Mitä mässyä mukaan?

(Luettu 14566 kertaa)

rinja

• Reissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« : 16.03.2006, 19:22:42 »
Mitä otat aina evääksi kun olet lähdössä reissuun? Minä pyrin ottamaan aina jotain viipaloituja hedelmiä jossain pussissa, niitä on mukavaa syödä pitkin matkaa ja säilyvätkin yleensä Helsingin lentokentälle josta sitten voi ostaa jo uusia eväitä :D Ja jos oikein laitan elämän risaiseksi, niin ostan Chilinutseja tai suklaata, sen voimalla jaksaa taas pätkän :) Ja vesipullo kulkee aina mukana, oli reissu  mikä tahansa!
 Joskus on mentävä kauas nähdäkseen lähelle - Nuuskamuikkunen

Myy-y

• Reissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #1 : 16.03.2006, 19:51:44 »
Vettä mulla on mukana aina menenpä minne tahansa. Matkoillakin yritän pitää sitä "säilössä" siltä varalta, ettei sitä jostain syystä ole tarvittaessa saatavilla.

Eipä mulla sen kummempia eväitä yleensä ole. Varsinkin karkkia ym. makeaa pyrin välttämään, koska niistä tulee yleensä vain paha olo (henkisesti ja fyysisesti... )

puntti

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #2 : 17.03.2006, 09:41:44 »
Sipsejä!!!  :oops:
you say why? I say why not?

FunkyStar

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kamerahemmo@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/funkaholic
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #3 : 17.03.2006, 11:26:18 »
Vesi- tai juomapullo on aina mukana.
Muuten eväät on sitä, mitä on saatavilla:
hedelmiä, suklaata jne...

veevee

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #4 : 17.03.2006, 12:20:10 »
vesipullo kulkee luontevasti aina mukana.. mutta myös salmiakkia pitää aina olla mukana kun kauemmas kulkee.. vaikkei kotona ollessa tule yleensä sitä paljoa syötyä niin heti kun menee sen verran etäälle suomen rajoista ettei sitä enää kaupoista löydy tulee aivan järkyttävä salmiakin himo... :D

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #5 : 17.03.2006, 13:28:54 »
Sama kuin muillakin, eli vesipullo on vakiovaruste, joka kulkee aina mukana. Matkoille varaan yleensä myös pari myslipatukkaa ja jotain pientä namia.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

Miqel

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #6 : 17.03.2006, 18:11:36 »
Purkkaa ja puuroa. Oikeasti ihan mahtava budjettiruoka syntyy kaurapuurosta, maitojauheesta, pahkinarouheesta, sokerista tai suolasta, soijarouheesta, nuudeleista..oman maun mukaan jotkin raaka-aineet voi olla vaihtoehtoisia per satsi. Ilman kaurahiutaleita menee kylmana tai kuivanakin. Pahkinoita ja vetta myos aina pitaa olla. Kotiviinipullo.

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #7 : 18.03.2006, 22:29:15 »
Mulla on aina jottain juomista, usein vesipullo. Sitten olen erittäin perso pähkinöille...kaikille erilaisille sellaisille...hmm..taidankin hakea mun cashew/macadamia-sekoitukseni tuolta kaapista..
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

Mella

• Aloittelija
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #8 : 21.03.2006, 14:26:20 »
Melkeinpä aina otan mukaani vesipullon ja kasan myslipatukoita. Joskus repusta voi löytyä myös omena, suklaata tai salmiakkia. Siinäpä suosikkini.

suppakello

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - superbies@hotmail.com
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #9 : 21.03.2006, 17:10:59 »
Oma käsitykseni on että:
Mässy= karkkii
Mättö= yleistä tollasta settii :D

Mielestäni siis otsikossa on asia virhe.

maizena

• Aloittelija
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #10 : 23.03.2006, 16:55:37 »
Vettä ainakin ja myslipatukoita, ne ovat paljon parempia kuin suklaapatukat, jotka sulavat epämääräiseksi mössöksi ja sotkevat kaikki tavarat! Ja salmiakkia tietty, ettei tule vieroitusoireita.
Lisää mässyä voi ostaa matkalta!

