Madagaskar

(Luettu 48697 kertaa)

ReiseReise

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Madagaskar
« Vastaus #20 : 22.08.2008, 21:53:32 »
Hip!

7kk lähinnä aasiassa reissua takana, nyt suomessa jo 4 pitkää kuukautta. Jalkaa vipattaa jo uudelle matkalle. Kirjastossa käteen osui kirja Madagaskarista, ja kylläpä vaikutti IHANALLE!

Pärjääkö Kaakkois-Aasian reissariskeneen tottunut Madagaskarilla?
 know you believe you understand what you think I said but, I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.

muuvaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.muuvaara.net/blog/
« Vastaus #21 : 23.08.2008, 03:04:23 »
Pärjääkö Kaakkois-Aasian reissariskeneen tottunut Madagaskarilla?

No tuota. Jos odottaa ehdottomasti yhtä edullisia hintoja ja yhtä toimivaa turisti-infraa kuin Kaakkois-Aasiassa, niin ei pärjää. Jos taas on nopea mukautumaan uudenlaisiin olosuhteisiin, niin tottakai pärjää :-) Kävin itse nuorena plikkana Madagaskarilla ja Vietnamissa saman vuoden aikana ja eroa oli monessa asiassa kuin yöllä ja päivällä. Madagaskar oli ehdottomasti hulppeampi matka, Kaakkois-Aasia kertaluokkia parempi loma. Vaihtelu virkistää, avoimella mielellä, ja sitä rataa.

Edit: Madagaskarilla kannattaa sitten olla perusranska hallussa tai muuten matkailusta voi muotoutua pidemmän päälle aika hankalaa.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2008, 03:09:03 kirjoittanut muuvaara »

Ostap

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #22 : 24.08.2008, 16:36:31 »
Madalla pärjää ihan hyvin jos on muualla reissannut, etenkin jos pysyy perusturisti reiteillä, mitä suurin osa turisteista kahlaa. Kuten aiempi postaus antoi ilmi, Aasia on hiukka erilainen kuin Madagascar, Madalla saat nähdä vaivaa kun taas Kaakkois-Aasiassa kaikki on tehty mahdollisimman helpoksi. Mahtava paikka! Mutta ilman ranskankielentaitoa en suosittele saarelle lähtemistä ollenkaan. Ellei aikomuksesi ole olla pelkästään Nosy Be'ssä.

puusk

• Aloittelija
    • Profiili
Kyllä Madalla pärjää ilman ranskaakin
« Vastaus #23 : 29.08.2008, 20:15:40 »
vaikka tietysti ranskankielentaito auttaa joka käänteessä ja helpottaa myös tutustumista moniin paikallisiin (siis niihin, jotka ranskaa osaavat). Mutta puhtaasti englanniksi operoivia reissaajia tavattiin ja sujuvasti olivat selvinneet. Jos haluaa vaikka opastettuja retkiä tehdä, Madalta löytyy myös lukuisia ihan hyvää englantia puhuvia pikku matkatoimistoja ja oppaita.
Kieli ei todellakaan ole kynnyskysymys!

tretja

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - tuomastulenheimo@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #24 : 30.11.2009, 16:30:19 »
Ensi syksynä ollaan reissaamassa etelä-afrikkaan.

Kiinnostaisi tietää, jos jollain on kokemuksia, miten mantereelta pääsee kätevimmin Madagaskarille ? Onko lauttoja/laivoja vai pitääkö lentää ?

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #25 : 10.02.2010, 14:11:11 »
Täällä haaveillaan myös matkasta Madagaskarille ensi marras-joulukuussa. Ajoitus on ilmeisesti siinä rajoilla, että puskeeko syklonit jo päälle vai ei  :) Mutta se kun on paras hetki häipyä Suomesta...

Nyt kaikki kokemukset otettaisiin ilolla vastaan. Mihin päin olette suunnanneet?! Onko pohjoinen esim. eläinten bongauksen kannalta parempi kuin etelä?! Miten majoitukset olette hoitaneet ja millä budjetilla olleet liikkeellä?!
Onko kokemuksia Madagascar Airista?! Ilmeisesti välimatkat sen verran pitkiä että sisäiset lennot tehtävä sillä...

