eli että sais englantilaisen laturin toimiin Suomessa?

Verkkokaupasta
A neverending yearn for new
http://portable.kulkijat.com

saippuakupla

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #7 : 30.03.2006, 14:48:53 »
:oops:  Mä en tajua tuolta mitään. Voisko joku vielä auttaa blondia ja neuvoo mikä adapteri tuolta käy? Eli englantilainen käymään Suomessa.

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 30.03.2006, 14:59:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Pallo"
Ja sitten jos jossain se ei kay niin voit aina ostaa moisen paikanpaalta.

Tassa on vaan sellainen ongelma, etta paikan paalla myydaan enimmakseen vain adaptereita, jotka muutavat paikallisen pistokkeen sopimaan ulkomaisiin, ei suinkaan ulkomaalaisia pistokkeita sopimaan paikallisiin pistorasioihin.

Kuten tuossa ylempana keskustelussa on tullut ilmi, Suomesta ei ole helppo loytaa adapteria muuntamaan brittilaista pistoketta suomalaiseksi. Ja itse olen taalla Enkkulassa yrittanyt loytaa adapteria muuntamaan suomalainen brittilaiseksi, mutta eipa ole loytynyt.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 05.04.2006, 01:48:05 »
Lainaus käyttäjältä: "saippuakupla"
:oops:  Mä en tajua tuolta mitään. Voisko joku vielä auttaa blondia ja neuvoo mikä adapteri tuolta käy? Eli englantilainen käymään Suomessa.

En nyt lupaamaan lähde, kun a) en siitä mitään hyödy ja b) teksti ei  sitä varsinaisesti varmista, mutta tuoteen 0220 väittäisin kuvan perusteella toimivan molempiin suuntiin.

Tosin jos kyse on vain Nokialaisen laturista, niin helpompaa on vain ostaa uusi laturi, jollaisen saa esim. polkumyynntistä 6€ tavallinen ja 8€ pika (+pk 1€).

Lainaus

Tassa on vaan sellainen ongelma, etta paikan paalla myydaan enimmakseen vain adaptereita, jotka muutavat paikallisen pistokkeen sopimaan ulkomaisiin, ei suinkaan ulkomaalaisia pistokkeita sopimaan paikallisiin pistorasioihin.

Yksittäisiä adapteita enimmäkseen näin, mutta "kaikki kaikkiin" settejä on myös olemassa, jolloin adapterista voi koota haluamansa. Yksi yleinen mallihan on sellainen torni, jossa pikkuadaptereiden paikkaa ja määrää muuntelemalla saa koota haluamansa adapterin.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 05.04.2006, 02:03:24 »
Lainaus käyttäjältä: "AS"
Ja itse olen taalla Enkkulassa yrittanyt loytaa adapteria muuntamaan suomalainen brittilaiseksi, mutta eipa ole loytynyt.

Käsittääkseni sukkapuikko toimii adapterina ja avaa lukituksen jos laite ei tarvitse maadoitusta (esim. kännykkälaturit ja muut europlugilla varustetut laitteet).
Tosin jos et tiedä mikä niistä rei'istä on maadoitus, niin suosittelen ettet töki mitään (olkoonkin että kaksi kolmesta reiästä on vaarattomia;))
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Poikanen

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - petri.niemi@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 07.04.2006, 12:12:17 »
Ebaysta näytti löytyvän noita adaptereja joka lähtöön. Varsinkin englantilaisen pistokkeen suomalaiseen seinään sopivaksi muuntavia. Kannattaa  kokeilla vaikkapas hakusanoilla "travel adapter" tai jotain muuta sopivaa.

PortaBle

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 09.04.2006, 20:52:42 »
Saippuakupla:
Käy paikan päällä.
Tarjosivat minulle sellaista, kun kävin siellä.
A neverending yearn for new
http://portable.kulkijat.com

Saduli

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 10.04.2006, 14:06:14 »
Ja itse olen taalla Enkkulassa yrittanyt loytaa adapteria muuntamaan suomalainen brittilaiseksi, mutta eipa ole loytynyt.[/quote]

Ainakin Bootsissa näytti mun mielestäni olevan adaptereita molemmin päin, maksoikohan noin kolmisen puntaa.

Disturbance

• Reissaaja
  • Onnentyttö
    • Profiili
« Vastaus #14 : 18.08.2007, 23:28:15 »
Nostetaanpas tää keskustelu taas tänne näkyville...

Eli onko kellään päivitettyä tietoa siitä, mistä saisi nimenomaan sellaisen kansainvälisen adapterin, jossa on samassa kaikki sakarat ja kaikki reiät?

Olen matkalla tällä kertaa semmoisiin köyhiin Aasian maihin mistä en todellakaan odota mitään elektroniikkakauppaa löytäväni. Ja asun ympäri palloa joten kaikki suunnat tulee tarpeeseen.
You have to care, but not THAT much...!

Lunada

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - milliiiii@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #15 : 20.08.2007, 11:20:39 »
Lentokentältä olen omani ostanut ja siinä on päitä vaikka muille jakaa!