Suara

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - saarapuustinen@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #11 : 26.03.2006, 18:19:17 »
Vesi,vesi! Ja sitten kuivatut hedelmät ja pähkinät ovat hyviä eväitä. En tietenkään pärjää ilman suklaata  :P  Joten sitäkin on oltava!
O

salomaaj

• Vieras
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #12 : 26.03.2006, 18:53:42 »
Suomesta reissuun lahdettaessa koitan aina pakata kovasti purkkaa mukaan. Vesi on aine joka kulkee aina mukana. Nailla kahdella parjaa yleensa ravintolaan asti.

ps. Kiinassa ei ole juustoa.

paivitys: Kiinassa on juustoa jos on valmis maksamaan. Peking: Jenny Lou's

Ronksu

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - timo_rongas@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - rronksu
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #13 : 26.03.2006, 19:24:29 »
Vettä pitää aina raahata mukana, ettei pääse jano yllättämään. Ja kuten moni jo edellä mainitsikin, myslipatukat on loistavia. Suklaapatukat sulaa ikävästi, mutta usein ne eivät kyllä kestä niin kauaa että ehtisivät levitä mihinkään ;)
oskus vielä kirjoitan tähänkin jotain.

minnam.

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.minnam.org/
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #14 : 26.03.2006, 20:16:48 »
Salmiakkia tosi iso kasa, muulla ei väliä. Vesi tietty kulkee aina myös matkassa.

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #15 : 26.03.2006, 22:42:42 »
Hips! Tässähän huomaa, että muut syö melkein samalla lailla kuin minä :)
Pähkinöitä, voileipiä, ehkä joku hedelmä ja vettä! (Ja sitä isompi pullo, jos on menossa maahan, jossa ei saa juoda vesijohtovettä.) Lisäksi tuoremehut on kova juttu. Toisaalta, jos on lähdössä reissuun jostain muualta, kuin koto-Suomesta, niin sittenpä tuppaavat matkaeväät olemaan sitä mitä käsiinsä saa. Esim. Venäjällä tämä tarkoittaa sienisulatejuustolla voideltuja voikkareita ja suharikkeja. Myös korovka-karkeilla on tapana eksyä mukaan. Jogurtilla päällystetyt auringonkukan siemenet maistuvat, etenkin talvella, kun eivät sula niin helposti. Täytyy kyllä myöntää, että idästä palatessa tulee aina kuormitettua matkatavaroita noilla äskenmainitsemillani paikallisilla elintarvikkeilla. Kaikenlaisia piirakoita tulee myös haalittua mukaan maassa kuin maassa. Ööhh... tulipas tästä pitkä, tulee vähän sellainen olo, ettei sitä matkalla ehdi muuta tehdä kuin fiilistellä paikallisen ruokakulttuurin parissa.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #16 : 27.03.2006, 14:15:19 »
Olutta ja pistaasipähkinöitä. :lol:
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

maarit

• Reissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #17 : 27.03.2006, 14:37:41 »
Jo klassikoksi muuttunut vesipullo kulkee mullakin aina mukana. Jos oikein laitan elämän risaiseksi, ostan toiselle repun kyljelle vielä cokispullon.. :wink:

Lisäksi repusta löytyy melkeenpä aina rusinapaketti! Sitä ei ihmismieli voi ymmärtää, miten joku voikaan olla niin perso rusinoille... Namnam. (Senpä vuoksi ne ei aina kyllä kovin kauaa repussa vanhene..) Mutta rusinat on kyllä ihan kätevää energiaevästä, vaikkei niin persokaan nille olisi.  :)

Baka-san

• Tosireissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #18 : 27.03.2006, 15:23:27 »
Lainaus käyttäjältä: "suppakello"
Oma käsitykseni on että:
Mässy= karkkii

Samaa mieltä ;)

Mä en jaksa yleensä mitään kummempaa mukana kannella. vesipullo riittää ja loput saa matkanvarrelta.

Pidemmälle reissulle suomesta lähdettäessä olen ottanut mukaan salmiakkia, että voi sitten maistattaa muille sitä ja tietenkin itse nauttia myös :)

keijo

• Reissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #19 : 31.03.2006, 13:40:32 »
Lainaus käyttäjältä: "suppakello"
Oma käsitykseni on että:
Mässy= karkkii

Näin juuri. Asiavirhe otsikossa.  :wink:

Vesipullo kyllä kulkee mukana ja myös hedelmät ovat loistavia matkaevääksi. Karkkia on mukana myös joka reissulla, koska karkinsyönnistä tulee hyvä mieli, ainaki mulle.  :lol:
os illalla nukkuminen olisi yhtä kivaa kuin aamulla nukkuminen, menisin joka ilta kahdeksalta nukkumaan.