Ollaan lähdössä reissuun lasten kanssa (tuolloin 1,5v ja 5v) ja ajateltiin ottaa lennot Mauritiukselle, jossa muutama viikko löhöilyä ja siitä sitten lennot Madagaskarille luonnon ihmeiden pariin pariksi viikoksi. Mutta lentoja ei vielä varattu ja muutenkin reissusuunnittelut vielä haaveilutasolla... Kovin vähän kun tuntuu löytyvän reissukokemuksia, niin moni juttu mietityttää..  ::)

3hR49hDs

• Vieras
MADAGASCAR 2009
« Vastaus #26 : 05.05.2010, 11:47:07 »
kaikki madalle menijät!älkää varatko suomen välittäjien kautta ainakaan majoitusta.tietenkin jos menet pariisin kautta hyvä olla meno yö valmis,mutta tässä vinkki.ota yhteys madalle "KIKIIN" p.+261330398574.e-mail:[email protected] kaveri asuu n.1km kentältä.järjestää KAIKEN!!!!puhuu myös lontoota!itse maksoin majoituksista n.6-38e 12:sta eri paikassa.liikuin länsi-itä akselilla,mereltä merelle n.1500-2000km.paikallis lennot ok.suosittelen opasta ja kuskia (BERTHIN),erittäin hyvä.kuvia madalta facebookissa nimellä Arto Lesonen.matka aikani oli kesä-heinäkuu 2009,eikä valtataistelusta ollut mitään haittaa.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2010, 10:49:54 kirjoittanut 3hR49hDs »

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: MADACASGAR 2009
« Vastaus #27 : 05.05.2010, 12:25:29 »
Tämähän vaikuttaa tosi luotettavalta.
Soarele este galben

tretja

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - tuomastulenheimo@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #28 : 29.05.2010, 18:55:11 »
haha, selkee. Ostan! :D

puusk

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #29 : 07.06.2010, 20:43:59 »
Täällä haaveillaan myös matkasta Madagaskarille ensi marras-joulukuussa. Ajoitus on ilmeisesti siinä rajoilla, että puskeeko syklonit jo päälle vai ei  :) Mutta se kun on paras hetki häipyä Suomesta...

Nyt kaikki kokemukset otettaisiin ilolla vastaan. Mihin päin olette suunnanneet?! Onko pohjoinen esim. eläinten bongauksen kannalta parempi kuin etelä?! Miten majoitukset olette hoitaneet ja millä budjetilla olleet liikkeellä?!
Onko kokemuksia Madagascar Airista?! Ilmeisesti välimatkat sen verran pitkiä että sisäiset lennot tehtävä sillä...

Ollaan lähdössä reissuun lasten kanssa (tuolloin 1,5v ja 5v) ja ajateltiin ottaa lennot Mauritiukselle, jossa muutama viikko löhöilyä ja siitä sitten lennot Madagaskarille luonnon ihmeiden pariin pariksi viikoksi. Mutta lentoja ei vielä varattu ja muutenkin reissusuunnittelut vielä haaveilutasolla... Kovin vähän kun tuntuu löytyvän reissukokemuksia, niin moni juttu mietityttää..  ::)

Tuota tuota, mahtaiskohan olla järkevää lykätä lomamatkaa lasten kanssa, kunnes poliittinen tilanne selvempi? Toukokuussa viimeksi ammuskeltiin.

-mirggu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #30 : 06.04.2012, 23:02:13 »
Onko yhtään uusia kokemuksia Madagascarista?! 
Ranskan kautta 1216 € itse ainakin mitä nyt vasta löytänyt. Mikä mahtaa olla budjettitarve jos ei tarvitse mitään erierieri majoituksia ja mahtavuuksia, kuitenkin niin että voi kokea ja nauttiakkin 3 viikon ajasta.
Kaikki tieto miellyttää varmasti monia muitakin; miten toimia rahojen suhteen paikanpäällä. Ei kuitenkaan niihin kehittyneisiin maihin kuulu : ) luotettavuus yöpaikoissa ja tavaroiden säilytyksessä?
Ihan vain nyt aluksi kiinnostuksesta..mistä se kaikki lopulta lähtee!
Olis kuitenkin hienoa sitten ajan tullen tehdä mahtava reissu!
« Viimeksi muokattu: 06.04.2012, 23:34:40 kirjoittanut -mirggu »
'The future belongs to those who believes in the beauty of their dreams'
-Eleanor Roosevelt

-mirggu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #31 : 21.05.2012, 11:34:26 »
Oon nyt pähkäilly tätä Madagaskaria ja miettiny muutenkin miun tulevia reissu suunnitelmia aina säästötavoitteisiin.
Mietinkin että Madan voisikin yhdistää jotenkin tuohon parin vuoden päässä odottavaan Australian WH-reissuun!..jotenkin.
Koska sen saa minun kohdallani ehkä tehtyä siten varmemmin.
Oiskohan parempi käydä tuolla ensin vai vasta Australia-seikkailun jälkeen.. se vain että eihän sitä koskaan tiedä miten kauan reissussa sitten loppujen lopuksi viihtyy. Tai miten rahat riittää.
Miten ja mistä suunnasta olisi parempi / halvempaa.
Jotain RTW lippuakin olen kyllä miettinyt mutta ei anna tarpeeksi ehkä sitten joustoa kuitenkaan.
Aasian kautta ehkä etsin niitä lentoja Ausseihin mutta mitenköhän saisi Madagaskarin järkevimmin sisällytettyä matkaan.
On pakko päästä :)
Onhan minulla aikaa noita ettiä mutta aika vähän on ollut tästä tätä tietoa täällä. Mietin myös että viisumia pitäisi Australiaan suunnattaessa varmaan hakea ennen Madalle lähtöä (viisumi astuu voimaan vasta Australiaan saavuttaessa, ei viisumin myöntämis päivästä? sen käsityksen olen saanut!)
Madagaskarilla viisumin saa lentokentällä ja vaaditaan paluulento.. mikä nyt voisi sitten olla?

;D Toivottavasti jotain käsitystä joku sai ja osaa vastailla.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2012, 11:37:23 kirjoittanut -mirggu »
'The future belongs to those who believes in the beauty of their dreams'
-Eleanor Roosevelt

muuvaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.muuvaara.net/blog/
« Vastaus #32 : 21.05.2012, 17:38:16 »
^
Mikäli et tee reissua RTW:llä, niin Madagaskarin ja Australian yhdistämisessä ei ole juuri minkäänlaista lisäarvoa, koska Madagaskarille on yhteyksiä lähes pelkästään Euroopasta (Pariisi) tai Afrikasta (Johannesburg/Nairobi). Bangkokista Madagaskarille on kai pari lentoa viikossa, mutta ne eivät ole mitään halpalentoja.

minttu00

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 19.12.2013, 22:05:46 »
Hei,

vastaanpa nyt tähän vanhaan ketjuun (pahoittelen jos olisi pitänyt aloittaa uusi tätä varten). Olen matkaamassa Madagaskarille ensi touko-kesäkuussa, mutta nyt kuuluvat ruttouutiset hieman ahdistavat. Lisäksi vaikuttaa siltä, että rikollisuus on Madagaskarissa kasvussa.

Löytyisikö täältä joku, joka on käynyt maassa hiljattain? Tai joka on muuten perillä esimerkiksi maan ruttotilanteesta? Auttaisi kovasti. Mustassa surmassa on niin paha kaiku, että sitä ei ihan mielellään lähtisi itselleen hankkimaan...
iksi rakentaisit pysyvän talon
maailma on niin avara

testone

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #34 : 03.04.2014, 14:43:34 »
Olin viime syyskuussa Madagaskarilla vajaan kuukauden. Ruttoa on esiintynyt tietääkseni vain pienillä alueilla Madagaskarilla. Sveitsiläinen lääkäri joka oli samassa hostellissa Antananarivossa ei ollut kuullutkaan koko asiasta. En kyllä siitä huolehtisi liikaa.

Rikollisuudesta sen verran että Antananarivossa ei voi liikkua pimeän jälkeen jalkaisin ja siellä hostellin oveakin vartioitiin koko ajan. Myöskään yöllä ei pitäisi kulkea maanteillä, mutta itse jouduin kulkemaan kun taxi brousse (yllättäen) hajosi keskelle viidakkoa ja olin aamu kahden aikoihin perillä. En kyllä yleensäkkään liikkunut pimeällä paljoa, vaikka esimerkiksi Fianarantsoassa se olisi kuulema ollut turvallista.

Kuljin yksin reitin Antananarivo - Antsirabe - Fianarantsoa (käynti Ranomafanassa) - Manakara - Mananjary - Ambositra - Antananarivo. Muita ongelmia ei oikeastaan ollut kuin perinteinen turistiripuli Fianarantsoassa, jossa myös automaatti nielaisi luottokortin, mutta jonka onnistuin oppaan avustuksella saamaan samana parissa tunnissa pankista takaisin. Matkaamiseen meni yllättävän paljon aikaa vaikka olinkin siihen varautunut.

Lennot oli Air Australilla Pariisista Reunionin kautta jossa olin myös muutaman päivän.

jennikatariina

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • no more lovesongs
« Vastaus #35 : 15.04.2014, 03:15:44 »
Mun olis tarkoitus vuoden lopulla tai ens vuoden alussa lähteä käymään Madagaskarilla. Kiinnostais nuo sademetsät siellä. Kokemuksia, suosituksia? Atsinananassa käyneitä?

Whig

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.petrilopia.net/
« Vastaus #36 : 23.09.2014, 14:29:38 »
Nostelen hieman vanhaa mutta osaisiko joku sanoa sopiiko tuo suomessa käytettävä type f (jossa tuo reikä) Madagascarilla käytettävään type e:n?
http://www.worldstandards.eu/electricity/plugs-and-sockets/

Type-C sopii mutta mistään ei tunnu löytyvän varmaa (tai edes epävarmaa) tietoa sopiiko esim. läppärin laturi jossa suomalainen type f:n näköinen pää tuohon tapilliseen madagascarin pistorasiaan =(

Whig

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.petrilopia.net/
« Vastaus #37 : 09.01.2015, 13:33:33 »
Nyt, kun matka on tehty niin osaan itse vastata näihin jotain:
Yhtäkään adapteria en tarvinnut MacBook Air:n tai kameran akkujen latauksessa. Käytössä tosin oli ylijännitteeltä suojaava "palikka" jota tuli käytetty sillä siinä oli sopivasti yksi schuko Air:n laturille, kaksi littanaa euroa kahdelle kameran akkulaturille sekä kaksi USB:ta kännyköiden, iPadin, taskulampun latausta varten.

Valokuvia reissulta: https://www.flickr.com/photos/whig/sets/72157647009371233/
« Viimeksi muokattu: 09.01.2015, 13:41:47 kirjoittanut Whig »

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #38 : 09.01.2015, 14:42:18 »
Hyvää matelijasettiä.

JavMir

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #39 : 23.05.2016, 11:11:14 »
Nostellaan hieman aihetta.

Olen tässä nyt lähes kaksi kuukautta työskennellyt paikallisen matkanjärjestäjän Ramartourin leivissä. Opiskelen matkailua ammattikorkeakoulussa ja päädyin suorittamaan työssäoppimisvaiheeni Madagaskarille. Toimistoduunin lisäksi olen päässyt osallistumaan erilaisille retkille ympäri maata ja täytyy sanoa, että paikka on kaikinpuolin maaginen. Madagaskar on luontomatkailijan paratiisi ja sitä voi vain ihmetellä kuinka yhdeltä saarelta löytyy lähes kaikki mahdolliset luonnonmuodot aina kuivista ja kivikkoisista solista sademetsiin. Madagaskar on ehdottomasti paikka joka kannattaa kokea ennen suurimpien turistimassojen paikalle tuloa.

Lähinnä vain ihmetyttää esimerkiksi Ulkoministeriön matkutustiedote, joka maalailee melkoisia kauhukuvia maasta. Itse on tullut pyörittyä niin pääkaupungissa kuin pienemmissäkin kaupungeissa niin päivä- kuin yöaikaankin, mutta minkäänlaisia vaaratilanteita en ole kohdannut.